Loppuraskauden yövalvojat, miten jaksatte päivät
Rv 37 alkamassa enkä ole ainakaan kuukauteen nukkunut kunnolla. Valvon öisin 2-3,5 h ja unta per yö kertyy yhteensä 4-6,5 h.
Miten te muut valvojat pärjäätte?
Kommentit (19)
Itselläkin rv 37 menossa, mutta en kuulu noihin valvojiin, saan yöt nukuttua suht hyvin. Se mitä tulin sanomaan oli se, että pelkopolilla kätilö sanoi sitä, että jos on ennen synnytystä nukkunu tosi huonosti niin pitää lähteä herkemmin sit sairaalaan synnytyksen käynnistyttyä, koska äidin pitää saada levätä ja siellä lääkkeillä voidaan vähä lepoa suoda. Tällänen off topic :)
En halua lääkityksiä koska turvallista ei ole olemassakaan näissä tilanteissa, mutta kiitos kuitenkin.
2: en osaa nukkua päiväunia. En ole koskaan oikein osannut. Päivät menevät ihan sumussa.
ap
Voi kuule, en mitenkään halua väheksyä unettomuuttasi, mutta palataan asiaan sitten kun et ole nukkunut puoleen vuoteen sen vauvan kanssa sitä neljääkään tuntia. Toivotan kyllä sinulle hyväunista vauvaa, tätä valvomishelvettiä en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään. Vielä kun kotona on 3-vuotias joka ei nuku päiväunia, sitä joutuu ihan tosissaan miettimään miten jaksan päivän ja entä jos en jaksakaan.
6, mikä saa sinut kuvittelemaan ettei minulla ole jo kokemusta vauvan kanssa valvomisesta? Ihan en ymmärrä tarvetta tällaisille kommenteille.
ap
mä kävin vielä töissä viimeiseen asti (jopa yli la:n). pakko vaan oli jaksaa.
Kuutonen on hyvä esimerkki näistä ihmisistä jotka eivät osaa kuunnella mitä toinen on sanomassa vaan on kova kiire sanoa se jokin oma issue ääneen.
Ap:lle, täällä myös valvojakukkuja, hiukan heiveröistä välillä jaksaminen. Öisin luen tai pelaan kun uni ei tule millään.
Kun kahviakaan eI raskauden takia voi juoda niin keinot vähän vähissä. Lääkkeitä en halua minäkään.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:47"]
totta kai voi juoda kahvia!
[/quote]
hmm, et sitten taida paljon tietää kofeiinista.
Valvoin itsekin loppuraskaudesta öisin. Tein kaikkea hyödyllistä (esim siivosin) enkä vaan maannut sängyssä. Päivällä alkoi pakosti jossain vaiheessa väsyttää ja sain nukuttua päikkärit. Join myös kahvia, sitä ei kukaan kieltänyt edes sairaalassa, vaikka olin siellä viikon ennen vauvan syntymää. Ihmettelenkin 10 kommenttia? Kahvia kehotetaan vähentämään, ei lopettamaan kokonaan.
Minäkin siivoan, luen ym, en kestä vain "olla" Tekemättä mitään.
enhän minä mitään kofeiinista tiedä viiden lapsen äitinä, enkä raskauksista, valvomisesta, imettämisestä yms.
t. 11
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:16"]
enhän minä mitään kofeiinista tiedä viiden lapsen äitinä, enkä raskauksista, valvomisesta, imettämisestä yms.
t. 11
[/quote]
miten 5 penskaa vaikuttaa siihen, miten paljon sinulla on tutkittua tietoa kofeiinin haitoista?! ei hyvää päivää näitä kehä kolmosen ulkopuolella 20 vuotta kotirouvana kyykkiviä urpoja.
Tämä vastaaja kuulostaa niin marttyyriäidiltäni joka missä tahansa tilanteessa veti Minä, suurperheen äiti -valitusnillityshuokailukortin. Se oli argumentti aiheeseen kuin aiheeseen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:16"]
t. 11
[/quote]
en yhtään ihmettele, ettei ap nuku :)
"penskaa"? 20 v kotirouvana?
mä olen asunut jo yli 15 v keski-euroopassa ja olen erittäin hyvällä pallilla ja uralla. todellakin, kehä kolmosen ulkopuolella.
Onpa kiva, että keskustelu on pysynyt asiallisena! Vastauksena, en oikein jaksakaan. Päivät menee isompien lasten kanssa ja aamuyön valvon muutoin. Olen yrittänyt laittaa illalla ajoissa nukkumaan ja toivoa parasta...
Yök. Osuin googlen kautta lukemaan keskustelua. Onpa vittumaisia kommentoijia ollut liikkeellä.
Yritän levätä päivällä. Mulla tosin vasta rv 35, isommat lapset on vielä päiväkodissa. Jäävät kotiin vasta, kun laskettuun aikaan on viikko. Pystytkö päivällä nukkumaan esim puolen tunnin päikkärit? Mä valvon siis nyt jo öitä, kun lonkat särkee niin hitosti. Kylmägeeli auttaa vähän.