Paljonko hoikat 168cm naiset painavat?
En ole ikinä ollut hoikka, olen koko aikuisikäni ollut ylipainoinen. Hetkellisesti yhtenä kesänä 2000-luvun puolivälissä sain painoni putoamaan 65 kiloon, kun en syönyt pariin kuukauteen mitään. Silloin "laihuuttani" kauhisteltiin, koska olin normaalisti noin 80-kiloinen.
Nyt laihdutan lääkärin valvonnassa, tavoitteena normaalipaino (70kg). Tällä hetkellä painan 93,4kg, eli pudotettavaa riittää.
Pohdinpa tässä vain, että 70-kiloisena pidän itse itseäni varmasti hoikkana, koska se on suuri muutos aiempaan elämääni. Mutta mikä onkaan todellisen hoikan naisen paino? 60? 55? Sellainen, joka käyttäisi esimerkiksi vaatekokoa 36.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:36"]
Miten ihmeessä porukka VOI painaa noin vähän?? Itsellä rasvaprosentti oli 16 kun painoin tuon 55... Ja olen sentään teitä 168 senttisiä 5 cm lyhyempi. T. 42
[/quote]
Ei laihuus tarkoita pientä rasvaprosenttia. 50kiloisella voi olla iso rasvaprosentti lihasten vähyyden takia. Vastaavasti 65kiloisella voi olla pieni rasvaprosentti.
[/quote]
Mitäs ihmettä se laihuus sitten tarkoittaa? Minun mielestäni juuri pientä rasvaprosenttia ja ei kovinkaan isoja lihaksia.
Huomenta täältä kolmen vuoden päästä ap:lle, eli itselleni. Löysinpäs vanhan ketjuni.
Tänään aamupaino on 68,3 kiloa (eli onnittelut, olet laihtunut 25 kiloa - hyvä minä!). Vielä en ole hoikka, mutta normaalipainoinen vihdoinkin.
Sanoisin nyt itsekin, että riippuu lihaksista hyvin paljon se, miltä kroppa näyttää. Arvioin, että lihaksikas 60-kiloinen minä näyttää hoikalta ja siihen vielä tähtään.
T.Onnellinen ap, vaikkei vieläkään hoikka :)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kokoa 36 ja olen tuon mittainen, painan 58 kg, olen melko lihaksikas koska treenaan aika paljon, rasvaprosentti on siina 20 hujakoilla.
Aika kittanoilta näyttä varmaan 36 päälläsi. Painan 55 kg ja 38 istuu hyvin eikä näytä makkarankuorelta, vaikka se kai on nykymuodin mukaista. Itse pukeuden vain hyvältä tuntuviin vaatteisiin.
n.50-58kg, sen yli menevät eivät ole varsinaisesti hoikkia, mutta normaalipainoisia kylläkin.
Minä olen 170 cm ja painan 68. Minua pidetään hoikkana ja näytänkin hoikalta, koska minulla on niin kapea uuma. Kilot on lantiolla ja resissä ja tisseissä, mutta kapeauumaisuus tuo efektin hoikkuudesta, samaten kapeat kasvot. BMI ei silti ole mikään matala.
Riippuu mistä kehon massa koostuu. Olin tyytyväinen painooni kun se alkoi vitosella, mutta kun aloin treenata, olen ollut paljon tyytyväisempi kutosella alkavaan painooni. Nelosella alkava ei enää näytä hyvältä.
Oon 168cm ja 50-52kg. Olen aina ollut vähän alipainoinen, mutta nykyiseen painoon olen tyytyväinen.
Mä olen tuon 168 cm pitkä ja painan noin 60 kg. Olen urheillut paljon ja kroppani on keskivertoa lihaksikkaampi (myös vartalon lihas% on aika suuri, mutta en muista tähän hätään lukua). Ihmiset pitävät mua hoikkana ("sä kun olet niin hoikka", "voi, kun sä olet hoikka" jne. saa kuulla toistuvasti), mutta itse pidän itseäni aika tavisvartaloisena (vaikkakin suht lihaksikkaana).
Ekan raskauden jälkeen painoin alimmillani 56 kg ja silloin näytin jo liian laihalta (ilman urheilua olin ollut silloin vain muutaman kuukauden, mutta tuntui, että kaikki lihakset katosivat niinkin lyhyessä ajassa). Viime kesän jälkeen painoin 62 kg ja se oli mulle itselleni kyllä liikaa. Paras paino mulle on siis 58-59 kg ja siinä yritän pysyä.