Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Vuores Tampereella mukava asuinalue?

Vierailija
26.03.2014 |

Etsiskelen asuntoa itselleni ja lapselleni. Vuores alueena houkuttelee, helppo kulkea autolla "joka suuntaan" ja ihania ulkoilualueita lähellä. Olisi kiva kuulla kokemuksia. 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta palveluita ei Vuokreksessa tai lähellä juurikaan ole. Mielummin n. kilometri Hervantaan päin, Etelä-Hervantaan, jossa myös hyvät ulkoilumaastot, rauha ja lisäksi palvelut lyhyen matkan päässä.

Vierailija
4/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta palveluita ei Vuokreksessa tai lähellä juurikaan ole. Mielummin n. kilometri Hervantaan päin, Etelä-Hervantaan, jossa myös hyvät ulkoilumaastot, rauha ja lisäksi palvelut lyhyen matkan päässä.

Vierailija
5/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaukana. Eikä siellä ole mitään paitsi asuntoja. Hervanta on aika lähellä, mutta minusta Hervantakin on aika kamala. Juoppoja koko raitti täynnä.

Vierailija
6/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta IKINÄ Hervantaan, jos haluaa lapselle turvallisen asuinympäristön!

Vierailija
7/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Hervanta on eri asia kuin Hervannan keskusta ja lähimaasto, jonne ei kannata muuttaa.

Vierailija
8/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asun Etelä-Hervannassa, ja pidän tätä parempana kuin Vuoresta juurikin Vuoreksen palvelujen puutteen takia. Varmaankin Vuorekseen tulee 5-10 vuoden sisällä palveluja, kun alue kasvaa, mutta nyt tarjonta on aika onnetonta, yks lähikauppa lähinnä. Esim kukkakauppa aloitti mut joutui siirtymään Hervantaan kun ei pärjännyt. Toki autolla ja bussilla pääsee Hervantaan (tai miksei polkupyörälläkin), mut itse arvostin esim. äitiysloman aikana, että pystyi helposti vaunuilemaan Hervannan keskustaan, jossa on kirjasto, posti, pankkeja, ruokakauppoja, muutama kahvila, ruokapaikkoja, perhekerhoja jne.

Vierailija
9/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta täälläkin yksi joka puolustaa Etelä-Hervantaa. Tulkaa vaikka katsomaan! Ok-taloja ja rivareita lähinnä, metsiä, rauhallista seutua, mukava asua. Ikinä en ole täällä nähnyt juopuneita, mutta Hervannan keskustassa tosin valitettavasti näkee.

Vierailija
10/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:04"]

Ei jumalauta IKINÄ Hervantaan, jos haluaa lapselle turvallisen asuinympäristön!

[/quote]

Ootko koska viimeksi käynyt Hervannassa? Mikä siellä on vaarallista?

Itse asun nimenomaan Etelä-Hervannassa (olen työssäkäyvä, verot maksava, päihteetön = "kunnollinen ihminen") ja yhtä rauhallista täällä on kuin missä tahansa AV-mammojen määrittelemällä "hyvällä alueella". Vuoreksesta kulkee tasan yksi bussi, Hervannasta sen sijaan on todella hyvät bussiyhteydet. Hervannassa ja valtaväylän varrella runsaasti palveluja, joita Vuoreksessa ei ole. Edellä mainitut yhdistettynä erittäin hyviin ulkoilumahdollisuuksiin ovat ne syyt, miksi oon Etelä-Hervantaan majani rakentanut. Enkä pois muuta! :)

Vierailija
11/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua noita Etelä-Hervantaa puolustavien kommentteja alapeukuttavia? Avaisitteko sanaiset arkkunne ja kertoisitte MIKSI?

Vierailija
12/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusmielessä voi olla fiksua ostaa nyt Vuoreksesta asunto. Nyt on muutenkin ostajan markkinat, ja Vuoreksesta myydään tällä hetkellä halvemmalla kuin aluksi on kaavailtu. Vuorekseen rakennettiin paljon asuntoja, mutta alue ei lähtenyt vetämään ehkä juuri taantuman takia, ja myös oravanpyörä ei  tarpeeksi asukkaita -> ei palveluja -> ei asukkaita... vaikuttanee hintoihin. Uskon kuitenkin, että muutaman vuoden päästä Vuores lyö läpi. Jos nyt ostaa, saa suht halvalla uuden asunnon, jonka voi halutessaan myydä hyvällä voitolla jonkin ajan päästä.

Vierailija
13/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoreksesta ajaa viidessä minuutissa Hervantaan omalla autolla. Busseja menee puolen tunnin välein Hervantaan tai keskustaan. Vuoreksessa on tilaa päiväkodeissa ja kouluissa. Ei ole spurguja,eikä lähikapakkaa. Mä muuttaisin mielelläni sinne lasten kanssa. En ihan ole sisäistänyt miksi pankin tai kelan pitää olla ihan kodin vieressä kun niissä ei tule käytyä kuitenkaan joka päivä. Vaatekauppojakaan ei tarvitse joka päivä. Tosin mä oonkin asunut teini-ikäiseen asti maalla ja tottunut siihen ettei kaikkea ole saatavilla nurkan takana vaan uusia vaatteita joutui hakemaan kaupungista ja jopa kulkemaan bussilla...

Vierailija
14/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitit että sieltä olisi helppo liikkua autolla joka suuntaan, joten sikäli huonohkot julkiset yhteydet ei varmaan sua haittais. En itse asu mutta ystäväpariskunta asuu vuokralla kerrostalossa. On kuulemma kovin rauhallista, paljon lapsiperheitä, riippuu mitä asuinalueelta hakee. Haittaisko sua palveluiden puute? Asun Itä-Tampereella Levonmäessä, jossa ei ole muuta kuin Siwa, kampaamo ja pizzeria, mutta oon tottunut ja lähden palveluiden ääreen aina autolla tai bussilla.

Vierailija
15/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Vuoreksessa puoli vuotta. Uudessa asuinalueessa on omat hyvät ja huonot puolensa: toisaalta siistiä ja uudennäköistä, toisaalta samalla vähän sielutonta ja keskeneräistä. Palveluita on niukasti, oma auto tarpeen. Plussaa hienoista ulkoilumaastoista, toisaalta olisin kaivannut uimarantaa lähempää. Nyt asun lähellä keskustaa Pyhäjärven rannassa ja minulle tämä vaihtoehto sopii paljon paremmin. 

Vierailija
16/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuores on varmasti kiva ja rauhallinen jos sellaisesta alueesta tykkää. Joku kyseli, miksi palveluiden pitää olla lähellä, ja se on varmaan mielipidekysymys. Itse tykkään, että kauppaan ei tarvitse lähteä välttämättä autolla ja että suht lähellä kotiani on ruokakauppojen lisäksi kahvila/-loita, kirjasto ja postiakin käytän aika paljon. Lisäksi busseilen paljon, ja mulle puolen tunnin välein päiväaikaan kulkeva bussi tuntuis hankalalta. Varsinkin vaunujen kanssa ei aina mahu ekaan bussiin, joten tunninkin odotus vauvan kanssa pysäkillä, hui! Jollekin toiselle nää ei ois lainkaan tärkeitä. Eli punnitse ap kuinka tärkeitä palvelut on sulle, jollei ne ole, Vuores on varmasti erinomainen ja rauhallinen paikka!

Vierailija
17/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jotain rakennusliikkeiden katteista, että Vuorekseen rakennetaan kiivaalla tahdilla uusia asuntoja, vaikka edellisetkin on myymättä. Esimerkiksi asuntomessutuotantoa kesältä 2012 myydään edelleen. Itse en kyllä uskaltaisi tällä hetkellä Vuoreksesta asuntoa ostaa, sillä jälleenmyynti saattaa olla todella haastavaa.

Vierailija
18/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti vastauksia, kiitos siitä. Hervanta on minulle hyvinkin tuttu paikka ja siinä on paljon hyvää, mutta tosiaan esim. kiva ahvenisjärven ympäristö ja viihtyisä keskusta täyttyy kesäisin juopoista... istahdapa siinä sitten puistonpenkille lapsen kanssa jätskiä syömään...

Palveluiden puute ei minua haittaa, Hervannassa on hyvät kaupat ja sinne on lyhyt matka, samoin Ideaparkkiin hurauttaa autolla nopeasti. Monet asiat hoituvat nykyaikana myös netissä:) Postin puuttuminen on minusta isoin miinus. Vuoreskeskus ja uusi hieno koulu taasen houkuttelee:) Samoin Rauhallisuus ja siisteys vetää puoleensa. Toistaiseksi muutamme vuokralle (erotilanne), mutta olisihan sieltä kiva omakin koti kenties joskus ostaa:)

ap

Vierailija
19/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun makuun Vuoreksen hinnat on kalliit ja asunnot ovat nykytyyliin liian ahtaita (säilytystilaa vähän ja huoneet pieniä). Tosin nyt voi olla varaa tingata, joten jos tykkäät, niin tarjoa rohkeasti alakanttiin.

Vierailija
20/63 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ap, että voisit viihtyäkin Vuoreksessa. Juoppoja siellä ei varmasti ole, toisin kuin täällä Hervannassa. Ohimennen sanoen ne ovat minustakin Hervannan isoin miinus ainakin lapsiperheellisen näkökulmasta, mutta muut asiat painavat perheellemme enemmän vaakakupissa ja siksi viihdymme Hervannassa.

Mutta jos sinulla on auto käytössä eikä sinua haittaa kulkea sillä Hervantaan/muualle kauppaan yms., harkitse toki vakavasti Vuoresta.

En itse opeta Vuoreksen koulussa, mutta tunnen sieltä monia opettajia ja tiedän että siellä on todella innostunutta ja työhönsä panostavaa henkilökuntaa.

Ja js olet joka tapauksessa muuttamassa ensin vuokralle, ei se olisi kvin suuri riski. Jos alue tuntuisikin vaikka liian rauhalliselta, vuokra-asunnosta on helppo irrottautua.