Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi olla ainoa vanhempi, jonka mielestä maskit 7-9 luokkalaisille on idioottimaisin idea ikinä

Eiootodellista
20.11.2020 |

Hetki sitten tuli rehtorilta wilmaan viestiä, että maanantaina täytyy kaikkien 7-9 luokkalaisten tulla kouluun maski päässä. Koulusta saavat kuulemma 4kpl makseja/pvä/oppilas seuraavat 3 viikkoa.
Olen pöyristynyt!
Miten ihmeessä voidaan olettaa, että 13-16 vuotiaat osaavat niitä käyttää, kun jopa kaikki aikuiset eivät osaa?! Minne jäi vielä hetki sitten kuultu asia, että alle 15 vuotiaille ei maskeja suositella?
Minne jäi se, että maskit eivät ole pakko vaan suositus.
Mieluummin olisi menty samalla systeemillä kuin keväällä eli etäkoulua tai vaikka porrastetusti etäkoulua.
Kohta lapset istuu naamat hiessä, räplää makseja, keksii niillä kaikkea todella fiksua muuta tekemistä ja lopuksi suurin osa maskeista löytyy maasta, metsästä ja milloin mistäkin taskusta.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6-vuotias käyttää sairaalassa maskia ongelmitta. Miksi se olisi isommille vaikeaa?

Vierailija
22/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jolla on akne maski on helpotus varsinkin jos on pitkä otsatukka. Ei tarvitse kuulla kommentteja, jos joku ei näy niin sitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta sen kuulit? Tiedotustilaisuus oli klo 11.

Vierailija
24/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että yläkouluissa vaaditaan vaikeampiakin asioita kuin maskin käyttämistä. 

Vierailija
25/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ysiluokkalainen on käyttänyt sitä jo koko syksyn.

Juu ja kypärää käyttää aina pyöräillessä, samoin villasukkia ja toppahousuja jos on pakkanen. Sanoo ysiluokkalaisen äiti.

Vierailija
26/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kypärää käyttää aina pyöräillessä, samoin villasukkia ja toppahousuja jos on pakkanen. Sanoo ysiluokkalaisen äiti.

Maskia on käyttänyt koko syksyn.

Koulussaan ollut tartuntakierros jo viisi kertaa.

Vierailija
27/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäkoulu olisi varmasti huonompi vaihtoehto kun maskit kerran siellä yläkoulussa ihan minun kertaisesti ja todistetusti toimii..

Vierailija
28/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäkoulu olisi varmasti huonompi vaihtoehto kun maskit kerran siellä yläkoulussa ihan minun kertaisesti ja todistetusti toimii..

Eipä siellä kaikki ole käyttäneet.

Vierailija
29/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta meidän Jani-Jessica kyllä varmasti on vimpan päälle käyttänyt maskia ja korona leviää vain muista oppilaista.

Vierailija
30/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen lastenlääkäri sanoi, että on lapsen kehitykselle todella vaarallista rajoittaa aivojen hapen saantia. Varsinkin lapsilla se on oikea vaara. Ja maskin pitäminen kauan tekee sen.

Vanhempien pitäis ottaa asioista selvää, eikä suostua tällaiseen. Ihan törkeetä ja surullista, miten moni aikuinen (?) täälläkin on sitä mieltä, että hyvä vaan. :(

Vierailija
31/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta meidän Jani-Jessica kyllä varmasti on vimpan päälle käyttänyt maskia ja korona leviää vain muista oppilaista.

Minun ysiluokkalaiseni on käyttänyt eikä ole saanut koronaa. Kulkee koulumatkat autolla ja harrastukset on tauolla.

Muista se on siellä levinnyt.

Vierailija
32/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen lastenlääkäri sanoi, että on lapsen kehitykselle todella vaarallista rajoittaa aivojen hapen saantia. Varsinkin lapsilla se on oikea vaara. Ja maskin pitäminen kauan tekee sen.

Vanhempien pitäis ottaa asioista selvää, eikä suostua tällaiseen. Ihan törkeetä ja surullista, miten moni aikuinen (?) täälläkin on sitä mieltä, että hyvä vaan. :(

No mieluummin olisi otettu se etäkoulu mutta kun luuserit ja niiden hyysäys.

Vierailija
33/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä jopa PIKKULAPSET Kiinassa osaavat käyttää maskeja mutta Suoämessa ei?

USAssa kaikki yli kaksivuotiaat pitavat maskeja. En ole koskaan nahnyt kenenkaan niilla leikkivan. Ovatko suomalaiset jotenkin vahan jalkeenjaaneita tai eivat kuuntele ja osaa noudattaa ohjeita?

Vierailija
34/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin ehdottomasti halunnut etäkoulun. Se ei vaan näytä käyvän päättäjille, joten jos lasten on pakko olla ahtaissa luokissa lähikoulussa, niin edes maskien kanssa sitten.

PS. Maskit ovat tapa siivota altistumistilastoja. N. 90% altistumisista on Helsingissä kouluissa. Henkilöä jolla on maski ei katsota altistuneeksi. 1+1=2 Kouluissa ei enää tule altistumisia!

Seuraa joskus jos voit pari päivää peruskoululaisen etäkoulutyöskentelyä. Mielesi voi muuttua todennäköisesti. Etäkoulu myös poistaa sosiaalisten taitojen kehittymisen ja harjoittelun kokonaan, mikä on tärkeä osa yläasteen kasvatustehtävää. 

T. ope

Vierailija
35/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tästä lukee?

Vierailija
36/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset Euroopasta ja muualta maailmasta koronan leviämisestä on niin hirveitä, että on hyvä että Suomessa toimitaan. Nytkin nämä suositukset on tulleet asteittain ja alueittain sen mukaan, että kuinka paljon tapauksia tulee. 

Mielummin silloin tällöin maski päässä kuin että kaikki on kiinni ja että kotoa ei pääse mihinkään. Tai että joutuisi pelkäämään oman tai läheisten terveyden puolesta ja että mahtuuko sairaalaan. 

Vierailija
37/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne oppilaat niitä käyttää, mutta eivät välttämättä halua tai siitä saadaan hyvin yksi tappelun ja pelleilyn aihe lisää opettajien kanssa. Monella näyttää olevan käsitys yläluokkalaisista, että eivät tiedä tai osaa jotain. Pääosin tietävät hyvin ja osaavat erinomaisesti, mutta eivät syystä tai toisesta kuitenkaan tee niinkuin pitäisi.

Yläkoulun ope 25v.

Vierailija
38/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin ehdottomasti halunnut etäkoulun. Se ei vaan näytä käyvän päättäjille, joten jos lasten on pakko olla ahtaissa luokissa lähikoulussa, niin edes maskien kanssa sitten.

PS. Maskit ovat tapa siivota altistumistilastoja. N. 90% altistumisista on Helsingissä kouluissa. Henkilöä jolla on maski ei katsota altistuneeksi. 1+1=2 Kouluissa ei enää tule altistumisia!

Seuraa joskus jos voit pari päivää peruskoululaisen etäkoulutyöskentelyä. Mielesi voi muuttua todennäköisesti. Etäkoulu myös poistaa sosiaalisten taitojen kehittymisen ja harjoittelun kokonaan, mikä on tärkeä osa yläasteen kasvatustehtävää. 

T. ope

Seurasin sitä koko kevään.

Ja abin kanssa myös alkusyksyn.

Paljon paremmin meni kuon tää syksyn sössöys.

Ohi

Vierailija
39/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ope

Ope, joka kirjoittaa yläASTE?

Vierailija
40/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä jopa PIKKULAPSET Kiinassa osaavat käyttää maskeja mutta Suoämessa ei?

Niin sinulle on kerrottu, mutta oletko Itse nähnyt? Asun maassa, jossa on maskipakko koulussa mitä tuo Suomessa oleva koulumaskeilu ei ole, vaikka niin halutaan antaa ymmärtää ja voin sanoa ettei se montaa päivää kestä, kun homma alkaa lapsilla luisua. Sitten siitä tulee lähinnä sellainen ulos mentäessä ja sisään tultaessa ja tasaista ylös alas nostamista tunnilla. Kerran päivässä uusi maski, halvin tietenkin, joka ärsyttää ja kutittaa.

Ja niin vaan lapseni luokassa joku sai tartunnan, kuka tietää mistä ja heidät laitettiin etäkouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi