Minulla on paha olla mieheni kanssa
Mutta en aio erota. Mies on ihan ok isä, ja meillä on monta lasta. Lapset tulevat paremmin hoidettua yhdessä. Kun nuorin on aikuinen tai lähes aikuinen, silloin eroan. Sillä ajatuksella ja pragmaattisesti ajatellen jaksan.
Kommentit (33)
Kyse ei ole siitä, ettenkö voisi tai jaksaisi erota. Ajattelen, että näin on vielä toistaiseksi paras kaikkien kannalta. Mies ei kykenisi olemaan hyvä eroisä. Ap
Tosin siinä tapauksessa, että mies vielä olisi fyysisesti väkivaltainen, ottaisin eron. Ap
Kai ymmärrät että annat lapsillesi vääristynyttä kuvaa parisuhteesta ap?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:43"]
Kai ymmärrät että annat lapsillesi vääristynyttä kuvaa parisuhteesta ap?
[/quote]
Kyllä, ja niin tekee moni muukin. Ihanneparisuhteita on aika vähän. :) Olemme arjessa ystävällisiä, touhuamme lasten kanssa, harvoin riitelemme. Naurammekin yhdessä. Lapsemme ovat onnellisia, hyviä koulussa, terveitä, urheilullisia. Heillä ovat asiat ihan hyvin. Heillä on äiti, jonka kanssa läheiset välit, ja isä, joka osallistuu heidän harrastuksiinsa ja kodin puuhiin.
Jos eroaisimme, mieheni olisi lasten kanssa ilman tukeani, ja hän olisi ärtyisä ja kärsimätön. Nyt näin ei yleensä ole. Minä pehmitän lasten ja isän välejä, ja teen sen ilman katkeruutta. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:33"]
No jos noin on, niin itse alkaisin elää kyllä itselleni; jos mies on itsekäs pettäjäsika, niin katsoisin, että mies ei ole huolehtinut omasta osuudestaan liitossa, vaan kohdellut sinua kaltoin. Hän on huono mies, eikä ymmärrä vastuutaan avioliitossa. Hänelläkin on velvollisuuksia sinua kohtaan.
Joten alkaisin oikeasti elää itselleni, en enää uhrautuisi miehen vuoksi. Alkaisin tehdä asioita joista nauttisin, ottaisin vapaa-aikaa itselleni, viettäisin lomia vain lasten kanssa jne. Kaiken hyödyn repisin miehestä; mies saisi maksaa asumisen, ruokaa, laskut jne. Itse laittaisin omalle salaiselle asuntosäästötilille rahaa joka kuukausi niin paljon kuin irtoaisi, ja säästäisin senn rahan vaikka "sukan varressa", jotta eron tullessa osituksessa se ei näkyisi... Huolehtisin, että kaikki omaisuus olisi yhteisessä omistuksessa (autot, asunnot, kesämökit jne). En enää ostaisi miehelle merkkivaatteita tai syytäisi rahaa mieheen, vaan itseeni ja omaan tulevaisuuteeni. Matkustelisin ystävieni sekä lasten kanssa jne. Ja kun ero sitten aikaanaan tulisi, olisi minulla säästössä sievoinen summa, jolla voisin vaikkapa sisustaa uuden kodin kokonaan mieleisekseni. Ala salaa käyttää miestä hyväksesi!! Älä alistu, älä ole kiltti. Ala hankalaksi akaksi, esim. jos mies jää kiinni pettämisistä, pistät kamalan shown pystyyn, uhkaat erolla ja lähdöllä, mies saa anteeksipyyntönä ostaa sinulle uuden auton, tai timanttisormuksen tmv. Ala kuppaa sitä miestäsi, jos kerran hakkaa, pettää, ja on itsekäs. Ole sinäkin! Ja tee se itsesi vuoksi, tulevaisuudessa voit myydä korusi yms. ja saat niistä rahaa omaan kotiin/matkusteluun.
[/quote]
Voi juma jos minulla olisikin mies, jolta voisi kupata kultaa ja autoja. Valitettavasti valtion virkamies ei tienaa edes niin paljon, että siltä voisi kupata normaalihintaisia ulkoiluvaatteita marketista. Nimimerkillä kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:48"]
Jos eroaisimme, mieheni olisi lasten kanssa ilman tukeani, ja hän olisi ärtyisä ja kärsimätön. Nyt näin ei yleensä ole. Minä pehmitän lasten ja isän välejä, ja teen sen ilman katkeruutta. Ap
[/quote]
Meillä sama tilanne. Olen tosin ajatellut, että jos eroaisimme ja mies olisi lasten kanssa vaan esim. joka toisen viikonlopun, heillä saattaisi olla ihan mukavaakin. Nykyään mies vaan on aina lapsille kärttyinen, koska joudumme olemaan lasten kanssa liikaa. Itse olen leppoisa luonne, joten en ole yhtä ärtynyt, mutta minäkin hyötyisin jos lapset saisi hoitoon miehelle joka toinen viikonloppu.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:05"]
Mies on tartuttanut minuun sukupuolitaudin ja pettänyt minut raha-asiassa. Hän on töninyt minua kaksi kertaa. Minä voisin terapioita harkita, mieheni ei.
[/quote]
Voi kauhistus, oletko sinä nyt ihan varma että lapsillesi on hyvä kasvaa sellaisessa perheessä, jossa isä kohtelee lastensa äitiä noin?
Ei siinä enää auta terapiat ja jos olet ihan rehellinen itsellesi, lapsille voisi olla paljon parempi kasvaa jossakin muualla kuin tuollaissa "kylmässä" kodissa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:00"]
Mies on tartuttanut minuun sukupuolitaudin ja pettänyt minut raha-asiassa. Hän on töninyt minua kaksi kertaa. Minä voisin terapioita harkita, mieheni ei.
[/quote]
Voi kauhistus, oletko sinä nyt ihan varma että lapsillesi on hyvä kasvaa sellaisessa perheessä, jossa isä kohtelee lastensa äitiä noin?
Ei siinä enää auta terapiat ja jos olet ihan rehellinen itsellesi, lapsille voisi olla paljon parempi kasvaa jossakin muualla kuin tuollaissa "kylmässä" kodissa.
[/quote]
Kuten sanoin, kykenen käyttäytymään ystävällisesti suurimman osan aikaa. Toki tämä on työstämistä vaatinut. Lapseni saavta haleja ja helliä sanoja joka päivä, ja myös niitä antavat. Mieheni ei siihen kykene, mutta ei hän yleensä lapsille ole ilkeä. En näe, että lapseni eläisivät kylmässä kodissa. heidän isänsä on lievästi tunnevammainen, mutta ihan ok isä, joka rakastaa kyllä lapsiaan.
Moi.me ollaan oltu 28v naimisissa haudattu 2 poikaa ja nyt ollaan vaari ja mummu jos elämänkokemus on tommosta niin voi voi
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:12"]
Moi.me ollaan oltu 28v naimisissa haudattu 2 poikaa ja nyt ollaan vaari ja mummu jos elämänkokemus on tommosta niin voi voi
[/quote]
No ette te tätä palstaa osaa käyttää. Yli vuoden vanha ketju...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:01"]
Saako kysyä mitä peruuttamatonta on tapahtunut, että olet tullut tuohon lähtöpisteeseen (irrottautumassa liitosta miehestäsi noin henkisesti). Meinaatko antaa seksiä vielä? Mistä asioista mies saa sinulle pahan olon aikaiseksi?
Et pysty harkitsemaan, että menisitte parisuhdeterapiaan? Onko miehelläsi aavistustakaan aatoksistasi?
[/quote]
[/quote]
Ja siis miksi et eroaisi?
[/quote]
Mie on ihan ok isä. meillä on monta lasta. Mieheni on mielestäni yksinkertaisesti kykenemätön tämän parempaan. Siis tavallaan ymmärrän häntä. Kokonaisetu on, että pysymme vielä yhdessä, jotta lapset tulevat hyvin hoidetuksi.