Ärsyttää tuo "kielinainen"
En ymmärrä, mutta mua vaan ärsyttää tämä henkilö. Alusta asti se on ärsyttänyt. Katsoin joskus viikkoja sitten vissiin Iltasanomien nettisivuilta sen ekan Youtube-videon. Pitihän se mennä uteliaisuuttaan kurkkaamaan. Ja nyt sitä sitten tunkee jo joka rakosesta. Eiiih. Ihanaa on, että jollakulla on tuommosia taitoja, ei siinä mitään. Kateellinen en osaa olla kellekkään, koska se on väärin, mutta ÄRSYTTÄÄ. Vaikka toisaalta, olisi jännää, jos hän menestyisi maailmalla. Onko muita, keitä vaan yksinkertaisesti kyrsii ko.henkilö ja sen pursotus tuolla mediassa?
Kommentit (135)
ÄRSYTTÄÄ!! Joka päivä jotain väkisin väännettyä uutista tästä typykästä. Ja toi nimi, kielinainen, yööööökks!! Tulee inhottavia mielikuvia tosta nimestä. Tänään taas joku väkisin väännetty juttu iltasanomissa. En oo kattonu yhtäkään videoo, enkä aio katsoo. Ärsyttää tollanen turhanpäivänen hypetys. Ja EI, en ole kateellinen, ihmetyttää että väenvängällä väännetään jostain tyypista julkkis, yuotube on varmasti täynnä lahjakkaampiakin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 03:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 02:14"]
8: On hän kuitenkin niihin halunnut mennä mukaan.
Oletan, että kaikilla, jotka itsensä nettiin laittavat, on aina takaraivossa pieni toive, että joku "löytää", ja sitä kautta pääsee julkkikseksi.
[/quote]
No joillain noin mutta eihän Sara Mariallakaan ole tavoitteena olla "julkkis", siis päästä ja pysytellä julkisuudessa keinolla millä hyvänsä. Hänhän on alusta alkaen sanonut, että haluaisi työskennellä musan parissa. Ja miksi ihmeessä ei haluaisi kun on kerran noin lahjakas laulaja.
[/quote]
Sinä siis tunnet hänet läheisesti tietääkseesi tämän? Enpä usko, että kovin moni tunnustaa haluavansa olla julkisuudessa hinnalla millä hyvänsä, vaikka siitä olisikin kyse.
Mikäli hän nimenomaan haluaa laulajaksi, eikä esim. studion äänitarkkailijaksi (viittaan tuohon työskentelyyn musiikin parissa), niin silloin on vaikea väittää, etteikö hän haluaisi julkkikseksi jollakin tasolla.
Mutta - en minä ajattele, että siinä mitään väärää on. Minulle sopii erinomaisesti, että Suomea edustaa maailmalla muutkin kuin jääkiekkojoukkueet, hevibändit tai muut sellaiset. Jos hän menestyy, hyvä, jos ei, saapahan ainakin kivoja kerran-elämässä kokemuksia.
[/quote]
Ja sitten on niitä, joille julkisuus on väline saada se mitä oikeasti haluaa. Ja toisille se on välttämätön paha, joka tulee työn mukana. Jotkut käyttävät julkisuutta saadakseen esille tärkeänä pitämiään asioita.
Eli on paljon niitäkin, jotka eivät hae julkisuutta julkisuuden vuoksi.
Parin vuoden päästä muistetaan yhtä hyvin kuin Timo Kaukonen tai Jukka Mutanen. Ei saa googlata.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 03:33"]
Joo, minua ärsyttää! Eniten sen takia, ettei se minusta ole mitenkään erikoinen. Ainoastaan itsevarma. Puolet ihmisistä pystyisivät tekemään samanlaisen kielilläpuhumisvideon jos vain jaksaisivat nähdä vaivaa ja leikata videota. Suurin osa oikeasti laulutaitoisista ihmisistä osaisi tehdä samanlaisen lauluvideon, kuten jo jossain aikaisemmassa ketjussa sanoin, ei laulutyyli itsessään vaihdu ainoastaan kappaletyyli.
Vaikka tyttö ei menestyisikkään maailmalla, tuskin suomalaismediat hyökäisivät häntä. Eihän mediat ikinä tyrmää suomalaisia euroviisukilpailijoita vaikka heidän tappiostaan voi yleensä olla varma. Päin vastoin turpiin tulemisen jälkeen aletaan keksiä tekosyitä mistä epäonnistuminen oikein johtui.
Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta koko tyttö. Ärsyttää että hänestä on mediassa niin kamalasti. Haluaisin parempaa luettavaa.
