Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysytäänkö teiltä noin 30-vuotiailta vielä papereita?

Vierailija
21.11.2020 |

Itseltäni todella usein.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee ja on vaihdellut aina. Alkossa missä on varmaan tiukinta kysytään aina. Olen monesti kuitenkin ostanut esimerkiksi ruokaa ja sen mukana muutaman siiderin, ja ei ole kysytty. Tämä varmaan jostain 23-vuotiaasta lähtien. Tuntuu että kaikki kassat eivät noudata sitä alle 30-vuotiaan näköiseltä pitäisi kysyä -sääntöä, vaan arvioivat näyttääkö asiakas täysi-ikäiseltä.  Laittautuminen vaikuttaa tosi paljon siihen kysytäänkö vai eikö, sillä yleensä meikattuna kysytään jos ostan pelkkää alkoholia, minkä ei pitäisi kyllä oikeasti vaikuttaa. 

Vierailija
22/27 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin vielä 39-vuotiaana pari kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ohjekin, että 30-vuotiaalta kysytään? Ei siinä mitään ihmeellistä, ennen tuota ohjetta ei kysytty koskaan (edes 16v), mutta sen jälkeen lähes aina, ikää jo 40v.

Vierailija
24/27 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotiaana kysyttiin R-kioskilla kun ostin tupakkaa. Ajattelin koko heiton olevan vitsi mutta oli kesä ja kesätyöntekijä palvelemassa. Kiitin häntä kovasti kohteliaisuudesta ja näytin henkkarit. Hän pahoitteli ja kertoi että nykyisin on niin vaikea tunnistaa ikää ja sanoi että voisin hyvinkin olla alle 30 vuotias. Hän oli itse ehkä 25 vuotias. Eihän siinä mitään, saatiin yhteiset naurut ja hyvä mieli jäi molemmille. Mies 47v.

Vierailija
25/27 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni musertavin kokemukseni oli, kun kaupan kassalla kysyttiin papereita k13 leffasta.

Olin sillä hetkellä 24 tai 25 vuotias.

Kiusallista se henkkareiden näyttö silloin oli.

Joku taisi silloin unohtaa käydä Specsaversillä, kun en varmana voinut näyttää niin nuorelta.

Vierailija
26/27 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kysytään tosi herkästi, mutta ei pelkoa, yksikään 30v. ei näytä alaikäiseltä. Ei yksikään. Tietysti osa porukasta ei näe nuoria tarpeeksi, joten ei ole normaalia arviointikykyä. Työskentelen itse myöhäisteinien kanssa ja herranen aika, 17-vuotias näkyy kyllä naamasta. Ei koskaan voi luulla 30-vuotiaaksi eikä toisinpäin.

Vierailija
27/27 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kysytään tosi herkästi, mutta ei pelkoa, yksikään 30v. ei näytä alaikäiseltä. Ei yksikään. Tietysti osa porukasta ei näe nuoria tarpeeksi, joten ei ole normaalia arviointikykyä. Työskentelen itse myöhäisteinien kanssa ja herranen aika, 17-vuotias näkyy kyllä naamasta. Ei koskaan voi luulla 30-vuotiaaksi eikä toisinpäin.

Yritätkö ottaa ihmisiltä luulot pois tuolla kommentillasi? Papereiden kysyminen nykyään tarkoittaa että kassan silmissä näyttää alle 30-vuotiaalta, ja se ei nyt ole ihmeellinen asia jos niin tapahtuu noin 30-vuotiaiden kohdalla, joille kysely oli tarkoitettu.