Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko viettänyt joulun joskus ulkomailla? Millaista oli?

Vierailija
22.11.2020 |

Itse haluaisin kokeilla ulkomailla joulua. En tosin nyt mutta tulevaisuudessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin ulkomailla kuin Suomessa. Joka kerta oli erilaista.

Vierailija
2/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahassa oli todella tunnelmallista jouluna. Joulupäivän kaupat olivat kiinni ja ravintola oli varattu etukäteen, mutta tyhjässä vanhassa kaupungissa oli ihanaa kävellä.

Lontoossa olen ollut myös ja se oli ihan ok. Turistien vähyys oli iso plussa, mutta tunnelmaa söi etukäteen varatun ravintolan oleminen yllättäen suljettu ja siitä johtunut 80 euron curryn syöminen :D Joulutunnelma myös loisti poissaolollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joulua Intiassa, Thaimaassa, Kanarialla, Manner-Espanjassa ja Brasiliassa. Joka paikassa erilaista. Eniten pidän joulusta ulkomailla siitä, että ei itse tarvitse tehdä mitään vaan voi vain täysin keskittyä nauttimaan ja ihmettelemään muiden joulutapoja.

Intiassa esim. joulupukki ja lumiukko olivat usein mukana hindujumalien kanssa samoissa asetelmissa, Thaimaassa joulupukki tuli golfautolla ja tonttutytöt minihameissaan antoivat thainyrkkeilynäytöksen. Espanjassa pidän mm. siitä, että ihmiset käyvät kävelyllä joulupäivänä juhlavaatteet päällä ja kaikki ovat niin kauniita , ilo katsella.

Vierailija
4/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ja USA:ssa. Espanjassa viehätti suuresti uskonnollisuus seimiasetelmineen ja USA:ssa ne jouluvalot ja iloinen, kevyt tunnelma.

Vierailija
5/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Kanarialla ja Gambiassa. Kanarialla muistan nähneeni joulujuttuja lähinnä joulutähtien muodossa ja taisi jotain joulukoristeitakin olla. Toki eihän ne paikalliset joulua juhli siellä turistialueilla. Gambiassakin joulu näkyi lähinnä joulukoristeina allasalueella ja hotellissa oli "juoluateria". Sillä ruualla tosin ei muistaakseni ollut mitään tekemistä joulun kanssa.

Vierailija
6/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt monta joulua Ranskassa, kun vanhemmat asuivat siellä. Käytiin kirkossa aattona ja sen jälkeen ravintolassa syömässä paikallisia (Akvitania) jouluruokia. Joulupäivänä oltiin kotona ja jaettiin lahjat. Tapaninpäivänä ajeltiin usein rannikolle missä minun veljet kävi surffaamassa.

Kerran olimme jouluna Brasiliassa ja siellä syötiin samantyylisiä ruokia kuin suomessa, eli peruna- ja bataattilaatikoita, kaloja ym.

Vierailija
7/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 8-vuotias, olimme joulun Saksassa vanhempieni saksalaisten tuttavien luona. Ihan mukavaa ja jäi mieleen, vaikka tietysti toisten nurkissa oltiin. Olimme itse asiassa kahdessakin eri huushollissa ehkä n. viikon aikana ja ainakin yhdessä tai kahdessa niiden lisäksi vierailimme.

Vähän erilaiset joululeivonnaiset jäivät mieleen, ja tykkäsin hanhipaistista. Onneksi en ollut mukana kun se haettiin...

Vierailija
8/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa oli ihanaa, jouluaatto oli päivä siinä missä muutkin arkipäivät. Valoja ja valoinstallaatioita kyllä löytyy joka puolelta, jos sellaiset kiinnostavat.

Vierailija
9/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin au pairina Englannin maaseudulla isäntäperheen luona. Idyllistä. Hyvin sosiaalista ja ohjelmaa paljon. Tykkäsin. 

Ruotsia en laske ulkomaaksi, sillä olin silloin vain töissä  pohjoisessa. Sekin oli tosin kaunista maaseutua lumimaisemineen ja ruotsalaisine perinteineen. SOmassa pikku hotellissa elämyspuolella.

Vierailija
10/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Prahassa ja New Yorkissa. Olihan se erilaista, ihan ok.

