Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni toive: Voisitteko olla pilkkaamatta uskovaisia?

Vierailija
25.03.2014 |

Minä pahoitan mieleni karkeista yleistyksistä ja toisten pilkkaamisesta ja tulipahan tarve tuoda mielipiteeni esille.

Uskovaiset ovat ihmisiä siinä missä me muutkin ja vaikka jumaluskot eivät olisikaan teidän juttunne (ei ole minunkaan) olisi hienoa, jos kuitenkin muistaisitte kunnioittaa eri tavoin ajattelevia ihmisiä. Totta kai oman mielipiteensä saa tuoda esille, kyseenalaistaa toisen ajatuksia ja esittää kysymyksiä, mutta pilkkaaminen ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on vain ilkeää.

Ateistienkin kohdalla on erittäin suuri todennäköisyys, että vähintäänkin joku isovanhemmistanne on uskonut Jumalaan. Oikeastiko koette, että olisi oikein haukkua heitä idiooteiksi ja vähä-älyisiksi tai verrata heille henkilökohtaisesti tärkeää uskoa yksisarvisiin pilkkaavaan sävyyn?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:55"]

Kunnioitan silloin kun kunnioitus on kummankinpuoleista. Sellaiset eivät edes ansaitse kunnioitusta jotka aggressiivisestii tyrkyttävät omaa uskoaan ja väittävät sen olevan ainoa oikea, pelottelevat toisia helvetillä. Jankuttavat ja esittävät älyttömiä, epätieteellisiä väittämiä muka faktoina. Sitten, kysyttäessä vastaavat  raamatunlauseilla, koska ovat täysin keskustelukyvyttömiä ja uskontonsa sokaisemia.

Jos et kuulu näihin niin saat kyllä kunnioitukseni koska minun mielestäni, jokainen saa uskoa miten ja mihin haluaa, tai olla uskomatta, kunhan suo sen oikeuden muillekin.

[/quote]

Meillä on siis vähän eriävät näkemykset asiasta. Minulle nimittäin toisten kunnioittaminen on perusoletus ja vaikka joku käyttäytyisikin typerästi ei kaksi väärää tee oikeaa. Mielipiteeni toki ilmaisen, mutta mahdollisimman kunnioittavasti sain saman takaisin tai en.

[/quote]

Tätä viestiäni on useampi alapeukuttanut. Ihan mielenkiinnosta: miksi? Haluasin ihan vilpittömästi tietää ja ymmärtää mistä on kyse. Jos joku uskova paasaa minulle kadotuksesta ja kertoo minun joutuvan helvettiin sanon vain ihan ystävällisesti etten usko tuollaiseen ja ehkä kysyisin miksi hän sellaista olettaa vaikkei tiedä minusta mitään. Miten tilannetta parantaisi se, että sanoisin häntä idiootiksi?

[/quote]

No itse en ole alapeukuttanut, mutta jos harrastaisin moista, olisi viestisi ehkä se mistä voisin aloittaa.

Itse pyrin elämään johtoajatuksella, tee kuten toivot sinulle tehätävän ja kunnioitus on ansaittava. Jälkimmäinen tosin olisi onnistuneempi esim. muodossa: menetettyä kunnoitusta et saa takaisin.

En pysty kunnioittamaan tekojensa tai ajatustensa vuoksi Jammu Siltavuorta, katolisen kirkon pedofiilipappeja, lastetarhan öykkärilasta ja hänen välinpitämättömiä vanhempiaan, tylyä työkaveriani, kännissä korttinsa menettänyttä puolituttua jnejne.

Jos se tekee minusta "huonon" tai suvaitsemattoman, niin hyväksyn sen täysin.

[/quote]

Omalla kohdallani onnellisuus on tietyllä tavalla sidottu siihen miten muita kohtelen. En voi olla itseeni tyytyväinen, jos toimin ilkeästi. Vaikka toki sitä vahingossa aina joskus tulee silti tehtyä.

Tässä lähdettiin nyt ehkä vähän väärille raiteille. Olen suvaitsevainen ihminen, mutta en toki sen nimissä hyväksy toisia satuttavia tekoja. En nyt oikein ymmärrä miten nämä pedofiilipapit kuuluvat tähän keskusteluun yhtään sen enempää kuin ateistit, jotka tekevät kauheuksia. Kaikki osaavat tehdä julmia tekoja ja syy löytyy omasta persoonallisuudesta. Tässä oli kyse siitä, että onko oikein olla kunnioittamatta uskovia vain sen takia, että he uskovat?

Vierailija
22/30 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla etusivulla on nytkin jokin henkinen onanointi ateisteista ja helvetistä. Pitäisi jaksaa kunnioittaa mutta ei oo helppoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:04"]

Tässä lähdettiin nyt ehkä vähän väärille raiteille. Olen suvaitsevainen ihminen, mutta en toki sen nimissä hyväksy toisia satuttavia tekoja. En nyt oikein ymmärrä miten nämä pedofiilipapit kuuluvat tähän keskusteluun yhtään sen enempää kuin ateistit, jotka tekevät kauheuksia. Kaikki osaavat tehdä julmia tekoja ja syy löytyy omasta persoonallisuudesta. Tässä oli kyse siitä, että onko oikein olla kunnioittamatta uskovia vain sen takia, että he uskovat?

