Viikonlopun paras aamupala?
Kommentit (7)
Itsetehdyt croissantit salaatilla juustolla tomaatilla.
Vastapuristettu appelsiinimehu
Cappuccino
Hedelmät
Oman lapsen valmistama aamupala juuri minulle: kuppi teetä, valmiit ruisvoileivät ja hedelmälautanen. Eikä kiirettä kenelläkään minnekään.❤
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kanssa perinteinen kun kyläillään toisillamme:
Hyvää appelsiinimehua (missä on ne lihat mukana)
Kahvi + kaurajuoma
Esipaistetut sämpylät
Tuoreita vihanneksia, juustot yms pöydässä
Munakokkeli, ehkä myös pekonisiivuja tai tofua
Hedelmä”salaatti” siitä mitä nyt sattuu olemaanEi mitään erikoista siis mutta ah niin maittavaa! Kattaus ja esillepano tekee paljon, ja tietysti se, että sen jakaa jonkun seurassa. Arkena ei koskaan tule laitettua ruokaa esille vaan valmistan suoraan jääkaapista lautaselle -periaatteella
Aika lailla samanlainen on minunkin lemppariaamiainen. Munakokkelin sijaan löysäksi keitetty muna ja hedelmäsalaatin sijaan Alpron kookosjugua, jossa esim. persimonia ja päälle ripoteltuna kookokoshiutaleita. Appelsiinimehua tulee ostettua todella harvoin, vaikka lähikaupastakin saa nykyään tuorepuristettua appelsiinimehua sen kokoisessa pullossa, minkä itse valitsee (huippua). Edellä mainittujen lisäksi mulla on vielä täysjyväkaurakeksi, jonka päällä maustamatonta tuorejuustoa.
Teen tällaisen aamupalan aina viikonloppuisin, vaikka pääsääntöisesti olen yksin. Katan kauniisti vuodenaikaan sopivilla serveteillä, kynttilöillä, kukilla jne., keitän pannullisen kahvia ja istun pöydässä useamman tunnin. Muut ateriat menee sitten sohvalla telkkarin ääressä ilman suurempaa huomiota, mutta aamiaisen syön aina pöydän ääressä ja näteiltä astioilta.
Ystäväni kanssa perinteinen kun kyläillään toisillamme:
Hyvää appelsiinimehua (missä on ne lihat mukana)
Kahvi + kaurajuoma
Esipaistetut sämpylät
Tuoreita vihanneksia, juustot yms pöydässä
Munakokkeli, ehkä myös pekonisiivuja tai tofua
Hedelmä”salaatti” siitä mitä nyt sattuu olemaan
Ei mitään erikoista siis mutta ah niin maittavaa! Kattaus ja esillepano tekee paljon, ja tietysti se, että sen jakaa jonkun seurassa. Arkena ei koskaan tule laitettua ruokaa esille vaan valmistan suoraan jääkaapista lautaselle -periaatteella