Jätin sokerin syönnin kokonaan pois muutama päivä sitten
Ja muutenkin aloin enemmän miettimään syömistäni terveellisyyden kannalta. Ennen söin joka päivä jotain makeaa, aika isojakin määriä. Nyt olo tuntuu jotenkin paremmalta ja energisemmältä, ei ole niin uupunut ja "sumuinen" kuin ennen. Voiko sokerin poisjättäminen oikeasti vaikuttaa näin nopeasti vai onko tämä lumevaikutusta?
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomuksilla on uskomaton voima. Sokeria on hedelmissä esimerkiksi.
Hedelmäsokeri on eri asia kuin teollinen, valkoinen sokeri. Toki hedelmiäkään ei pidä syödä mielin määrin, kohtuus kaikessa, mutta on se siltikin sitä terveellisempää sokeria.
No eipä ole enää nykyään, kun niihin moniin saa laittaa - myös luomuun! - pintakäsittelyainetta, joka vie puhekyvyn: se halvaannuttaa poikittaisjuovalihaksen nielusta. Mut vielä pahempaa: neurologia ei asia kiinnosta pätkääkään, vaan haluaa määrätä "jotaki lääkettä"!!!!
https://www.everydayhealth.com/epilepsy/0412/could-epilepsy-drugs-drive…
Eikä suostu vähentämään sitä pois kokonaan, vaikka se pitää yllä tulehdusta: ruusuinfektio alkoi pian sen jälkeen. Mitään ei ole tehtävissä, kun on sellaiset ohjeet. Siis E904 on se luomusallittu ainesosa.
Ja hedelmäsokeri tehdään kuulemma maissista nylyään, ei enää hedelmistä. En muista mistä se vanha tieto on.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tarkoitetaan turhia makeita sokerisia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä suuret määrät sokeria mitä ennen olet syönyt on käytännössä olleet? Aina vähän epämääräistä puhua vain suurista tai pienistä määristä, kun ne on kaikille vähän eri.
No aamulla puuron kanssa kilon pakettia sokeria jne.
Sokeritautisella vaikuttaa, terveellä ei tunnu missään. Tervariin heti!
Parhaimmat tehot saa kympin juoksulenkistäkin, kun vetää desin raakaasokeria lämpimään veteen sekoitettuna alas. Palautuu tehokkaammin ja treeni on intensiivisempi. Kykenee juoksemaan täysiä harjoituksen ja lihaksisto kehittyy optimaalisella tavalla.
Eron huomaa heti kun ottaa vaikka karppaavan ystävän mukaan, niin hyytyy jo ennen puoltaväliä.
Hän hölköttelee lähes puolituntia perässä sisähallissa.
Kalpeana ja tärisevänä.
Kannattaisi pumpata ne lihakset täyteen sokeria ennen treenaamista. Lihakset erottuu hyvin ja etenkin nopeusharjoittelussa sokeri on poikaa.
Hyppyihin saa räjähtävyyttä.
Karppaajat hyytyy selvästi. En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää näännyttää itseään, kun sokerilla saa homman jouhevammaksi. Oma henkilökohtainen juoma on hunajalla terästetty vihreä tee.
Siitä lähtee sellaiset energiat että koko kroppa on kuin salama.
Kroppaani on myös ihailtu piireissä. Liikun kuin mehiläinen ja juoksen vetten päällä kuin Jeesus.
Olen keijukainen ja Hulk samaan aikaan. Kympin jälkeen voin helposti hypätä rekkitangolle ja vetää kolket leukaa vielä nelikymppisenäkin, vaikka en ole kuukausiin treenannut toistomääriä.
Hunajaahan ne mehiläisetkin vetää. Älkää olko ääliöitä treeninne kanssa.
Sokeri on ihmisen parasta polttoainetta. Sokeria elimistöön jos haluatte olla voittajia.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmat tehot saa kympin juoksulenkistäkin, kun vetää desin raakaasokeria lämpimään veteen sekoitettuna alas. Palautuu tehokkaammin ja treeni on intensiivisempi. Kykenee juoksemaan täysiä harjoituksen ja lihaksisto kehittyy optimaalisella tavalla.
Eron huomaa heti kun ottaa vaikka karppaavan ystävän mukaan, niin hyytyy jo ennen puoltaväliä.
Hän hölköttelee lähes puolituntia perässä sisähallissa.
Kalpeana ja tärisevänä.
Kannattaisi pumpata ne lihakset täyteen sokeria ennen treenaamista. Lihakset erottuu hyvin ja etenkin nopeusharjoittelussa sokeri on poikaa.
Hyppyihin saa räjähtävyyttä.
Karppaajat hyytyy selvästi. En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää näännyttää itseään, kun sokerilla saa homman jouhevammaksi. Oma henkilökohtainen juoma on hunajalla terästetty vihreä tee.
Siitä lähtee sellaiset energiat että koko kroppa on kuin salama.
Kroppaani on myös ihailtu piireissä. Liikun kuin mehiläinen ja juoksen vetten päällä kuin Jeesus.
Olen keijukainen ja Hulk samaan aikaan. Kympin jälkeen voin helposti hypätä rekkitangolle ja vetää kolket leukaa vielä nelikymppisenäkin, vaikka en ole kuukausiin treenannut toistomääriä.
Hunajaahan ne mehiläisetkin vetää. Älkää olko ääliöitä treeninne kanssa.
Sokeri on ihmisen parasta polttoainetta. Sokeria elimistöön jos haluatte olla voittajia.
No ei ole sokeri parasta polttoainetta https://www.channel4.com/news/british-rowers-break-atlantic-crossing-re…
https://www.reddit.com/r/ketogains/comments/7qmv3b/keto_rowers_beat_wor…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tarkoitetaan turhia makeita sokerisia herkkuja.
Joo, mut kaikkia hedelmiä ei kannata syödä, kun niistä saa helposti epilepsiadiagnoosin, jos oku näkee "huulten ympärillä ylimääräisiä liikkeitä"!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole kyennyt lopettamaan sokereiden syöntiä. Täyttä puppua.
Voi alkaa juoda sen sijaan makeita siidereitä ja lonkkuja, nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee myöskin hiilareita!
Kyllä, mutta ei syötynä. Elimistö osaa valmistaa.
Koitapa treenata ihan tosissaan ilman hiilareita. Enkä nyt tarkoita mitään 5 kg hauiskääntöjä tai 20 kg kahvakuulakyykkyjä.
Sokerin poisjättäminen voi jopa lihottaa jos et korvaa sitä rasvalla. Juokseva rasva on paras kyseisessä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa parin viikon päästä laittaa suuhun silkkaa ruokasokeria puolidesiä ja imeskele sitä.
Tulee mahtava fiilis.
Sekoaa ihan täysin päänupista ja elimistö muuttuu voimasaarnaksi.
Kävelet vain parkkipaikalle. Kohotat kädet ilmaan ja karjut niin perkeleesti.
Löysit jumalasi.
Sokerilla voitetaan. Ilman sokeria hävitään.
Sokeri toimii parhaiten kun pitää taukoja.
Tää oli aika hit & miss.
Mä kokeilin olla 3 kk ilman. Alkuun vain ilman lisättyä sokeria, loput 1,5 kk vähähiilarinen myös eli ei hedelmiä tai viljoja. Pelkkä sokerittomuus ei tuonut mulla mitään muutosta mihinkään, vähähiilarisuus taas teki aivosumun ja helposti rasituksesta uupumisen. En ole kyllä koskaan mikään sokeriaddikti ollutkaan, enemmän rasva ja alkoholi on mun paheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsokeri on eri asia kuin teollinen, valkoinen sokeri. Toki hedelmiäkään ei pidä syödä mielin määrin, kohtuus kaikessa, mutta on se siltikin sitä terveellisempää sokeria.
No eipä ole enää nykyään, kun niihin moniin saa laittaa - myös luomuun! - pintakäsittelyainetta, joka vie puhekyvyn: se halvaannuttaa poikittaisjuovalihaksen nielusta. Mut vielä pahempaa: neurologia ei asia kiinnosta pätkääkään, vaan haluaa määrätä "jotaki lääkettä"!!!!
https://www.everydayhealth.com/epilepsy/0412/could-epilepsy-drugs-drive…
Eikä suostu vähentämään sitä pois kokonaan, vaikka se pitää yllä tulehdusta: ruusuinfektio alkoi pian sen jälkeen. Mitään ei ole tehtävissä, kun on sellaiset ohjeet. Siis E904 on se luomusallittu ainesosa.
Ja hedelmäsokeri tehdään kuulemma maissista nylyään, ei enää hedelmistä. En muista mistä se vanha tieto on.
Siis myrkytysoireisiin aina levetirasetaamia, joka tekee ihmisestä mollamaijan: vie lihasvoimat pois, ei pane ainakaan vastaan missään tapauksessa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsokeri on eri asia, se on haitallisempaa.
Tutkimusten mukaan juuri näin, fruktoosista kohoaa diabetes- ja sydän-verisuonitautiriski. Makeita hedelmiäkin vain kohtuudella, mutta pahinta on puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Ap kai tarkoittaa makeisia ja valkoista sokeria... ns. Turhia herkkuja?
Mä en ole syönyt karkkia kohta 3 kuukauteen. Enää ei tee edes mieli vaikka olisi lasten karkkikippo pöydällä.
Jäätelön olen itselle suonut silloin tällöin 😊
Tästä innostuneena aion minäkin kokeilla! Kiitos! Pahin mulle tulee olemaan tumma suklaa, mutta en ajattele sitä vielä.
Ja lisäainehullu vois lopettaa ton puoskaroinnin.
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin olla 3 kk ilman. Alkuun vain ilman lisättyä sokeria, loput 1,5 kk vähähiilarinen myös eli ei hedelmiä tai viljoja. Pelkkä sokerittomuus ei tuonut mulla mitään muutosta mihinkään, vähähiilarisuus taas teki aivosumun ja helposti rasituksesta uupumisen. En ole kyllä koskaan mikään sokeriaddikti ollutkaan, enemmän rasva ja alkoholi on mun paheita.
Pienikin määrä sokeria vaikuttaa aivoihin ja kehoon eli jos muutosta ei tapahtunut niin et ollut kokonaan ilman sokeria ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä innostuneena aion minäkin kokeilla! Kiitos! Pahin mulle tulee olemaan tumma suklaa, mutta en ajattele sitä vielä.
Ja lisäainehullu vois lopettaa ton puoskaroinnin.
https://yle.fi/uutiset/3-11619641
Millä tavalla? En käytä ollenkaan sokeria, koska se on ihan turhaa. Olen entinen mehiläistenhoitaja ja tiedän, että hunajakin on oltava aina luomua. Luomusokerilla pilataan monta muuten hyvää tuotetta. Siitä tulee migreeni, tiedätkö? Glysiini ja glutamiinihappo sen saavat aikaan siinä.