Joulunyytit 2014 <3
Aloittelen tän ketjun.. toivottavasti ei yksin kauan tarvi olla :) La on 1.12.14 eli just plussasin <3 Kolmas lapsi tulossa, toivotaan että kaikki menee hyvin..
Kommentit (217)
Niin ja miulla on vähän haaveissa poika, vaikka kivaa meillä on näin tyttöjenki kesken (isommat on tyttöjä molempi) :) Kumpi tahansa tulee, niin ihanaa, mutta jos tulee poika niin lapsiluku on täys :) Tyttö jos tulee varmaan vielä yritetään poikaa.
Heippa taas, kiva että otatte remmiin mukaan, kiva tulla :)
Mun synnäri tulee olemaan SAS eli Salossa. Jos eivät ehdi lakkauttaa sitä, heh!
Mullakaan ei mitään oireita ole, vähän vatsaa turvottaa vain. Mutta eihän niitä vielä tarttekaan olla :)
Minä ajattelin mennä varhaisultraan tällä kertaa. Kun puoli vuotta sitten meni kesken, tai oli tod.näk. tuulimuna, en mennyt. Nyt haluan varmistaa että siellä on joku :) Katselin että vappua ennen kun kävis niin viikot olisi sopivat. Ja samoihin aikoihin varmaan eka neuvola sitten. Nyt vaan pitää jaksaa muutama viikko! Miten malttaa? :)
Nyt pihalle nauttimaan keväisestä auringosta, ompa onnellinen olo!
t.Saali rv4 + jotain
Ainiin, vielä jatkas..
me ei olla ajateltu että olisi viimeinen! Ollaan siis äärimmäisen kiitollisia jos edes tämän yhden saamme, tätäkin kun yritetty se lähemmäs 2v.. olemme siis ehtineet miettiä myös, mitä sitten jos lasta ei enää tulekaan.. mutta siis.. jos tämän lapsen saamme, emme todellakaan ala käyttää ehköisyä.. vaan jos luoja suo niin sisarus saa tulla.
Ja ikää siis mulla se 38 nyt ja mies 10 vanhempi.. eli ei voida enää ajatella että myöhemmin ehtii kyllä.. koska ei ehdi!
t.Saali
[quote author="werdy" time="25.03.2014 klo 11:58"]
Joo ei oo täälläkä vielä mitään oireita, viimeksikään ei ollut heti mitään, mutta pahoinvointi kun tuli ja hajujen ylihaistaminen niin se oli kyllä sit karmeeta... En muista enää että millä viikoilla alkoi! Aika kultaa muistot.. ?
[/quote]
Mulla kans ollu edellisissä tuo ylihaistaminen.. enkä mäkään muista millon alko. sen vcaan muistan että ei tarvinnu juuri kun nähdä jotain pahan hajuista niin yökkäys tuli.. sitä odotellessa.
Kahvi jää mullla myös aika nopeesti pois, allkaa haista pahalle. Puoli vuotta sitten kun olin raskaana (tuli km), niin siinä raskaudessa eka oire jopa oli että kahvia en enää juonu.. noh, nyt on vahva plussa testattu ja kahvi maistuu yhä. Ehkä se pian alkaa siis etoa..!
Saali
Saali: ihan ymmärrettävää, että haluat käydä jo varhaisultrassa! Nuo km ovat vaikeita paikkoja ja jättävät jälkensä.Toivotaan parasta ja että pikkuinen sieltä löytyy <3
Werdy: teillä menee kivasti toisinpäin ja samanlaisilla suunnitelmilla, kuin meillä. Paitsi että meillä on poikia :D
Tää oireettomuus on kyllä mukavaa! Ei tosiaan huomaisi, että on raskaana ellei niin tarkkaan tietäisi tuota kuukautisten tuloa :D
Hei kaikille.
Täälläkin ilmottautuu yksi aamulla plussannut. Tai oikeastaan kahdesti plussannut. Ensimmäistä oli vaikea uskoa, joten oli pakko noutaa apteekista toinenkin testi. Plussaa näytti edelleen. Laskettu aika olisi isänmaallisesti itsenäisyyspäivänä 6.12. :)
Olo on aika jännä. Tämä olisi meidän toinen lapsemme (ensimmäinen 3,5v), jota on yritetty kohta noin vuosi. Takana yksi keskenmeno (rv 7) ja yksi kohdunulkoinen raskaus vuoden vaihteessa. Ovat toki jättäneet jälkensä, ja tuntuu hieman vaikealta vielä iloita. On sellainen olo, ettei voisi antaa itsensä vielä iloita asiasta.
Salaa silti iloitsen, mutta matalalla profiililla yritän mennä.
-Ilmatar10
Millie84 29.11-2.12
Saali 30.11-1.12
Werdy 1.12
Pöntiäinen 2.12
Huilu 3.12
Ilmatar10 6.12
Tervetuloa mukaan Ilmatar <3 ja peukut pystyyn että kaikki menee hyvin, vahva fiilis on että menee hyvin!!! Hieno laskettuaika 6.12 :) Miulla edellisen la oli vappuaatto, syntyi sitten siintä 16pv yli.. ei vissiin tykännyt vapusta ;)
Syöttekö muut raskausajan vitamiineja? Itse syön Ladyvita mama:a, tosi monipuolinen vitsku :)
Ootteko töissä/koulussa/kotona? Itse oon kotona nyt vauvan kanssa hoitovapaalla, viime raskaudessa olin töissä, oli rankkaa 3-vuoroa tehdä pahoinvoinnin kanssa.. myös selkäkivut tuli jossain vaih kuvioon ja sitten jäinkin saikulle ja pois töistä.
Oon syönyt noita vitamiineja jo joulukuusta asti, kun alettiin yrittää raskautta. Mulla on tollaset minisun multivitamin mama käytössä. Muistan et kahdella edellisellä kerralla on heti neuvolassa sanottu et pitää syödä. Nyt luin jostakin et ei tarvi syödä, jos syö monipuolisesti. Rautaa varmaan pitää alkaa syödä jossain vaiheessa..
Itse opiskelen monimuotosesti ja käyn myös töissä. Edelliset raskaudet ei ainakaan oo vaatinut yhtään sairaslomapäivää et toivottavasti samoin mennään tälläkin kertaa.. Toki vähän jännittää et miten opintojen käy sitten kun tämä ulostautuu (Jos kaikki nyt menee hyvin..), vielä ois kuitenkin aika paljon jäljellä. Mut turha sitä nyt on stressata. Kaikki ajallaan..
Tervetuoa ILMATAR
Hieno la sinulla, luulen että itsekkin synnärillä itsenäissyyspäivän aikoihin, sen verran yli edelliset menneet.
Minullakin km takana, viikolla 8. Hyvin maltillisin mielin nyt, yritän kaikkeni tehdä etten kauheasti pelkäisi, yritän uskoa että kaikki menee hyvin tälläkertaa. Helppoa se ei ole, mutta yritän kyllä. Me on yritetty tätä raskautta lähelle 2v.. eli senkin puolesta erittäin kiitollisin mielin :)
Aurinkoa kaikille!
Saali rv4+
[quote author="Huilu" time="27.03.2014 klo 17:21"]
Oon syönyt noita vitamiineja jo joulukuusta asti, kun alettiin yrittää raskautta. Mulla on tollaset minisun multivitamin mama käytössä. Muistan et kahdella edellisellä kerralla on heti neuvolassa sanottu et pitää syödä. Nyt luin jostakin et ei tarvi syödä, jos syö monipuolisesti. Rautaa varmaan pitää alkaa syödä jossain vaiheessa..
**
Mä napsin monivitskuja ja foolihappoa, nyt varmaan vois siirtyy johonkin raskaanaolevien monivitskuihin. Rautaa varmaan kanssa kohta, edellisissä raskauksiaa hemoglobiini laski kuin lehmän häntä ennenku ehdin aloittaa raudan..ja sillonkyllä väsytti, olin kuin aave,
Mä käyn töissä. Ekan kaa opiskelin ja tokan kaa kotiäitinä. Että eka kerta nyt sitten näin töitä tehden. Mutta onhan edellisestä jo se 11v aikaakin :)
Mut eka kerta siis kun pitää työnantajalle jossain vaiheessa ilmoittaa.. se varmaan luulee et todellakaan en enää raskaudu kun kaks lasta nuoruudessa tehty.. tulee yllättymään siis.
Saali rv4+
Tervetuloa ilmatar ja onnittelut! :)
Tällä hetkellä olen kotiäitinä, mutta toinen jalka ovenraossa kohti työelämää :D raskausvitamiineja en ole vielä kerennyt ostaan, mutta semmosta monivitamiinia olen muuten syönyt. Rautaa täytyypi varmaankin myös jossain vaiheessa alkaa ottamaan, kun itselläkin tuo hemoglobiini tippunu molemmista tosi alas.
Välillä tulee vieläkin aika epäuskonen olo. Pelkää nyt niin paljon enemmän, että menee kesken, kun kolmas jo kyseessä ja niin nopeasti tärpännyt, niin pakkohan tässä on jotain tapahtua! Eli pieni pelko persuuksissa koko ajan..
Kiitoksia onnitteluista, lämmittivät mieltä. Onnea myös kaikille muille! Elämme jännittäviä aikoja. :) Tuntuu, että heti on olo jotenkin keveämpi, mieli virkeämpi, leijailee hieman maasta irti. Kyllä tätä on toivottu!
Syön itse Multivita Raskaus ja imetys - vitamiinia. Niitä on kotona jo edellisten keskenmenneiden raskusten takia, joten heti plussan tehtyäni nappasin ekan suuhun. Muistaakseni myös neuvolantäti heti asiasta mainitsee, kun sinne ensimmäistä kertaa soittaa. Olisiko A-vitamiini se kielletty ainesosa, jota noissa raskausvalmisteissa sitten ei ole. Ja näissä tietysti lisätty foolihappoa.
Pientä kuvotusta tuntuu tänään, vai kuvittelenko? ;) Itsellä ensimmäisessä raskaudessa hampaiden pesu aamuisin pisti yökkäilemään. Muuten ei ihmeempiä himoja ollut. Töissä kyllä voin pahoin. Oli mukava lähteä kesken asiakaspalvelutilanteen vessaan oksentamaan... "hetkinen..."
:D
Olen siis töissä. 8-16 arkisin + joitakin tapahtumajuttuja, messuja jne. viikonloppuisin.
Meinaatteko kertoa raskaudesta läheisille milloin?
Iloista perjantaita! <3
Miehelle olen kertonut :) ja parhaalle kaverilleni meinasin kertoa varmaan tänään. Muuten yritän odottaa sinne np-ultraan asti. Tässä on vaan parit kekkerit tulossa lähiaikoina, et saattaapi olla, et joku arvaakin. Kuitenkin tulee aina muutama ciideri juotua, kun liikenteessä ollaan.. Tupakkiakin tulee poltentua silloin tällöin et senkin poisjääminen saattaa vähän epäilyksiä herättää..
Hei kaikille perjantaihin!
Liekö syynäö rankka työviikko, kirkas auringnpaiste(=kevät) vai raskaus, mutta olen ollut tänään todellä väsynyt. Kun lounaan sain töissä syötyä niin en meinannut pöydästä jaksaa nousta.. ihan kunnolla NUKUTTI. Huhhui..
Mutta mieli on aurinkoinen ja kuten ILTAMAR sanoi; keveämpi. Onnellinen ja toiveikas olo tekee mielelle ihmeitä vaikka muuten väsyttäisi.
Ruokahalu on hävinnyt, sitten kun tulee kunnolla nälkä niin tekee mieli hetken ahmia.. ei kovin järkevää. Iso muutos siihen kun pari viikkoa sitten oli kauhea huiko kokoajan.. mutta nämä ruokahalut menee nyt ihan muutenkin mulla näin, ei johdu välttämättä raskaudesta :D
Mukavaa viikonloppua kaikille, minä ainakin nukun huomenna piiittkäääääään.
Saali rv4+
Heippa!
Täältä tulis uusi jäsen keskusteluun iloiseen :) Ikää 23 vuotta, plussasin tänä aamuna. Laskettu ois menkkojen mukaan 10.12 :) Kolmas lapsi tulossa (minullekin!), vanhemmat 3v tyttö ja 2v poika. Jännittää kovasti, mutta samalla pelottaa mahdollinen keskenmeno tai rakennepoikkeamat. :/
Eilen aamuna tein ekan testin, ja se oli nega. Tänä aamuna tein semmosen herkemmän raskaustestin, joita tilasin mammaksi.fi:stä, ja se näyttikin plussaa :) Menkat pitäisi alkaa vasta 2.4 joten melko aikasin sain plussan! Mutta mulla on muistissa kaikki ovispäivät ja kiinnittymisenkin tunsin, muutaman päivän on tuntunut kuin olis tennispallo kohdussa.. :D Tänään tuli ekan kerran etova olo, jos menee liian pitkäks ruokaväli niin het yököttää ja syömisen ajattelukin tuntuu pahalta. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :)
Minkälaisia oireita teillä on ollut? Musta on ihan hullua, että etovaa oloa on jo, sekä mua puristaa mun housut!! :o Onko tää muka mahollista, rv 3+jotain ja housut puristaa alavatsaa... En voi käyttää mun suosikkialkkareita, joissa on kuminauharesori, kun ne puristaa hirveesti. Matalavyötäröiset farkut tekee tuskaa, kuljen nappi auki.. :D
Mua ei aiemmissa raskauksissa hirveesti oksettanut, tyttöä odottaessa oli aikaisin aamulla ennen töihin lähtöä huono olo ja syöminen oli vaikeeta, väsytti myös hirveesti. Poikaa odottaessa en "tiennyt" raskaudesta mitään ennenku masu kasvoi. Raskaus tuntui hyvin epätodelliselta ensimmäiseen ultraan asti. Nyt tuntuu myös välillä sellasta "kiristelyä", ikäänkuin kohtu venyis ja venyis, vaikka mihin se muka vielä venyis?? :D Hullua...
Moikka kaikille!
Vihdoin tuntuu että uskallan liittyä porukkaan. Perjantaina plussasin ja sen verran monta kertaa olen siinä testissä pelkän viivan nähnyt että en voinut uskoa plussaa (joka ilmeistyikin testiin heti) ja jotenkin aloin epäilemään itseäni että kuvittelenko se toisen viivan siihen. Päädyttiin siis vielä hakemaan digitesti, jossa lukee tulos selvällä suomenkielellä :D Viime kesänä annettiin vauvalle lupa tulla jos on tullakseen. Itse olen kuitenkin toivonut heti alusta lähtien että tärppäisi. Jos kaikki menee hvyin, lapsi olisi ensimmäinen meille. Olen itse 29 ja mies 36. Laskettu aika on 30.11.-4.12., neuvola antaa varmaan ajaksi 30.11. Mutta täällä näytti olevan muitakin kuun vaihteen arpojia, joten minäkin tulen sitten tänne :)
Oireena on ollut kipeät rinnat, juilimiset ja vihlaisut alavatsassa, painontunne vai miten se selittäisi vatsassa, hirveä jano, välillä etoo, makea ei niin maistu (olen normaalisti todellinen sokerihiiri), näköjään himoan nyt tuoretta kurkkua (varmaan liittyy tuohon janotukseen). Myös housut ovat alkaneet jo hieman kiristää kuten Nedalla, olisko turvotusta sitten..? Oireet kyllä vahvistuivat välittömästi plussan jälkeen ;)
Asiasta tietää kaksi läheistä ystävää (jotka tiesivät myös ”yrityksestä”) ja heidän miehensä, oma äitini ja mieheni isä, joka on toivonut tätä uutista jo pidemmän aikaan :D Pikkuveli sai esikoisen kuukausi sitten, joten serkuksille tulisi alle vuoden ikäero :)
Jänniä aikoja eletään!
Tervetuloa Andi ja Neda! Niin jänniä aikoja elämme, alkumetreillä!
Rinnat alkaneet hieman kipeytyä ja vatsaa edelleen turvottaa hieman. Eipä sitten muuta! Mutta kun muistelen aikaisempia raskauskia, niin en minä kauhean huonovointinen ole ennenkään ollut..
Jotenkin malttamaton olo, ei uskalla oikein iloita vielä, vaikka hyvä mieli onkin. Varasin varhaisultran rv 7:lle.. koskaan aikaisemmin ole ko ultrassa käynyt, mutta muutaman kuukauden takainen km viikolla kummitelee, joten varasin ajan. Epäilen, että tuo km oli tuulimuna eiköä oikea km.. mutta en sitten tiedä.
Aurinkoa kaikille!
Saali la 30.11-1.12
Meillä synnytyssairaala on EKKS (Lappeenranta). Varhaisultraan en taida mennä, edellisestä kyllä kävin, tyyristä touhua.. Neuvolaakaan en ole vielä varaillut, jotenkin oon varmaan liiankin löysin rantein tän raskauden kanssa, kiirettä pitää yllä tuo 10kk ikäinen kuopus..
Hassua, kun ei oo mitään oireita, jos en ois tehnyt testiä, en tietäs olevani raskaana! Tulis vaan vaikka vähän sitä pahoinvointia niin tietäs että ollaanhan sitä..
Tervetuloo mukaan Saali!