Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vegaanit mässyttävät niin paljon karkkia??

Vierailija
24.03.2014 |

Kaikki tuntemani vegaanit syövät todell paljon karkkia. Mistä se johtuu?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja en kyllä syö karkkia. Eli ei kaikki vegaanit syö tosi paljon karkkia... En edes tykkää karkista... Mutta veikkaisin, että ne vegaanit, jotka syövät liian vähän esim. vain salaattia eikä pastaa, himoitsevat makeaa, koska eivät saa tarpeeksi ravintoa ja haluavat karkkia.

Vierailija
42/47 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saattaa haluta kuulla tähän sellaisen vastauksen kuin "vegaaniruoasta ei saa tarpeeksi energiaa". Vegaaniruoasta saa kyllä tarpeeksi energiaa ja tarpeellisia ravintoaineita, jopa enemmän kuin sekaruoasta jos syö oikein. Itse havaitut karkinsyöjät ei myöskään ole järin kattava ote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse nuorena (13-27-vuotiaana) vegaani. Minä söin paljon karkkia, syystä että normaaliruoastani en saanut tarpeeksi energiaa. Karkkihan on nopea energianlähde.

Niin kauan kuin asuin vanhemmilla, he eivät suostuneet "pelleilyyni" eli laittamaan tai antamaan minun laittaa vegaaniruokaa, joten jouduin elämään lähinnä leivällä, perunoilla ja salaatilla. Kouluissakaan ei siihen aikaan ollut vegaaniruokaa, joten elin raasteilla ja näkkileivällä siellä. Eli ihan nälkääni sitä karkkia söin. Ihme kyllä selvisiin ihan terveenä tuostakin.

Tästä syystä meidän koko perhe suö arkena kotioloissa vegaanista kotiruokaa. Perheen teinit ovat vegaaneita joten tekevät ja teen täysipainoista ruokaa ilman eläinkunnan tuotteita. En halua että elävät pelkällä perunalla niin kauan kuin minä vastaan ruokahankinnoista.

Karkkia ei tule juurikaan ostettua mutta erilaiset leivonnaiset tekevät meillä kauppansa. Suklaakin häviää nopeasti jos sitä joskus ostaa... Siksi en ostakaan usein.

Vierailija
44/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani ilmoittautuu joka ei tykkää karkista. syön kyllä sipsiä(eijuusto)ja suklaata(lähinnä tummaa) joskus kaura/soijajäätelöö ja vegaanisia leivoksia. en oo koskaa ymmärtäny karkin päälle. Mutta niiden valikoima on kasvanut suuresti. Syön paljon kasviksia ja hyviä rasvoja huolehdin myös riittävästä raudansaannista, eläinperäisen b12 vitamiinin ja talvisin d. Hyvin voin ilman mitään puutoksia.

Vierailija
45/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä omissa vegaanitutuissa tällaista tunnista. Jotkut on ns "sipsikaljavegaaneita" ja syövät aika paljon kaikenlaista herkkua, suolaista ja makeaa.  Nämä on useimmat nuoria. Sitten on toisaalta terveysintoilijoita, jotka ei todellakaan syö karkkia tai mitään epäterveellistä juuri koskaan. Suurin osa on semmoisia taviksia, että syövät karkkia silloin tällöin mutta eivät mitenkään poikkeavasti keskiverrosta.

Vierailija
46/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otsikkosi olisi "Miksi jotkut vegaanit mässyttävät niin paljon karkkia" niin se olisi ok, nyt se antaa ymmärtää, että kaikki vegaanit mässyttävät paljon karkkia. Itse olen vegaani ja täysin sokerittomalla, joten väitteesi ei voi pitää paikkaansa.

Vierailija
47/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulakuissa on liivatetta. Tavallisissa lakuissa ei. Mutta kerro nyt missä karkeissa ei ole liivatetta, suklaat ja lakut ei käy vastaukseksi.

En ole se jolta vastausta pyysit, mutta esimerkiksi candy king karkkihyllyssä on 100% vegan hyllypaikka jossa on jumalaton määrä irtokarkkeja.