Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette maskittomuudesta huomauttaville ihmisistä?

Vierailija
22.11.2020 |

Onko ok alkaa paasaamaan esim. kaupasssa maskittomalle? Käytän normaalisti maskia mutta nyt olin unohtanut ottaa mukaan lähikaupassa, jossa 80%:lla ei ole maskia niin eiköhän joku nainen alkanut paasaamaan. Tällä alueella ei vielä paljon koronaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity huomautteluun, mutta tähän yleiseen maskinormitukseen. Olin perjantaina liigapelissä, ja siellähän maskia on pidettävä. Hupaisaa miten moni piti maskia suun edessä, ja nenä oli paljaana. En tiedä, mikä mua siinä näyssä niin naurattaa, se on vain niin koomisen näköistä :-DDD Kiteyttää koko tilanteen absurdiuden ja keventää tunnelmaa :-D

Vierailija
42/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa, se huomauttaminen näyttää olevan riittävä syy tappoon. Toivoisin suomalaisilta erilaista käytöstä, itse käytän maskia kaupassa, mutta jos joku ei käytä, se on hänen ongelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä tilanne on ylipäätään päässyt pandemiaksi? "Ei mulla mitään oo!" "Ei maskit mitään auta!"

Siksi se on pandemia. Jos te olisitte oikeassa, niin meillä ei olisi pandemiaa. Piste.

Vierailija
44/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on astma, enkä kestä kovin kauan pitää maskia naamalla sisätiloissa. Tulee hengenahdistus aika voimakkaana. 

Julkisissa liikennevälineissä pidän, mutta vaikeaa se on, kun ahdistaa ja hiki nousee pintaan, tulee huono olo.

Kun mulla ei ole coronaa, niin en sitä voi muihin levittää. Eikä maski suojaa minua muiden viruksilta. Maskisäännöt ovat usein hyvin epäloogisia, kuten monet corona-ohjeistukset muutenkin.

Huono juttu sun astmasi, mutta eipä meillä olisi pandemiaa, ellei maailma olisi täynnä "Mulla mitään oo!" asennetta.

Mistä luulet johtuvan, että viranomaisetkin väittävät, ettei korona tartu kaupoissa, vaikka puolet asiakkaista ei käytä maskia?

Ai jos mä pärskäisen kaupassa, niin ei tartu keneenkään? Taidat tulkita heidän sanomisiaan vähän kummallisella tavalla.

Viranomaiset väittävät kirkkain silmin, ettei koronatartuntoja ole pystytty jäljittämään kauppoihin. Minusta tuo on umpihullu väite, koska siellä on usein tungosta, eikä ihmiset välitä turvaetäisyyksistä. 

Ilmeisesti olisi liian vaikea päätös rajoittaa ihmisten shoppailua.

Vierailija
45/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on astma, enkä kestä kovin kauan pitää maskia naamalla sisätiloissa. Tulee hengenahdistus aika voimakkaana. 

Julkisissa liikennevälineissä pidän, mutta vaikeaa se on, kun ahdistaa ja hiki nousee pintaan, tulee huono olo.

Kun mulla ei ole coronaa, niin en sitä voi muihin levittää. Eikä maski suojaa minua muiden viruksilta. Maskisäännöt ovat usein hyvin epäloogisia, kuten monet corona-ohjeistukset muutenkin.

Huono juttu sun astmasi, mutta eipä meillä olisi pandemiaa, ellei maailma olisi täynnä "Mulla mitään oo!" asennetta.

Mistä luulet johtuvan, että viranomaisetkin väittävät, ettei korona tartu kaupoissa, vaikka puolet asiakkaista ei käytä maskia?

Ai jos mä pärskäisen kaupassa, niin ei tartu keneenkään? Taidat tulkita heidän sanomisiaan vähän kummallisella tavalla.

Viranomaiset väittävät kirkkain silmin, ettei koronatartuntoja ole pystytty jäljittämään kauppoihin. Minusta tuo on umpihullu väite, koska siellä on usein tungosta, eikä ihmiset välitä turvaetäisyyksistä. 

Tarkoittaa todennäköisesti sitä, että sitä on todella vaikea TODISTAA tieteellisesti, vaikka se olisikin päivänselvää noin muuten.

46/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain lukemissani virallisissa koronamaskiohjeissa on kohta: "Älä tyrkytä maskin käyttöä muille." Kohdassa muistutetaan, että maskittomalla saattaa olla terveyteen liittyvä syy olla käyttämättä maskia.

Ymmärtääkseni on niin, että jos maskia käyttää väärin (esim. koskettelee maskia käytön aikana sen asentoa korjatakseen, raapiakseen nenää tai saadakseen lisää hengitysilmaa) riski tartuntaan saattaa jopa kasvaa. Maalaisjärjellä päättelen näin. Joten ehkä on parempi, ettei maskin käytöstä tule sosiaalisen paineen myötä pelkkä lisäriski.

Vierailija
47/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa todennäköisesti sitä, että sitä on todella vaikea TODISTAA tieteellisesti, vaikka se olisikin päivänselvää noin muuten.

Tuota juuri tarkoitin. Hallitus menee siitä, mistä aita on matalin. Sallitaan se, mitä suuri enemmistö ihmisistä tarvitsee ja suljetaan ne, joita ei itse muutenkaan käytettäisi. Harva keski-ikäinen politikko käy yökerhoissa, joten ne on helpointa sulkea. Kotibileissähän korona ei sitten vissiin tartukaan.

Vierailija
48/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perjantaina lääkärissä. Asiallinen lääkäri oli ja hänellä maski. Puolen tunnin käynnin ajan vähän väliä asetteli maskia paremmin. Ihmettelin myös, että niillä samoilla kumihanskoilla, joilla minun kehoa ja kasvoja kosketteli, niin hipelöi myös maskia. Että, jos ja kun lääkäritkään eivät "osaa" oikeaa tapaa, niin ei välttämättä muut kansalaisetkaan. 

Kaupassa maksinaamat tulevat todella lähelle ja kun itse maskittomana yrittää tästä tilanteesta siirtyä pois, niin monesti sama tai joku muu  maskinaama hivuttautuu taas lähelle. Yhden maskinaama naisen piti kärryineen väkisin päästä minun ja toisen henkilön välistä ahtaalla käytävällä, vaikka olisi voinut mennä pari metriä kauempaakin sinne minne oli menossa.

Töissä seurailin yhden miehen maskin käyttöä (ei ole meillä pakollista pitää). Otti sen välillä sivuun ja pyyhkäisi sormilla nenää ja samalla kädellä laittoi maskin taas paikoilleen. Välillä niisti kunnolla paperiin nenää ja taas maski takaisin. Missään välissä ei pessyt käsiään, eikä myöskään käyttänyt käsidesiä. Tätä tekee monet myös ulkona, että niistetään nenää ja samoilla räkäisillä sormilla maski takaisin. Koko ajan maskia myös hiplaillaan, vaikka monet ovat sanoneet, että maskin käyttö mukamas vähentää kasvoihin koskemista. Havaintojeni mukaan näin ei ole.

Vierailija
49/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok paasata maskittomalle 👍🏻 Se, ettei käytä maskia kertoo välinpitämättömyydestä kanssaihmisiä kohtaan.

Vierailija
50/50 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakkoa ei ole eikä tule. Ei ole ok paasata,koska et voi tietää syytä, miksi hän ei käytä maskia.

Maskipakkomaissa korona on levinnyt eikä maskien käyttö ole hillinnyt tartuntoja. Maskeilla ei ongelmaa ratkaista. Virus jää kiertämään ikuisiksi ajoiksi. Siis ikuisiksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan