Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään kuukautiset pois imettämällä?

Vierailija
26.03.2014 |

Itselläni kuukautiset pysyneet poissa jokaisen lapsen kanssa imettämällä n. vuoden. Yöimetys loppunut n. 8-9kk iässä ja sitten vuoden iässä imetyskertoja ollut päivällä n. 5-6 ja siinä vaiheessa menkat alkaneet. Nyt neljäs vielä 11 kk iässä ruokailee melkein joka yö kertaalleen ja mietin tässä että mitenköhan vaikuttaa hormonitoimintaan.

Miten muilla ja nyt haen juuri niitä kokemuksia kun kuukautiset olleet poissa PITKÄÄN.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tokan kanssa sama kuin 21:llä ja ekan kanssa menkat alko kk:n päästä jälkivuodon loppumisesta vaikka imetin.

Vierailija
22/33 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla menkat alkoi  1 v 8 kk synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vastaa: menkkoja kaipaisin koska suunnitteilla lisää lapsia. Tämä taapero on vain niin huono syömään ettei voi jättää vielä imetystä.

Vierailija
24/33 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi 1v ja 4kk päästä synnytyksestä, lopetin yöimetyksen samoihin aikoihin, imetin kyllä päivisin 2-vuotiaaksi. Olin tosin silloin jo 40v itse ja lääkäri sanoi sen vaikuttavan asiaan, hormonitoiminta voi olla heikompaa..

Vierailija
25/33 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ne menkat alkamaan lääkkeillä tms vaikka imetys kesken? Siis jos sunnittelee raskautta? Onko kokemuksia kellään?

Vierailija
26/33 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa imetin n. 1 v 1 kk. En muista tarkkaan, koska menkat alko, mutta joskus vauvan ollessa n. 8 - 10 kk.

Ei haluttu toista lasta heti perään, joten mulla oli kuparikierukkakin jonkin aikaa.

Tokaa imetin myös himpun yli vuoden. Vauva söi myös öisin ihan imetyksen loppuun asti. Sit tuli yhet menkat ja alettiin yrittään vauvaa ja tulin heti raskaaksi! Eli ei ainakaan mulla haitannut tuo imetys raskautumista. Myös eka ja toka vauva saatiin helpolla, mutta ei kuitenkaan ekasta kierrosta kumpaakaan.

Kaiken kukkuraksi tuo kolmas raskaus paljastuikin sitten kaksosraskaudeksi. :-D

Vierailija
27/33 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukemaan tätä, kun "vauva" on 1 v 5 kk ja edelleen saa rintamaitoa päivin öin. Olin jo vähän huolissani kun menkkoja siis ei kuulu. Mutta eipä haittaa yhtään!

Vierailija
28/33 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli poissa vuoden verran. Alkoivat muutama viikko yöimetyksen loppumisen jälkeen.

Vierailija
29/33 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pitkään?

Imetin 13kk, kuukautiset tulivat tästä lopettamisesta kuukauden kuluttua.

Eli synnytyksestä meni 14kk ennen kuukautisia.

Vierailija
30/33 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla 1 v, tokalla 1 v 2 kk ja kolmannella 1 v 8 kk.

Nuorin oli huono syömään, imetin monta kertaa päivässä ja kerran yössä puolitoistavuotiaaksi. Tuttia ei ollut kellään, joten aika paljon imetin.

Vierailija
31/33 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin esikoista 1 v. 4 kk. Tuona aikana ehkäisyä ei käytetty ollenkaan koska toiveena oli saada toinenkin lapsi. Vasta kun lopetin ihan kokonaan imetyksen, tuli kuukautiset ja sitten tulinkin jo uudelleen raskaaksi. :)

Vierailija
32/33 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyi pois sen 4kk kun täysimetin. Tuli yhdet menkat vaikka jatkoin yösyöttöä ja sitten pitkä tauko.. Olisko ollu vasta 3kk jälkeen kun tuli seuraavat. Tuli jo säikähdettyä että joko taas :D

Vierailija
33/33 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 6 kk pysyi menkat pois, vaikka imetin

9 kk, myös yöllä.