EI KYLÄILYJÄ JOULUNA
Muuten Suomi ei selviä koronasta ennen rokotteen tuloa. Ennen joulu pitää myös vältellä ihmisiä. Nyt on tosi kyseessä.
Kommentit (93)
Vietän joulua mieheni kanssa kaudelleen, kuten olen tehnyt viimeiset 10 vuotta. Ei kyläilyjä. Onneksi riski saada tartunta jouluna on näin ollen olematon.
Miksi ihmisiä pitäisi vältellä juuri ennen joulua? Meidän joulun viettoon ei korona vaikuta. Joulua ei pilaa jos mummit päättää kyhnöttää yksin kotona.
No, ei ole ollut mitään kyläilyjä ennen koronaakaan.
BÄÄÄÄÄ!BÄÄÄÄÄ !BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, taisi ollakin niin, ettei tämä asia koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaan juhlimaan, niin saatatte saada tai antaa joululahjaksi hautajaiset. Millaiseen pakettiin meinaatte tälläisen lahjan kääräistä?
Siihen samaan johon paan lampaanvillaturkin.BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, taisi ollakin niin, ettei tämä asia koske sinua.
Ei koskekaan,koska en ole lammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaan juhlimaan, niin saatatte saada tai antaa joululahjaksi hautajaiset. Millaiseen pakettiin meinaatte tälläisen lahjan kääräistä?
Niin on se parempi antaa vanhuksen kuolla yksinään, mun isä on ainakin sanonut että ei ensi joulua näe joten haluaa tämän viimeisen viettää kanssamme. Sä voit sitten koronan jälkeen käydä sun sukulaisten haudalla itkemässä että harmi ku ei ehditty näkemään mutta nyt olis aikaa.
Mistä isäs lähtöpäivänsä tietää ? Säälinkerjuuta ja syyllistää sinua, jos ette joulua yhdessä vietä !
Miksi sukulaisia pitää "nähdä" livenä ? Etkö muista, miltä isäsi näyttää ? Tai isäsi, miltä perheesi näyttää ?
Ei halausta, turvavälit, maskit ! Nauti joulustasi noilla ehdoilla/suosituksilla, isäskin varmaan nauttii, kun teitä muutaman metrin päästä katselee ?
Pahimmassa tapauksessa tartutatte koronan, vai käyttekö testissä ennen joulua ? Testin jälkeen sulkeudutte kotiin odottelemaan tuloksia /joulua?
Meillä on näillä näkymin n. 10 hengen perhejoulu, mutta toisaalta osallistujat ovat alhaisen koronariskin ihmisiä (ei matkustelua tänä aikana, etätyöskentely, alhaisen koronariskin asuinkunta tai muuten lähinnä kotona oleskeleva kuten minä).
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä olen kyllä hieman pettynyt, ettei hallitukselta tullut totaalikieltoa kaikille perhekinkereille. Ehdin jo unelmoida, ettei tarvisi perhejoulua mennä vanhempieni luokse viettämään, mutta nyt se on valitettavasti lusittava, kun ei totaalikieltoa ole herunut, vanhempani kun ei periksi anna ilman totaalista määräystä.
Vieläkin lämmöllä muistelen kevään kieltoja. Se oli mahtavaa aikaa, kun sai olla ihan omissa oloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti hautaustoimistoon kaikille, jos väkisin pitää perhejoulua viettää ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on se parempi antaa vanhuksen kuolla yksinään, mun isä on ainakin sanonut että ei ensi joulua näe joten haluaa tämän viimeisen viettää kanssamme. Sä voit sitten koronan jälkeen käydä sun sukulaisten haudalla itkemässä että harmi ku ei ehditty näkemään mutta nyt olis aikaa.
Melkoisen itsekästä touhua. Harvemmin toivon kellekään epäonnea, mutta nyt toivon että korona vilkkusi vilahtaa tai terveysviranomainen soittaa juuri ennen joulua ja määrää 10pv:n karanteeniin.
Mua ei kiinnosta tai koske koronat yhtään. En halua olla missään tekemisissä tämän omituisen koronauskonnon rituaalien kanssa.
Ei herranjestas, eikö se nyt ole päivänselvää kaikille että KAIKKIA ylimäääräisIÄ lähikontakteja kaikkiin muihin ihmisiin tulee välttää siihen asti kunnes rokotteen teho alkaa vaikuttaa. Eli jonnekin ensi kesään asti ainakin.
Kaikki turha pitää karsia pois, puhelimella/skypellä jne voi pitää yhteyttä yllä ja toisia tavataan vain jos toine osapuoli on hengenhädässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
------
No mistä sen tietää näkeekö ensi joulua vai ei? Vai onko lääkäri antanut hänelle elinaikaennusteen? Turhaa marttyyrimeininkiä
Kyllä ihmiset ovat egoisteja. MInä..minä..minä..meidän perhe...meidän suku. Meillä on kolmen hengen perhe. Ei aikomustakaan lähteä sukuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suurin tartuttajaryhmä on sukulaiset ja lähipiiri. Suojellaan toisiamme eikä kyläillä -ainakaan rokotteen saantiin asti.
Seuraappa tarkemmin , ketkä sitä virusta levittääkään !!! Onko sukusi ja perheesi m - taustaisia soma....? Vantaa -Helsinki on ongelma , ei koko UUSIMAA !!!
Olet todella onneton kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei herranjestas, eikö se nyt ole päivänselvää kaikille että KAIKKIA ylimäääräisIÄ lähikontakteja kaikkiin muihin ihmisiin tulee välttää siihen asti kunnes rokotteen teho alkaa vaikuttaa. Eli jonnekin ensi kesään asti ainakin.
Kaikki turha pitää karsia pois, puhelimella/skypellä jne voi pitää yhteyttä yllä ja toisia tavataan vain jos toine osapuoli on hengenhädässä.
Ei ole mitenkään varmaa, että rokotteista olisi juurikaan hyötyä. Kyllä tämän kanssa on nyt opittava elämään eikä sokeasti luottaa rokotteisiin.
Espoossa n. 75% tartunnoista tulee perheen piiristä tai muutoin lähipiiristä. Tuosta voi päätellä jotain siitä, millainen tilanne tulee olemaan joulun jälkeen.