Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en todellakaan enää jaksa tätä elämää

Vierailija
25.03.2014 |

Tekis niin mieli vetää itsensä kiikkuun. Nyt ymmärrän näitä jotka ensin tappaa perheensä ja sen jälkeen itsensä. Ei satu enää eikä tarvii enää kärisä.

Aina vaan ja joka paikasta sataa paskaa niskaan. Kuinka paljon paskaa ihminen pitää jaksaa kantaa?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:56"]

En haluaisi vähätellä, mutta kyllä vähän vituttaa kun lukee tätä ketjua. Jos lähtisin mukaan juttuihin, ei kukaan edes uskoisi. SILTI on joka päivä aihetta olla kiitollinenkin. Masentuneena sitä ei näe ja silloin lääkitys avuksi, jos ei masennusta, niin miettikää IHAN OIKEASTI niitä hyviäkin asioita. Kun niitäKIN on.

[/quote]

Joopa joo, ja mun IHAN OIKEASTI tekis mieli sanoa, että vedä käteen. Koska ihan sama.

Teille muille rasittaville ja säälittäville valittajille a.k.a. kohtalotovereille, olis kiva jopa nähdä. Puhua. Jollekin, joka ei jeesustele, vaan tajuaa. Että ei se helvetin onni mistään yläkerran olemassaolosta vaan löydy. Jotain syvempää puuttuu ja sen etsimistä kaipais ehkä samassa tilanteessa olevien kanssa.

Vierailija
22/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta lääkärit tai lääkkeet, hömppäjutuista puhumattakaan. Terapiaan ei ole varaa. Köyhät kyykkyyn ja saavat vaikka kuolla katuojaan.

Vaikka kuinka miettii että ei näin pidä elää ja pitää olla onnellinen ja aina kun yrittää niin lisää paskaa sataa niskaan.

Antaa olla. Kohta luovutan. Kuolemaa olen pyöritellyt päässäni viimeiset 10 vuotta, päivittäin viimeiset 4 vuotta. Kukaan ei välitä, vaativat vaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna voitte olla vaikka kuinka onnellisia. Elämä vaihtelee.

Vierailija
24/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi vähätellä, mutta kyllä vähän vituttaa kun lukee tätä ketjua. Jos lähtisin mukaan juttuihin, ei kukaan edes uskoisi. SILTI on joka päivä aihetta olla kiitollinenkin. Masentuneena sitä ei näe ja silloin lääkitys avuksi, jos ei masennusta, niin miettikää IHAN OIKEASTI niitä hyviäkin asioita. Kun niitäKIN on.

[/quote]

Juu alapeukku tuli, ja varmaan ihan aiheestakin. Koska ap on selkeästi masentunut eikä silloin valoa näe.

Väärään ketjuun taisin nyt kommentoida. Oon kuitenkin törmännyt täällä niin moneen valivali-juttuun ja ajatellut, että vittu kunpa saisin vaihdettua sun murheet omiini. Monta monta monta kertaa.

Mutta joo, olis kuulunut johonkin muuhun ketjuun. Anteeksi.

Vierailija
25/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:01"]

Ei auta lääkärit tai lääkkeet, hömppäjutuista puhumattakaan. Terapiaan ei ole varaa. Köyhät kyykkyyn ja saavat vaikka kuolla katuojaan.

Vaikka kuinka miettii että ei näin pidä elää ja pitää olla onnellinen ja aina kun yrittää niin lisää paskaa sataa niskaan.

Antaa olla. Kohta luovutan. Kuolemaa olen pyöritellyt päässäni viimeiset 10 vuotta, päivittäin viimeiset 4 vuotta. Kukaan ei välitä, vaativat vaan.

Ap

[/quote]

Mä välitän. Mä olen tää, joka vissiin tokassa viestissä sanoi kiskovansa viinipullon ja menevänsä nukkumaan. Mä en ole samassa elämäntilanteessa, mutta mä oon samassa henkisessä umpikujassa. Ihmeellistä, että vaikka omalla kohdalla toi tilanne tuntuu aivan siltä, että vittuako väliä, niin kun lukee toisen sanomana, tulee hirveä auttamisen halu! Et luovuta!

