Kuukausi laihista ja paino tippunut vaan 2,6 kiloa :(
Lähtöpaino 90. Oon syönyt 1400 kaloria päivässä. Liikuntana kuntosalia pari kertaa viikossa, pari kertaa viikossa sauvakävelyä tai vesijuoksua. Työmatkat pyörällä. Työkään ei Ole pelkkää istumista. En todellakaan syö yli 1400, olen suorastaan nero kalorinlaskennassa ja juon vaan vettä ja light-colaa plus kahvia.
Suoraansanoen alkaa vituttaa. Tavoite oli kesän Ruisrokkiin mennessä painaa 76 kiloa. Tosi pettynyt oli tuli, kun vaaka näytti tänään 87.4. Tämän vähempää en tiedä, kannattaako syödä. Aikaisemmat laihikset kaatui, kun söin 1600-1700 kaloria ja laihduin 200-300 grammaa viikko ja alkoi vaan kyllästyttää koko touhu.
Kommentit (74)
Entäs ihan puuro aamulla? Kuidut toisivat vauhtia aineenvaihduntaan.
Käy lukemassa ketju 97,6 niin huomaat, että sinulla menee juuri ihanteellisesti eli eli liian hitaasti eikä liian nopeasti. Älä mene liian vähäisen syömisen tai aineenvaihdunnan kiihdyttämiseksi ahtamispäiviksi nimitettyihin juttuihin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:33"]
Aamupalaksi voi syödä vaikka vihanneksia. Älä nyt ainakaan maustettuja rahkoja syö, ne on sokerisia kaloripommeja! Minua sokeri lihottaa ainakin, vaikka kalorit jäisivät vajaiksi.
[/quote]
Vihannekset ei yksinään kauaa nälkää pidä. Niiden kaveriksi voi paistaa kananmunan.
[/quote]
Mä teen usein munakasta, johon laitan raejuustoa ja sen lisäksi vihanneksia, pysyy nälkä poissa.
Liian vähän liikuntaa. Lisääpä kuntosalilla rehkimistä ja kävelyä riuskaan tahtiin. Maltti on valttia.
Mä en ikinä jaksais laihduttaa hitaasti mut nopeaa keinoa ei taida olla. Ite vedän kilokalorit tosi vähään (700-800), kun haluan muutaman kilon painosta pois (olen siis normaalipainoinen). Liikuntaa en lisää, kun muutenkin treenaan 5-6 krt/vko. Ehkä puoltoista kuukautta silti menee 3 kg pudottamiseen.
Raejuustoa, rahkaa, hedelmiä, 2-3 palaa ruisleipää, kalaa uunissa, vettä 2 litraa päivässä, liikuntaa enemmän niin jo on keleperke jos ei laihdu.
Laihdutatko yksin ilman mitään apuja? Suosittelen ottamaan avuksi jokun ohjelman..esim Keventäjät, Kiloklubi, Kalorilaskuri..joku näistä vähän sen mukaan, mitä ja millaista apua koet tarvitsevasi. Äläpuhelimillekin on ihan hyviä aplikaatioita mutta suosisin suomalaista koska sulla näyttäisi olevan vielä vähän hakusessa perusohjeidenkin kanssa. Kiinnitä huomiota siihen ruuan laatuun ja unohda noi Jutta-hömpötykset ja turha rahkan kiskominen. Etsi omasta syömisestäsi ne heikot kohdat..saatko tarpeeks hyviä rasvoja, proteiinia (älä kuitenkaan liiottele näitä!), suositko hyviä täysjyväviljoja ja onko kuidun saanti muuten riittävää jne?? Sinällään sun laihdutustahti on aivansopiva ja jopa ideaali joten älä viitsi murehtia tollaista. Laihdutus on pitkäjänteistä hommaa eli nyt vaan vähän asennetta kuntoon! Ei ne muutokset hetkessä tapahdu
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:37"]
Liian vähän liikuntaa. Lisääpä kuntosalilla rehkimistä ja kävelyä riuskaan tahtiin. Maltti on valttia.
[/quote]
no huhhuh. ei tarvitse sitten miettiä, miksi laihdutat kerta toisensa jälkeen uudestaan. sun kaltaset ihmiset vois pitää vähintään mölyt mahassaan ja jättää muiden ihmisten neuvomisen niille, joilla on jotain järkevää sanottavaa. tiedot itsekin, että sun tapasi on perseestä. miksi haluat siis neuvoa sitä muille?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:42"]
Mä oon kokeillut karpata ja ketoosi vei mun yöunet, nukuin enää noin 3 tuntia yössä. En halua sitä enää.
Äsken söin kaurapuuroa, desi hiutaleita ja vettä, päälle desi raejuustoa ja vadelmia. Oli hyvää! Aamulla aion syödä samaa, kun oli niin hyvää. Sitten töissä välipalana omena ja ehkä tomaattia ( pakkaan evääksi) ja ruokatunnilla kanasalaatin. Sitten vielä joku hedelmä ja illaksi ois avocado ja rahkaa. En tiedä miltä kuulostaa? ap
[/quote]
Ketoosia ei tarvita laihtumiseen, karpata kyllä kannattaa. Jos sen osaa.
Nimen omaan! Haloo, laihduttajat!!! Ylimääräinen proteiini varastoituu rasvana kehoon. Älkää olko mainosten vietävissä vaan perehtykää asiaan, älkääkä vain "hurahtako" kaiken maailman villityksiin.
Mielestäni tuloksesi on hieno! Vähän armoa!
Ap, yksi vinkki vielä: tuplaa tuo päivän vesimäärä! Aloita aamu mielellään puolella litralla vettä ja sitten päivän mittaan vielä 2-3 litraa lisää. Saat aineenvaihduntaa tehostettua. Usko mua, toimii!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 07:15"]
Ap, yksi vinkki vielä: tuplaa tuo päivän vesimäärä! Aloita aamu mielellään puolella litralla vettä ja sitten päivän mittaan vielä 2-3 litraa lisää. Saat aineenvaihduntaa tehostettua. Usko mua, toimii!
[/quote]
Tämä on todellakin totta. Itse syön aamuisin yleensä kaurapuuroa lautasellisen, päivän mittaan pari kertaa täysjyväleipää ja juon noin 3 litraa vettä joka ikinen päivä. Käyn isommalla asialla kolmisen kertaa päivässä - maha toimii! Plus se, että juo monta litraa jääkylmää vettä kuluttaa myös hieman kaloreita.
Netistä kaivettua:
"Men's Fitnessin mukaan puolen litran vesituopillisen juomisen jälkeen ruoansulatusjärjestelmä toimii 30 prosenttia vauhdikkaammin. Lisäksi, jos henkilö lisää vedenjuontia 1,5 litralla päivässä, hän polttaa noin 17400 kaloria enemmän vuodessa. Se tarkoittaa noin kahta ja puolta kiloa - pelkästään vettä juomalla."
Puoli kiloa viikossa on ihan hyvä tulos. Samalla tavalla kun jatkat, paino putoaa 25 kg vuodessa ja 50 kg kahdessa vuodessa. Eiköhän se riitä.
Ei se yli paino ole hetkessä tullutkaan, joten ei se hetkessä lähdekään. Parempi puoli kiloa tasaisesti viikossa kuin vuorotellen kymmenen kiloa kuussa pois ja seuraavassa kuussa 10 kiloa takaisin.
Ap, ymmärrän sua hyvin. Tuosta painosta pitäisi kyllä ensimmäisenä kuukautena ilman kitudieettiäkin lähteä 5-6 kg. (kidulla lähtee helposti 8-10) Sitten tietysti hidastuu, mutta alun pitäisi olla räväkämpi. Mietin kahta asiaa, että oletko ollut valmiiksi ns. kuivunut? Alun reippaat laskuthan liittyy siihen pöhöjen lähtemiseen ja jos sulta oli ne pöhöt jo lähtenyt valmiiksi? Olitko vähennellyt syömistä jo aiemmin käymättä vaa'alla eli olit jo menettänyt ehkä muutaman kilon ennen tämän kuurin virallista aloittamista? Ehkä elimistösi on tukossa. Jutta-ohjelmassakin vilisee näitä, jotka on lihavia ja alussa paino laskee yllättävän hitaasti ennen kuin elimistö lähtee käyntiin. Sinuna vaan jatkaisin sitkeästi. Ota mittanauha rinnalle ja pidä kirjaa vaikka vyötärönympäryksestä. Kyllä se siitä. Jokainen kilo on kuitenkin voitto!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:24"]Miksi sä vedät sitä rahkaa? Mä en ymmärrä miksi laihduttajat nykyään hysteerisesti kiskoo protskua ja rahkaa. Ei mitään järkeä, ellet ole fitness urheilija.
[/quote]
No ideoita mitä muutakaan söis? Varsinkin aamulla. ap
[/quote]
No syö vaikka puuroa
Miksi painosta pitäisi lähteä 5-6 kg? Jos ei ole nesteitä mitä lähteä?
Mistä ihmeestä ylipainoisella voisi lähteä sitä läskiä 5-6 kg alussa? Kun se läski ei pala kuin sen 500gr viikossa, olet sitten miten iso tahansa.
Minä aloitin kuurin ollessani 160 cm ja 116 kg. ekana kuukautena lähti 3.5 kg ja olin siihen hyvinkin tyytyväinen. Paino on tippunut suht samaa tahtia tasaisesti, näin se pysyy myös paremmin poissa...
Olen kokeillut aikanaan myös ihmedieettiä jossa pudotin parissa kuukaudessa melkein parikymmentä kiloa, se ei todellakaan kannata.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 21:06"]
Aion nyt ainakin teidän vinkkien mukaan käydä töiden jälkeen ostamassa puurohiutaleita ja marjoja sekä raejuustoa siihen päälle. Sen syön aamulla. Huomenna töissä lisäksi kanasalaatin ja jossain välissä omenan vaikka sekä jotain vihanneksia. Illalla sitä rahkaa tai pari kananmunaa.
Yleensä olen päivän aikana juonut noin 1,5 litraa vettä sekä kahvia pari kuppia, tykkään kahvista aamulla ja iltapäivällä. Kahviin laitan maitoa.
Olen uusavuton ruuissa. Takana myös syömishäiriötä ja jotenkin "pelkään" tavallista kotiruokaa, vaikea selittää. ap
[/quote]
Sanoit olevasi nero kaloreiden laskemisessa, mutta ei nyt kuitenkaan kovin nerokkaalta näytä, ja melko rajoittunut on ruokarepertuaarisi.Voi sitä todellakin syödä muutakin kuin proteiinirahkoja ja kanasalaattia. Ne eivät edes välttämättä ole mitenkään vähäkalorisia, sillä maustetuissa rahkoissa on usein melkoisesti sokeria, samaten valmissalaateissa makeat ja rasvaiset kastikkeet. Teollisten tuotteiden ja einessalaattien sijaan kannattaisi syödä "normaalia" ruokaa. Ellei lähde millekään kermaperunaläskisoosilinjalle, se ei ole sen "lihottavampaa" kuin rahkat ja majoneesisalaatitkaan, yleensä päinvastoin.
Ja missä muuten on ruokalistaltasi kasvikset, hedelmät, kala, vähärasvainen liha jne? Kuituja on niukanlaisesti. Se täyttäisi ja rassaisi suolet puhtaaksi...
Ja jätä limut, myös light-litkut, litkimättä, ja juo vettä janoosi. Tuntuu että sinua vetelee taustalla jonkinlainen sokerinhimo, ja pitää saada makeaa limua ja muita makeita mössöjä.
Lisää kasviksia, marjoja. Niitä syömällä et käytännössä voi lihoa, kunhan päälle et valele majoneesisoosia.
Häntä pystyyn, ap! 2,6 kg vähemmän on sentään 2,6 kg vähemmän! Mieti - toisen kuukauden päästä olet sitten jo n. 5 kg hoikempi ja se alkaa jo näkyä kasvoissakin!
Pitäsköhän sun lisätä terveellisiä rasvoja? Juoda vettä tuon colan sijaan, cola kun kerää nestettä elimistöön. Lisätä avokadoa, pähkinöitä, kalaa ruokavalioosi. Ja mitäs, kun käyt punttiksella, jos sitten sulle on vastaavasti tullut lihaskudosta jo - se painaa enempi kuin läski.
Mene mittauttamaan rasva- ja lihasprosenttisi nyt ja vaikka uudelleen kahden kuukauden päästä. Vaikka paino ei olisi niin paljoa tippunut, voi olla, että oletkin sijaan saanut lihasta!
Itse olen laihduttanut tammikuun puolesta välistä, alkupaino 99 kg, nyt 89 kg. Olen niin onnellinen! Alunperin tavoitteeni oli - 10 kg kesäkuun alkuun mennessä, oletinkin, että paino putoaisi vaan -500 g viikossa. Olen edelleen varautunut, että painonpudotus ei nyt jatku entiseen malliin.
Liikuntana mulla on tähän asti ollut vaan 30 min-2 h kävelyä/päivä. Nyt selkeesti pitää ottaa muutakin kuntoilurepertuaaria. Mutta jo huomaa, että kunto kohentunut huimasti syksystä.
Tärkeintä ei edes ole painonpudotus. Tärkeämpää on se, että oppii terveet elämäntavat, se on mun tavoite. Paino putoaa, jos putoaa, sitä ei pidä stressata.
Itse syön näin: aamulla puuro + marjoja + lasi maitoa
Välipala: pähkinöitä 8 kpl, hedelmä tai avokado tai marjoja ja jogurttia/viiliä
Lounas: iso kasa vihanneksia ja salaatteja, lisänä lihaa/kanaa/kalaa, vain pari kertaa viikossa perunaa/pastaa/riisiä
Välipala: 2 palaa ruisleipää, juustoa, ehkä leikkelettä, vihanneksia
Päivällinen: kotiruokaa, vähän kuin tuo lounas, joskus vaan salaatti ja muita vihanneksia, lasi piimää, hedelmä
Iltapala: (Jos jaksaa) teetä, hedelmä tai marjoja, joskus viiliä/jogurttia myös tai kananmuna
Joka päivä syön 1-2 annosta marjoja, 500 g vihanneksia, avokadon ja 1-2 hedelmää, 1 lasi maitoa, 1 lasi piimää, pari siivua juustoa. Ainakin joka toinen päivä kananmuna. Yritin joskus olla syömättä puuroa tai leipää lainkaan, lopputuloksena elimistöni meni täysin sekaisin. Nyt olen löytänyt viljojen suhteen tasapainon, enempää viljatuotteita en tarvi, mutta jos syön vähemmän, ei toimi sekään. Kaloreita en laske, tulen sellaisesta hulluksi.
Viikossa sallin itselleni 1-2 herkkua. Välillä, kerran kuussa, pidän herkkupäivän, jolloin en niin mieti, että voinko nyt syödä kaksi vai kolme karamellia tai voinko ottaa pitsaa vaiko enkö.
Tsemppiä vaan! Kyllä se siitä! Mullakin kävi viime viikolla niin, että paino oli 90,6 kg noussut 91,2 kg - mutta tällä viikolla vaaka näyttikin 89,8 kg. Meinasi alkaa kiukuttaa, mutta en antanut periksi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:33"]
Aamupalaksi voi syödä vaikka vihanneksia. Älä nyt ainakaan maustettuja rahkoja syö, ne on sokerisia kaloripommeja! Minua sokeri lihottaa ainakin, vaikka kalorit jäisivät vajaiksi.
[/quote]
Vihannekset ei yksinään kauaa nälkää pidä. Niiden kaveriksi voi paistaa kananmunan.