virtsatietulehdus, mitä sanon töihin?
mulla on virtsatietulehdus ja käyn lääkärissä ja jään kotiin, mut mitä sanon töihin kun en haluu sanoo noin :S
Kommentit (28)
Sanot, että olet kipeänä. Ja saikkutodistuksen viet palkanlaskijalle, yms. henkilöstöihmiselle. Ei sitä ole pakko pomolle näyttää.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 08:23"]
En ole koskaan saanut sairauslomaa vti:n takia. Lääkkeet purevat erittäin nopeasti.
[/quote
Mutta jos saa lääkäriajan vasta vaikkapa kello 13, jolloin saa ne lääkkeet haettua vasta iltapäiväks.
[/quote]
no aamupäivän voi hyvin olla buranan kanssa töissä
[/quote]
mä olen kyllä saanut aina pyytämällä lääkäriltä aloitusannoksen, jos jostain syystä en ole heti päässyt apteekkiin.
Tein tehdadtyötä viimeksi kun oli tulehdus, enkä saanut lomaa. Pärjäsin ihan hyvin, mutta ymmärrän, että näin ei ole kaikilla.
Eheheheheh
Nauraisin enemmän jos ei sattuisi. Ilmeisesti näillä "buranan kanssa pärjää" -ihmisillä ei ole koskaan ollut oikeasti pahaa tulehdusta. Sellaista missä itket ääneen vessassa, kun pissaat partateriä ulos, ja pönttö värjäytyy verestä. Sellaista, missä vaikka kuinka koitat useamman buranan voimin sinnitellä, et voi olla pissaamatta minuuttia, paria pidempään, ja sen väliajankin sinnittelet kovissa kivuissa keskittyen vain pidättelemään. Ei siinä paljoa töitä tehdä vaikka miten yrittäisi.
Ja jos se lääkäriaika on edelleenkin klo 13, niin ei sitä aloitusannostakaan saa ennen sitä. Viimeksi yritin heti aamulla saada reseptiä, menin paikanpäälle terveyskeskukseen ja sain vain puhelinajan hoitajalle pari tuntia myöhemmäksi. Kun soitin niin hoitaja ihmetteli että miksi en ollut saanut reseptiä heti ja laittoi samantien lääkärille viestin että kirjoittaa reseptin. Silti piti vielä melkein tunti kärvistellä ennen kuin resepti oli haettavissa (tämä siis juuri ennen sähköisiä reseptejä, nyt ei onneksi ole tulehduksia ollut. Ennen oli usein.)
No löytyy ne ICD-koodit ihan googlaamalla.
Sanoisin syyn. Sehän selviää lääkärin lapustakin.
En itse olisi voinut mennä edes tomistotyöhön, kun istuin lähinnä koko ajan pytyllä. Oli pientä vaivaa, joka sitten muuttui hankalaksi vaivaksi. Hyvä, kun lääkäriin pystyin pidättämään.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 08:57"]Sairaslomatodistuksessa on vain sairauskoodi. Syytä ei työnantajan tarvitse tietää. Lääkärin antama todistus riittää.
[/quote]
Ja se koodi on kamalan vaikea googlettaa! Voi hyvää pvää, sano että virtsis iski, joudut käymään vessassa 10 min. välein ja olet todella kipeä.
Antibiootti ei välttämättä heti auta siihen kipuun. Otat särkylääkettä samalla ennen ab hoidon alotusta ja juot reilusti vettä. Ei kukaan lääkäri yleensä anna saikkua kystiitistä.
Sanot vaan suoraan, että otit kakkoseen.