Vierailija
26/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joopa joo, ja mun IHAN OIKEASTI tekis mieli sanoa, että vedä käteen. Koska ihan sama.

Teille muille rasittaville ja säälittäville valittajille a.k.a. kohtalotovereille, olis kiva jopa nähdä. Puhua. Jollekin, joka ei jeesustele, vaan tajuaa. Että ei se helvetin onni mistään yläkerran olemassaolosta vaan löydy. Jotain syvempää puuttuu ja sen etsimistä kaipais ehkä samassa tilanteessa olevien kanssa.

[/quote]

Joo ehdin jo anteeksi pyytämäänkin. Uskon kyllä yläkertaan, mutten ole mikään "jeesustelija".

Sitä mieltä olen edelleen, että kuulostat selkeästi masentuneelle.

Vierailija
27/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:06"]

[/quote]

[/quote]

Joo ehdin jo anteeksi pyytämäänkin. Uskon kyllä yläkertaan, mutten ole mikään "jeesustelija".

Sitä mieltä olen edelleen, että kuulostat selkeästi masentuneelle.

[/quote]

Masentunut varmasti olen. Mutta itseasiassa, kiitos sulle! Nauroin ekaa kertaa tänään tälle.

Nimittäin, en "yläkerralla" tarkoittanut nyt mitään Taivasta, vaan viittasin tuohon johonkin kommenttiin, että "löysin heti yhden hyvän asian elämästäsi: sinulla on yläkerta!". Kiitos!

Eihän täältä hengissä kukaan selviä, mutta jos vielä osais pitkittää ja saada sille merkitystäkin.

Vierailija
28/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:00"]Mitäs sitten kun on työtön vaikka on hyvö koulutus ja loistotyötodistukset ja haluaa yli kaiken töihin, ei perhettä (ei siis edes lapsuuden perhettä, saati omaa), ei yhtäkään sinkkukaveria, vaan vain onnellisia pariskuntia, terveyskin pettää eli ei voi liikuntaankaan purkaa pahaa oloa vaikka liikuntaa yli kaiken rakastaa, auto pakko olla sairaan sukulaisen takia, mutta auto jatkuvasti rikki...ei siis rahaa ostaa kunnolla edes ruokaa. Mitä on enää jäljellä?

[/quote]

Sinä. Sinä olet jäljellä. Älä unohda sinua. Pystytkö harrastamaan jevyttä liikuntaa? Lähde keikkatöihin tai vapaaehtoistöihin esimerkiksi kehitysvammaisten pariin. Saat vähän näkökulmaa asioihin. Sinä pystyt vielä vaikka mihin ja sinusta on moneen! Äläkä väheksy jos sinulla on kavereita netissä tai facessa tms. Vaikka et heitä usein näkisikään. Sinä selviät! Ja tämä on teille kaikille elämässä kamppaileville. Pinnan alle vajotaan aikaajoin täälläkin, ja sieltä taas räpistellään pinnalle.

Vierailija
29/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:29"]

Vituttaa muakin. Mutta mulla on perhe, kaikki rakkaat.

Muuten tämä nyt on melkoista kuranlentämistä koko elämä. Ahdistaa, verenpaineet pilvissä ja pulssi korkea. Vituttaa, vituttaa niin että halkean.

Mutta makailin äsken tuossa kuopuksen ja koiran kanssa sängyllä ja totesin että elämä on hyvin. Niin hyvin. Vaikka maailmassa lentäisi millaista käryävää ja haisevaa laavaa silmät suut täyteen niin perhe on tärkein.

[/quote]

Niin, sulla on perhe. Mulla ei ole. Mietipä sitä.

[/quote]

Etkö ole vielä oppinut av:n ykkösoppituntia: vain Velan elämä on elämisen arvoista! Joten sullahan pitäisi olla paratiisi suorastaan käsillä...

Vierailija
30/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Ole hyvä :D

Tsemppiä :)

Vierailija
31/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae apua ap

Vierailija
32/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin ukko sekosi ja hain avioeron- ei auta- lasten takia pitää vaan jaksaa

Vierailija
33/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:14"]hae apua ap

[/quote]

Mistä haen apua? Lääkärit teettää höpöhöpö testejä ja tyrkyttä pilleripurkkia. Ei auta pillerit. Terapilähete on mutta rahat puuttuu.

Olis kiva tietää, että mitä muka hyvää mun elämässä on? Tietäisittepä vaan mitä tää mun elämä on. Paskassa tarpomista aamusta iltaan, päiväst toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Pahemmaksi vaan menee kun aina vaan potkitaan päähän, ihan sama mitä tekee tai minne kääntyy.

Ap

Vierailija
34/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:00"]

Mitäs sitten kun on työtön vaikka on hyvö koulutus ja loistotyötodistukset ja haluaa yli kaiken töihin, ei perhettä (ei siis edes lapsuuden perhettä, saati omaa), ei yhtäkään sinkkukaveria, vaan vain onnellisia pariskuntia, terveyskin pettää eli ei voi liikuntaankaan purkaa pahaa oloa vaikka liikuntaa yli kaiken rakastaa, auto pakko olla sairaan sukulaisen takia, mutta auto jatkuvasti rikki...ei siis rahaa ostaa kunnolla edes ruokaa. Mitä on enää jäljellä?

[/quote]

Mielenkiintoinen tilanne, mutta ajankohdalle tyypillinen. Katsot liian lähelle etkä näe kokonaisuutta. Tämän maan tilanne on tuo, että kaltaisiasi on monta. Autoon sinulla ei taida olla varaa. Laske kaikki sen kulut ja mieti, jos luopuisit mokomasta. Vuokraa jonkun naapurin autoa, joka on rahapulassa itsekin. Tai muuta sen sairaan sukulaisen kanssa yksiin. Pidä huolta, että rahaa riittää sukanvarteenkin, koska stressikäyrä kohoaa sitä myöten kun hätävarasto hupenee.

Jos olisi perhe ja vanhemmat, sinulla olisi kova huoli nyt ehkä molemmista, minulla on, eikä varaa kulkea heitä katsomassa. Opettele löytämään elämän sisältö ja mieli riittävän monesta asiasta, äläkä nyt ainakaan sido sitä terveyteen tms asiaan, joita ilmankin moni kukoistaa. Minäkin. En siis ajattele kuolemaa ihan joka päivä. Ehkä joka toinen.

Olisiko kuitenkin mahdollista sinun hakea töihin ulkomaille vaikka lyhyeksi aikaa? Ei joka paikassa ole enää minkäänsortin taantumaa edes, meillä vain maataan talvivaaralätäkössä naamallaan.

Kun säätää odotuksiaan, sietää paremmin nykytilannetta. Eihän tämäkään mikään hyvä tilanne ole, sama oletko työtön vai murskattavana jossain tehotuotantolaitoksessa. Mutta jos katsoo tulevaisuuteen, nyt menee hyvin. Jos ahdistaa nykyhetki, mietin tuleeko lapsestani tykinruokaa kymmenen vai kahdenkymmenen vuoden päästä. Silloin nykyhetki on pelkkää kevyttä verryttelyä. 

Ihminen on kuitenkin paljon vahvempi ja joustavampi olento kuin itse uskoo. Lakatkaa suorittamasta, miettikää resurssit ja haaveet uusiksi, ja kartoittakaa stressikohdat. Ottakaa etäisyyttä niihin, katsokaa tilannetta kauempaa, hengittäkää syvään. Eipä mies ymmärrä minua, mutta en kyllä minäkään sitä. Ja äkkiä se ei olekaan enää maailman ainoa tai tärkein kysymys. Eikä se, että joku pudottaa minut jatkuvasti laitoksen postituslistalta eikä rahoitusta löydy.

Ehkä olen oppinut erottamaan paremmin, mille en mitään voi. Silloin alkaa nähdä uusia mahdollisuuksia vaikuttaa siihen, mihin voi.

