Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi olla ainoa vanhempi, jonka mielestä maskit 7-9 luokkalaisille on idioottimaisin idea ikinä

Eiootodellista
20.11.2020 |

Hetki sitten tuli rehtorilta wilmaan viestiä, että maanantaina täytyy kaikkien 7-9 luokkalaisten tulla kouluun maski päässä. Koulusta saavat kuulemma 4kpl makseja/pvä/oppilas seuraavat 3 viikkoa.
Olen pöyristynyt!
Miten ihmeessä voidaan olettaa, että 13-16 vuotiaat osaavat niitä käyttää, kun jopa kaikki aikuiset eivät osaa?! Minne jäi vielä hetki sitten kuultu asia, että alle 15 vuotiaille ei maskeja suositella?
Minne jäi se, että maskit eivät ole pakko vaan suositus.
Mieluummin olisi menty samalla systeemillä kuin keväällä eli etäkoulua tai vaikka porrastetusti etäkoulua.
Kohta lapset istuu naamat hiessä, räplää makseja, keksii niillä kaikkea todella fiksua muuta tekemistä ja lopuksi suurin osa maskeista löytyy maasta, metsästä ja milloin mistäkin taskusta.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole ainoa. Eiköhän tuosta kaaos synny.

Vierailija
2/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten myös kuullut, että jotkut ovat saaneet aknea maskeista. Miten sitten murrosikäiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hölmö päätös. Tuossa on haitat paljon mahdollisia hyötyjä suuremmat.

Vierailija
4/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ysiluokkalainen on käyttänyt sitä jo koko syksyn.

Vierailija
5/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin ehdottomasti halunnut etäkoulun. Se ei vaan näytä käyvän päättäjille, joten jos lasten on pakko olla ahtaissa luokissa lähikoulussa, niin edes maskien kanssa sitten.

PS. Maskit ovat tapa siivota altistumistilastoja. N. 90% altistumisista on Helsingissä kouluissa. Henkilöä jolla on maski ei katsota altistuneeksi. 1+1=2 Kouluissa ei enää tule altistumisia!

Vierailija
6/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ekaluokan opena laittaa maanantaina maski naamalle. Suojaamaan ketä? Niitä pikkutyyppejä, jotka itse unohtavat pestä kätensä, kaivelevat nenää ja pyllyä tuon tuosta ja juovat kuravettä. Käyttäjähän ei suojaa itseään maskilla. No, näillä mennään, mutta eipä tässä ole järjen hiventä.

Vierailija
7/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin ehdottomasti halunnut etäkoulun. Se ei vaan näytä käyvän päättäjille, joten jos lasten on pakko olla ahtaissa luokissa lähikoulussa, niin edes maskien kanssa sitten.

PS. Maskit ovat tapa siivota altistumistilastoja. N. 90% altistumisista on Helsingissä kouluissa. Henkilöä jolla on maski ei katsota altistuneeksi. 1+1=2 Kouluissa ei enää tule altistumisia!

Luuletko ihan totta tosiaan noin? Päättäjät ajattelevat että tilastoissa paljon jäljittämättömiä tartuntoja on parempi kuin paljon altistuneita?

Vierailija
8/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää sitten kontata vielä neljä viikkoa. Joulun alle voi hakea lomaa.

Lukiolaisillehan se etäopetus tuleekin jollain tavoin. Ja abimme ei varmaan enää mene kouluun joulun jälkeen.

Vierailija
9/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ihan totta tosiaan noin? Päättäjät ajattelevat että tilastoissa paljon jäljittämättömiä tartuntoja on parempi kuin paljon altistuneita?

Kysytkö tosissasi? Koko syksyhän on jo menty tuolla idealla. Et ole tajunnut?😂😂😂

Ohis

Vierailija
10/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Yksi kahdeksannen luokan oppilas juuri viikolla työnsi sormensa luokkakaverin nenään. Kaikkea muutakin hölmöä on tullut nähtyä. Maskit vähän rajoittavat pöljäilyä.

Vierailija
11/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä jopa PIKKULAPSET Kiinassa osaavat käyttää maskeja mutta Suoämessa ei?

Vierailija
12/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit (argh, olen alkanut vihata koko sanaa) sopivat suojaksi yksittäisiin rajattuihin tilanteisiin, ei koko päivän suojaksi. Ymmärrän vallan hyvin esimerkiksi hoitohenkilökunnan potilaskontaktit ja vaikkapa bussimatkan ja korkeakoulujen yksittäiset lähiopetustunnit. Tällöin käyttöaika on ehkä sen pari tuntia.

Koko päivän käytössä maskia joutuu kuitenkin välillä vaihtamaan ja ottamaan pois esimerkiksi syömisen ja juomisen ajaksi, jolloin niitä pisaroita leviää ympäristöön. Kai siitä sitten jotain hyötyä katsotaan olevan, mutta olen hyvin hyvin skeptinen, etenkin kun yläkoululaiset, eli lapset kyseessä.

Vierailija
13/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa etäkoulua olisi ollut hyvä tai EDES etänä kaksi viikkoa ennen joulua etänä. Meilläkin alkaa ma se maskitus koulussa.

Vierailija
14/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on KOULUSSA, eiköhän siellä opeteta!

Vierailija
15/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut kiinni, tää epidemia ei lopu noin löysillä otteilla!!!! Sairaalat ovat kohta tupaten täynnä, influenssarokotteet ovat jo loppu ja korona jyllää!!! Kansalaisaloitetta kehiin vanhemmat!!!!!

Vierailija
16/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten myös kuullut, että jotkut ovat saaneet aknea maskeista. Miten sitten murrosikäiset?

Aha, ai akne on suurin huolesi. Just joo.

Vierailija
17/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen

Vierailija
18/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on KOULUSSA, eiköhän siellä opeteta!

No ei näköjään kotonakaan opeteta. Ei kaikkea voi ulkoistaa yhteiskunnalle pennuille opetettavaksi, ottakaa vanhemmat itse vastuuta!

Vierailija
19/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on nyt korkea aika opettaa tänä viikonloppuna omalle jälkeläiselleen perushygieniaa ja maskin oikeaa käyttötapaa. Ellei maanantaihin mennessä osaa, pidä lapsesi kotona.

Vierailija
20/102 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, ai akne on suurin huolesi. Just joo.

Sinulla ei selvästi ole ollut aknea. Se ei ole

pari näppylää ja nyyh mä oon ruma juttu. Se on oikeasti kipeä naama, joka ei parannu millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän