Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulut kiinni ja heti!

Vierailija
21.11.2020 |

Keväällä onnistui etäopetukseen siirtyminen lyhyessä ajassa. Voiko joku kertoa miksi nyt ei tehdä samoin?
Perheessä on useita lapsia, joiden on pakko käydä koulua. Lapsilta on otettu kaikilta jo kolme koronatestiä, onneksi negatiivisia, mutta kouluissa on ollut useita altistumisia. Lapset ovat joutuneet olemaan kotona testituloksia odotellessaan, samoin vähäisissä flunssaoireissa. Tunteja ei ole voinut pitää etänä edes silloin.

On riskiryhmäläiset vanhemmat ja isovanhemmat. Me vanhemmat emme käy missään, olemme olleet maaliskuusta asti etätöissä. Kaupassa ffp3 maski naamassa.

Lapset eivät haluaisi mennä kouluun, etäkoulu sujui keväällä jopa paremmin. He pelkäävät ja stressaavat saavansa koronan ja tuovansa sen vanhemmilleen, joka toisi ahdistusta, pelkoa ja todennäköisesti johtaisi vanhempien menetykseen.

Päättäjät!!!! Miksi?!!!

Kommentit (234)

Vierailija
61/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan ymmärrä että miksi pitää edetä sen heikoimman ja tyhmimmän aineksen mukaan???

Hekö sitten Suomen nostaa tästä suosta? Niinkö?

Mutta niinhän on sinunkin kohdallasi tehty?

Vierailija
62/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma, että joka luokka-asteelta isoista kouluista löytyy yksi ope etäopetukseen ja toinen lähiopetukseen. Sama ops käytössä, joten ei pitäisi olla kovasti väliä kuka opettaa, kunhan ope on pätevä. Ja jos etään siirtyminen olisi vapaaehtoista, ei koulujen minusta tarvitse tarjota kouluruokia etäoppilaille. Tämä siis alakouluihin.

Yläkouluissa kaikki voisi siirtää heti etään. Ja olen opettaja itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla valinnanvapaus etäkoulun ja paikalla olon välillä.

Miten tän käytännössä järjestettäisiin? Aiheuttaa opettajille hirveän määrän lisätyötä järjestää etäkoulu sen päälle, että osa oppilaista käy paikan päällä koulussa.

No kas kun et osaa lukea etkä ajatella yhtään.

Olipas asiallinen vastaus ja hirveän hyvin perusteltu.

Lue.

Kun jo nyt on koko ajan joka tapauksessa iso osa kotona.

Etkö tajua? Ta-ju-a?

Ei ole kovin hyvin perusteltu tuo mielipiteesi. Onko sinulla muuta tietoa kuin arvailua määristä kuinka moni on kotona? Kuitenkin joku on koulussa ja opettajan pitää heitä opettaa. Lisäksi kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta etätyöhön tai muuten vaan lorvia kotona.

Vierailija
64/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 ihmistä sairaanhoidossa sisältäen tehohoidossa olijat. Miksi tämän flunssan takia pitäisi laittaa koulut kiinni? 

Vierailija
65/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkuvasti myös opettajia sairaana ja sijaisia on vaikea saada. Opetus kouluissa EI pyöri normaalisti nytkään.

Vierailija
66/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi laittaa koulut kiinni?

Vierailija
67/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tän käytännössä järjestettäisiin? Aiheuttaa opettajille hirveän määrän lisätyötä järjestää etäkoulu sen päälle, että osa oppilaista käy paikan päällä koulussa.

Lue.

Etkö tajua? Ta-ju-a?

Ei ole kovin hyvin perusteltu tuo mielipiteesi. Onko sinulla muuta tietoa kuin arvailua määristä kuinka moni on kotona? Kuitenkin joku on koulussa ja opettajan pitää heitä opettaa. Lisäksi kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta etätyöhön tai muuten vaan lorvia kotona.

Mun kuopuksen koulussa on ollut koko ajan koronaa. Poissa 450 oppilaasta sen takia 80-100 jatkuvasti.

Lisäksi sitten lintsarit.

Opetus on junnannut todella pahasti. Esimerkiksi äidinkielessä osa on edelleen siinä mitä tehtiin syyskuun alussa. 

Tämä lienee tyypillinen yläkoulu Helsingissä, monissa on toki pahempikin tilanne.

Vierailija
68/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo etäkoulu ole mikään ratkaisu. Tämä kestää monta vuotta. Haluan että lapseni käy koulua ja saa pätevää opetusta. En minä pysty häntä valvomaan kun olen töissä.

Vierailija
69/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi laittaa koulut kiinni?

Ei niitä kiinni kukaan halua, mutta etäopetukseen kyllä.

Vierailija
70/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jatkuvasti myös opettajia sairaana ja sijaisia on vaikea saada. Opetus kouluissa EI pyöri normaalisti nytkään.

Paremmin silti kuin kotona.

Vierailija
71/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan varma, että joka luokka-asteelta isoista kouluista löytyy yksi ope etäopetukseen ja toinen lähiopetukseen. Sama ops käytössä, joten ei pitäisi olla kovasti väliä kuka opettaa, kunhan ope on pätevä. Ja jos etään siirtyminen olisi vapaaehtoista, ei koulujen minusta tarvitse tarjota kouluruokia etäoppilaille. Tämä siis alakouluihin.

Yläkouluissa kaikki voisi siirtää heti etään. Ja olen opettaja itsekin.

Sehän on käytännössä vain luennointia. Ei opettaja pysty etänä huolehtimaan siitä että kaikki pysyy mukana, eikä vanhemmatkaan kun ovat töissä. Käytännössä te pyydätte lapsille huonompaa peruskoulutusta.

Vierailija
72/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa koulussa ei nyt saa pätevää opetusta, kun opettajia sairaana/hoitamassa omia sairaita tai karanteenissa olevia lapsiaan kotona/ope itse karanteenissa.

Vierailija
73/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa koulussa ei nyt saa pätevää opetusta, kun opettajia sairaana/hoitamassa omia sairaita tai karanteenissa olevia lapsiaan kotona/ope itse karanteenissa.

Joten laitetaan lapset yksin kotiin? Sekö tuo paremmat tulokset? Tuskin.

Vierailija
74/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue.

Etkö tajua? Ta-ju-a?

Olen eri henkilö, mutta mun mielestä terveys ja epidemian hallintaan saaminen on tärkeintä. Suomessakin on kuitenkin todettu useita Kawasakin tautiin sairastuneita lapsia. Toisaalta se, että lapsi menettäisi vanhempansa on myös hirveä tragedia. Sota-aikana koulut oli suljettu vuosia kokonaan. Kyllä lapsilla on aikaa oppia uusia asioita koko elämänsä. Etäopetus on ihan varteenotettava vaihtoehto, enkä ymmärrä miksi riskiryhmiin kuuluvien lasten pitäisi vaarantaa henkensä ja terveytensä tai pelätä läheistensä hengen puolesta. Sitä on tietysti vaikea ymmärtää, jos itse on täysin terve. Valitettavasti korona voi viedä hengen perusterveeltäkin ja lapseltakin. Mielestäni etäopetukseen osallistuminen pitäisi mahdollistaa kaikille peruskoululaisille.

Vierailija
75/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue.

Etkö tajua? Ta-ju-a?

Olen eri henkilö, mutta mun mielestä terveys ja epidemian hallintaan saaminen on tärkeintä. Suomessakin on kuitenkin todettu useita Kawasakin tautiin sairastuneita lapsia. Toisaalta se, että lapsi menettäisi vanhempansa on myös hirveä tragedia. Sota-aikana koulut oli suljettu vuosia kokonaan. Kyllä lapsilla on aikaa oppia uusia asioita koko elämänsä. Etäopetus on ihan varteenotettava vaihtoehto, enkä ymmärrä miksi riskiryhmiin kuuluvien lasten pitäisi vaarantaa henkensä ja terveytensä tai pelätä läheistensä hengen puolesta. Sitä on tietysti vaikea ymmärtää, jos itse on täysin terve. Valitettavasti korona voi viedä hengen perusterveeltäkin ja lapseltakin. Mielestäni etäopetukseen osallistuminen pitäisi mahdollistaa kaikille peruskoululaisille.

Tätä ei saa hallintaan. Tämä on tullut jäädäkseen.

Vierailija
76/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 10v päejäävät kotona vallan mainiosti.

Vierailija
77/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 80% pärjäsi keväällä oikein hyvin ja suuri osa ei edes saanut etäopetusta, vaan pelkkiä tehtäviä.

Vierailija
78/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yli 10v päejäävät kotona vallan mainiosti.

Joo varmaan hengissä pysyy, mutta odotan koululta vähän enemmän.

Vierailija
79/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin 80% pärjäsi keväällä oikein hyvin ja suuri osa ei edes saanut etäopetusta, vaan pelkkiä tehtäviä.

Lähde tähän 80% hyvin pärjänneisiin.

Vierailija
80/234 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kuvittelette edelleen että tämä menee jollain ilveellä pois. Ei se mene. Ihan turha tehdä mitään lock downeja vähän väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan