Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaali- ja terveysalan ihmiset, onko teillä Fb-profiilia?

Vierailija
30.01.2014 |

Jos on, onko ollut yhteydenottoja tai jotain vaikeuksia asiakkaiden, potilaiden tai omaisten puolelta?

Ajattelin, että jollain sosiaalitoimiston tai Kelan työntekijällä tai psyykkisesti sairaiden kanssa työskennellessä voisi tulla vaikeuksia jos pitää itseään siellä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole löydettävissä netistä.

Vierailija
2/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On profiili, eipä ole kukaan yhteyttä ottanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fb:ssä, ei ole ollut ongelmia asiakkaiden tai omaisten kanssa. Olen töissä lastensuojelussa, tosin en tee päätöksiä tms.

Vierailija
4/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On profiili, mutta olen säätänyt tiukat yksityisasetukset. Ei siis julkinen profiili. Mulla on 87 kaveria, mutta he eivät ole asiakkaita tai omaisia. Ovat työ- tai muita kavereita. Eikä minua löydä googlaamalla tai fb:n kautta joku randomi. Näin ollen ei ole hankaluuksia tuon profiilin kanssa ;)

Vierailija
5/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 17:59"]On profiili, eipä ole kukaan yhteyttä ottanut

[/quote]

Sama

Vierailija
6/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On profiili. Joskus joku potilas on ottanut yhteyttä sitä kautta ja ehdottanut treffejä.

Vierailija
7/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset ei edes saa hyväksyä potilaita/ asiakkaita kavereikseen fb:ssa varsinkaan silloin jos on hoito- tai asiakassuhde. 

Vierailija
8/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On profiili. Ei ole kukaan potias tai omainen pyydellyt ja jos pyytäisi, jättäisin noteeraamatta.

Vierailija
9/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin nelosella. Profiili ei ole julkinen.

Vierailija
10/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On profiili, mutta muodossa Etunimi Toinennimi ja kuvana ei oma kuva. Asiakkaita en tietenkään hyväksy kavereiksi ja muutenkin käyttäydyn siellä niin, ettei sanomisia voi tulla. Asiakkaita on kaverien kavereina, mutta niitä en noteeraa keskusteluissa.

Vierailija
11/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutillani oli ainakin jonkin aikaa sitten profiili ja monilla tuntemillani lääkäri- ja sairaanhoitajatutuillakin on, mukaan luettuna jokunen psykiatrikin. Ala ei tunnu estävän Facebookissa oloa. Mielestäni Facebook on ihan normaalia elämää. Tiukoilla yksityisyysasetuksilla ja tarkalla harkinnalla pärjää. Vähän sama, jos lopettaisi kaupungilla kävelyn ja kaikki harrastukset potilaiden pelossa.

Asia erikseen, jos on esim. joku todella pitkäaikainen ja vaarallinen vainoaja kannoilla, jolla voi olla kontakteja Facebook kavereihin. Jos työskentelisin oik.psyk. alalla tai päihdepsykiatrialla, pitäisin suljetunkin profiilin sellaisena, että suurta vaara ei aiheutuisi, vaikka tiedot vuotaisivat ulos. Toisaalta näin kannattaisi ihan jokaisen toimia muutenkin.

Vierailija
12/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en ole ilmoittanut julkisessa ptofiilissa mitään tietoja itsestäni, esim. työpaikkaa, ja profiilikuva on vähän epämääräinen. Minullakin oli ennen asetus, että facen hausta ei minua löydä, mutta siellä on jotenkin yksityisyysasetukset taas muuttuneet ja nykyisin minut voi löytää hausta, enkä osaa muuttaa sitä.

Vierailija
13/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On FB- profiili, mutta ei julkista. Meillä ei tosin ole niin hankalia potilaita että tarttis pelätä jotain hankaluuksia. Lähinnä vanhoja mummoja ja vaareja lähellä kuolemaansa. Harva pistää hoitajan nimeä mieleen, ainakin siltä se vaikuttaa, täällä erikoissairaanhoidossa. Varmaan jos olisin jossain päihdeklinikalla tai muualla missä pitkiä hoitosuhteita, en pitäisi itsestäni mitään julkista profiilia. 

Vierailija
14/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei pysty salaamaan enää profiiliaan, te pari vastaajaa, joilla "salatut profiilit"! Olen miettinyt tuota salanimen ottamista, mutta sitten vaatisi selittelyjä kaverilistan ihmisille (siellä mulla on jotain vanhoja koulukavereita, entisiä työkavereita jne). Muuten salaisinkin, jos se olisi mahdollista. Nyt mulla on niin ettei näe edes kaverilistaa jos minua kyttää. Seinän näkee kaverit, mutta eipä siellä ole mitään juttuja ollut enää pariin vuoteen. Olen hakeutumassa psykiatriselle puolelle niin siksi vähän mietityttää. ap

Vierailija
15/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän naiveja tuntuu olevan sote-alalla olevat tuttuni. Perusprofiilithan ovat julkisia. Monella on kokonainen kansio profiilikuvia ja siellä ystävät peukuttavat ja kehuvat kommenteissa ja näin paljastuu ystävyyssuhteet.

Vierailija
16/16 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On fb-profiili, mutta ehdoton kielto hyväksyä asiakkaita kavereiksi, tämänhän nyt on selvää.  Meillä ei myöskään työpaikan koneilla pääse ollenkaan facebookiin.  Mielestäni fb on muutenkin sellainen nimenomaan kaverien tai harrastusporukan juttu, en muutenkaan hyväksyisi sinne ketä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän