Säästämisvinkkejä?
Itse teen leivät ja ruoat itse, ei ravintoloita eikä eineksiä.
Ostolakko.
Palkkapäivänä siirän rahat säästötilille ja käyttötilille jätän vain niukasti sen mitä kuluu ruokaan ja muuhun.
Muita vinkkejä?
Kommentit (535)
Lisätulojen hankinta on tosi hyvä keino siinä vaiheessa, kun on laaja paletti säästökeinoja käytössä.
Käytän edukseni tarjoukset eli kun on hyvä hinta, ostan tuotetta useamman kappaleen kuten hammastahna, wc-paperi, käyttämäni shampoo, pyykinpesuaine jne.
Eilenkin juuri ostin Paradontax Tokmannilta 3,99, tottakai otin kalleinta (a joku päälle 6 €) ja heti 4 kpl kylppärin kaappiin.
Jos on tapana pestä hiukset useampi kerta viikossa, niin siirtyy esim. 2krt/viikko. Shampoo kulut helposti puolittuu, mikä voi olla aika isokin summa jos tapana on ollut käyttää jotain kalliimpaa merkkiä. Lisäksi vedenkulutus pienentyy. Mulla kesti 8kk hiusten tottua uuteen pesuväliin, mutta kyllä se kannatti.
Välillä voi ostaa kuohuviiniä shampanjan sijasta. Ihan hyviä kuohareita löytyy myös!
Asumisessa säästää ainakin merkittävästi kun tekee remontit itse. Omakotitalossa säästää kun ahkeroi polttopuiden parissa. Elää ihan kuin jotkut eläkeläispapparaiset.... Ehkä ne on oivaltaneet jotain.
Vierailija kirjoitti:
Käytän edukseni tarjoukset eli kun on hyvä hinta, ostan tuotetta useamman kappaleen kuten hammastahna, wc-paperi, käyttämäni shampoo, pyykinpesuaine jne.
Eilenkin juuri ostin Paradontax Tokmannilta 3,99, tottakai otin kalleinta (a joku päälle 6 €) ja heti 4 kpl kylppärin kaappiin.
Esim tällaiset tuotteet ostan jo suoraan ulkomailta paljon edullisemman hinnan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tällaiset tuotteet ostan jo suoraan ulkomailta paljon edullisemman hinnan vuoksi.
Kuulostaa vähän höperöltä lähteä tilailemaan jotain pesuaineita ulkomailta, anteeksi nyt vain.
Kannattaa sisäistää se että säästää ei voi määräänsä enempää, mutta tuloja voi kasvattaa rajattomasti.
->himosäästämisen sijaan keskity TULOJEN NOSTAMISEEN. Näin minä teen. Viimeksi eilen nostin kuukausitulojani hiukan. Saman teen kerran tai kahdesti ensi viikollakin.
Huonekasveja ei tarvitse ostaa. Pyydä kaverilta pistokkaita tai tee vaihtokauppoja. Monesta kasvista on helppo tehdä lisää alkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän höperöltä lähteä tilailemaan jotain pesuaineita ulkomailta, anteeksi nyt vain.
Iso osa niistä tulee ulkomailta joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaat suuria määriä kerralla niin on kannattavaa. Meitä on jo paljon kun tekee näin ja määrä kasvaa. Kukkaro kiittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa niistä tulee ulkomailta joka tapauksessa.
Juu mutta että jokainen kuluttaja lähtisi tilaamaan oman tarpeen yhtä pakettia sen sijaan että tukku tuo niin...
Hanki luottokortti, jossa on cashback. Näitä on ihan maksuttomia, kuten Morrow Bank, joka mulla käytössä. Aina kun maksan ostoksen tuolla luottokortilla, saan 1% (ja verkko-ostoista 2%) takaisin bonuspisteinä. Jos mun kuukausimenot olis esim. 1000€ ja maksaisin kaiken luottokortilla, niin saan rahaa takaisin 10€ jonka voin käyttää laskun maksamiseen. Lyhennän tietty luoton joka kuukausi kokonaisuudessaan, ettei pääse korot juoksemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sisäistää se että säästää ei voi määräänsä enempää, mutta tuloja voi kasvattaa rajattomasti.
->himosäästämisen sijaan keskity TULOJEN NOSTAMISEEN. Näin minä teen. Viimeksi eilen nostin kuukausitulojani hiukan. Saman teen kerran tai kahdesti ensi viikollakin.
Älä unohda verojen, yms oheiskulujen merkitystä.
10 € säästön eteen sun pitää tienata 20 € bruttona. Kädessä oleva nettoraha on arvokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tapana pestä hiukset useampi kerta viikossa, niin siirtyy esim. 2krt/viikko. Shampoo kulut helposti puolittuu, mikä voi olla aika isokin summa jos tapana on ollut käyttää jotain kalliimpaa merkkiä. Lisäksi vedenkulutus pienentyy. Mulla kesti 8kk hiusten tottua uuteen pesuväliin, mutta kyllä se kannatti.
Tämä on kyllä totta miten paljon naiset huuhtelee rahaa viemäristä alas erilaisten kosmetiikka tuotteiden muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti hyvä vinkki. Kiitos!
Ruokaa ostetaan kilohinnalla. Kokkailu on hyvä harrastus samalla, mitä paremmaksi oppii sen helpompi jättää ravintolat väliin. Mausteet on sikäli hyvä investointi. Terveellisempääkin on. Säilyviä varastoon kun on edullista
Jos on pakko päästä "jonnekin", on edullisempaa käydä lasillisella/kahvilla kuin syömässä, ja lounaalla (jos aikataulu sallii) kuin illallisella.
Kuluvat kosmetiikka- ja taloustuotteet tarjouksesta varastoon, muttei liikaa kulutukseen nähden.
Liikuntaharrastukset (lenkkeily, kotijoogat jumpat yms, edullinen sali) ja suht terveet elintavat edesauttaa terveyttä, lääkärit ja lääkkeet säästyy, sairastaminen on kallista. Hammashuollon kanssa sama homma. Lisäksi kun paino ei liikaa vaihtele, ei tarvitse shoppailla vain siksi ettei entiset sovi.
Matkailu mieluummin lyhyissä erissä. Jos on mahdollista niin sopivasti pahimman sesongin ohi, on huomattavasti edullisempaa ja usein viihtyisääkin.
Nämä siis pieni- tai keskituloista ajatellen, ei äärimmäiseen tiukkuuteen toki sovi kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Hanki luottokortti, jossa on cashback. Näitä on ihan maksuttomia, kuten Morrow Bank, joka mulla käytössä. Aina kun maksan ostoksen tuolla luottokortilla, saan 1% (ja verkko-ostoista 2%) takaisin bonuspisteinä. Jos mun kuukausimenot olis esim. 1000€ ja maksaisin kaiken luottokortilla, niin saan rahaa takaisin 10€ jonka voin käyttää laskun maksamiseen. Lyhennän tietty luoton joka kuukausi kokonaisuudessaan, ettei pääse korot juoksemaan.
Minä sanon päin vastoin, että ÄLÄ hanki luottokorttia!
Ei luottoyhtiöt ole tyhmiä. Ne tietää, että keskimäärin ihmiset päätyy maksamaan kuluja ja korkoja. Sen takia ne antaa "ilmaisia" luottokortteja. Joskus jopa maksavan luoton käytöstä.
Kirjastosta elokuvia ja sarjoja suoratoistopalveluiden sijasta.