Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kotihoidontuen muutokset astuvat voimaan?

Vierailija
26.03.2014 |

Siis kun esimerkiksi itse olen anonut hoitovapaata töistä ja kotihoidontukea Kelasta kunnes nuorimmainen on 3v alkuvuodesta 2016. Jostain luin että muutos astuisi voimaan jo edellisvuonna. Miten käytännössä esim omalla kohdallani asia toimii, kun en ole ollenkaan varma ottavatko töihin aikaisemmin, kun sinne palkattu uutta porukkaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:04"]

Eli siis töistä voi edelleenkin olla pois 3v? Meillä mies yrittäjä eikä tulisi kuuloonkaan että jäisi kodinhoidontuelle.

[/quote]Kyllä, eli voit olla kotona kunnes lapsi 3 v, osan ajasta tuki haetaan miehesi nimellä mutta rahat voi yhä tulla samalle tilille. Eli kaikki jatkuu kuten ennenkin.

Vierailija
42/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siinä se että olet joko tuloton tai sitten työnhakija. Kotihoidontukea ja työttömyyskorvausta ei saa samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:10"]

No on siinä se että olet joko tuloton tai sitten työnhakija. Kotihoidontukea ja työttömyyskorvausta ei saa samaan aikaan.

[/quote]tuloton? työtön ei saa nytkään tukea.

Vierailija
44/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kaikki jatkuu niin kuin ennenkin?? Päätöksessähän sanottiin, että jos isä ei jää kotiin niin sitten ei äitikään saa jäädä. Tuskin silloin mikään nimen vaihtaminen papereihin onnistuisi!? Jos isä ei jää hoitovapaalle niin kh tukea ei saa. Näin minä olen käsittänyt :(

Vierailija
45/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:14"]

Miten niin kaikki jatkuu niin kuin ennenkin?? Päätöksessähän sanottiin, että jos isä ei jää kotiin niin sitten ei äitikään saa jäädä. Tuskin silloin mikään nimen vaihtaminen papereihin onnistuisi!? Jos isä ei jää hoitovapaalle niin kh tukea ei saa. Näin minä olen käsittänyt :(

[/quote]Kotihoidontuki ei edellytä kummankaan vanhemman kotiin jäämistä. Kotihoidontukea saa jos ei ole kunnallisessa hoidossa. Missään ei lue että tätä oltaisiin muuttamassa, sillä ei ole ikinä ollut merkitystä kuka lasta hoitaa vaikka se olisi naapurin liisa ja vanhemmat kävisi töissä eli onko koko kotihoidontuen idea nyt muuttumassa?

Vierailija
46/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:14"]

[/quote]Kuka tulee tarkistamaan kuka milloinkin on kotona, haloo! 

Vierailija
47/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:14"]

[/quote]

Siis eikö isän pidä silloin hakea Kelasta kh tukea ja Kelalla olla tieto, että isä on hoitovapaalla??

Vierailija
48/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos koko kotihoidontuen järjestelmän idea  muuttuisi niin mitenkä jo kotihoidontukipäätöksen saaneille kävisi? Esim. meille Kela on jo tehnyt päätökset vuoteen 2016 asti, voivatko perua päätöksiään? Missään ei kyllä lue että koko ideaa oltaisiin muuttamassa, ainahan kotihoidontuen saaja on saanut käydä töissä.

Vierailija
49/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:14"]

[/quote]

Siis eikö isän pidä silloin hakea Kelasta kh tukea ja Kelalla olla tieto, että isä on hoitovapaalla??

[/quote]Sanotaanko jossain niin?

Vierailija
50/50 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:22"]

[/quote]

[/quote]Sanotaanko jossain niin?

[/quote]

Ainakin Urpilainen ym. Silloin puhuivat, että kotona saisi kylläedelleen olla 3v, mutta jos isä ei jää omalla vuorollaan kotiin niin rahaa siitä ei sitten tipu.