Kylläpä kannatti taas kuntoilla raskaana :(
Rv 37 + risat ja kävin eilen 2h sauvakävelylenkillä, verrattain rauhallisella mutta kuitenkin. Jaksoin ihan hyvin ja oli kiva ulkoilla. Mutta siitä(?) seurasi pohkeiden kivistys, huonosti nukuttu yö ja nyt olen ihan väsynyt pökkelö. Että kylläpä taas kannatti liikkua raskaana!
Kommentit (29)
Magnesiumia illalla sanon minäkin.
Suosittelen magnesiumia! Itse en raskaana ollessa muutakun kävele, venyttele ja kevyesti jumppaa koska muuten alkaa supistella ja viikolla 19 ei ole kuulemma kovin suota aa! :D
Jumaliste, otan AINA illalla magnesiumsitraattia ja vielä yli suositellun annoksen, olin raskaana tai en. Muuten tulisi hirveät krampit. Lisäksi putkirullaan. ARVASIN, että besserwisserit alkavat ehdotella mankkua ;)
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 09:59"]Jumaliste, otan AINA illalla magnesiumsitraattia ja vielä yli suositellun annoksen, olin raskaana tai en. Muuten tulisi hirveät krampit. Lisäksi putkirullaan. ARVASIN, että besserwisserit alkavat ehdotella mankkua ;)
ap
[/quote]
No voi tsiisus mistäs me sun magnesiumrutiineista voitas tietää
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 09:59"]
Jumaliste, otan AINA illalla magnesiumsitraattia ja vielä yli suositellun annoksen, olin raskaana tai en. Muuten tulisi hirveät krampit. Lisäksi putkirullaan. ARVASIN, että besserwisserit alkavat ehdotella mankkua ;)
ap
[/quote]
No jos arvasit, mikset kirjoittanut sitä aloitukseesi?
Besserwisser numerolla 2
No, söisit sitten banaania etkä lenkkeilis liikaa :)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:02"]
[/quote]
Buahahaa, söin eilen 2 (kaksi) banaania!
ap
Liikkuminen kyllä kannattaa, sen voi tehdä rauhallisemminkin eikä lähteä reuhtomaan jotain 2 h sauvalenkkejä.
No taitaa nyt vaan vaivata yleisveetutus sitten. Sitä en osaa sanoa mikä siihen auttaa.
Raskaana nyt vaan kremppaa enempi tai vähempi, kaikilla yleensä, ja sitten tietty tehdään juttuja sen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:02"]
[/quote]
Buahahaa, söin eilen 2 (kaksi) banaania!
ap
[/quote]
Ootko läski?
Todennäköisesti magnesiumia tarvitsisit sitten paljon enempi kuin mitä otat, ehkä otat sen jonkun kanssa mikä häiritsee imeytymistä, tai ota sitten jotain paremmin imeytyvää laatua edes.
joku sitruunapillu taas valittaa, hohhoijaa
miks sä oot saanu lisääntyä urpo?
Ap vaikuttaa ihanalta ihmiseltä <3
No venettelyt ja verryttelyt on myös ihan yhtä tärkeää kramppien ehkäisyssä kuin tuo magnesium. Mutta tähänkin tietenkin kohta toteat, että venyttelet tunnin päivässä ja aloitat sauvakävelylenkitkin lempeällä lihasten lämmittelyllä. Kaksi tuntia on muuten kohtalaisen paljon, kun painosikin rasittaa jo jalkoja normaalia enemmän ja sitten vielä pitkä lenkki päälle. Kyllä sitä lyhemmälläkin harjoittelulla pysyy kunto ja silloin pystyy tehoakin ehkä vähän nostamaan (jalkojen rasitus ei ole siis niin pitkäkestoista, mutta sykkeet nousee ja saa hien pintaan). Ja jos onjalkojen kanssa ongelmia, niin kokeile vaikka uintia.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:22"]
Ap vaikuttaa ihanalta ihmiseltä <3
[/quote]
Juu, olisipa ihanaa syntyä hänen lapsekseen. No tulevaa yksinhuoltajaainesta!
Kyllä minä taas mieleni pahoitin. Suosittelen aloittajalle arsenikkia, oikein kunnon kuuria. Sen jälkeen voit tuikata sukkapuikot navasta sisään ettei suttuiset geenisi perivä äpärä pääse ihmisten ilmoille.
Voi jee, jos olet yhden huonon yön jälkeen väsynyt. Vaivut todennäköisesti koomaan, kun vauva syntyy.
Ota magnesiumia illalla! Se kannattaa.
Mulla on jäänyt lähes kaikki liikunta hyvin aikaisessa vaiheessa raskautta pois. Pystyn vain kävelemään ja tekemään jotain erittäin kevyttä joogaa. Rankempi liikunta selvästi kuormittaa elimistöä ja aiheuttaa lihas- ja nivelkipuja, koska kehon muutokset ovat aiheuttaneet virheasentoja ja sidekudosten löystymistä.