virtsatietulehdus, mitä sanon töihin?
mulla on virtsatietulehdus ja käyn lääkärissä ja jään kotiin, mut mitä sanon töihin kun en haluu sanoo noin :S
Kommentit (28)
Miksi sun pitäisi kotiin jäädä? Otat antibiootit ja jatkat lekurista töihin.
Sanot, että olet sairaana. Miksi sinun pitäisi sanoa muuta?
En ole koskaan saanut sairauslomaa vti:n takia. Lääkkeet purevat erittäin nopeasti.
Virtsatietulehduksen takia ei yleensä jäädä kotiin, ellei tulehdus ole siinä vaiheessa että on saanut kuumeen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 08:19"]
Miksi sun pitäisi kotiin jäädä? Otat antibiootit ja jatkat lekurista töihin.
[/quote]
Toimii varmaan jossain toimistotyössä missä voi käydä esim. vessassa aina kun haluaa mutta esim. asiakaspalvelutyössä on mahdotonta :(
Itse olen kyllä jäänyt kotiin kun asikaspalvelutyössä sinne vessaan ei voi mennä 10min välein. Olen aamumla soittanut ja sanonut että olen sairas ja menen päivemmällä lääkäriin sekä palaan asiaan jos sairasloma jatkuu.
Ei travitse sairazloman syytä pomolle kertoa jos ei halua. Saikkutodistuksesta se kuitenkin löytyy, joten siitä voi pomo sitten katsoa jos kiinnostaa.
Sairaslomatodistuksessa on vain sairauskoodi. Syytä ei työnantajan tarvitse tietää. Lääkärin antama todistus riittää.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 08:57"]Sairaslomatodistuksessa on vain sairauskoodi. Syytä ei työnantajan tarvitse tietää. Lääkärin antama todistus riittää.
[/quote]
Kyllä siinä todistuksessa voi olla myös ihan sanallinen diagnoosi. Pitää itse muistaa sanoa lekurille että haluaa pelkän koodin siihen todistukseen. Toki pomo voi sen koodinkin googlailla jos haluaa tietää syyn. Näin ainakin meidän työterveyshuollossa.
T.8
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 08:23"]
En ole koskaan saanut sairauslomaa vti:n takia. Lääkkeet purevat erittäin nopeasti.
[/quote
Mutta jos saa lääkäriajan vasta vaikkapa kello 13, jolloin saa ne lääkkeet haettua vasta iltapäiväks.
En vaan tajua kunnei voi puhua totta.. Pääsee varmaan kaiken helpommalla. Ei spekulointia eikä tarvi miettiä puhuuko itsensä pussiin yms. Mutta ihmiset on erilaisia...
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 08:23"]
[/quote
Mutta jos saa lääkäriajan vasta vaikkapa kello 13, jolloin saa ne lääkkeet haettua vasta iltapäiväks.
[/quote]
no aamupäivän voi hyvin olla buranan kanssa töissä
Sano että tippuri ja klappis, hivistä vastaukset eivät vielä ole saapuneet.
oon bussikuski ja iski akuutti, raju tulehdus. Puolenpäivän aikaan nlassa ei oireita ja jo 16 jälkeen pissasin verta. Olin töissä, kävin tauolla päivystyksessä, mutta en saanu apteekista antibiootteja, koska farmaseutin piti käännellä joitain rasvatuubeja ja mun piti lähteä linjalle... Join pari litraa karpalomehua ja sillä oireet helpotti..
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:24"]
oon bussikuski ja iski akuutti, raju tulehdus. Puolenpäivän aikaan nlassa ei oireita ja jo 16 jälkeen pissasin verta. Olin töissä, kävin tauolla päivystyksessä, mutta en saanu apteekista antibiootteja, koska farmaseutin piti käännellä joitain rasvatuubeja ja mun piti lähteä linjalle... Join pari litraa karpalomehua ja sillä oireet helpotti..
[/quote]
Just joo, ja pari litraa mehua ei sitten kuseta ollenkaan? Missäpä bussikuski pysähtyy kuselle 10 minuutin välein? Vai oliko sulla vaipat?
Siis miksi pitäisi sanoa ? meillä ainakin riittää töissä, että " olen sairas " ilman mitään tarkennuksia. Ei se ole pomon asia onko sulla flunssa vai tippuri, se, että sinulla on lääkärintodistus riittää syyksi olla pois. Tietenkin, jos et halua tämän normaaliakin normaalimman sairauden tulevan ilmi, muista pyytää lääkäriä laittamaan vain koodi sairaustodistukseen, koska moni kirjoittaa myös sanallisesti.
Siis miksi pitäisi sanoa ? meillä ainakin riittää töissä, että " olen sairas " ilman mitään tarkennuksia. Ei se ole pomon asia onko sulla flunssa vai tippuri, se, että sinulla on lääkärintodistus riittää syyksi olla pois. Tietenkin, jos et halua tämän normaaliakin normaalimman sairauden tulevan ilmi, muista pyytää lääkäriä laittamaan vain koodi sairaustodistukseen, koska moni kirjoittaa myös sanallisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:29"]
[/quote]
Niin ja tosiaan, monessa paikassahan saa olla omalla ilmoituksella pois 3 päivää.
paljon helpommalla pääset kun vaan sanot että on ehkä pissatulehdus, jouduthan kuitenkin lääkärintodistuksen esittämään