Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Majoitus Barcelonassa lapsiperheelle?

Vierailija
02.05.2014 |

Kannattaisiko ottaa hotelli vai joku yksityismajoitus tyyliin airbnb:N kautta tms.?

(Viime vuonna olimme yhdessä toisessa Euroopan suurkaupungissa yksityiseltä vuokratussa asunnossa ja se oli oikein kiva ja säästöä tuli huimasti, mutta tuossa kaupungissa hotellien hintataso olikin eri luokkaa. Toisaalta on aika kiva myös olla enemmän "aidosti" asunnossa kuin jossain kliinisessä turistihotellissa.)

 

Miltä alueelta majoitus kannattaisi ottaa? Rannalta (Barceloneta)... vai Ramblaksen läheltä...

Lapsemme eivät jaksa kävellä kauheasti (eli varmaan metro pitäisi olla lähellä?).

Emme ole ennen käyneet tuolla eli ihan perusnähtävyyksiä tarkoitus katsella, n. 5 yötä ollaan.

 

 

 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramblan alueella hyvä hitelli on kallis ja siellä on aika hälinää Varsinkin iltaisin. Trip Advisorin kautta löytyy myös hyviä vuokra-asuntoja. Barcelona on iyllä kauounki jossa "pitää" kävellä paljon että näkee mitään.

Vierailija
2/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taktiikka on aina miettiä valmiiksi "täsmäreitit" / "täsmäkohteet" ja sitten metrolla säntäillä paikasta toiseen ja minimoida kävelyä :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yövyimme Barcelona Station -huoneistossa, koska oli tarve olla rautatieaseman lähellä. Oli halpa, siisti, mutta ei voi kyllä sanoa että kovin kaunis asunto, tilaa oli hyvin mutta aika kolho paikka. Helppo löytää, lähellä metroa, ystävällinen omistaja.

Vierailija
4/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin, kuten 4,  yksityiseltä lähellä rautatieasemaa, lyhyt matka eläintarhaan, rannalle, ja vaikkapa akvaariumiin. Ap, minkä ikäiset lapset?

Vierailija
5/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ja 8 v.

En ole varma halutaanko käydä missään eläintarhassa tai akvaariossa etenkään (vai onko siellä eläintarhassa norsuja tai pandoja???)

 

Rannalla kyllä! Ja Sagrada Famigliassa! Ja RAmblalla varmaan "pakollinen "pyörähdys.

 

ap

Vierailija
6/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:38"]

Me yövyimme Barcelona Station -huoneistossa, koska oli tarve olla rautatieaseman lähellä. Oli halpa, siisti, mutta ei voi kyllä sanoa että kovin kaunis asunto, tilaa oli hyvin mutta aika kolho paikka. Helppo löytää, lähellä metroa, ystävällinen omistaja.

[/quote]

Ai niin ja ruokakauppakin oli lähellä, ykköstieto meillä majoitusta varatessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, te haluatte taatusti käydä "maagisella suihkulähteellä", se on vain niin ihana... Magica fontana siis.

Vierailija
8/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinnekin kävelymatka bornista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:20"]Kannattaisiko ottaa hotelli vai joku yksityismajoitus tyyliin airbnb:N kautta tms.?

(Viime vuonna olimme yhdessä toisessa Euroopan suurkaupungissa yksityiseltä vuokratussa asunnossa ja se oli oikein kiva ja säästöä tuli huimasti, mutta tuossa kaupungissa hotellien hintataso olikin eri luokkaa. Toisaalta on aika kiva myös olla enemmän "aidosti" asunnossa kuin jossain kliinisessä turistihotellissa.)

 

Miltä alueelta majoitus kannattaisi ottaa? Rannalta (Barceloneta)... vai Ramblaksen läheltä...

Lapsemme eivät jaksa kävellä kauheasti (eli varmaan metro pitäisi olla lähellä?).

Emme ole ennen käyneet tuolla eli ihan perusnähtävyyksiä tarkoitus katsella, n. 5 yötä ollaan.

