EI KYLÄILYJÄ JOULUNA
Muuten Suomi ei selviä koronasta ennen rokotteen tuloa. Ennen joulu pitää myös vältellä ihmisiä. Nyt on tosi kyseessä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä hieman pettynyt, ettei hallitukselta tullut totaalikieltoa kaikille perhekinkereille. Ehdin jo unelmoida, ettei tarvisi perhejoulua mennä vanhempieni luokse viettämään, mutta nyt se on valitettavasti lusittava, kun ei totaalikieltoa ole herunut, vanhempani kun ei periksi anna ilman totaalista määräystä.
Vieläkin lämmöllä muistelen kevään kieltoja. Se oli mahtavaa aikaa, kun sai olla ihan omissa oloissaan.
Voithan niiskuttaa ja köhiä puhelimessa ;-D jos eivät suoraa kieltäytymistä usko !
Aion itse käyttää tuota, haluan viettää omanlaiseni joulun ilman turhaa pönötystä !
Minä en niiskuta enkä köhi. Sanon, että en tule.
Vierailija kirjoitti:
Paras joulu ikinä, saan blokata anopin ja apen vierailut heti alkuunsa.
Ja minä miniät ja vävyt. Paras joulu ikinä tulossa tännekin.
Tämä on vain yksi joulu. Tämä vietetään järkevästi eri tavalla kuin ennen. Omaehtoiseen karanteeniin olen jo asettautunut. Meillä on suuri suku ja rakastan lahjojen laittoa, jouluisen ajelukierroksen teen tipauttamassa lahjapussit pihaan. Halaillaan sitten myöhemmin.
Sen tartunnan voi saada junassa/bussissa/lentokoneessa/huoltoasemalla/kaupassa jne. jne. Ja sitten tartutat koko suvun.
Olen itse surrut jo elokuusta asti sitä, ettei joulua perheen kanssa tule. Mutta en todellakaan ole menossa, kun äidilläni on monta vakavaa sairautta ja hirveä läjä lääkkeitä. Hänelle oli lievä nuha aiheuttanut todella korkean verepaineen ja siitä tuli sairaalareissu. Mieluummin itken joulun yksinäisyyttä kotona, kuin itken hänen hautajaisissaan että tartutin hänet.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia toivonut salaa, että saisi edes kerran elämässään viettää rauhallisen joulun vain oman porukan kesken ja nyt se sitten toteutuu!
Mikä on estänyt aiemmin?
Meillä joulu vietetään aina kotona oman perheen ja anopin kesken. Tänäkin jouluna on sama kokoonpano. Emme halua anopin olevan yksin, kun hän on muutenkin lähes aina omissa oloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mahtavalta. Aah, saan sulkeutua kämppääni joulu-tammikuu -välillä pelaamaan World of Warcraftia. Toki töissä pitää käydä.
Mikä sua estää tekemästä sitä koko ajan, vuoden ympäri?
Ollaan oltu sukulaisten kanssa koko tämä aika normaalisti tekemisissä. Eli noin kerran viikossa. Miksi se korona nyt jouluna tarttuu herkemmin kuin esim. Eilen?
Hyvä,oli mikä juhla tahaan,niin väsynyt monella tapaa näkemään ees ketään..
Vierailija kirjoitti:
THL:stä on sanottu, että jokainen miettii itse, miten haluaa viettää joulun. Ei ole mitään järkeä kontrolloida toisia ihmisiä, eivätkä yksityishenkilöt varsinkaan voi sitä tehdä.
Meillä loppui yhteisjoulut jo ennen koronaa. Jostain syystä aina joulun jälkeen oltiin flunssassa, kun yhteisjouluun tuli porukkaa joka oli joko juuri sairastumassa tai toipilaana.
Suku kokoontui satojen kilomrtrien päästä isovanhemmille. Yhtenä joiluna noin 1,5 v sai RS viruksen papaltaan, joka oli just sairastunut ennen joulua ja jouluaattona 1,5 v kulki koko ajan papan luona, vaikka yritettiin pitää sairastavaa erillään muista. RS virus oli noin pienelle niin raju, että päädyttiin lopulta nesteytykseen sairaalaan.
Täällä on koko koronan aikana todettu muutama tapaus, joten kyllä kyläillään. Lähdetään jopa vierailulle toiselle paikkakunnalle. Voin kuvitella miten hysteerikoilla nousee nyt savu korvista. Uudenmaan rajat kiinni, niin pysyy pöpöiset siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BÄÄÄÄÄ!BÄÄÄÄÄ !BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!
Ai niin, taisi ollakin niin, ettei tämä asia koske sinua.
Ei koskekaan,koska en ole lammas.
Olet väärässä ketjussa. Mene muualle määkimään.
Ota vastuu kirjoitti:
Kyllä ihmiset ovat egoisteja. MInä..minä..minä..meidän perhe...meidän suku. Meillä on kolmen hengen perhe. Ei aikomustakaan lähteä sukuloimaan.
Ymmärrän jos suvussa on pari jästiä, mutta jos koko suku yhtä välinpitämättömiä...
Etenkin ikäihmisten pitäisi ymmärtää, että nyt ei ole aika kokoontua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suurin tartuttajaryhmä on sukulaiset ja lähipiiri. Suojellaan toisiamme eikä kyläillä -ainakaan rokotteen saantiin asti.
Seuraappa tarkemmin , ketkä sitä virusta levittääkään !!! Onko sukusi ja perheesi m - taustaisia soma....? Vantaa -Helsinki on ongelma , ei koko UUSIMAA !!!
Onko äitisi taas soittanut sosiaalipäivystykseen koska kourit hänen märkien vaippojen hauduttamaa jalkoväliä? Mikset jätä äitiäsi rauhaan?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on koko koronan aikana todettu muutama tapaus, joten kyllä kyläillään. Lähdetään jopa vierailulle toiselle paikkakunnalle. Voin kuvitella miten hysteerikoilla nousee nyt savu korvista. Uudenmaan rajat kiinni, niin pysyy pöpöiset siellä.
Ei nouse savu korvista vaan nousee kiitollisuus siitä, että en tunne teidän rupusakkia enkä muitakaan samanmoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ota vastuu kirjoitti:
Kyllä ihmiset ovat egoisteja. MInä..minä..minä..meidän perhe...meidän suku. Meillä on kolmen hengen perhe. Ei aikomustakaan lähteä sukuloimaan.
Ymmärrän jos suvussa on pari jästiä, mutta jos koko suku yhtä välinpitämättömiä...
Etenkin ikäihmisten pitäisi ymmärtää, että nyt ei ole aika kokoontua.
Eiköhän se ole jokaisen ikäihmisen oma päätös onko joulun yksin vai kenen kanssa. Kukaan ei voi oikeasti kieltää, ettei sukujoulua vietetä. Ne viettäkööt ketkä haluaa ja muut kökkikööt siellä missä huvittaa.
Ikäihmisenä tajuan että nyt ei ole kokoontumisenaika, kuulun riskiryhmään samoin mieheni. Joulu vietetään nyt kaksin kotona. Moni vanhempi ihminen saa nyt nauttia rauhallisesta joulusta. Terveys on tärkein. Yhteyttä voi pitää myös kännykällä tai netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse savu korvista vaan nousee kiitollisuus siitä, että en tunne teidän rupusakkia enkä muitakaan samanmoisia.
Kai olet muistanut aikasempina vuosina eristäytyä influenssakauden aikanakin? Enemmänhän siihen kuollaan ja ihan perusterveitä lapsiakin.
Heikommalla aineksella ei pää kestä poikkeusolosuhteita.
Uudenmaan sulku kun tulee niin se käytännössä peruu joulunvieton monelta.
THL:stä on sanottu, että jokainen miettii itse, miten haluaa viettää joulun. Ei ole mitään järkeä kontrolloida toisia ihmisiä, eivätkä yksityishenkilöt varsinkaan voi sitä tehdä.