[/quote]
Lehdissä on tuhansia juttuja. Miksi pitää lukea sellaista, joka ärsyttää? Ja vielä valittaa päälle!
Tuskin luet jonkun lehden kaikkia muitakaan juttuja. Taitaa oikeasti kiinnostaa, kun luet ja vielä valitat lukemastasi!
Minä luen, koska kiinnostaa. Ja haluan hänestä ja hänen potentiaalisesta urastaan juttuja. Miksi meidän, joita kiinnostaa, pitäisi jäädä uutispimentoon kaltaistesi valittajatyyppien takia?
Mikäänhän ei pakota lukemaan juttuja hänestä, pelkästään oma uteliaisuutesi!
[/quote]
En tietenkään lue niitä juttuja, minähän kirjoitin, että hän ärsyttää minua! Mutta otsikoilta ei voi välttyä. Valitin sitä, että mulla ei ole luettavaa, kun kaikki on täynnä vaan jotain kielinaista, joka minua taas ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 03:33"]
Joo, minua ärsyttää! Eniten sen takia, ettei se minusta ole mitenkään erikoinen. Ainoastaan itsevarma. Puolet ihmisistä pystyisivät tekemään samanlaisen kielilläpuhumisvideon jos vain jaksaisivat nähdä vaivaa ja leikata videota. Suurin osa oikeasti laulutaitoisista ihmisistä osaisi tehdä samanlaisen lauluvideon, kuten jo jossain aikaisemmassa ketjussa sanoin, ei laulutyyli itsessään vaihdu ainoastaan kappaletyyli.
Vaikka tyttö ei menestyisikkään maailmalla, tuskin suomalaismediat hyökäisivät häntä. Eihän mediat ikinä tyrmää suomalaisia euroviisukilpailijoita vaikka heidän tappiostaan voi yleensä olla varma. Päin vastoin turpiin tulemisen jälkeen aletaan keksiä tekosyitä mistä epäonnistuminen oikein johtui.
Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta koko tyttö. Ärsyttää että hänestä on mediassa niin kamalasti. Haluaisin parempaa luettavaa.
[/quote]
Lehdissä on tuhansia juttuja. Miksi pitää lukea sellaista, joka ärsyttää? Ja vielä valittaa päälle!
Tuskin luet jonkun lehden kaikkia muitakaan juttuja. Taitaa oikeasti kiinnostaa, kun luet ja vielä valitat lukemastasi!
Minä luen, koska kiinnostaa. Ja haluan hänestä ja hänen potentiaalisesta urastaan juttuja. Miksi meidän, joita kiinnostaa, pitäisi jäädä uutispimentoon kaltaistesi valittajatyyppien takia?
Mikäänhän ei pakota lukemaan juttuja hänestä, pelkästään oma uteliaisuutesi!
[/quote]
En tietenkään lue niitä juttuja, minähän kirjoitin, että hän ärsyttää minua! Mutta otsikoilta ei voi välttyä. Valitin sitä, että mulla ei ole luettavaa, kun kaikki on täynnä vaan jotain kielinaista, joka minua taas ei kiinnosta.
[/quote]
Miksei sulla ole luettavaa? sä et osaa käyttää googlea, lukea kirjaa, lehtiä? Pomppaat ohi niistä joita et halua lukea. Mä en ole törmännyt kuin yhteen-kahteen juttuun viikon sisällä.
Esim urheilujuttuja ja shcumin tilasta en halua lukea, silti en jaksa ärsyyntyä jos niitä lehteen painetaan. Minulla kun on aivotkin.
Minua ärsyttää se "kielinainen" nimike mikä hänelle annettiin. Tulee mieleen aina jotain pervoa anteeksi vain.
Se video ei ollut minusta kauhean hyvä sillä ehkä puolet niistä kielistä ei oikeasti kuulosta siltä. Mutta Sarahan kertoi, että tuolta ne kuulostaa HÄNEN korviinsa joten ei kai siinä sitten. Laulutaito on toki hyvä mutta esimerkiksi jossain american idolsissakin ja voicessa kilpailleet päihittävät hänet mennen tullen.
Ulkonäöltään Sara on nätti mutta valitettavasti liian tavallinen.
Luulen jostain syystä silti, että Sara tulee menestymään hyvin.
Surullista kuitenkin kuinka tässä maassa pidetään Hollywoodia jotenkin niin tärkeänä ja tavoittelemisen arvoisena. Suomi nuolee Jenkkien persettä aivan liikaa.
Hänhän teki sen mistä me kaikki haaveilemme. Sai huomiota osakseen netissä.
Sehän meillä on salainen haave jokaisella, että minut huomataan, minua peukutetaan ja tulen asioineni julkseksi.
Todellisuus monille vain se, että lätisee päivät pitktä tyhjää soopaa, joka ei kiinnosta ketään.
Mua ei ärsytä henkilö, mutta hänen saamansa naurettavan suuri huomio esim ip-lehdissä kyllä. Se kielivideo ei ollut mun mielestä erityisen hauska tai kiinnostava, ja samantyyppisiä (myös laulutaitoisia) vloggaajia on vaikka miten paljon, joten tuntuu hassulta, että juuri tämä kiinnostaa näin paljon. Tuntuu ihan yhtä tyhmältä kuin sen prisma-ihastustaan etsineen tytön saama huomio.
Lähinnä siis ärsyttää, että laiskat toimittajat jaksavat postata kaikesta turhasta paskasta, jonka uskovat saavan klikkauksia, kuten 15 minuutin youtubejulkkiksista ja Sara Chafakin selfieistä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:00"]
Ja sitten on niitä, joille julkisuus on väline saada se mitä oikeasti haluaa. Ja toisille se on välttämätön paha, joka tulee työn mukana. Jotkut käyttävät julkisuutta saadakseen esille tärkeänä pitämiään asioita.
[/quote]
En tiedä, voiko oikein sanoa, että "välttämätön paha". Joissain ammateissa (laulaja, näyttelijä, jne.) julkisuus on niin olennainen osa työnkuvaa, että sen on pakko olla osa unelmaakin. Ei voi olla laulaja tai näyttelijä ilman yleisöä. Yleisön aplodit kulkevat taatusti mukana haaveissa.
Noihin ammatteihin ei hakeudu ihmiset, jotka eivät halua huomiota. Aivan kuten sairaanhoitajaksi harvemmin hakeutuvat ihmiset, joita vieraiden ihmisten koskeminen oksettaa... tai ala-asteen opettajiksi ihmiset, joita lapset ärsyttävät... tai fyysikoiksi ihmiset, joita numeroilla pelaaminen ei voisi vähemmän kiinnostaa...
Totta kai monet julkkikset haluaisivat julkisuutta vain omilla ehdoillaan - toisin sanoen vain positiivista ja tiukasti rajattua julkisuutta - mutta se on eri asia. Huomiota haluavat silti.
Sara Maria on lukemani lehtijutun mukaan asunut lapsena USA:ssa ja Englannissa perheensä kanssa,käynyt USA:ssa tarhassa ja Englannissa vuoden verran koulua. Isä on syntynyt Ruotsissa, mutta molemmat vanhemmat ja näin ollen myös hän itse ovat äidinkieleltään suomenkielisiä.
Mua ärsyttää suunnattomasti tuo termi "kielinainen"! Joka kerta kun näen sen, tulee järjetön häpeä ja vitutus. Se on kuin joidenkin hölmöläisten keksimä nimike, asialle mitä muuten eivät osaa kuvailla. Saraa vastaan ei ole mitään, kaikkea hyvää hänelle, toivottavasta lehdistö keksii hänelle paremman tittelin ja pian!
Minua ärsyttää myös! Jostain syystä sen videotkin aiheuttaa vaan myötähäpeää! Ei tekis mieli haukkuu nuorta tyttöä, mutta hän on kyllä harvinaisen turha "julkkis"!! HUOH!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:00"]
[/quote]
En tiedä, voiko oikein sanoa, että "välttämätön paha". Joissain ammateissa (laulaja, näyttelijä, jne.) julkisuus on niin olennainen osa työnkuvaa, että sen on pakko olla osa unelmaakin. Ei voi olla laulaja tai näyttelijä ilman yleisöä. Yleisön aplodit kulkevat taatusti mukana haaveissa.
Noihin ammatteihin ei hakeudu ihmiset, jotka eivät halua huomiota. Aivan kuten sairaanhoitajaksi harvemmin hakeutuvat ihmiset, joita vieraiden ihmisten koskeminen oksettaa... tai ala-asteen opettajiksi ihmiset, joita lapset ärsyttävät... tai fyysikoiksi ihmiset, joita numeroilla pelaaminen ei voisi vähemmän kiinnostaa...
Totta kai monet julkkikset haluaisivat julkisuutta vain omilla ehdoillaan - toisin sanoen vain positiivista ja tiukasti rajattua julkisuutta - mutta se on eri asia. Huomiota haluavat silti.
[/quote]
Kyllä voi sanoa. Esim. varmasti on kirjailijoita, taiteilijoita, urheilijoita jne, joille se oma ala ja tekeminen on intohimo ja tekisivät sitä ilman julkisuuttakin, mutta julkisuus tulee työn mukana ja sitä on pakko käyttää, että saa näkyvyyttä = rahaa työstään, sponsoreita maksamaan kulut yms. Kaikille se harrastelu ei riitä, vaan siitä omasta jutustaan haluaa ammatin ja työllään pitää silloin elää.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:26"]
Minua ärsyttää se "kielinainen" nimike mikä hänelle annettiin. Tulee mieleen aina jotain pervoa anteeksi vain.
Se video ei ollut minusta kauhean hyvä sillä ehkä puolet niistä kielistä ei oikeasti kuulosta siltä. Mutta Sarahan kertoi, että tuolta ne kuulostaa HÄNEN korviinsa joten ei kai siinä sitten. Laulutaito on toki hyvä mutta esimerkiksi jossain american idolsissakin ja voicessa kilpailleet päihittävät hänet mennen tullen.
Ulkonäöltään Sara on nätti mutta valitettavasti liian tavallinen.
Luulen jostain syystä silti, että Sara tulee menestymään hyvin.
Surullista kuitenkin kuinka tässä maassa pidetään Hollywoodia jotenkin niin tärkeänä ja tavoittelemisen arvoisena. Suomi nuolee Jenkkien persettä aivan liikaa.
[/quote]
Netti on täynnä kauniita ihmisiä, mutta niin monilta puuttu se tärkein juttu, eli karisma ja kyky esiintyä hyvin. Tällä tytöllä on kaikkea tuota, siksi hänestä on kinnostuttu niin paljon, että hänen persoonallaan halutaan myydä asioita. Joillakin vaan on se jokin.
Jenkkien perseennuoleminen? No höpsis. Totuus nyt vaan on se, että viihdealalla siellä on eniten mahdollisuuksia toteuttaa sitä omaa juttuaan, jos menestyy.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:06"]
Parin vuoden päästä muistetaan yhtä hyvin kuin Timo Kaukonen tai Jukka Mutanen. Ei saa googlata.
[/quote]
Sen pari vuotta voi silti kerätä uusia kokemuksia, pitää hauskaa ja siinä sivussa tienata vähän (tai paljon) rahaa. Ei paskempi diili, jos tykkää olla esillä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 09:45"]
Te, jotka sanotte, että kuka tahansa osaa matkia kieliä – pointti onkin se, että niitä kieliä osaa matkia viihdyttävällä tavalla. Loppujen lopuksi aika harva kuuluisuuden henkilö osaa tehdä mitään maata mullistavaa ja uniikkia. Näyttelijät? Kyllähän kuka tahansa osaa opetella repliikit ulkoa! Laulajat? Kyllä meistä iso osa osaa laulaa nuotilleen oikein. Urheilijat? Kovalla treenaamisella kuka tahansa perus-Pena pystyisi samaan!
[/quote]
nimenomaan näin!
Niin, niin kuuma! Myönnän olevani kateellinen, mutta toivon hänelle silti roppakaupalla menestystä. Ah, mikä nainen! ;)
Eikö muka kaikki huomaa, miten tämä "kielinainen" on röyhkeällä ja leuhkalla tavalla itsevarma? Hyväosainen rikkaan perheen lapsi joka on syntynyt kultalusikka suussa. Terve nöyryys puuttuu kokonaan. Toivottavasti elämä opettaa.
Tyypillistä suomalaista kateutta.
Eniten huvittaa noi ''olisi vain tyytynyt osaansa'' tyyliset kommentit mitä esim fb vilisee. Ja kuinka mainostetaan miten tyttö on nyt 'Halpahallin kassalta ponnahtanut tähteyteen''. Mun mielestä on täysin normaalia työskennellä 19 veenä kaupan kassalla. Jos siihen vielä lisätään että tyttö asuu kotona, niin hän lienee tulevan taloudellisesti erittäin hyvinkin toimeen. (joissan iltapäivälehdissä kun lietsotaan hänen ''köyhää lähiötaustaansa XD). Lisäksi ei kenekään ikinä tulisi vain tyytyä osaansa, varsinkaan 19 vuotiaan. HS:n jutussa sitäpaitsi mainittiin, että Saran suku omistaa koko Halpahalliketjun, eivät asiat varmaan ihan huonosti ole kuitenkaan=)
Sitäpaitsi ip-lehdethän siitä jauhaa, ja tekee typeriä jatkuvia otsikoita. Mun mielestä on yksinomaan siistiä jos joku suomalainen pääsee esim Ellenin showhun :) Ei se kielien matkiminen mikään niin älyttömän suuri taito ole (varmasti löytyy muitakin osaajia, samoin kuin parempia laulajia jne), mutta se vetoivoima ja spontaanit esiintymistaidot mitä Saralta löytyy, tuovat hänelle varmasti vielä paljon apua elämään!