Converting vegetarians-blogista ei saa kirjoittaa
Bloggaaja suuttui suht asiallisesta kritiikkiketjusta ja lopettaa nyt blogaamisen.. ja täältä poistetaan kaikki häntä koskevat ketjut joissa yhtään kritisoidaan.. sen sijaan kaikki muut bloggaajien törkeätkin haukkumiset elävät ja voivat hyvin täällä... miksi? en ymmärrä
Kommentit (76)
Kirjoittajat nro 30 ja 32, JUURI TUON KALTAISIA VIESTEJÄ tänne EI KAIVATA! Ettekö tajua että ketju poistetaan jos sinne laitetaan tuollaista loukkaavaa, epäoleellista paskaa? Jätetään jo se Rikun persoona rauhaan, pysytään asiassa ja asiallisuudessa kiitos.
Asiaton kommentti poistettiin, hyvä. Koittakaa pitää järki kädessä ihmiset... koko ajanhan tässä on puhuttu että kritiikki on sallittua mutta henkilöön liikaa ja perusteetta menevä haukkuminen ja solvaus ei. Jokaista kommenttia kirjoitettaessa kannattaa miettiä, HALUAISITKO ITSE OLLA SE HENKILÖ josta noin puhutaan? Vastaukseksi ei käy mikään "mutta bloggaajien pitää"-mumina. Käytöstavat ei ole liikaa vaadittu.
Rikun mielestä Heidi ei ole narsisti. Muita sairauksia hän ei kirjoituksessaan sulje pois.
Riku inspiroituu pissastaan niiin että siitä pitää ihan kirjoittaa ja möksähtää jos tämä on jonkun mielestä ällöä. Kuinka peloton ihmissielun tuntija runoilija voikaan olla, jos jo tämä ottaa koville kestää?
Muistan että Heidillä on aina ollut iso fanilauma, joka koostuu teinitytöistä ja ylipäätään häntä sekä ihailevista että kadehtivista tytöistä/ nuoristanaisista... Etenkin Heidin ulkonäköä kadehdittiin kovasti aikoinaan ja muistan huvittuneena, kuinka hän kielsi photoshopanneensa kasvojaan. No, sen lisäksi hyvin laitettu meikki, tekotukka yms naseva ulkoasu tietysti olivat huomiota herättävät... mutta perusnätti hän on.. verratkaapa googlella löytyviä vanhoja kuvia laitetusta heidistä tähän nykyiseen, meikittömään hippiversioon. Ihan tavis sieltäkin paljastui. Ulkonäön kadehtijoita ei taida enää niin paljon olla?
Miksi kaikilla hippinaisilla on aina punainen tukka ja khakinvihreää päällä?
koska ne on metsäiset värit ja hiusväri on usein hennaa, jolla saa punaista...
Miksi ylipäätänsä jostain blogeista ja blogien kirjoittajista pitää jotain puhua?
Jos joku asia jonkun blogissa vaivaa tms niin kai sitä kyseistä blogia voi olla lukematta. Ihme mussutusta
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 17:16"]
Ja Heidillähän on hirveästi noita faneja, luulisi oikeasti että heidän kehuissaan olisi sitä pehmennystä ihan tarpeeksi? Että jos joku ei tykkää niin entä sitten. Itse kyllä toivon että hän olisi ottanut kritiikin vastaan ja olisi hionut tekstistään liiallisen koreilun ja muiden elämäntapaa kritisoivat sävyt pois, mutta tietenkään hänen ei ole pakko tehdä sitä vaikka vauva.fi:n keskustelijat sitä toivovat. Varsinkin kun fanejakin hänellä tosiaan riittää.
[/quote]Fanijoukko näyttää olevan pääasiassa anonyymejä :)
Mietittyttää vähän, onko kustantaja millä mielellä tarjottuaan sopimusta muotiblogeista tutulle ulkonäöltään huolitellulle pin-up tytölle, joka mainosti itseään ja projektejaan paljon luetussa blogissa ja saatuaan nyt kirjailijan, joka on kirjoittanut huumeista positiiviseen sävyyn, hankkinut vaihtoehtohabituksen, lakannut meikkaamasta, haluaa lopettaa itsensä esilletuomisen ja aikoo lopettaa (piti lopettaa jo viikko sitten) bloginsa.
Miten tuo on käynyt ilmi, että Heidi on värittänyt juttujaan ja mitä asioita hän on liioitellut?
Harmi että lopetti, Heidin blogi oli pitkään yksi lemppareistani ja luin sitä jo silloin, kun piti muotiblogia ja kävi lukiota. Tuntuu tosin kyllä siltä, että tällä bloggaajalla on koko ajan joku kausi meneillään - silloin oli hurahtanut vaatteisiin ja materiaan ja oli innostunut saksan kielen opiskelusta ja saksalaisesta kulttuurista, sitten hurahti politiikan opiskeluun, tämän jälkeen innostui Kiinasta ja opiskelikin lähinnä aasialaisia kulttuureita, sitten tuli henkistyminen ja hippimeiningit jne. Ite oon aika paljon vakaampi, mutta siksi blogia juuri oli kiva seurata kun koskaan ei tiennyt mitä Heidi nyt keksii :D
Kirjoitustyylikin oli kiva ja eläväinen ja olihan se teksti nyt paljon parempaa kuin lukuisissa muotiblogeissa.
Voin sanoa etten todellakaan aina pitänyt siitä mitä Heidi kirjoitti, esimerkiksi siitä miten nuoret ihmiset kävivät turistimatkoilla ja ottivat kuvia niistä kohteista mistä muutkin turistit. Heidän olisi ilmeisesti pitänyt matkustaa pitkin poikin maaseutuja lähes rahattomana ja nukkua taivasalla niinkuin Heidikin. Heidi tuntuu olevan niin maailmankansalainen mutta ei ole Suomessa poistunut kehäkolmosen ulkopuolella kuin muutamia hassuja kertoja. Mutta eihän se ole hienoa matkustaa pitkin Suomen pikkukyliä... Muutenkin kertoi kuinka kaikki perusturistit ajattelevat samalla tavalla. Samoin kuin kiinalaiset niissä kolkoissa miljoonakaupungeissaan "ajattelevat, elävät ja kuolevat samalla tavalla". Mistä hän muka voi tietää mitä muut ajattelevat? Kuka hän on tuomitsemaan niitä jotka eivät elämältä halua suuria kokemuksia ja valaistumisia? Heidi itse kulkee pummilla ja naureskelee niille jotka työskentelevät toimistoissa yhdeksästä viiteen. Mitä sitten? Verorahoilla ne Heidinkin opiskelut maksetaan. Aika erilainen yhteiskunta tämäkin olisi jos kaikki kansalaiset yhtäkkiä päättäisivät pakata reppunsa ja lähteä liftaamaan Aasiaan. Jotkut ihmiset eivät halua erikoisempaa, mikäs siinä jos nauttii elämästään johon kuuluu duunaripäivän jälkeen ilta sohvalla salkkareitten parissa.
Kuitenkin joistakin asioista huolimatta pidin jonkin verran blogista vaikka ne jutut olisivatkin väritettyjä. Siinä sai lukea maailmanmenosta ja onhan Heidin kirjoitustyyli mielikuvituksempaa kuin perusmassablogeissa. Joku toinen saattaa kirjoittaa "kävin tänään kaupassa" mutta Heidi kirjoittaisi tarinan kauppareissustakin hassulla tavalla.
Lisäksi olisi hauska lukea blogia missä Mungoanna ja Heidi seikkailisivat maailmalla yhdessä :D
Hyvä pointti esitetty kommenteissa, että ollaan saavutettu nirvana ja tasapaino ja ollaan sinut itsensä kanssa ja mitä vielä, ja asiasta tietty hehkutetaan niin paljon kuin mahdollista. Mutta kun netissä vauvafoorumilla saa kritiikkiä blogistaan, unohtuu koko buddhalaisuuden periaatteet hetkessä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:20"]
Eräs kommentti tuolla kertoo näin:
"En lukenut foorumin kirjoituksia, hyvä niin; tunnen jo nyt tarpeeksi kuvotusta ja tarvetta pamauttaa näitä järjen jättiläisiä, sanoilla tai rystysillä. Olen hämilläni näiden päänaukojien pienisieluisuudesta, kovin säälittäviä ovat. Toistan vielä; säälin heitä, noloja ja harmaita, selkeästi ongelmia itseilmaisussa, omassa olemisessaan. "
Siis anteeksi? Et ole edes lukenut mitä täällä on puhuttu ja silti leimaat kirjoittajat automaattisesti päänaukojiksi, pikkusieluisiksi, noloiksi, harmaiksi ja säälit heitä?
Mä en tiedä onko tämä nyt kirjoitettu ihan tosissaan, mutta mikä voisi olla nolompaa ja PIKKUSIELUISEMPAA kuin leimata ihmisiä lukematta edes heidän kirjoituksiaan?
Ei jeesus näitä heidifaneja, eikö sokeudella ole mitään rajaa?
[/quote]
Suht käsittämätön tuo kommentti kyllä :D
Itse esimerkiksi kirjoitin siihen poistettuun ketjuun kommentin, jossa pohdin että ehkä Riku hakee noihin teksteihinsä sellaista Erlend Loe -tyyppistä ajatusvirtatekstiä, mutta ei minun mielestäni toimi, vaan lukeminen on jokseenkin hankalaa -> olen pikkusieluinen, säälittävä, nolo ja harmaa, minkä lisäksi minulla on ongelmia itseilmaisussa. Ihan loistava päätelmä mun luonteesta ja olemuksesta ihmisenä, vain sillä perusteella että vastasi keskusteluun vauva.fissä!