Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsella ei saa olla yhtään tahraa arkivaatteessa?

Vierailija
03.08.2008 |

Minö en käsitä miksi ihmiset heittää pois/ ei kelpuuta edes ilmaiseksi ehjiä vaatteita, joissa tahroja, joita ei millään tahranpoistoaineellakaan saa pois. Meillä ainakin poika on onnistunut saamaan yhteen jos toiseenkin vaatteeseen pisteitä tai viiruja ja joskus jopa laikkuja jostakin, joka ei ole koskaan pesussa lähtenyt pois. ( vaikka on pesty heti, käytetty tahranpoistoainetta a:stä öö:hön jne) Meillä näitä on käytetty sitten ihan normaaleina arkivaatteina -ei tietenkään juhlavaatteena- aikansa, mutta nyt pieneksi jääneinä niistä on tullut "ongelmajätettä"; eivät kelpaa kenelläkään edes ilmaiseksi....

Mitä te teette ko. vaatteille? Ottaisiko joku ensikoti tai lastenkoti Karjalassa niitä vastaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne myydään ihan Suomessa uffin liikkeissä ja niistä saatavista tuotoista lähetetään avustuksia kehitysmaihin.

Siksi kannattaa miettiä mitä sinne uffin laatikoihin työntää, että ostaisitko itse kyseisessä kunnossa olevia vaatteita.

Vierailija
22/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on pesussa hyvillä aineilla lähteneet ihan kaikki tahrat,

marinadit, porkkanat, tomaattipohjaiset pastakastikkeet, ruoho, kaikki hedelmätahrat ja tussit jne.

Mihin ihmeeseen ne lapset (tai aikuiset) itsensä sotkee, joka ei pesussa lähde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on jäänyt lähtemättömiä tahroja jokseenkin kaikista mainitsemistasi.

Vierailija
24/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen omia, miehen ja lasten ehjiä, tahriintuneita vaatteita kasaan ja kun niitä on tarpeeksi, värjään tummalla pesukonevärillä ja avot - taas voi käyttää vaikka julkisillakin paikoilla, kun tahrat peittyy värin alle.

Vierailija
25/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellasta tahranpoistoainetta nimeltään:

Vanish oxy action gel. Sellanen punanen/roosan värinen aika iso pullon. On todella hyvää tahranpoistoainetta. sillä lähtee jos jonkimmoiset tahrat vaatteista ja olen saanut monien kuukausien päästät myös erilaiset tussinjäljet yms vaikeat jutut vaatteista. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
26/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työskennellyt sprn kontissa ja sinne tuli paljon likaisia ja maalissa olevia lasten vaatteita. niistä tehtiin luutuja, autojen kiillotusrättejä ym ym. mutta niitä EI anneta kehitysmaihin eikä myyntiin. syy miksi kehitysmaihin ei anneta niitä on se että vaatteet jaetaan siellä ja lapsista tuntuisi tosi pahalta jos toinen saa puhtaan hienon vaatteen ja toinen ihan maalissa olevan kamalan rätin. arvo se on köyhilläkin ihmisillä

Vierailija
27/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne myydään ihan Suomessa uffin liikkeissä ja niistä saatavista tuotoista lähetetään avustuksia kehitysmaihin.

Siksi kannattaa miettiä mitä sinne uffin laatikoihin työntää, että ostaisitko itse kyseisessä kunnossa olevia vaatteita.

menee ihan suoraan Afrikkaankin saakka. Niitä sitten myydään siellä torilla myös.

Minä olen ottanut kaikki käytetyt lastenvaatteet meille ja käyttänyt mitä on voitu käyttää. Osan olen antanut mummolleni matonkuteiksi ja ihan pahimmat lumput olen vienyt lumppukeräykseen.

Vierailija
28/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen ihan maalissa olevan kamalan rätin. arvo se on köyhilläkin ihmisillä

Mutta ongelma on enemmän esim. pieni tussitahra helmassa tai pastakastikeroiske rinnuksilla tai ruostetäplä hihassa. ( ei lähde Oxy Action:lla, ei Tabort:lla, ei tahrasuolalla, ei niin millään)

Vierailija
29/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä voinut ymmärtää!

Antaa todella surkean kuvan!

Vierailija
30/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan osta lapselle joka päiväksi uutta vaatekertaa.

Vierailija
31/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalistuneita, rumia ja tahraisia. Olen kiittänyt kauniisti, mutta heittänyt pois/tehnyt rättejä/antanut eteenpäin. Haalarit etenkin annan pois; ne ovat kehittyneet niin huimasti ja jo parilla kympillä saa ihan hyvän uuden perushaalarin.

Vierailija
32/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä pesisin, mutta esim. suklaajäätelöä en saanut edes vanishilla. Nyt kesällä on tullut ulkoa jotain ruohotahroja ym. jotka ei myöskään ole lähtenyt. Tahrat on pieniä, eikä niitä edes ulkopuolinen huomaa. Harmittaa kyllä jo valmiiksi etten saa pieneksi jääneitä vaatteita mihikään, vaikka ovat ehjiä ja kohtuukunnossa, mutta jokunen pieni läikkä...

Vierailija
33/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aine on lähes yhtä tyhjän kanssa. Fairy Powerspray on vähän parempi, mutta ei sekään kaikkea pelasta.

Vierailija
34/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSE olen saanut sillä kaikennäköisiä tahroja pois. Itsekkään en ensin uskonut sen vaikutukseen, mutta kun kaveri kehui sitä niin täytyihän se koittaa. Joten kannattaa jollakin koittaa. Varmasti löytyy joku tahranpoistoaine jokaiselle niin ei tarvi lasten kulkea ihmisten ilmoilla tahraisissa vaatteissa.

Mä en ainakaan pihaa kauemmas lähtis jos lapsilla on likainen vaate. Mä vaihdan aina vaikka lähtisin vain lähikauppaan.

en itsekkään kulje tahraisissa vaatteissa joten ei lapsienkaan tarvi. Lapset eivät ole mitenkään vähempiarvoisia.

Se aine on lähes yhtä tyhjän kanssa. Fairy Powerspray on vähän parempi, mutta ei sekään kaikkea pelasta.

Vierailija
35/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä nyt ei saanut edes yksinkertaista kahvitahraa lähtemään valkoisesta vaatteesta. Kaikenlaisia tahranbpoistoaineita on kokeiltu ja tuo Powerspray tuntuu parhaimmalta tällä hetkellä, mutta ei sekään läheskään kaikkeen tehoa. Eivät meidänkään lapset näkyvästi tahraisissa vaatteissa kulje ihmisten ilmoilla, mutta he nyt viettävät suuren osan ajastaan ihan kotipihassa, kotona tai syrjäisillä paikoilla. Lähikauppaan pääseminen on heille jo niin suuri erikoistapaus, että sinne ei mennä oikeastaan edes ulkohaalareissa, vaan vaihdetaan ehjät housut ja siisti takki päälle ;)

Ja kuten sanottua, omissanikin pihatyö-, marjastus-, koirankusetus- yms. vaatteissani on tahroja, eikä haittaa yhtään.

ITSE olen saanut sillä kaikennäköisiä tahroja pois. Itsekkään en ensin uskonut sen vaikutukseen, mutta kun kaveri kehui sitä niin täytyihän se koittaa. Joten kannattaa jollakin koittaa. Varmasti löytyy joku tahranpoistoaine jokaiselle niin ei tarvi lasten kulkea ihmisten ilmoilla tahraisissa vaatteissa.

Mä en ainakaan pihaa kauemmas lähtis jos lapsilla on likainen vaate. Mä vaihdan aina vaikka lähtisin vain lähikauppaan.

en itsekkään kulje tahraisissa vaatteissa joten ei lapsienkaan tarvi. Lapset eivät ole mitenkään vähempiarvoisia.

Vierailija
36/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa menee myyntiin Suomeen, Venäjälle ja Baltiaan, osa menee Afrikkaan.

Vierailija
37/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tehoa mihinkään muuhun kuin tahroihin jotka lähtis muutenkin.

Vierailija
38/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei kuulu vaatekierrätykseen

Pysyvästi likaantunut tai rikkinäinen vaate tai kenkä ei kuulu vaatekierrätykseen. Sitä ei voi enää käyttää alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan. Vaatekierrätystä voidaan verrata pullonkierrätykseen: ehjä pullo kierrätetään alkuperäisessä tarkoituksessaan, vaikka se olisi hieman kulunutkin. Lasinsirpaleet sen sijaan eivät kuulu pullonpalautukseen

Vierailija
39/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahraisia tai pikkureikäisiä vaatteita voi vallan mainiosti vielä käyttää alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan eli vaatteina.

Nimimerkillä Monen vuoden kokemuksella.

Vierailija
40/43 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla ei kyllä taideta kovin monessa paikassa sitä kerätä, mutta ainakin Isosta Omenasta ja Sellosta löytyy keräyspisteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän