Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko tietä takana tulevalle hälytysajoneuvolle?

Vierailija
24.03.2014 |

Jos olet autolla liikenteessä ja peilistä näet takana tulevan hälytysajoneuvon vilkut ja pillit päällä, väistätkö?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:55"]

Mitä niitä väistelemään, jatkuvastihan siinä saisi penkalla olla. Niillä mihinkään oikea kiire ole, sinne terveyskeskukseen ne vaan on kahvitauolle menossa kuitenkin. Terveisin, nimimerkki Kortti vuodesta 1948.

[/quote]

No, onneksi et ollut tukkimassa väyliä silloinkun pikku keskosena syntynyt lapseni syntyi ilman ennakko varoituksia olohuoneen lattialle. Ambulanssi oli salamana paikalla ja niin kovaa kuin lanssi kulki mentiin sairaalaan. Koko matkan ajan toivoin että päästään äkkiä perille. Kertaakaan ei ambulanssi joutunut pysähtymään, kiitos kaikille jotka väistitte <3

Vierailija
22/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran voisin puolustella ihmisiä, jotka eivät väistä, että kirkkaalla päivän valolla radion soidessa kovaa, ei hälytysajoneuvoa välttämättä huomaa, jos ei satu taustapeiliä vilkaisemaan.

T. Ensihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, onneksi et ollut tukkimassa väyliä silloinkun pikku keskosena syntynyt lapseni syntyi ilman ennakko varoituksia olohuoneen lattialle. Ambulanssi oli salamana paikalla ja niin kovaa kuin lanssi kulki mentiin sairaalaan. Koko matkan ajan toivoin että päästään äkkiä perille. Kertaakaan ei ambulanssi joutunut pysähtymään, kiitos kaikille jotka väistitte <3"

Näin! :)

Vierailija
24/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:56"]

Tietenkin väistän. Ei ne hälytysajoneuvot huvikseen huudata "sireenejään" ja vilkuta valojaan. Niillä on kiire.

[/quote]

Ja höpöhöpö kiireiden kanssa. Kunhan klopit kukkoilevat eivätkä osaa edes ajaa kun eivät muista sota-aikoja. Niitä pitää kokeneen kuskin hiukan kouluttaa. Terveisin, nimimerkki Kortti vuodesta 1948.

Vierailija
25/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:04"]Sen verran voisin puolustella ihmisiä, jotka eivät väistä, että kirkkaalla päivän valolla radion soidessa kovaa, ei hälytysajoneuvoa välttämättä huomaa, jos ei satu taustapeiliä vilkaisemaan.

T. Ensihoitaja

[/quote]

Taustapeiliä tulisi vilkaista useasti minuutissa. Vai oletko näitä, jotka näkevät autoa ajaessaan vain konepellin ja 3m tietä auton edessä?

Vierailija
26/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niillä aina niin hätä on. Usein nähnyt kun poliisiauto pitää valoja sen aikaa päällä, että pääsee punaisia päin. Risteyksen jälkeen taas hälytysvalot pois, että pääsee ABC:lle munkille.

Vierailija
27/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:17"]

Tuskin niillä aina niin hätä on. Usein nähnyt kun poliisiauto pitää valoja sen aikaa päällä, että pääsee punaisia päin. Risteyksen jälkeen taas hälytysvalot pois, että pääsee ABC:lle munkille.

[/quote]

Ålå viitsi valehdella.

Vierailija
28/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:55"]Mitä niitä väistelemään, jatkuvastihan siinä saisi penkalla olla. Niillä mihinkään oikea kiire ole, sinne terveyskeskukseen ne vaan on kahvitauolle menossa kuitenkin. Terveisin, nimimerkki Kortti vuodesta 1948.

[/quote]

Mutta komeesti käytät nettiä kasikymppiseks!

Vierailija
29/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne poliisit kuulkaa kovin usein joutuu pillit ulvoen tulemaan ABC:lle ja muillekin huoltsikoille. Kassa ihan itse soittaa ja siinä vaiheessa, kun poliisi ajaa pihaan, ei tietenkään enää huudateta häläreitä, vaan ajetaan hiljaa pihaan livahdetaan sisään pidättämään riehujat.

Olen ollut töissä tuollaisella asemalla ja ikinä en ole nähnyt poliisin tulevan kahville hälytysajona.

Vierailija
30/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut asennemuutoksen. Vielä 80-luvulla, kun sain kortin, oli ihan päivänselvää, että jos lanssi ei pääse ohi, nostetaan vauhtia ja väistetään heti kun pystyy.

