Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku mielisairaus puhkeamassa?

Vierailija
24.03.2014 |

Eli mullon ollu paljo koettavaa ja elänyt ns. "Elämänkoulun" vaikka elänki ns normaalia elämää käyn koulussa ja töissä yhtäaikaa. Nyt sen johdosta siis on tullu astettaisia ongelmia ensin paniikkihäiriöö mikä on jäänyt sittemmin taka-alalle lääkkeiden avulla... Sitte kehkeyty alkoholismi minkä seurauksena masennusta.. Nyt on sitten oli ollu kausittain vainoharhainen, epäluuloinen, epäsosiaalinen olo enkä tiedä mikä on enään totta. Tuntuu että kaikki haluaa mulle pahaa ja yrittää tehdä mulle jotain enkä luota juuri kehenkään enkä nauti ihmisten seurasta enää samallailla niinkuin nuorempana kun olin sosiaalinen. Ja kotona pelottaa olla 6-0 sillä tuntuu täälläki vakoillaan. Tunteet on hallitsevia ja voimakkaita enkä kykene oikein mihinkään sekä pelkotilat ottaa vallan monesti. Tämä on ahdistavaa, onko tuo normaali osa toipumista vai onko tässä kehkeytymässä jokin isompikin mt-ongelma? Kellään muulla onko kokemuksia? Kiitos jo etukäteen jos jollakin on jotain hajua

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:42"]Mitkä äännähdykset?
[/quote]samaa mietin minäkin

Vierailija
42/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mistää hankalasta asiasta ole kysymys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, riippuu miten paljon sitä alkoholia käytät, voi liittyä siihenkin että tulee tollasia mt-oireita. Kuulostaa siltä, että joku mt-tauti voi olla puhkeamassa ja ennenkuin se pääsee kokonaan valloilleen säästyt mahdollisesti kamalan pitkältä toipumisajalta.

Voi, olla, että olet kokenut luottamuksen menettämisiä toisi ihmisiä kohtaan tai joku on tehnyt jotain selkäsi takana tai olet kokenut väkivaltaa, tai joku on vaikka kajonnut omaisuuteesi? Tollaset vainoharhat kotona voi liittyä myös kiusaamiskokemuksiin, eli niillä voi olla joku realistinen pohja, mutta oireesi voi olla epärealistinen pelko jotain esim kotonaolemista kohtaan. voi olla ettet ole tietoinen vaikka kaikista kokemistasi asioista tai vääryyksistä, mitä sinua kohtaan on tehty ja alitajunta puskee tunteen esille ilman järjellistä selitystä.

Kannattaa miettiä järjellä, voiko taustalla olla jokin vääryyden kokemus tai rajojesi rikkominen, mitä et tietoisesti muista? Ei noi vainoharhat tule, jos ei ole jotakin sellaista kokemusta taustalla, joka luo epävarmuuden ja turvattomuuden tunnetta. Toisaalta tapahtumat voivat olla tapahtuneen jo kaukana lapsuudessa, etkä niistäkään välttämättä ole tietoinen. tapahtumien muistaminen ja tunteiden liittäminen niihin tapahtumiin vie usein pois sen epäloogisen pelon tunteen. Asioiden käsittely vain on vaikeaa tai mahdotonta yksi ja voi tuottaa vielä suurempia ahdistustiloja alkuun kuin tuo epälooginen ahdistuminen. Joten suosittelen siihen apua. Alkoholin kanssa pelaaminen vie sinua vain kauemmas syiden löytämiseen ja lisää ahdistusta.

Vierailija
44/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alkoholi vie kauemmas syiden löytämisestä, ei löytämiseen. T4

Vierailija
45/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni todettiin paranoidinen skitsofrenia aikanoinaan ja ensioireita olivat juuriki tuon tapaiset oireet mitä kerroit, sosiaalinen sulkeutuminen, vainoharhat yms. Kannattaa mennä lääkärin juttusille ettei nuo tuosta pahemmaksi enään mene.

Vierailija
46/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa psykoosin alulta.

Vierailija
47/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi tutulta ja ymmärrän tunteen ku tuommoinen on ahdistavaa :/ oletko käyny juttelemassa jollekin psykiatrille tai terapeutille tms?

Vierailija
48/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit paniikkihäiriöstäsi, eikö nuo oireet kuvasta sitä?? Jos se on meinaan puhjennut takaisin?

Vierailija
49/74 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta samasta ja lääkäriin ihan vitun äkkiä. Tuo ei muuta kuin pahenee tuosta. Itsestään tuo ei parane eikä mene ohi.

T: Hullu

Vierailija
50/74 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista! Joo lääkäriinhä tässä on mieli tehnykki mennä joka toinen ilta, mutta rupean aina vähättelemään itseäni.. Ja voiko kyseessä todella olla psykoosin alku sillä varsinaisia hallusinaatioita ei ole ollut? Aikasemmalle vastaten alkoholismista on yli päästy et aika harvaa on nykyään alkoholin käyttö että en sen varaan jättäisi tätä ku huomioi sen kuinka pitkään tätä perhanan paskaa on ollut.. Tuntuu että niitä "normaaleja" päiviä vain vähenee ja vähenee päivä päivältä

Ap

Vierailija
51/74 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuriin toki, pian. Muista VAATIA kunnon tutkimukset ennen kuin alat napsii mitään lääkkeitä, ettei käy ohraisesti (kaverille määrättiin väärät lääkkeet väärällä diagnoosilla ja sitten vasta sekosikin...) Ja LUE AIHEESTA, LUE, TUNNUSTELE, LUE, OLE REHELLINEN ETENKIN ITSELLESI) Jos jokin vähänkään outo fiilis ottaa vallan, ÄLÄ MIETI SITÄ LIIKAA, tai se pahenee. Kovasti tsemppiä sulle, ja muista että ei kaikki oo pahoi ihmisii vaik tääl kovin paljon sitäkin ihmissaastaa on.

Vierailija
52/74 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 ne hakee sut

Vierailija
53/74 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 00:35"]Soita 112 ne hakee sut

[/quote]

Soita sä niin pääset apn kanssa lepositeisii ;)

Vierailija
54/74 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se olisi sitte lääkäriin meno, suoraan päivystävälle ajattelin lampsia.. Aikaisemmin nämä oireet ku ne vaan katos joksikin aikaa kunnes paukahtivat takaisin ja nyt tällä hetkellä nämä on kestäny jo toista viikkoa putkeen! Joten en jaksa enään. Mielialatkin reistailee minkä kerkeää niin kohta kaveritkin kaikkoaa ympäriltä :/ antavatko lääkärit samantien lääkkeet kun käy ajalla vai onko edessä puolen vuoden tutkimukset kunnes todetaa että sairas olet ja pahimmillaan saa työkyvyttömyys paperit?? Sitä en todellakaan halua

Ap

Vierailija
55/74 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiemmin hoidatat itsesi sitä epätodennäkösemmin saat työkyvyttömyys paprun :*

Vierailija
56/74 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 00:35"]Soita 112 ne hakee sut

[/quote]

Soita sä niin pääset apn kanssa lepositeisii ;)

[/quote]

Kyllä voi soittaa 112, jos tuntee, että on pakko päästä heti hoitoon! Minun omaiseni teki niin. Ilmoitti meille, että nyt hän voi niin hirveän huonosti, että hänen on pakko soittaa ambulanssi. Ambulanssi vei sitten sairaalan päivystykseen, jossa todettiin että tarvitsee psykiatrista hoitoa. Vietti pari viikkoa psykiatrisella osastolla.

Hänelle oli puhjennut psykoosi, jota me läheiset emme pystyneet huomaamaan, mutta itse hän huomasi, että jotain hoitoa on saatava heti, koska olo oli niin kauhea. Sai lääkkeet ja toipui vuodessa työkykyiseksi. Taudin taustalla oli pitkäaikainen työpaikkakiusaaminen, jonka aiheuttanut pomo sai onneksi tuon sairausvuoden aikana potkut.

[/quote]kiitos tiedosta! En ole ajatellutkaan että voi 112 soittaa, sillä ensimmäinen ajatukseni on että he olettavat puheluni olevan joku vitsi kun kerron olostani :)ap

Vierailija
57/74 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:45"]Minkälaisia vainoja sinulla sitten on ap?

[/quote]no esimerkiksi nyt vaikka näin että

Kotona: en tunne oloa turvaisaksi ja tuntuu että en ole yksin ja olen varma että joku on täällä. Sitten verhoja pidän puolikiinni ettei naapurit tarkkaile touhujani, kuulen epämääräisiä äänähdyksiä välillä mutta niistä en todella tiedä tuleeko ne päästä vai mistä...

Ja sosiaalisissa tilanteissa olen hiljaa, sulkeutunut, en juttele paljon kenellekää, ihmiset pitävät mua vihaisena/masentuneena, luulen ihmisistä kaikkea pahaa ja että minua vastaan juonitaan jotain(varsinkin töissä) pari kohtalotoveria onneksi löytyy joille voi jakaa näitä ihania oloja... Siinä tuli nyt ne enimmät mielee vaikka onhan niitä vaikka mitä muutakin ku rupeaa miettimää..

Ongelmanahan tässä onkin se että heti vainojen iskettyä päälle ajattelen että "höpöhöpö" hullujen touhua mutta minuutti kaks niin olen äidin pään kautta varma että olen tunteistani oikeassa... Uuvuttavaa

Ap

[/quote]

Kerroit tuossa, että "epämääräisiä äänähdyksiä välillä mutta niistä en todella tiedä tuleeko ne päästä vai mistä..." - voisitko kertoa lisää?! Olisi kiinnostava tietää.

[/quote]no se on vaikea kirjottain kertoa mutta nyt esimerkiksi eilen, pesinköhän meikkejä tjv niin kuului semmone niinku joku olis huokassu HEL**tin käheellä äänellä, ja sit aikasemmin semmosia epämääräisiä äänähdyksiä/inahduksia ja yks mikä tulee mieleen oli epämääräinen puhe.. Kuulu että joku vaan puhui ja puhui jotain mutta en saanut yhdestäkään sanasta selvää, menin tarkistamaan parvekkeelta että onko seinänaapurini kotona mutta pimeää oli. Se oli aika erikoista :) ap

Vierailija
58/74 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Mulla on noita samoja. Niinku jotku keskustelis mutta sanoista ei ihan saa selvää. Lisäksi joskus on niinku kuuluis musiikkia, vaikka radio on kiinni. Tosin näitä ei oo ollu pitkään aikaan kun mulla on lääkitys kondiksessa.

Kuka sua seuraa ja vakoilee? Mua seuras todennäköisesti krp. Ne epäili, että mä olen tehnyt jotain rikollista. Lisäksi kaikki ihmiset tuijotti mua ja puhu musta. Ja sit vakoojia oli kaikki paikat täynnä. Niinku joku ohi kulkeva lenkkeilijä voi oikeesti olla agentti, joka tarkkailee mun taloa.

Mä yritin perustella itelleni, että ei musta mitättömyydestä kukaan oo kiinnostunu, että hei haloo. Onnistuin vakuuttaan itteni aina viideksi minuutiksi. Sitte tuli taas vainot.

Mua pelotti koko ajan ihan vitusti.

Vierailija
59/74 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mullakaan ei oo skitsofreniaa.

Vierailija
60/74 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 10:20"]^Mulla on noita samoja. Niinku jotku keskustelis mutta sanoista ei ihan saa selvää. Lisäksi joskus on niinku kuuluis musiikkia, vaikka radio on kiinni. Tosin näitä ei oo ollu pitkään aikaan kun mulla on lääkitys kondiksessa.

Kuka sua seuraa ja vakoilee? Mua seuras todennäköisesti krp. Ne epäili, että mä olen tehnyt jotain rikollista. Lisäksi kaikki ihmiset tuijotti mua ja puhu musta. Ja sit vakoojia oli kaikki paikat täynnä. Niinku joku ohi kulkeva lenkkeilijä voi oikeesti olla agentti, joka tarkkailee mun taloa.

Mä yritin perustella itelleni, että ei musta mitättömyydestä kukaan oo kiinnostunu, että hei haloo. Onnistuin vakuuttaan itteni aina viideksi minuutiksi. Sitte tuli taas vainot.

Mua pelotti koko ajan ihan vitusti.

[/quote]totta, kyllä sen "järjen" saa päähän hetkeksi aikaa mutta kappas ku kuluu 5minuuttia. En osaa tarkalleen kuvailla, tiedäthän tunteen ku olet hiljaa talossa ja lisäksi joku perheenjäsen on kotona, tiedostat sen. Sellainen olo minulla on nyt ollu joka päivä. Saakelin vastenmielistä ja ahdistavaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan