Sinä 45-50v nainen, oletko alkanut haista ”tädille”?
Tämä ihon ominaistuoksun muutos siis johtuu hormonaalisista syistä ja ihon ph-arvon muutoksesta, en tarkoita nyt mitään lian/hien hajua. Täytän 46 ja huomasin että olen alkanut haisemaan/tuoksumaan TÄDILLE. Huomasin tän kylpytakistani jota en pese niin tiuhaan, siinä oli tuttu ja kotoisa täti-tuoksu joka sukuni muillakin naisilla on siinä viidenkympin tienoolla tullut. Mulla jo aiemmin :)
Kommentit (126)
Pissa rupeaa haisemaan maahiselle.
En ehkä erota, haisenko itse toisenlaiselta kuin aiemmin, mutta sen olen huomannut, että aamulla makuuhuone haisee epämiellyttävältä. Nuorempana makkarissa oli vain "uninen" mutta miellyttävä tuoksu, aavistuksen tuuletusta kaipaava mutta periaatteessa ihan hyvä tuoksu. Nykyään haju on inhottava. Pitää tuulettaa koko kämppä. Käyn huolella suihkussa joka aamu ja harjaan hampaat hyvin ja juon vettä. Silti vaatteistakin joskus erottuu uudenlainen, epämiellyttävämpi haju. Ennen oma tuoksu vaatteissa oli hyvä.
Että kyllä tätituoksussa tai vanhan naisen tuoksussa perää on. Itse olen 50.
En haise tädille. Haisen Aromasätkälle tai sähkötupakalle. Riippuu kumpaan tuet riittää
Nyt kesälläkin 'täti' haisee aika voimakkaalle, haiskahtaa suorastaan pahalle. Sellainen hieman imelä haju, itsekin saatan haistaa joistakin omista vaatteista, siksi niitä äytyy pestä tiuhaan. Joku materiaali kerää hajua enemmän, ne kyllä hävitän.
Imelyyttä, happamuutta, pidempään hautuneena mukaan voi tulla voihapon eltaantuneisuutta ja ureaa. Siitä on tädin tuoksu tehty.
Tätituoksuvaiheeseen ehtineen kannattaa luopua tavasta käyttää "puolipitoisia" vaatteita. Moni tässä ketjussa onkin huomannut, että kylpytakki haisee tädiltä. Niin alkavat muutkin vaatteet haista, kun tädin aineenvaihduntatuotteissa viihtyvät bakteerit saavat aikaa mellestää. Koneeseen vain eikä takaisin kaappiin.
Ihan sama mille haisee mutta kyllä Nautin kun miehet eivät enää osoita minkäänlaisia kiinnostuksen merkkejä, saa olla ja kulkea ihan rauhassa ilman kyttäämistäkään.
Nimenomaan 'puolipitoiset' vaatteet alkavat haista. Mutta etenkin 60+ hujakoilla hajut on pahimmillaan ei vielä alle 50v mielestäni.
Voiko hormonikorvaushoito lisätä tädintuoksua?
Urheilen ja käyn 2x pvssä suihkussa. Käytän vartalovoidetta ja edp tuoksua.
Mikä helkkarin yleistys tämä on että tietyn ikäinen haisee?
Vierailija kirjoitti:
Voiko hormonikorvaushoito lisätä tädintuoksua?
Luulisin että asia on päinvastoin. Miehethän (alitajuisesti) haistaa onko nainen hedelmällisessä iässä vai ei. Ehkä siis estrogeenitasot liittyväy asiaan, ja niiden ylläpito voisi vähentää tätituoksua.
Vierailija kirjoitti:
Urheilen ja käyn 2x pvssä suihkussa. Käytän vartalovoidetta ja edp tuoksua.
Mikä helkkarin yleistys tämä on että tietyn ikäinen haisee?
Kai osaat tulkita, että suurin osa haiskahtaa. Pesut poistaa hajuja ja raikkaat puhtaat vaatteet. Tunkkaisten ihovoiteiden, hajuvesien, hiuslakkojen kombo lisää tädinhajua.
Puhtaat vaatteet niin ei haise mummolta
Hajunhäätövinkkejä saa laitella lisää.
Käyttäjä4064 kirjoitti:
Tämä on jonkun herneen nenään vetäneen miehen aloitus, kun palstalla on puhuttu vanhan miehen hajusta. Vanhasta miehestä lähtevä paha haju estää varoittaa naista, ettei tuon kanssa kannata lisääntyä.
Niinkö? Ilmeisesti sitten rahan haju sotkeutuu tuon vanhan ukon hajun kanssa niin, että yllättävän moni nuori nainen kumminkin pappojen kanssa lisääntyy.
Olen nähnyt erään vanhan kuolleen ihmisen ihan vierestä sellaisessa siihen tarkoitetussa tilassa. En tiedä johtuiko kuolleesta, vai tilassa olevista kynttilöistä/kukista/puhdistusaineista mutta tilassa oli sellainen jännä makeahko haju.
Nyt huomasin kuukautisten lopussa että menkkaveri tuoksahti ihan samalta makealta kuin siellä tilassa oli silloin.
En. En kyllä edes tiedä, mikä tätituoksu on.
N50
Enpä ole ikinä haistanut mitään tätituoksua kenessäkään, kuulostaa keksityltä ja aika naisvihamieliseltä. Eivätkö sedät siis haise?
Ikääntynyt jonne, ikäjonne, vanhapoika, peräkammarin poika, äidin ja isin tekopalkka😂😂