Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne se lapsilisistä leikattu raha sijoitetaan??

Vierailija
26.03.2014 |

Ja muut säästetyt rahat, mihin ne käytetään näiden asioiden sijaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samanverran kuin lapsilisistä leikataan, käytetään oppivelvollisuusiän nostamisesta 16->17 vuoteen. Eli me lapsiperheet maksamme sen, että ne luuserit, jotka eivät hakeudu jatko-opintoihin, saadaan jonnekin vuodeksi kasvamaan.

Vierailija
2/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lions club -kavereille lisää yritystukia, ilmaisia moottoriteitä ja parkkipaikkoja Helsingin keskustaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, ei täällä kohta enää pärjää kuin kansanedustajat. Perussuomalaiset voisi ottaa joukkoihinsa, pitää lähetellä alapään kuvia ahkerasti, jos pääsisi ehdokkaaksi.

Vierailija
4/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin voisit työkykyisenä ja -ikäisenä hoitaa omat menosi!

Vierailija
5/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:22"]

Ja muut säästetyt rahat, mihin ne käytetään näiden asioiden sijaan?

[/quote]Oletko oiekasti näin tyhmä vai esitätkö vain?

 

Vierailija
6/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä rahoja ei edes ole, koska verojen kokonaismäärä työttömyyden kasvun myötä vähenee. Rahaa kuluu enemmän kaikenlaisiin tukiin, joita myös joudutaan leikkaamaan.

Onhan se nähty jo ennenkin, että niitä leikattuja rahoja ei ole. 90-luvulla kunnissa leikattiin raskaalla kädellä mm. kouluista lakkauttamalla toimivia alakouluja ym. ja silmät kirkkaana luvattiin, että säästyneet rahat käytetään olemassa olevien koulujen kehittämiseen. Niitä rahoja ei näkynyt koskaan! Eikä näy nytkään, uppoavat esim. Talvivaaran jälevesilammikkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:32"]

Juuri samanverran kuin lapsilisistä leikataan, käytetään oppivelvollisuusiän nostamisesta 16->17 vuoteen. Eli me lapsiperheet maksamme sen, että ne luuserit, jotka eivät hakeudu jatko-opintoihin, saadaan jonnekin vuodeksi kasvamaan.

[/quote]

Ehdin yläpeukuttamaan ennen kuin pääsin luuseriasiaan. Iso alapeukku. 

 

Vierailija
8/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion menoista leikataan siksi, että rahaa ei ole olemassakaan. Ei niitä lapsilisistä "säästyviä" rahojakaan.
Mutta kun leikataan, valtion ei tarvitse ottaa niin paljon lisää velkaa. Se on lahja meidän lapsillemme ja lapsenlapsillemme; eivät ole sitten niin kaulaa myöten suossa kuin muuten aikanaan olisivat.
Ja joo, lapsilisien tilalla voitaisiin ottaa pois vaikka jostain muusta, vanhustenhoidosta esimerkiksi. Mutta sitten isoäitisi ehkä vietäisiin vessaan vain kerran viikossa, kun nykyään viedään sentään kolme kertaa.
Vaikka itsellänikin on pieniä lapsia ja lapsilisät ihan mukava saada, olen sittenkin sitä mieltä, että me nuoret ja terveet, työkykyiset vanhemmat (ja ne sairaat ja työkyvyttömät kyllä saavat muita tukia) pärjäämme paremmin kuin vanhat ja avuttomat.
Ja sitten kivittämään ja alapeukuttamaan, kiitos :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:22"]

Ja muut säästetyt rahat, mihin ne käytetään näiden asioiden sijaan?

[/quote]

Suomessa on valtava työttömyys, joka nielee loputtomasti rahaa. Samoin Euroopan unioni, sosiaaliturva yleisestikin, esim. opintotuet, oppilaitosten ylläpito, sairaanhoito, vanhustenhoito, infrastruktuurin parannukset (tiestö on Suomessa täysin retuperällä pk-seudun ulkopuolella). Lisäksi Suomessa on yhtä paljon erilaisia virkamiehiä kuin esim. Saksassa tai Kanadassa, vaikka väkilukumme on vain murto-osa näiden maiden väkiluvusta. Ei tarvitse kauaa miettiä, miten paljon tällaisen raskaan järjestelmän ylläpito maksaa. Lapsilta ja vanhuksilta nyt vain on helpointa ottaa, kun kumpikaan näistä ryhmistä ei pysty ajamaan omaa etuaan. Eläkeläisillä bonuksena vielä se, että he ovat maksaneet koko ikänsä verraten korkeita veroja mutteivät saa rahoilleen kohtuullista vastinetta, kun sitä tarvitsisivat.

Jokainen varmaan näkee, ettei tilanne ole kestävä. Romahdus tulee ennen pitkää. Työssäkäyvät keskiluokkaiset palkansaajat eivät pysty enää kauaa ylläpitämään tällaista järjestelmää ja maksamaan jatkuvasti ylisuuria veroja, ja taloutemme lepää tällä hetkellä heidän hartioillaan.

Vierailija
10/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskin ja alkoholisairauksien hoitoon uppoaa moninkertainen määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan Kreikkaan niinkuin entisetkin

Vierailija
12/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla tyhmä mutta en samalla tavalla kuin te jotkut muut ;)  Kyllä minulla on varaa antaa pois se 7 euroa kuukaudessa, en ole aikonut elää lastenteolla. Mutta pitäisi tarkemmin selvittää minne mikäkin verorahoista menee, ajoneuvovero, kiinteistövero, arvonlisävero jne. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100.000,- bruttona vuodessa tienaaville perheille ei pitäisi maksaa lapsilisiä lainkaan. Niillä on kyllä ihan riittävästi rahaa jo muutenkin. Ne vaan sitten sijoittavat valtiolta lahjaksi saamat lapsilisät lapsiensa tilille odottamaan aikuiseksi tulemista, jolloin lapset saavat n. 15.000,- pesämunan / lapsi. Pienituloisemmat perheet laittavat rahan "kiertämään" heti.