Nykyään näkee tosi paljon sitä, että körötellään keskiviivan vieressä niin, ettei se pillit ujeltava hälytysajoneuvo pääse ohi. Kun minä nyt tässä ajan, minulla on oikeus....

Kun ollaan itse siinä lanssissa, niin taatusti sitten vingutaan, että väistäisivät nyt, kun minulla on oikeus selvitä hengissä.

Vierailija
31/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:04"]Sen verran voisin puolustella ihmisiä, jotka eivät väistä, että kirkkaalla päivän valolla radion soidessa kovaa, ei hälytysajoneuvoa välttämättä huomaa, jos ei satu taustapeiliä vilkaisemaan.

T. Ensihoitaja

[/quote]

Taustapeiliä tulisi vilkaista useasti minuutissa. Vai oletko näitä, jotka näkevät autoa ajaessaan vain konepellin ja 3m tietä auton edessä?

[/quote]

No en ole niitä, jo ihan työni puolesta joudun havainnoimaan ympäristöä etenkin kovaa ajaessani, ei ambulanssi saa aiheuttaa onnettomuutta, jos nyt joku ei meitä huomaakaan väistää. Mutta tiedän tämän tosiasian, ettei valot ja vilkut aina sinne toisen auton sisälle näy ja kuulu. Etenkin pitkää suoraa tietä ajaessa, ihmiset eivät välttämättä katso alituiseen taustapeiliin, samoin jos keli on huono ja itse ajamiseen joutuu keskittymään enemmän. Mutta meidän kaikkien onneksi on myös teitä hyviä kuskeja, jotka eivät unohda taustapeilin tärkeyttä :) ihan ohiksena mainitsen, ettei työautossani kannata edes katsoa taustapeiliin, sieltä ei näe ulos kuin hämärästi

T. Ensihoitaja

Vierailija
32/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus tullut tilanne, että oon ajanut suoraa tietä, jossa on tosi kapea pientare. Vastaantilojoiden kaista on ollut ihan tukossa, jolloin vastaantuleva ambulanssi on ajanut sitä mun kaistaa (eli heille vastaantulevien kaistaa) nokka kohti mun autoa. Takaisin onalle kaistalleen ambulanssi ei pääse, enkä mä pääse enää peruuttamaan kun mun takaa tulee autoja. Mitä helvettiä tossa kohtaa pitäis tehdä? ajaa ojaan?

Ja siis mä väistän aina hälytysajoneuvoja, ajan pientareelle/tarpeen vaatiessa punaisia päin, ihan mitä vaan. Mutta tossa kohti meni vähän sormi suuhun että mitä ois pitänyt tehdä.

Vierailija
33/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:55"]Mitä niitä väistelemään, jatkuvastihan siinä saisi penkalla olla. Niillä mihinkään oikea kiire ole, sinne terveyskeskukseen ne vaan on kahvitauolle menossa kuitenkin. Terveisin, nimimerkki Kortti vuodesta 1948.

[/quote]

[/quote]

Kuu, Porvoossa on aktiivisia seniorikansalaisia!

Vierailija
34/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:55"]Mitä niitä väistelemään, jatkuvastihan siinä saisi penkalla olla. Niillä mihinkään oikea kiire ole, sinne terveyskeskukseen ne vaan on kahvitauolle menossa kuitenkin. Terveisin, nimimerkki Kortti vuodesta 1948.

[/quote]

[/quote]

Kuu, Porvoossa on aktiivisia seniorikansalaisia!

[/quote]

Niin, siis "juu". Kiitos puhelimeni!

Vierailija
35/35 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:04"]Mulle on joskus tullut tilanne, että oon ajanut suoraa tietä, jossa on tosi kapea pientare. Vastaantilojoiden kaista on ollut ihan tukossa, jolloin vastaantuleva ambulanssi on ajanut sitä mun kaistaa (eli heille vastaantulevien kaistaa) nokka kohti mun autoa. Takaisin onalle kaistalleen ambulanssi ei pääse, enkä mä pääse enää peruuttamaan kun mun takaa tulee autoja. Mitä helvettiä tossa kohtaa pitäis tehdä? ajaa ojaan?

Ja siis mä väistän aina hälytysajoneuvoja, ajan pientareelle/tarpeen vaatiessa punaisia päin, ihan mitä vaan. Mutta tossa kohti meni vähän sormi suuhun että mitä ois pitänyt tehdä.

[/quote]

Samassa tilanteessa ollut kyselee samaa. Miten selvittiin: pysähdyin ja niin pysähtyi onnekseni myös vastaantuliat ohitettavat ja lanssi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi