Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunyytit 2014 <3

24.03.2014 |

Aloittelen tän ketjun.. toivottavasti ei yksin kauan tarvi olla :)  La on 1.12.14 eli just plussasin <3  Kolmas lapsi tulossa, toivotaan että kaikki menee hyvin..

Kommentit (217)

61/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Meillä olis laskettu aika 6.12. ja kolmatta lasta odotetaan. Kolmannesta kierrosta tärppäs ja ollaan niin onnellisia<3

Tää on myös kovin stressaavaa aikaa, kun on kamala keskenmenon pelko.

Ensimmäinen neuvola on 23.4. sitä odotellessa. :)

Mä ja mieheni ollaan 24v. ja mulla on 3-vuotias poika sekä 4-vuotias tyttö. Eli miehelle lapsi olisi siis ensimmäinen. :)

62/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille ja tervetuloa! :)

Ihanaa, kun saadaan näin paljon porukkaa joulukuisiin <3

mrsrobinson: kuulostaa kyllä kurjalle! Toivotaan, että kaikki hyvin. Mulla ihan ensimmäinen raskaus meni kesken rv6+2, mutta silloin tuli kyllä vuotoa ja paljon! Ja heti vuodon alkamisen jälkeen näytti raskaustesti negaa. Ei voinut kyllä erehtyä, selvä keskenmeno oli. 

Yritän tänään saada aikaiseksi soittaa neuvolaan ja katsotaan milloin pääsee ensimmäiselle käynnille!

Indiana east: hienoa että miehesi on niin alusta asti mukana ja ihanaa, kun nyt tärppäsi! Tarrasukkia paljon pikkuiselle mukaan, että pysyy tällä kertaa loppuun asti <3

Andi: aika kauan joudut kyllä odotteleen. Tiedän tunteen, ei millään malttais. Mulla on ensimmäinen neuvola käynti ollut molemmista viikoilla 9-10. Melkeen heti perään onkin sitten ollut nuo ultrat. Saas nähdä kuin kauan joutuu nyt odotteleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsRobinson, täytyy myöntää, etten ihan varmaan kaikkea muista, mitä siellä ekalla neuvolakäynnillä kaikkea tehdään, mut täydentäkää sitten muut :) Yleensäkin kartoitetaan lähtötilanne: mikä on ollut lähtöpaino, katotaan tämän hetkinen paino, arvioidaan laskettu aika, kartoitetaan terveystilanne mahdolliset periytyvät sairaudet mitä suvussa on, onko taipumusta masennukseen, alkoholin, huumeiden ja tupakan käytöstä kysytään, käydään läpi terveellistä ruokavaliota ja kerrotaan, mitä ei saa syödä, multa kuunneltiin vauvan sydänäänet (ei välttämättä tehdä joka paikassa ensi kerralla, koska eivät välttämättä niin aikaisessa vaiheessa vielä kuulu), katotaan np-ultra-aika ja seuraava neuvola-aika, saa sen neuvolakortin ym. Ja tietenkin saa kysellä kaikkea, mikä mieltä askarruttaa!

Mää oon tosiaan kertonut raskaudesta siskolleni ja sen miehelle, miehen siskolle ja sen miehelle sekä parhaalle kaverilleni. Lopuille sitten np-ultran jälkeen, jos kaikki menee hyvin.

Tervetuloa kaikki uudet!

64/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Liittyisin mukaan tähän pinoon. Sunnuntaina plussasin ja la on 8.12. :) Toinen lapsi meille, minä 32 ja mies pari vuotta vanhempi. On tää vaan taas niin ihanaa ja jännää. Varasin jo varhaisultrankin 8+6. Olen sellainen huolehtija että helpotti viimeksikin oloa tuo varhaisultra, kun pikkuinen oli oikeassa paikassa, vastasi viikkoja ja sydän sykki reippaasti.  <3 Oi sitä onnen määrää. Nyt kun sinne asti menisi kaikki hyvin, ja koko ajan tietysti. Onnea kaikille ja ihanaa odotusaikaa! :)

65/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Meillä mies ei oikein usko, että oon raskaana :D Meidän ei siis pitänyt vielä viime kierrosta yrittää vauvaa, vaan seuraavasta. Me sitten pupuiltiin ilman ehkäisyä "varmoina päivinä", no olipa tosi varmat kun raskaana ollaan :D Aiemmin on ollut ehkäisy käytössä, mut viime kierrossa ei. Mies on vähän nauranu mulle, että "on sulla hyvä laskupää millon ovuloit" :D Mutta ei tämä silti haittaa meitä kumpaakaan :)

Me ollaan kerrottu yhdelle ystäväpariskunnalle, meidän esikoisen kummeille. Mun tekis mieli kertoa jo mun vanhemmille, kun asutaan naapurissa, mut ei vielä uskalla. Pelottaa et jos kerron, niin sitten tuleekin km tai muuta.. Mut en tiedä saadaanko piiloteltua ekaan ultraan asti, toinen raskaus alko pullottaa niin aikasin että saas nähdä :p

MrsRobinson, mulla on kans ollut vatsakipuja, vähän pisti eka pelottamaan kun aiemmissa raskauksissa niitä ei ole ollut, mutta nyt on. Viikonloppuna oli pahimmat kivut, eilen huomasin että niitä tulee jos pidän farkkuja jalassa. Käytiin kaupassa eilen ja sen ajaksi laitoin farkut, ja autosta noustessa sattu aina mahaan kovasti :/ Muuten oon kulkenut collareissa, ja ei oo enää kipuja ollut läheskään niin paljon :) Mulla on myös etova olo kaikonnut, ja tilalle tullu väsymys. Nukuin äsken pikku päikkärit kun poika on päiväunilla ja tyttö kahtoo telkkaria.

Minkälaisessa elämäntilanteessa te ootte? Mä oon kotiäitinä ollut esikoisen syntymästä asti, reilu 3 vuotta siis. Oon myös tehnyt töitä pikkusen, molemmilla kerroilla kun mies oli isäkuukaudella, niin mä olin töissä. Myös viime kesänä olin miehen kesäloman ajan, ja syksyllä tein viikonloppuhommia. Tulevana kesänä aion myös tehdä töitä miehen lomalla ja joinakin viikonloppuina :) Oon sellanen ihminen, että en haluais laittaa lapsia päiväkotiin, mutta en ite jaksa olla kotona montaa vuotta 24/7, nää työkeikat on mukavaa piristystä arkeen. Ollaan mietittykin nyt, että ehkä mies jäisi kotiin vanhempainvapaalle, että mä olisin vain sen 2kk(?) pakollisen äitiysloman. Mutta mietitään sitä tarkemmin lähempänä :)

66/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas uusille plussanneille ja onnittelut! :)

Andi, meillä on sit sama neuvolapäivä... Soittelin sinne kans tänään ja vasta 5.5. ajan sain. Toisaalta kiva, silloin saattaa jo sydänäänet kuulua, muutenhan se on aika lappusten täyttelyä. Varhais-uä kyllä odotan..

Mrs.Robinson miten siellä on tänään jakseltu?

Tosta kertomisesta. Musta on aiemmissa raskauksissa ollut kiva jakaa lähimpien kanssa iloiset uutiset, sillä vastoinkäymistenkin tullessa (mitä ei siis tuolloin onneks tullutkaan) heille kertonut ja saanut tukea. Nyt jotenkin

jännittää miten ihmiset reagoi (esim. oma äitini ja ystävät), kun kuitenkin on kaksi alle 4v. lasta ja edellinen synnytyskin melkoinen kokemus... Tuntuu paremmalta odottaa sinne että saan itsekin varmuuden siitä että siellä oikeesti joku köllii!

Me ei miehen kans olla puhuttu tästä viime viikon jälkeen. Hänen on kuulema vaan vaikea sisäistää tätä eikä tiedä mitä ajattelis, mut kyl hän laskeskeli minne laskettuaika menis ja ihan hyvässä hengessä ollaan. Onhan tässä muutama kk aikaa vielä sulatella! ;)

67/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää opiskelen monimuotoisesti ja teen töitä epäsäännöllisesti ja kotona lasten kanssa tulee vietettyä myös aika paljon aikaa. Opinnot ei oo viime aikoina kyllä oikein edennyt, kun on ollut töitä niin paljon.. No josko ne taas siitä..

68/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen mun ed. viesti oli ihan sekava, puhelimella kirjoitan eikä

oo kovin helppoo, rivit pomppii yms! :D

Neda, mä oon ollut myös reilu 3 vuotta lasten kanssa kotona. Nyt olen hakenut jatkamaan syksyllä opintoja monimuotona ja katellut töitä siihen oheen. Saa nyt nähdä sekoittaako joku vähän tätä suunnitelmaa, tai miten sitä "naamioituu" (piilottaa mahaa) vaikka kesälläkin jossain haastattelussa :D ("Joo ei mulla mitään muita suunnitelmia ole...." tyyliin).

69/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meilläkin tuo ed. kierto oli toooodella hiljainen, sitä edeltäneisiin verraten. Että siinäkin mielessä miehelle varmaan shokki ja mäkin ajattelin jo alkuvuoden vauvaa, mut kertakin riittää ;D niin kävi kuopuksenkin kanssa aikanaan...

70/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täällä on näin paljon porukkaa jo!

Ehdin tosiaan yöllä säikähtää oikein kunnolla, olin ihan vuorenvarma, että nyt se on menoa ja kohta alkaa vuoto, mutta eipä alkanut. Vatsakipu meni siis puolessa tunnissa ohi ja vatsa tuntui olevan hiukan löysälläkin. Aamulla olo oli ihan tavallinen, mutta soitin kuitenkin neuvolaan. Terkkari oli sitä mieltä, että koska vuotoa ei ole, niin on epätodennäköistä, että kyse olisi keskenmenosta. Hän epäili kipujen syyksi ennemminkin vatsatautia, jota on myös liikkeellä (aika pikainen vatsatauti kyllä olisi ollut, mutta mistä sitä tietää). Lupasi, että jos kivut jatkuvat, pääsen sitten neuvolaan ultraan jo aiemmin. Pohdin vielä, että pitäisikö varmuuden vuoksi varata nyt jo alkuraskauden ultra parin viikon päähän, niin saisi mielenrauhan, vaikka kivut jäisivätkin pois. Tuntuu muutenkin niin epätodelliselta koko raskaus tässä vaiheessa, että olisi ihan kiva nähdä jotain elomerkkejä... Neuvolatäti pitää muuten varmaan mua aivan hysteerisenä, kun oon nyt soittanut sinne kolmena peräkkäisenä päivänä. Perjantaina soitin, että mikä on, kun ei kuukautisia näy, maanantaina "oho, olen sittenkin raskaana" -puhelu ja tänään tää vatsakipuasia. No, siitähän niille maksetaan, että rauhottelevat meitä kaikkia tarpeen mukaan. ;)

71/217 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille plussanneille! Mukava että joukko kasvaa.  iin erilaisilla taustoiulla olemme ja kuitekin meitä yhdistaa yksi aivan ihana asia!!

Minä taidan olla vanhin täällä (38) mutta uskokaa tai älkää, olo ei ole yhtään vanha. En oikein osaa edes nähdä eroa siihen kun reilu parikymppisenä kaksi ekaa lastani sain. No, tai ehkä sittenkin osaan, olin paljon huolettomampi. Ja vaikka silloinkin olin hyvin valmis äidiksi, tuntuu että nyt on ihan nappi aika taas. No, kai se aina tuntuu oikealle ajalle kun lasta oikein haluaa :)

Minun mieheni on hyvin hiljaisen kiitollinen tästä, erittäin valmis isäksi hänkin taas, ennestään hällä 2 lasta kuten minullakin, aijemmista liitoista siis meidän lapset. Tämä on eka yhteinen.

Onnea vielä kaikille plussanneille!

72/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Trista ja onnittelut! :)

Millie84: ymmärrän niin hyvin tuon tunteen että tällä kertaa sitä kertomista jännittää enemmän ja varsinkin kaikkien reaktioiden puolesta. Mun vanhemmille kertominen jännittää kaikista eniten, kun he ovat koko ajan puhuneet, että "sun täytyy mennä töihin, saisitte isomman asunnon" ja jne..äiti oli aivan kauhuissaan jo siitä, kun halusin nuo kaksi pienellä ikäerolla 1v4kk :D meilläkin siis tulisi olemaan kolme lasta 4vuoden sisään.

Samoin tuon tärppäämisen kanssa. Aika vähän kertoja siihen nähden mitä se ensimmäinen yrityskerta oli. No se taisikin sitten riittää :D

Neda: minä myös kotiäitinä vähän päälle kolme vuotta :) nyt olisi tarkoitus päästä töihin. Syksyllä ainakin paremmin, jos ei nyt keväällä tule mitään hommaa. Saas nähdä, kuin sitä jaksaa!

Huilu: nostan hattua sulle, kun jaksat opiskella, tehdä töitä ja olla vielä lasten kanssa! 

Täälläkin on kauhea väsymys koko ajan päällä. Aamusta iltaan :) eilen ei saanut neuvolaan yhteyttä. Oliskohan tänään parempi päivä.

73/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millie84 29.11-2.12

Saali 30.11-1.12

Andi 30.11-4.12

Werdy 1.12

MrsRobinson 1.12

Luna87 1.12

Pöntiäinen 2.12

Huilu 3.12 

Ilmatar10 6.12

Sannakaro 6.12

IndianaEast 7.12

Trista 8.12

Neda 10.12

74/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä meille omaa suljettua ryhmää, mutta en saanut tehtyä, siellä vois jutella vähän vapaammin ;) Jos joku onnistuu ja on aikaa niin loisi ryhmän meille.  Toinen vaihtoehto on fb jos on kiinnostusta. Meillä on edellisestä vauvasta vastaava porukka siellä ja on kyllä upee sakki, luulisin että tästä tulis ihan samanlainen.. ilmoitelkaa jos kiinnostusta niin perustetaan. Salainen ryhmä sekin.

Oon vihdoin selviimässä kauheimmasta flunssasta ikinä!! Niistin 3 talouspaperirullaa, 2 jättipakkausta nenäliinoja ja 1 rll wcpaperia.. eli PALJON!! Kuume kävi vaan reilussa 37, mutta kurkkukipu ja päänsärky ja nuha vei kyllä melkein viikoksi petiin.. huh huh!! Maksimit vetelin panadolia, toiv siitä ei maha-asukkaalle mitään haittaa... hui...  edelleenkä ei mitään oireita.. en tiiä ootanko pahoinvointeja vai nauttisko tästä..

75/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Werdy, että alat palaileen elävien kirjoihin :D 

Mulle sopii kyllä molemmat! Siis suljettu ryhmä täällä tai fb :) mä en osaa sellasia perustaa, mutta jos joku osaa/viitsii, niin mukana ollaan..

76/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että voit jo paremmin, Werdy! Aika kauheelta lenssulta kyllä kuulostaa!

Mä myös kirjoittelisin mielummin suljettuun tai FB-ryhmään, molemmat siis käy! :)

77/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa kun täälä porukka kasvaa. Ja onnea kaikille, mitä en ekassa viestissä muistanu toivottaa.  

Mulla on kans maha ollu kipeä, mutta eiköhän se tästä. Soitin neuvolaan ja eka aika olis 22.4. Me on kerrottu raskaudesta yhelle kaveri pariskunnalle ja kerroin kans äitille. 

Itse opiskelen vielä ja valmistun nyt toukokuussa. Talo olis viittä vaille valmis eli ihan hyvään saumaan tulee uusi vauva. Esikoinen aloittaa syksyllä eskarin ja jos ei töitä löydy vielä jään kotiin sitten lapsukaisten kanssa. Ja tällä pikku paikkakunnalla on kyllä huonot mahdollisuudet työllistyä, mutta pitää kattella sitten muualta töitä.

78/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ois kiva tuo suljettu fb-ryhmä! Itse käyn kuitenkin siellä päivittäin..

79/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin käy FB-ryhmä! Olis kiva semmonen, kun se pysyis kasassa sit jatkossakin. Ekan lapsen odotusaikana olin Kaksplussan tämmösessä ketjussa, en tohtinut lähteä FB:n ryhmään silloin ja ulkopuoliseksi jäin.. :( Se keskustelu hiljeni lapsien synnyttyä. Nyt joku äkkiä tekkee semmosen ryhmän ja kaikki halukkaat liittyy sinne :)

Auttakaa mua! Mitä ihmettä teen, kun tulevana lauantaina on kaverin synttärijuhlat, aika isot, ja itsehän en alkoholia voi ottaa? Matkaa juhlapaikalle yli 100km joten yöksi jään, eli ei tarvis olla ajokunnossa. En myöskään tiedä mitä ruokaa siellä on, kuitenkin joka paikka täynnä tuorejuustoa :D Oon jo kuukaus sitten luvannut mennä, eipä ollut tarkoitus olla raskaana nyt.. Voi kehveli.

80/217 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEDA,

onko tosiaan niin että tuorejuustoja tulee kokonaan välttää nykyään? Pätkiiköhän muisti, mutta en muista sitä rajoittaneeni 11 v sitten kun olin viimeksi raskaana.

Mitä nyt ylipäätään tulee välttää? Raakaa kalaa? Light limuja? maksaa? järvikalaa? Nää tulee jotenkin vanhasta muistista.. :)

Mulla on hirmuinen appelsiinimehu-himo, piti ihan extraa mennä eilen sitä ostamaan, 3l ja kaikki meni.. toki muutkin niitä joi mutta minä suurimman osan. Tänään haen kyllä lisää, tekee taas mieli :)

Saali