Todella hyvännäköiset ihmiset - pinnallisia vai ei?
Sanotaan nyt esimerkiksi parisuhdemielessä. Jos on vaikka ihan järkyttävän komea mies, tai ihan järisyttävän kaunis nainen, joka myös tietää olevansa komea/kaunis ja pitää ulkonäöstään huolta... niin onko sellainen ihminen todennäköisesti pinnallisempi ja odottaa hyvää ulkonäköä myös kumppaniltaan?
Vai onko niin, että tuollainen järisyttävän hyvännäköinen ihminen näkisi jopa todennäköisemmin muissa ihmisissä pintaa syvemmälle, koska tietää itse ulkonäön olevan pelkkää pintaa?
Kommentit (24)
Ihmiset yleensä pariutuu objektiivisesti katsoen yhtä viehättävien kanssa kuin itse ovat.
En osaa pinnallisuudesta mitään sanoa.
No luonteesta ja mieltymyksestä luulis olevan kiinni.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:05"]
Ihmiset yleensä pariutuu objektiivisesti katsoen yhtä viehättävien kanssa kuin itse ovat.
En osaa pinnallisuudesta mitään sanoa.
[/quote]
Onko näin? Kovin usein tulee vastaan todella hyvännäköisiä ihmisiä, joilla on itseään paljon rumempi kumppani (jos noin rumasti nyt saa kanssaihmisestä sanoa).
Onko näin? Kovin usein tulee vastaan todella hyvännäköisiä ihmisiä, joilla on itseään paljon rumempi kumppani (jos noin rumasti nyt saa kanssaihmisestä sanoa).
kyllä niin on. tilastollinen fakta. tulet vaan kiinnittäneeksi huomiota näihin epäsuhtapareihin enemmän kuin yhtä kauniisiin. ja kiinnität huomiota just siksi, koska ne ovat poikkeus.
Mun kokemukseni mukaan hyvännäköiset ihmiset ovat yleensä pinnallisempia kuin rumat. Jokainen on tietenkin yksilö, mutta omassa elämässäni olen havainnut korrelaation kauneuden ja pinnallisuuden välillä.
Eli siis kauniit ihmiset ovat pinnallisia, ja rumemmatkin olisivat pinnallisia, mutta kun eivät saa siihen mahdollisuutta.
Pöh... jotenkin surullinen ajatus.
Ystäväni on todella kaunis ja näyttävä nainen,miehensä taas minun ja monen yhteisen ystävämmekin mielestä epäsiisti ja noh..ei niin viehättävä.Jotenkin kuitenkin kun näkee heidät yhdessä,sopivat toisilleen:)
Ystäväni ei ehkä itse pidä itseään niin kauniina kuin on,heikohko itsetunto.. T.9
Naiset rakastuu korvilla, miehet silmillä. Niin se vaan on.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:39"]
Naiset rakastuu korvilla, miehet silmillä. Niin se vaan on.
[/quote]
Miksiköhän minä sitten näen komeita miehiä vähemmän hyvännäköisten naisten kanssa?
Minulla oli nuorena erittäin hyvän näköinen poikaystävä, ja rehellisesti sanottuna hän kyllä kommentoi ulkonäköäni enemmän muutamassa kuukaudessa kuin taviksen näköinen mieheni 20 avioliittovuoden aikana. Hän toivoi, että en meikkaa, mutta pukeudun siististi. Ja kehuikin.
Omat lapseni ovat mielestäni aika kauniita, ja nämä teinit (14 ja 16) alkavat olla siitä aika tietoisia. Toisaalta heille myös musiikki, kirjat, ystävät jne ovat tärkeitä, joten eivät he minusta ole sen takia pinnallisia, että haluavat myös pukeutua hyvin jne.
Kauniit pinnallisia ja rumat syvällisiä. Just joo.
Ei se pinnallisuus ulkonäöstä ole kiinni. Tiedän monia rumia miehiä ja naisiakin, jotka eivät tee mitään ulkonäönsä eteen ja silti vaativat saada kumppanikseen jonkun maailman luokan hottiksen. Osa kauniista ihmisistä on pinnallisia ja osa ei. Osa rumista on pinnallisia ja osa ei. Eli riippuu ihmisestä ja varmaan myös aika lailla, missä piireissä ihminen liikkuu ja minkälaisia elämänkokemuksia on saanut.
Jotkut kauniit naiset ovat liian täynnä itseään. Esim jos asioin sellaisen kanssa, niin luonnollisesti haen katsekontaktia. Sitten nämä tietenkin luulevat että yritän flirtata... Plääh! Tai töissä on turha yrittää sanoa huomenta muutamalle naiselle, kun he jo luulevat että pyrin heidän pöksyihin. Siksi vältän pitkiä katsekontakteja oikein kauniisiin naisiin.
Jos joku sattuu kauniiksi syntymään, ei se hänestä pinnallista tee. On kauniita ihmisiä, jotka pukeutuvat tavallisesti tai eivät välitä hirveästi laittautua, mutta silti heidät huomataan.
Voi jeesus, miksi täällä vauva.fi:ssa joka toinen avaus on kuin vähä-älyisen 13-vuotiaan?
Täytyy kyllä myöntää, itse todella rumana naisena, että en kerta kaikkiaan osaisi kiinnostua fyysisesti epäviehättävistä mieshenkilöistä. Tuntuu ikävältä ajatella itseään pinnallisena, koska muuten olen elämässäni olevinani hyvinkin "intellektuelli" ja "syvällinen", mutta eipä tuota oikein muutenkaan voi selittää. Miehen kauniit kasvonpiirteet kiinnittävät ensimmäisenä huomioni - persoonallisuus toki tekee ihmisestä loppupeleissä kiinnostavan, mutta vain, jos ulkomuoto täyttää tietyt kriteerit.
Sinänsä teoreettista, koska itse olen niin ruma, mutta siis... joo. Olen ajatellut, että saatan olla vastakkaisen sukupuolen kauneuteen fiksoitunut juuri siitä syystä, että olen itse niin ruma.
No voi zeus, ei kauneus tee ihmisestä pinnallista. Kyse on vain geeneistä, tunnen itse useamman todella kauniin ihmisen, nyt kun mietin, niin se luonnostaan kaunein on varmasti yksi vaatimattomimmista ja ei-pinnallista ihmisistä, mitä olen tavannut.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:51"]
No voi zeus, ei kauneus tee ihmisestä pinnallista. Kyse on vain geeneistä, tunnen itse useamman todella kauniin ihmisen, nyt kun mietin, niin se luonnostaan kaunein on varmasti yksi vaatimattomimmista ja ei-pinnallista ihmisistä, mitä olen tavannut.
[/quote]
En minä tätä tarkoittanutkaan - siis mitään selkeää jakoa, että kauniit olisivat pinnallisia ja rumat syvällisiä tai jotain. Pohdin vain sitä, että odottavatko kauniit ihmiset enemmän myös kumppaninsa ulkonäöltä, kun kerran keskimäärin ihmiset pariutuvat tasoaan vastaavien kanssa.
Toisaalta voisi myös luulla, että todella kauniit ihmiset ovat sen verran tottuneet oman ulkonäkönsä tuomiin etuihin, että näkisivät ikäänkuin sen pinnallisuuden läpi.
Tein aloituksen vain siksi, että olisi kiva kuulla ihmisten erilaisia kokemuksia tästä.
T: ap
No kertokaa nyt edes omia kokemuksia "todella hyvännäköisistä" ihmisistä? :P