Tekisitkö töitä 8,07€:n tuntipalkalla?
Kyseessä lastenhoitoon liittyvä työ. Palkka oli alunperin lähemmäs 10€/h, mutta vuosien aikana laskettu tuohon.
Kommentit (26)
Kyllä tekisin ja teenkin, kun jotain rahaa on saatava. Joskust tulee 40 e/h ja joskus joku euro. t. freelancer
Juu, mutta olenkin 19, joten paljon parempiin ansioihin ei ole käsiksi pääsyä.
Tekisin ja etsisin samalla parempi palkkaista työtä.
Olen tehnyt pari vuotta sitten asiakaspalvelussa töitä 8e/h. Nyt olen pph ja tuntipalkka noin 10e. Kodin ulkopuolelle en lähtisi tälläkään palkalla töihin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:36"]
No mitä teet jotain päiväkotihommia, hanki oikeita töitä.
[/quote]
Hei, kusiperse, millä logiikalla joku hoitotyö ei olisi oikeaa työtä? Syö tyhmä pääsi. Onhan tuollainen palkka aivan liian pieni, siis ihan riistomeininkiä ja työntekijän hyväksikäyttöä, johon pitäisi kerta kaikkiaan tulla loppu tässä "sivistys"valtiossa. Mitenköhän nämä työntekijöidensä hyväksikäyttäjät nukkuvat yönsä? Varmaan ihan hyvinkin, koska tuskin omatunto toimii missään kohdin normaalilla tavalla.
[/quote]
Kypsää keskustelua. Noh, kukin kykyjensä mukaan.
Voi kuule, tiedätkö, että monien on pakko tehdä vielä alhaisemmalla tuntipalkalla töitään. Jonain päivänä, kun 10 tuntia on ollut töissä, niin saatan koko päivästä saada verojen jälkeen 50 euroa eli vaivaiset viisi euroa tunnilta. Toisaalta tässä ammatissa ei tunteja koskaan lasketa, vaan sitä, mitä vuorosta saat. On niitä sellaisiakin vuoroja ollut, että kahdeksalta tunnilta on saanut noin 20 euroa... Joo kyllä itkettäis, jos yhtään enempi miettis. Onneksi on myös vuoroja, jolloin kotiin voi viedä 10 tunnin päivältä 200 euroa, mutta eipä niitä kovin montaa kuukaudelle mahdu. Jaa, että mitäkö teen. Ajan taksia ja vaikka tuntiansiot on surkeat, niin silti tämä homma on parempi kuin edellinen. Siinä sai semmotteet 13 euroa tunnilta ja kun 5 päivää viikossa teki keskimäärin 11 tuntia päivässä, niin jo vain sai rahhoo. Mutta 11 tuntia fyysisesti raskasta työtä (taukoja en ehtinyt pitää, vaan työn lomassakin täytyi syödä ja juoda), sitä jaksoin parisen kuukautta. Sitten sano pääkoppa itsensä irti. Mietin, että voihan v---u, että just tulin himaan ja 12 tunnin päästä täytyy olla takas siinä samassa rumbassa, eikä loppua näy. Ehdotin pomolle, että nyt sitten joko maks 9 tunnin päiviä tai sitten 4 päivä viikko. Juu, ei onnistunut, vaan enempi ois tullut työtä tehtäväksi. Onneksi tein tappioo pomolle, niin irtisanoi mut tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia. Pari kuukautta elin ansiosidonnaisella liiton rahoilla ja vaihdoin taksihommiin. Tässä saa olla ihmisten kanssa (kaikenlaisten ihmisten) tekemisissä, eikä työ ole lähellekään niin raskasta kuin edellinen.
Että repikää huumoria siitä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:36"]
[/quote]
Hei, kusiperse, millä logiikalla joku hoitotyö ei olisi oikeaa työtä? Syö tyhmä pääsi. Onhan tuollainen palkka aivan liian pieni, siis ihan riistomeininkiä ja työntekijän hyväksikäyttöä, johon pitäisi kerta kaikkiaan tulla loppu tässä "sivistys"valtiossa. Mitenköhän nämä työntekijöidensä hyväksikäyttäjät nukkuvat yönsä? Varmaan ihan hyvinkin, koska tuskin omatunto toimii missään kohdin normaalilla tavalla.