Vierailija
11/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa. Oli kivaa, tori oli ihana. Ja heh, jouluaterialla käytiin Sokos Hotel Virussa, joten ei mitään vierasta.

Ajatus oli lähinnä, että en jaksa laittaa mitään, edes sitä vähää jota yleensä laitan, joten mennään valmiiseen.

Vierailija
12/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa ja Tokiossa. Roomassa oli ihanan hiljaista ja tunnelmallista. Hotelli oli tyhjä ja huone alennuksella. Jouluvaloja joka puolella, ei turisteja missään.

Tokio oli ihana myös, mutta siellä elämä jatkui normaalisti. Japanissa kun joulu ei ole mikään varsinainen juhlapäivä tai lomapäivä.

Vierailija
13/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa. Tosin lähdin ulkomaille nimenomaan, koska en halunnut viettää joulua. Ja olisin lähtenyt tänäkin vuonna. On ollut ihan samanlaista kuin muinakin aikoina vuodesta.

Vierailija
14/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joulua Englannissa, Thaimaassa ja Hollannissa. Englantilainen joulu on mielestäni paras. Iloinen tunnelma pubeissa ja joulupäivällinen kestää pitkään ja yhdessä olo on rentoa. Suomessa joulupöydästä on aina hirveä hoppu (jos siis lapsia paikalla) kun eivät malta odottaa joulupukkia. Thaimaassa oltiin lomalla ja oli ihanaa kun ei tarvinnut tehdä mitään jouluvalmisteluja. Allasbaarissa siemailtiin drinkkejä aamusta iltaan, ihanaa! Hollantilainen joulu on aika olematon, juhlatunnelma puuttuu. Perheet toki kokoontuu yhteen raclette grillin ääreen, mutta esim lahjoja ei liiemmin jaella, sillä hollantilainen joulupukki kyläilee jo ennen joulua.

Vierailija
15/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallassa ja Saksassa opiskeluaikoina.

Mukavia jouluja.

Vierailija
16/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua en, uusi vuosi Virossa joka oli koko kylän juhla. Yhteisöllisyys vauvasta vaariin.

Skumppaa näkyi nuorisolla paljon eikä kukaan ollut humalassa, käyttäytyivät hyvin.

Vierailija
17/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt joulu-aattona ja täytin pyöreitä vuosia jouluna 2007. Joulun vietimme Pääsiäissaarilla Aku-Akuja ihmetellessämme. 

Tulimme saarelle Quiton- Galabagos-saarten, Liman ja Santiago de Chilen kautta.   

Mieleenpainuvin jouluinen asia oli aamuinen  joulukirkko paikallisessa  kappelissa. Joululaulujen melodiat oli tuttuja, joita suurin osa “kirkkoväestä” lauloi omilla kielillään, niin kuin mekin. Yhteistä kieltä ei ollut, mutta kaikki pääsi loppuun suunnilleen yht`aikaa! 

Vierailija
18/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistina USA:ssa ja Saksassa ja pois Suomesta asuessani Ruotsissa, Tanskassa ja Virossa.

Vierailija
19/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa, Kanarialla, Marokossa, Itävallassa, Egyptissä ainakin.

Katolinen joulu oli kiva nähdä, koska aika erilainen, muissa joulupöydät aivan käsittämättömän runsaita. Ja esimerkiksi tulishow yön pimeydessä rannalla oli tietysti elämys.

Helppoja jouluja, valmiisiin kattauksiin ilman mitään joulustressiä. Perinteiseen suomalaiseen joulutunnelmaan ei ehkä kuitenkaan pääse.

Vierailija
20/23 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt parikymmentä joulua turistimatkoilla, Intiassa, Thaimaassa, Vietnamissa, Perussa jne, useita kertoja Kanarian saarilla. Hauskimpana on jäänyt mieleen jouluaatto Malesian Langkawilla. Menimme kymmenen hengen porukalla hiekkarannalle vähän kauemmas hotellista, keitimme nuotiolla kahvit ja paistoimme makkaraa, joimme vähän viiniä. Puolen yön aikaan uitiin kuutamossa lämpimässä meressä. Vietnamista jäi mieleen ne lukuisat tonttupukuiset pikkulapset, jotka köröttelivät vanhempiensa kanssa mopolla, kolmelapsinenkin perhe mahtui yhteen mopoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan