Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

viikon vanha vauva itkee koko ajan (jo synnäriltä asti)

Vierailija
25.03.2014 |

Mitäs pitäisi tehdä kun vauva itkee käytännössä koko hereilläoloajan? Nukkuu kyllä hyvin yöt, syö noin kolmesti rintaa ja jatkaa unia, siitä olen onnellinen. Aamulla herää tyytyväisenä mutta noin tunti hereilläolon jälkeen alkaa itku ja vääntäminen, jaktkuva hamuaminen ja rinnalla itkeminen. Ei okkein rauhoitu mihinkään, välillä torkahtaa 5-30min syiiin. Oöi jo synnärillä itkuinen, tutkivat eivätkä löytäneet syytä. Lääkäri antoi suponkin yhtenä päivänä. Vauva ei puklaa yhtään ja röyhtäileekin ihan hyvin. En ymmärrä. Aamuisin on tosiaan selvästi hyvä olla hetken aikaa. Lopetin kahvin juonninkin kokonaan. Annan tissiä aina kun hamuaa ja itkee, ei suostu tutille. Pitäisikö pitää ruokailussa pidemmät välit? Voiko vauv olla ähkyssä? Kannattaako mennä lääkäriin?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö hyvin vai tukehtuuko maitoon? Joskus maito tulee niin kovalla paineella että syöminen on hankalaa. Silloin kannattaa lypsää vähän pois ennen imetystä. Josko sitten söisi vatsan täyteen ja olidi rauhallinen

Vierailija
22/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako rusinat rasahdella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin sinulle ruokavalio-ohjeet. Pienen masu on niin kehittymätön että voi reagoida sinun syömiisi ruokiin hyvinkin voimakkaasti. Maidot ja viljat pariksi viikoksi pois ruokavaliosta.

Mulla on ollu allergisten lasten kanssa hyvin vaikeaa, joten siksi annan näitä ruokavaliovinkkejä

Vierailija
24/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota vyöhyketerapiaa suosittelen minäkin. Ja itse voi tehdä vauvahierontaa. Voisit kokeilla myös kylvettää keskellä päivää, josko se rentouttaisi vauvaa. Kantoliinasta voisi olla ehkä myös apua. Ja noita motorisoituja koliikkikeinujahan on myös. Minullakin oli "vaativa" esikoinen. Mutta ei ehkä ihan noin vaativa kuitenkaan. Voimia sinulle! Muista että kaikki vauvojen vaiheet on ohi meneviä.

Vierailija
25/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden todella itkuinen vauvan äitinä neuvon menemään vielä varalta lastenlääkärille.

Ei kannata hyväksyä seuraavia kommentteja:

1. Semmoista se on vauvan kanssa.

2. Kaikki vauvat itkee.

3. Se on koliikkia.

Itse uskoin kolmos kohtaa. Koliikki ei mennytkään ohi kolmessa kuukaudessa ja vasta sitten vauvaa suostuttiin kunnolla tutkimaan. Olisipa kiva tietää kuka aikuinen suostuisi odottamaan kovissa kuviossa ilman särkylääkkeitä kolme kuukautta lääkäriin ja tutkimuksiin pääsyä?

Toisella lapsella todettiin refluksi (kts. Refluksilapset sivusto)

Toisella todettiin vaikeat ruoka-aine allergiat, joihin reagoi äidinmaidon kautta (kts. Histamiini keskustelupalsta)

En väitä, että sinun vauvalla on kumpikaan noista. Valitettavasti vauvan vointia aletaan vaan tutkia vasta, kun tiedät itse mitä vaatia.

Jos koitat imetysdiettiä kannattaa viljojen, maidon ja munan lisäksi jättää pois peruna.

Voimia ja jaksamista!

Vierailija
26/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviossa=kivuissa

Vierailija
27/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös vyöhyketerapiaa ja kantoliinaa ja kävisin varuiksi lääkärissä. Voimia!

Vierailija
28/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikutti omat syömiset ja juomiset, pahinta oli kahvi, kaalit, tomaatti, herne, mansikka, kala, sipuliset ruuat, suklaa. Söi 2-4 tunnin välein ympärivuorokauden. Loppui kuin seinään, joskus neljän kuukauden vanhana. Vieläkin herkkävatsainen.

Vierailija
29/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vauva itkenyt alvariinsa. Itse veisin lääkäriin. Onko koliikkia? 

Vierailija
30/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samaa, ja silloin piti kuumemittarilla päästää kaasuja ja kakkaa ulos. Ei se ainakaan haittaa!

Vierailija
31/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päästettiin myös kuumemittarilla kaasuja. Lääkäri kuitenkin varoitti, ettei konstia saa käyttää säännöllisesti. Suoli voi muuten laiskistua.

19

Vierailija
32/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti: Terve vauva EI huuda koko aikaa! Joku sillä lapsellasi on hätänä - tee kaikkesi, että saisit syyn selville.

Voi olla allergiaa/refluksia/pahoja ilmavaivoja, joihin vaikuttaa hyvinkin paljon se mitä sinä itse syöt/juot. Pidä ruokapäiväkirjaa, kokeile viikon verran maidoton/viljaton/kananmunaton -dieettejä, jätä kahvin lisäksi myös yleisimmin pierettävät/närästävät ruuat pois (mitä et voinut syödä loppuraskaudesta/mitä et söisi ennen treffeille lähtöä). Ja jos et jo tiennyt, niin tiedoksi, että maitoallerginen reagoi monesti myös naudan lihalle ja kananmuna-allerginen kanan lihalle, eli näitäkin kannattaa dieettiviikoilla välttää.

Tsemppiä!

T: yhden allergisen ja yhden refluksivaivaisen äiti

Vierailija
33/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:58"]Maitoa tulee suihkuamalla ja toinen ruutaa maidonkerääjään puoli desiä aina kun toisesta rinnasta syöttää...

Ap

[/quote]

minulla vauva itki liikasyöttöä. oli tyytyväisempi kun en ihan joka kitinään antanut maitoa. tuli myös suihkuamalla ja vauva oli 5 minuutissa täysin kylläinen mutta imurefleksi jäi päälle. kun maha tuntui käteen täydeltä, vaihdoin tuttiin. vauva oppi pian ilmoittamaan koska haluaa tuttia ja koska rintaa. jos annoin rinnan tutin sijaan, refleksi käski imeä mutta vauva oli tyytymätön.

kolmen- neljän kk iässä oppi jättämään rinnan kun tuli täyteen. mutta liika maidontulo ja ajoittainen tissille pakottaminen saivat helposti vauvan tyytymättömäksi.

jos maitoa tulee liikaa, kannattaa ylijäämät lypsää pois ja luovuttaa sairaalaan.

Vierailija
34/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa myös että suihkumaito röyhtäyttää paljon. t.32

Vierailija
35/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin tulemassa sanomaan, että suihkutissiongelmalta kuulostaa, mutta 32 ehti ensin. Vauva joutuu nielemään tulevan maidon nopeaan, ja samalla saa vatsaan ilmaa. Ensiavuksi suositellaan juuri etumaitojen pumppaamista, mutta ihan jo makuulla imettämistä voi olla hyötyä. Eli ap, jos nyt imetät istualtaan, vaihda makuuasentoon. Siinä voit "päästää" myös maitoa liinaan aluksi.

Vierailija
36/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:06"]Oikeasti: Terve vauva EI huuda koko aikaa! Joku sillä lapsellasi on hätänä - tee kaikkesi, että saisit syyn selville.

Voi olla allergiaa/refluksia/pahoja ilmavaivoja, joihin vaikuttaa hyvinkin paljon se mitä sinä itse syöt/juot. Pidä ruokapäiväkirjaa, kokeile viikon verran maidoton/viljaton/kananmunaton -dieettejä, jätä kahvin lisäksi myös yleisimmin pierettävät/närästävät ruuat pois (mitä et voinut syödä loppuraskaudesta/mitä et söisi ennen treffeille lähtöä). Ja jos et jo tiennyt, niin tiedoksi, että maitoallerginen reagoi monesti myös naudan lihalle ja kananmuna-allerginen kanan lihalle, eli näitäkin kannattaa dieettiviikoilla välttää.

Tsemppiä!

T: yhden allergisen ja yhden refluksivaivaisen äiti

[/quote]

Eihän ap pysty kohta syömään enää mitään! Kamalalta kuulostaa tilanne.

Vierailija
37/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergiaahan tuo on ihan selvästi. Mene suoraan yksityiselle lastenallerkologille. 

Vierailija
38/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 35 tiedoksi, että sitä on valmis tekemään lapsensa eteen aika paljon. Meidän lapselle ei löytynyt sopivaa korviketta ja reagoi lähes kaikkeen mitä söin. Joten söin 6 kuukautta vain seuraavia ruokia: riisi, maissi, sininen keiju margariini, sianliha, suola, mustikka. Lisäksi monivitamiinia ja kalkkia tabletteina. Oli kamalaa mutta vauva ei itkenyt kivusta ja sain itsekin nukuttua.

19

Vierailija
39/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vanhemmaksi. Itkua riittää, toivottavasti ei mitään kummempaa ole, tosi harvoin on. Elämäsi ei ole enää entisensä.

Vierailija
40/61 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapselle ruokaa... nälkä sillä on