 

 

 

[/quote]Me oltiin hotellissa lähellä Santsin päärautatieasemaa. Metroasema oli lähellä ja Placa de Espanyalle jaksoi kävelläkin sen 600 m. Siellä iso kauppakeskus ja Magic Fountain aika lähellä. Metroon kannattaa ostaa 3 päivän kortti. On kätevä. Hop on hop off bussit kiertävät ympäri kaupunkia nähtävyydeltä toiselle.

Vierailija
10/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK mutta onko RANNALLE noista ehdotetuista paikoista pitkä / hankala matka..? Haluaisimme rantailla myöskin.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:02"]OK mutta onko RANNALLE noista ehdotetuista paikoista pitkä / hankala matka..? Haluaisimme rantailla myöskin.

 

ap

[/quote]Ks Booking. Com tai Hotels.com sivustoilta ja laita Barceloneta. Silloin listas rannan lähellä olevat. Me ei käyty rannalla kun oli niin paljon muuta nähtävää. Hotelli oli Eixample kaupunginosassa. Muuten, la Pedreira on myös näkemisen arvoinen Gaudin suunnittelema talo. Varaudu jonottamaan Gaudin kohteisiin!

Vierailija
12/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sagrada Familiaan saa jonottaa sisäänpääsyä vähintään 2 tuntia. City Tour kauppaa lippuja, joilla pääsee jonon ohi. Ei kokemusta, kuinka toimii. Kannattaa ladata kartat valmiiksi jo Suomessa älypuhelimeen. Toimii hyvin. Metro kulkee 2 minuutin välein ja sillä pääsee kätevästi rannan lähelle ja kaikkialle muuallekin. Suosittelen lapsiperhettä vuokraamaan huoneiston yksityishenkilöltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok hyvä tietää tuo jonotus. No onneksi kokemusta jonottamisesta.. :) (myös lapsilla, vaikka eihän se kivaa ole... mutta kävelyä meidän lapset jaksaa huonoiten paitsi joskus ne myös yllättävät)

 

ap

Vierailija
14/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoponhopoff- busseja kannattaa käyttää., niin näkee missä kaikki kiinnostavat paikat on. Päivälippu maksaa vähän alle 30 € aikuiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kamalampaa ajantuhlausta ei olekaan kuin hop onit ja hop offit.

Vierailija
16/19 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuulema vuokrata asunto. Näin sanoo tuttavani, joka asuu Barcelonssa. Pikkuisen etsimällä löytää hyvään hintaan mukavan majapaikan, läheltä kaikkea.

Vierailija
17/19 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että majoitus voi olla melkein missä vaan, mihin pääsee metrolla tai lähijunalla. Metro- ja junamatkat ovat halpoja (yleensä 1-2 euroa per matka), rattaat saa mukaan ilmaiseksi, ja asemat ovat helposti rattailla kuljettavissa, toisin kuin jossain muussa isossa kaupungissa.

Kokemuksia Barcelonasta lapsen kanssa lisää blogipostauksessani:

https://mutkatonta.com/barcelona-pienen-lapsen-kanssa/

Vierailija
18/19 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonan parhaita perhehotelleja ovat ainakin:

Lähellä ostospaikkoja ja katalonialaisia ravintoloita sijaitseva Praktik Rambla - https://www.booking.com/hotel/es/praktik-rambla.fi.html

Sallés Hotel Pere IV edullinen hotelli Poblenoussa, rannan lähellä - https://www.booking.com/hotel/es/pereiv.fi.html

Vierailija
19/19 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajattelitte mennä?

Barcelona oli tupaten täynnä turisteja, vaikka menimme sesongin ulkopuolella. Metroista, busseista yms ei saanut istumapaikkoja. Ihmismassat hidastivat myös kävelyä suunnattomasti. matka, johon muuten olisi kulunut 5 min, saattoi mennä helposti 20 min.

Ainakin tuolloin saattoi ostaa Sagrada Familiaan etukäteen liput, joissa on meno tiettyyn aikaan sisään.

Oli kyllä käymisen arvoinen.

Jos ette rakasta ihmismassoja, ja suuria ihmismassoja, niin miettikää jotain muuta paikkaa pienten lasten kanssa.