Joko aloitit ottaa D- vitamiinia? Minkä vahvuisina?
Minä alan ottaa yleensä lokakuun alussa ja 20mg.
Verikokeiden yhteydessä otettiin D-vitamiini ja oli oikein hyvät arvot.
Lääkäri sanoi, että harvoin tarvitaan niitä 50-100mg pitoisuuksia joita monet tuntuu suosivan.
Kommentit (34)
Mä käytän ympäri vuoden tuota satasta ja ihan lääkärin kehotuksesta.
Mä syön 100 mikroa ympäri vuoden, eikä d-vitamiinitasot siltikään nouse.
No mulla arvot ei nousseet hyviksi ennen kuin aloin syödä 100mg joka päivä talvella. Lääkärisi puhuu paskaa, ei me kaikki olla samanlaisia.
Vuoden ympäri kaksikymppistä. Suolistosairaus.
Syön päivittäin d-vitamiinia ympäri vuoden. Kesällä 10 mikroa ja pimeän aikana 40 mikroa.
50-100ug. Joskus otan kaks päivässä josta tulee toi satanen. Ei mitään hajua mitkä mun d-vitamiiniarvot on, ei varmaan koskaan oo mitattu
En aloittanut, enkä aloita. Vain ravinnosta saadut vitamiinit imeytyvät kunnolla.
En, syön lohta ja muuta rasvakalaa. Otin aurinkoa ja siitäkin saatu D riittää vielä tämän kuun
Joo mikrogrammoja tarkoitin, en milligrammoja.
Lääkäri sanoi, että liiallinen D-vitamiini on myrkyllistä ja voi aiheuttaa esim. munuaiskiviä.
Aloitin jo aikaa sitten. Auringosta saa riittävästi D-vitamiinia ehkä keskikesällä keskipäivällä jos oikeasti oleskelee siellä auringossa. Itse en oleskele.
Multa murtui jalkapöytä kun olin ottanut 100 mg kuntosaliyrittäjän suosituksesta. Lääkäri kipsatessaan totesi, että liiat d-vitamiinimäärät haurastutttavat luustoa. Enpä ole sen jälkeen syönyt.
Kannattaa mittauttaa ne arvot ja sitten vasta ottaa 100 mikrogrammaa jos on tarve.
Muuten täysin turhaa ja jopa haitallista.
Maitoa ja kalaa ajattelin nauttia riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
50-100ug. Joskus otan kaks päivässä josta tulee toi satanen. Ei mitään hajua mitkä mun d-vitamiiniarvot on, ei varmaan koskaan oo mitattu
Nykyään saa apteekista testejä joilla voi itse mitata d-vitamiinitasonsa.
Vierailija kirjoitti:
Multa murtui jalkapöytä kun olin ottanut 100 mg kuntosaliyrittäjän suosituksesta. Lääkäri kipsatessaan totesi, että liiat d-vitamiinimäärät haurastutttavat luustoa. Enpä ole sen jälkeen syönyt.
Lääkäri kipsasi?
Kaveri veteli monta vuotta 100 mikrogrammaa D-vitamiinia ympäri vuoden ja sai munuaiskiviä.
Vierailija kirjoitti:
Milligrammoja tuskin otat. Mikrogrammoja varmaan tarkoitat.
itse syön 100 mikrogramman tabletteja joka päivä syyskuusta toukokuuhun.
Ympäri vuoden 100 mikrogrammaa joka päivä
Eipä ole flunssaa tai muitakaan tauteja näkynyt
Milligrammoja tuskin otat. Mikrogrammoja varmaan tarkoitat.
itse syön 100 mikrogramman tabletteja joka päivä syyskuusta toukokuuhun.