Vierailija
35/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin auttaa sinua ap? Rahaa en voi lahjoittaa, mutta muuten?

Vierailija
36/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:14"]hae apua ap

[/quote]

Mistä haen apua? Lääkärit teettää höpöhöpö testejä ja tyrkyttä pilleripurkkia. Ei auta pillerit. Terapilähete on mutta rahat puuttuu.

Olis kiva tietää, että mitä muka hyvää mun elämässä on? Tietäisittepä vaan mitä tää mun elämä on. Paskassa tarpomista aamusta iltaan, päiväst toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Pahemmaksi vaan menee kun aina vaan potkitaan päähän, ihan sama mitä tekee tai minne kääntyy.

Ap

[/quote]

Vaikea tietää yhtään, ennenkuin kerrot. Voipa tuo silti olla vaikea tavoittaa, mutta yritä nyt edes.

Vierailija
37/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella todella pahoja ja laaja-alaisia oppimisvaikeuksia, keskittymisvaikeuksia, paha hahmotushäiriö. Vaikea astma ja siitepölyallergia. Lääkkeet ei meinaa auttaa. Siedätykseen meinas kuolla, oli pakko lopettaa.

Minulla nuo oireet jota mainitsin yhdessä viestissäni. Lisäksi vatsaoireita, ei vikaa lääkäreiden mukaan. Krooninen korvakäytävän tulehdus molemmissa korvissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta joka ei pysy kurissa lääkkeillä. Erittäin paha penikkatauti molemmissa jaloissa. Krooniset lihasjumit ja fasettilukko lapojen välissä josta hengenahdistus. Refluksi. Migreeni.

Töissä esimies kiusannut viimeiset 4 vuotta, kukaan ei auta. Vaaditaan mahdottomia. Ei kuunnella lomatoiveita, muiden kyllä. Ei myönnetä vapaata, muille kyllä. Teet niin kun pomo sanoo, niin teen väärin koska pomo ei ilmoita kaikkia olennaisia asioita. Puhutaan selän takana pahaa ja juorutaan. Teet niin tai näin aina teet väärin ja saat haukut.

Kotona lapsen kanssa läksytaistelut useampi tunti. Taistelu avun saamiseksi koulussa. Loputtomasti negatiivisia viestejä ja valituksia. Jatkuva patistelu asioiden tekemisessä. Miehen ainainen nyrpeä ilme jos yrityää puhua asioista jotka painaa. Ainainen asioiden hoitaminen ja muistaminen.

Ei ystäviä minulla ja lapsella.

Ainainen rahapula. Jatkuvasti rästissä olevia laskuja.

Voisin jatkaa listaa loputtomiin...

Keksikää nyt sit niitä ilon aiheita.

Ap

Vierailija
38/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan nyt lähteä taas yrittää nukkumista. Jos nukahdan niin toivottavasti en herää aamulla. Se on jokailtainen toive.

Ap

Vierailija
39/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tosi stressaantuneelta, ja siitä varmaan monet vatsaoireesikin yms. johtuvat. Pystytkö penikkataudiltasi harrastamaan yhtään ulkoilua? Vaikka istuskelu metsässä tai muussa maisemassa näin kevätaikaan voi virkistää, samoin pienikin ulkoilmaliikunta. Ei ehkä heti tee onnelliseksi kaiken tuon keskellä missä tahkoat, mutta on yksi henkireikä. Pieniä henkireikiä lisää, luonto- tai taide-elämyksiä, mistä pidätkin, voi jokainen hankkia. Suurempiin ongelmiinkin voi yrittää etsiä lievitystä. Esim. kilpirauhasen vajaatoimintaan voi etsiä apua jodioidun suolan käytöstä. Voimia sinulle ap!

Vierailija
40/59 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asut ap? Tarvitsetko ystäviä, jutteluseuraa tms.? Kyläily, kahvittelu, asioista keskustelu ystävän kanssa voisi auttaa tai edes hiemn helpotttaa :)

Onko sinulla ystäviä joille voit purkaa murheitasi?