Vierailija
14/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:32"]

Juuri samanverran kuin lapsilisistä leikataan, käytetään oppivelvollisuusiän nostamisesta 16->17 vuoteen. Eli me lapsiperheet maksamme sen, että ne luuserit, jotka eivät hakeudu jatko-opintoihin, saadaan jonnekin vuodeksi kasvamaan.

[/quote] Meistä lapsiperheistä ne kaikki luuserit tulevat, jotka eivät hakeudu jatko-opintoihin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkaan heimopäälliköiden leijona-jahteihin yms.

 

Aina säästetään väärästä kohdasta. Esim. röökiveroa voisi korottaa vaikka 50%. Alkoholiveroa voisi korottaa, mutta toisaalta taas laskea ravintoloiden maksamaa alkoholiveroa (pysyy työpaikat ravintoloissa)

 

Johtajien bonukset ja osingot verolle.

 

Taidankin lähtee politiikkaan mukaan kun tulee niin hyviä ideoita :)

Vierailija
16/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:28"]

Se on vähän kuin miettisit mihin laitat ne rahat jotka säästät vaikka pienempikulutuksisempaan autoon vaihtamalla. Ei ole yhtä tai useampaa selkeää kohdetta, koska sitä "säästyvää" rahaa ei ole olemassa, on vain pienemmät menot tietyltä osin. Säästyvä raha ei mene mihinkään tilille josta sen voisi käyttää, olemassa oleva raha vain hupenee hieman hitaammin.

[/quote]

 

Tämähän ei ole totta. Nämä hallituksen säästöt eivät oikeastaan ole edes säästöjä. Menot eivät pienene, määrärahoja vain jaetaan eri tavalla. Nythän hallitus suunnittelee asumistuen nostoa niin, että se kompensoisi lapsilisästä leikatut varat pienituloisille. Se ei todellakaan ole mitään säästöä, jos yritetään pienentää sähkölaskua, jotta voitaisiin maksaa enemmän vedestä.

Vierailija
17/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:11"]

Yli 100.000,- bruttona vuodessa tienaaville perheille ei pitäisi maksaa lapsilisiä lainkaan. Niillä on kyllä ihan riittävästi rahaa jo muutenkin. Ne vaan sitten sijoittavat valtiolta lahjaksi saamat lapsilisät lapsiensa tilille odottamaan aikuiseksi tulemista, jolloin lapset saavat n. 15.000,- pesämunan / lapsi. Pienituloisemmat perheet laittavat rahan "kiertämään" heti.

[/quote]

 

Noniin, ja sitten tulee knoppikysymys: Paljon 100.00 € bruttona vuodessa tienaava perhe saa puhtaana käteen?

 

Jos kaltaisesi saisivat päättää, pian varmasti marketin kassalla ruuankin hinta määräytyisi bruttotulojen perusteella.

 

Vierailija
18/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:43"]Valtion menoista leikataan siksi, että rahaa ei ole olemassakaan. Ei niitä lapsilisistä "säästyviä" rahojakaan. Mutta kun leikataan, valtion ei tarvitse ottaa niin paljon lisää velkaa. Se on lahja meidän lapsillemme ja lapsenlapsillemme; eivät ole sitten niin kaulaa myöten suossa kuin muuten aikanaan olisivat. Ja joo, lapsilisien tilalla voitaisiin ottaa pois vaikka jostain muusta, vanhustenhoidosta esimerkiksi. Mutta sitten isoäitisi ehkä vietäisiin vessaan vain kerran viikossa, kun nykyään viedään sentään kolme kertaa. Vaikka itsellänikin on pieniä lapsia ja lapsilisät ihan mukava saada, olen sittenkin sitä mieltä, että me nuoret ja terveet, työkykyiset vanhemmat (ja ne sairaat ja työkyvyttömät kyllä saavat muita tukia) pärjäämme paremmin kuin vanhat ja avuttomat. Ja sitten kivittämään ja alapeukuttamaan, kiitos :D[/quote]

 

Valtionvelkaa tulee aina lisää taantumavaiheessa. Velka-asiat pitäisi hoitaa kuntoon talouden ollessa hyvällä mallilla eikä panikoida sen suhteen lamassa. Ihan joka kerta se velkakäyrä on nimittäin lähtee nousuun tälläisessä tilanteessa ja laskee, kun huonot ajat on ohitettu.

 

En ole kanssasi samaa mieltä. Ostovoiman heikentäminen tässä tilanteessa ei todellakaan ole lahja lapsillemme ja se tulee poikimaan uusia ongelmia tulevaisuudessa. Ostovoimasta leikkaaminen myös pidentää lamaa, ruokkii sitä lisää. Näyttää kovasti siltä, että hallitus haluaa päästä sanomaan vähentäneensä velanottoa, seurauksilla ei ole niin väliä.

Vierailija
19/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajien palkkoihin.

Vierailija
20/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole lukenut uutisia. Jokaisesta lapsilisästä leikattu 8 euroa on korvamerkitty omaan kohteeseensa. Tuo lista on salainen, mutta olen kuullut, että 10% menee ruotsin aseman vahvistamiseen Suomen kouluissa, 20% maahanmuuttajien korujen hankintaan, 30% paperia pyörittäville virkamiehille (erityisesti niille laiskoille) ja loput annetaan Kreikkaan oliiviviljelmien perusparannukseen. Kaikki rahat siirretään tietysti euron kolikkoina ja annetaan suoraan saajalle joka kuukausi.