Kysytäänkö teiltä noin 30-vuotiailta vielä papereita?
Itseltäni todella usein.
Kommentit (27)
Kysyttiin lähes aina alle 35 vuotiaana. Nyt 36 ei oo enää kysytty. Tiedostan kyllä itsekin, että ulkonäössä kävi paha rupsahdus tuossa kohtaan. Enkä oo ees jaksanut siihen juuri panostaa.
Minulta kysytään vielä 44 vuotiaana. Viime kesänä ainakin 10 kertaa. En kuvittele että luulisivat alle 18 vuotiaaksi, mutta jos pitää kysyä kaikilta alle 30 vuotiaan näköisiltä niin varmaan kuvittelevat että voisin olla 30. Kerran kiusasin myyjää. Heiluttelin auton avaimia kädessä ja sanoin että ajokortti taisi jäädä autoon. Oli oikein iloinen kun sai alaikäisen kiinni yrityksestä ostaa alkoholia. Sitten sanoin että ei kun onhan tuo ajokortti näköjään lompakossa. Myyjän naama oli näkemisen arvoinen. Ajokorttikin on jo myönnetty -94
Olen 38 ja ehkä parin viikon välein kysytään paperit. Joskus jopa lähikaupassa, jossa asioin jopa pari kertaa päivässä, joten luulisin heidän jo muistavan minut vuosien jälkeen.
Ikää 38 ja muualla paitsi lähikaupassa kysellään papereita. Ei aina, mutta säännöllisesti. En lähde alkoholiostoksille ilman papereita.
Joskus, ainakin jos ostan yksin alkoholia, mutta harvemmin jos ollaan koko perhe ruokaostoksilla ja mukana 1-2 alkoholijuomaa. Kyllä kerran ärsytti kun olin ostamassa joulujuoman tekoa varten 1% siideriä ja kysyttiin henkkarit, eikä sattunut olemaan mukana ja en sitten saanut ostaa. Huoh t. Melkein 30v
Vielä näin nelikymppisenäkin kysellään satunnaisesti. Arpaonni siinä taitaa vain suosia, eikös kassalla ne laitteetkin kehota tarkastukseen välillä.
Ärsyttävää oli, kun keväällä en päässyt passikuvaan poikkeustilan vuoksi eikä mulla sen vuoksi hetkeen ollut henkkareita voimassa. En saanut ostettua muutamaa olutta niin mistään, kun yhtäkkiä just silloin joka kassa pyysi paperit.
Oon 28 ja kyllä, kysytään kaikkialla muualla paitsi lähikaupassa, jossa olen käynyt viimeiset 3v ostoksilla, joten hkökunta tuntee.
N28
Kysytään toisinaan, jopa silloin kun en ole meikannut ns. silmäpusseja piiloon. Jos kassalla on massiiviset ruokaostokset, niin sitten eivät kysy, eivätkä nyt viime aikoina kun olen maha pystyssä käynyt (miehelle) olutta, ole kyselleet. En tiedä sitten tuijottavatko pahasti, että miksi raskaana oleva nainen ylipäänsä ostaa alkoholia vai ovatko tajunneet, että jos hihnalla on limua, niin se limu on minulle ja olut miehelle. Mieheltä kysyttiin kans aina papereita ennen kuin kasvatti parran baby facen peitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa. Siellä on joku paperikiima aina päällä.
Myös Virossa ja Jenkeissä on kysytty minulta.
En kerran meinannut päästä baariin Kaliforniassa, kun poke ei uskonut että passi oli omani. Siellä sitä siis vasta tarkkoja ollaankin.
joo kyllä kaupoissa ja alkossa aika usein. Olen 36.
En muista koska papereita olis kysytty esim baarissa tai ravintolassa.
Olen 30 ja aina kysytään. Joskus jopa väitetään, että olen väärentänyt paperini,
Olen 46 ja vuden sisällä on kaksi kertaa kysytty papereita, kun ostan tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kerran meinannut päästä baariin Kaliforniassa, kun poke ei uskonut että passi oli omani. Siellä sitä siis vasta tarkkoja ollaankin.
Jenkeissä en ole käynyt, mutta vaikuttaisiko siellä oleva korkeampi anniskeluikä?
Virossa ei olla itseltäni mitään kyselty, vaikka aikanaan kovinkin lapsenkasvoisena heiluin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä en ole käynyt, mutta vaikuttaisiko siellä oleva korkeampi anniskeluikä?
Virossa ei olla itseltäni mitään kyselty, vaikka aikanaan kovinkin lapsenkasvoisena heiluin.
Olin 38, että tuskin siitä korkeampi oli se anniskeluikä.
Juuri pari viikkoa sitten kysyttiin, olen 44-vuotias. Ei ole kauneudella siunattu, mutta nuorekkaan näköinen ja oloinen olen kuitenkin.
Jos olet nuorekas, valmistaudu että melkein nelikymppisenäkin vielä kysytään.