[/quote]

Ehkäpä lauseesi "Minulle nimittäin toisten kunnioittaminen on perusoletus ja vaikka joku käyttäytyisikin typerästi ei kaksi väärää tee oikeaa." vie keskustelua tiettyyn suuntaan. Minunkin mielestäni joissain tapauksissa yksi typerä teko riittää, etten voi koskaan henkilöä kunnioittaa. Se ei asiaa muuta, eikä tee tehtyä tekemättömäksi, mutta minun ei tarvitse olla tekemisissä ihmisen kanssa jonka käytös/puheet/teot eivät vastaa minun moraalikäsitystäni.

Kyse voi olla uskonnosta tai lähes mistä tahansa. Totuus kuitenkin on, että uskonto tai uskonnottomuus on niin henkilökohtainen asia, etten kaipaa ketään minulle kertomaan mitä minun pitäisi uskoa, miksi ja milloin. Jos joku sitä harrastaa niin minun puolesta saa puhua vaikka seinille välittämättä siitä mitä lahkoa, uskontoa, maailman- tai elämänkatsomusta hän edustaa, eikä henkilö voi enää saavuttaa kunnioitustani puuttumalla minun henkilökohtaisiin valintoihini.

Vierailija
24/30 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pysty ottamaan vakavasti aikuista ihmistä joka uskoo satuihin, sori vaan.

Uskontojen elämänohjeissa on paljon hyvää mutta se muu hypetys, oijjoi....

Vierailija
25/30 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs se että ihmetellään miksi joku ei ole "vielä" eronnut kirkosta? Ihan kuin se olisi jotain mitä kaikkien kuuluisi tehdä. Kristillisiä löytyy kuitenkin paljon, semmoisia jotka ei tyrkytä uskontoa kenellekään ja pitävät sen omana tietonaan.

Vierailija
26/30 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta jokainen saa kritisoida ja pilkata mun henkilökohtaista maailmankatsomusta ja ideologioita ja eettisiä näkemyksiä, koska ne eivät perustu mihinkään uskontoon. Ei uskonnoilla pitäisi olla mitään erityissuojaa verrattuna muihin maailmankatsomuksiin.

Vierailija
27/30 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:24"]

Anteeksi, mutta jokainen saa kritisoida ja pilkata mun henkilökohtaista maailmankatsomusta ja ideologioita ja eettisiä näkemyksiä, koska ne eivät perustu mihinkään uskontoon. Ei uskonnoilla pitäisi olla mitään erityissuojaa verrattuna muihin maailmankatsomuksiin.

[/quote]

Olen kanssasi osittain samaa mieltä. Minä kestän kyllä näkemyksieni kritisoinnin ja jos minua joku haluaa haukkua niin eipä se minua kumoon kaada. Pitäisi kuitenkin ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia. Joillekin se pilkkaaminen on iso juttu ja tuntuu todella pahalta. Miksi olettaa, että tuokin kestää kun minäkin kestän?

Vierailija
28/30 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset on äpäräkristuksen kyrvänlutkuttajia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
29/30 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Arvoisaa Ap. Kannatta vain antaa olla. Kyllä minuakiin hävettii ja surettii kommentejat ennen. Olin ollut vihainen heidan ymmärtämättömyden takia. Naetko että homokuvia levitetaan "postimerkkeina" netissa,koko aika vain pahene!!!! He ovat Paholaisten vallassa,hurmiossa,nukkuivat päiväunta kun Jumala oli jakamassa aivoja. Nämät ihmiset ovat raivoissaan,pimeässä,demonien ja henkivallan lumoutuneita-me ihmiset menetämme elinvoimaa jos taistelemme itse Paholaista vastaan. Hulluksi voi tulla. Yritä löydä aitoa rakkaus ja pysy Jumalan jalkojen juuressa. Rukoile kaikki meidän puolesta,me kaikki voidaan rukoilla. Meidän ei tarvitsee vihata ketään meidän pitää rakastaa muslimeja,hinduja,tummia ja vaaleita. Muistatko että Raamatussa sanoi Jeesus..Rakastakaa lähimmäistänne..ellei te olette yhtä,ette ole minun. Ihmiset kehittyvät tai eivät kerkeä ennen toisen Jeesuksen tulemista,kerkevat tai eivat! Olen tosi pahoillaani jos joku ei ajattelee elämänsä seuraukset!!! Surullista. Mutta minä uskon että ihmiset ymmärtävät loppuen lopuksi mistä on kysymys. Vilpitön rukous pitäis autta,ja vielä yksi asia-ihmiseilla jolla on enemmään ymmärrystä heillä on enemmän vastuu ja ei ole varaa olla julma ja sydämmetön,meista kysytään enemmään. Rukoillaan

Vierailija
30/30 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä taas yksi mielensä pahoittaja. Oletko epävarma mielipiteestäsi, jos sen kyseenalaistaminen pahoittaa mielesi?