[/quote]
Pelle.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:40"]
Tekisin. Olen provisiopalkalla. Toissapäivänä tienasin 200 e, eilen 0 e. Pyrin joka päivä tienaamaan vähintään 60 e (6 tunnin työpäivällä), aina se ei onnistu.
Mutta oishan se kiva jos ei ois näin kovat paineet.
[/quote]
sama mulla eli provikkapalkka. Pienin palkkani on ollut n. 4€/tunti. Paras n. 20€/tunti.
Jos kuukausi tasolla laskee niin palkkani on n. 10€ /tunti.
Minä tein töitä lapsenhoitajana n. 4 e/tunti, kun hoidin samalla omaakin lasta ja sain hänestä kotihoidontuen + yksityisen hoidon tuen vielä vieraasta lapsesta, jota hoidin myös. Eihän se tuntipalkka paljon mieltä lämmittänyt, mutta sain kuitenkin itselleni n. 1000 e/kk kuukausitulot, joten miehen palkan lisänä se oli meidän perheelle ihan hyvä ratkaisu vähäksi aikaa.
Lastenhoitotyö on kyllä aliarvostettua ja -palkattua. :(
Olen tehnyt ja tekisin jatkossakin. Mikä tahansa työ kelpaisi, kumma ettei sitä löydy edes kahdella ammatilla ( laitoshuoltaja ja maalari ) ja vaikka asun Tampereella, en missään Pihtiputaan perukoilla! Vuokratyöfirmasta saisi varmaan jotain parin päivän tuurauksia, mutta jos tienaa yli 300e niin työttömyystuki käsittääkseni puolittuu (tai jollain tapaa pienenee joka tapauksessa).
Olen myynyt kesätyönä jäätelöä tuolla palkalla. Muutaman kesän jälkeen palkka oli kuitenkin liki 11 euroa tunnilta.
Voisin tehdä töitä tuolla tuntipalkalla, mutta en kyllä varmaan alle 8 euron suostuisi tehdä töitä, tai ainakaan mitään raskasta työtä. 10-11 euroa tunnilta on sellainen palkka, johon olisin hyvin tyytyväinen, kun kyse olisi työstä, johon en ole kouluttautunut.
Joo. Parempi tuokin kuin kituuttaa tuilla.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:43"]
No en tekis. Koen että mun aika on arvokkaampaa kuin tuo summa. Mun mielestä kenenkään ei pitäisi mennä töihin tuohon hintaan. Olisi työnantajan pakko alkaa maksaa paremmin, jos ei saisi ketään palkattua noin halvalla.
[/quote]
Mikä on sinulle liian vähän? Kyselen siksi, että esim. leffateatterin työntekijöiden tuntipalkka on noin 9 euroa (näin olen nähnyt MOL:n sivuilta). Muistathan siis boikotoida kyseisiä paikkoja? Jos et boikotoi, niin välillisesti hyväksyt huonot palkat teattereiden työntekijöllä.
En tekisi. 15€ /h on mulle minimi.
No en tekis. Koen että mun aika on arvokkaampaa kuin tuo summa. Mun mielestä kenenkään ei pitäisi mennä töihin tuohon hintaan. Olisi työnantajan pakko alkaa maksaa paremmin, jos ei saisi ketään palkattua noin halvalla.
Kyllä on aivan liian pieni palkka, jos kerran huolehdit kaikkein arvokkaimmista!
Tekisin. Olen provisiopalkalla. Toissapäivänä tienasin 200 e, eilen 0 e. Pyrin joka päivä tienaamaan vähintään 60 e (6 tunnin työpäivällä), aina se ei onnistu.
Mutta oishan se kiva jos ei ois näin kovat paineet.