Jos sinulla olisi Turussa 500 000€ käytettävissä asuntoon
Mihin muuttaisit? Muutto edessä ja kaupunki on vieras. Apuja kaipaan.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:56"]
Lasten kanssa Marttiin tai Portsaan, ei kiitos.
[/quote]
Martti ja Portsa ovat olleet köyhien työläisten asuinalueita joskus sotien aikaan, nykyään trendialueita. Portsa on Turun Käpylä paitsi että on keskustassa. Tosin Turussa on kaikki lähellä, Raision Ikeakin kivenheito päässä Turun keskutasta
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:56"]
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13955072685270&itemcmd=move26&listSize=32&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2305923 mää varmaan kävisin tuolla esittelyssä
[/quote]
Tuossa asunnossa ei ole omaa saunaa, minulle ei kelpaisi. Ap:n perheestä en tiedä, onko saunominen omassa saunassa yhtä tärkeää heille kuin meille (nytkin juuri sauna on lämpeämässä :) ).
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:33"]
Sen hän voisi selventää, haluaako talon ja pihan vai arvostaako enemmän kävelymatkan päässä olevia palveluja. Autoasiat kyllä selvenevät sitten muuton jälkeen.
[/quote]
Muuton jälkeen? :) Ehheh, anteeksi, jos vähän hymyilyttää. :)
No toi ekan linkin kämppä siellä kaukana särkyneensydämenpolulla tms on kyllä mun makuun aivan liian kallis koska on todellakin keskellä hornantuutista ja tohon hintaan luulos jo saavan paremmalla mailla tehdyn asunnon. Ärsyttäsi maksaa noin paljon ja sit joutuisi pinnat vielä uusimaan jos ei yhtään miellytä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:56"]
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13955072685270&itemcmd=move26&listSize=32&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2305923 mää varmaan kävisin tuolla esittelyssä
[/quote]
Tuossa asunnossa ei ole omaa saunaa, minulle ei kelpaisi. Ap:n perheestä en tiedä, onko saunominen omassa saunassa yhtä tärkeää heille kuin meille (nytkin juuri sauna on lämpeämässä :) ).
[/quote]
me on asuttu marraskuusta saakka uudessa kämpässä, ja en ole saunonut kertaakaan..
En ainakaan mitään Jethromaista, vankilanoloista betonibunkkeria ostaisi. Ruma, kolkko ja persoonaton. Enkä ainakaan Turkuun muuttaisi, enkä ostaisi sellaista ikäloppua Bemariakaan, kun JR:llä on.
Jos olisi paljon riihikuivaa, muuttaisin Sipooseen tai johonkin Espoon Nuuksion lähelle. Kauniille paikalle, josta on hyvät kulku- ja liikenneyhteydet keskuksiin.
Mulle kelpaisi hyvin tämä, jos olisi rahat.
Nummi on kiva rauhallinen alue lähellä keskustaa.
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7938585
Mustainveljestenkujalla oli jokunen viikko sitten asunto myynnissä, se olisi ollut unelmapaikka asua.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:54"]Marttiin tai Portsaan isoon puutaloasuntoon. Tosin tuosta budjetista jäisi silti ainakin 200 000€ yli, sillä voisi vähän rempata ja loput laittaa säästöön.
[/quote]
Ja lämmityskustannukset on aivan jäätävät. Parikin kaveria joutunut myymään näistä ihanista puutaloista kämppänsä, kun lämmityskulut on aivan kauheat
[/quote]
No joo, onhan ne. Takkaa täytyy tosiaan käyttää paljon, enkä tullut ajatelleeksi polttopuun hintaa, meiltä kun sitä tulee omasta metsästä. Asun itse siis Martissa, ja en näe mitään syytä miksei lapsiperheet täällä viihtyisi. En ymmärrä myöskään mitä vaarallista täällä on lasten kannalta.
[/quote]Minä pelkäisin liikennettä alakoululaisten vanhempana. Lisäksi itse maalla kasvaneena kaipaan itselleni ja lapsilleni luontoa ympärille
[/quote]
Itse olen kasvanut maalaistaajamassa, opiskellut Turussa, tehnyt kiekan ulkomaille ja asun nyt Helsingissä. Appivanhemmat asuvat edelleen Turussa Martissa, eivät tosin puutalossa, vaan niissä funkkiskerrostaloissa. Minusta liikenteen vaarallisuus on hyvin suhteellista, en oikein osaa pitää Itäistä Pitkäkatua tai Martinkatuakaan minään sellaisina valtaväylinä, joista alakoululainen ei selviäisi, jos joutuu ne koulumatkalla ylittämään. Väistämättähän näin ei edes ole Martissa asuessa.
Turku kokonaisuudessaan on oikein rauhallinen kaupunki, katsoisin enemmän kyllä koulujen tasoa asuinpaikan vallinnassa. Esimerkiksi mieheni kasvoi aikanaan Uittamon rivitalopuolella, joka oli 1980-luvulla yksi Turun suosituimpia alueita. Ensimmäiset luokat koulua kävi ala-astetta Uittamolla, koulumatka oli lyhyt ja koulu kiva. Siitä sitten siirtyi Vähä-Heikkilään luokille 3-6 ja yläasteelle Puropellolle, jolla oli jo tuolloin todella rankka maine - ja tunnenkin toisen entisen Puropellon oppilaan, jota oikeasti kiusattiin fyysisesti rankasti, joten eivät tainneet olla pelkkiä puheita?Nykytilasta en tiedä, mutta kurinpito-ongelmat harvoin ovat helpottaneet noista ajoista.
Joten ehkä joku sellainen, joka asuu tällä hetkellä Turussa, ja jolla on kouluikäisiä lapsia, voisi valottaa tilannetta?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:14"]
Juu toi on ihana, mut siinä ei ole omaa pihaa oikeastaan yhtään, joka naapuri näkee pihallesi ja Hämeentien liikennemelu on rasittavan lähellä :(
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:14"]
[/quote]
Nummi on jees, mutta minulle tuossa talossa on liikaa vanhaa näkyviin jätettyä hirsiseinää. Tykkään modernimmasta meiningistä, tosin en betonibunkkereista.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:33"]
Sen hän voisi selventää, haluaako talon ja pihan vai arvostaako enemmän kävelymatkan päässä olevia palveluja. Autoasiat kyllä selvenevät sitten muuton jälkeen.
[/quote]
Muuton jälkeen? :) Ehheh, anteeksi, jos vähän hymyilyttää. :)
[/quote]
Hymyile pois. Muualta muuttavalle voi tulla yllätyksenä, että Turun keskustassa ei tosiaan tarvitse autoa välttämättä ollenkaan. Kyllä sen sitten ajan kanssa huomaa, kuinka monta tarvitsee. Ja ne autopaikat nyt vaan eivät ole minkään tason ongelma. Jos ei omasta yhtiöstä saa tarpeeksi paikkoja, täällä on melkein joka korttelissa joku halli, josta saa vuokrata lisätilaa. Tiedän kyllä, että jotkut Heidekenillä syntyneet ajattelevat, että viereiseen kortteliin on liian pitkä matka kävellä (sen takiahan se Toriparkkikin muka pitää rakentaa), mutta esim. pk-seudulta muuttaneelle täällä ovat ihan kaikki välimatkat todella lyhyitä.
Nummi ja Uittamo ovat lapsiperheiden suosimaa aluetta. Sieltä saa omakotitaloja ja lähellä ei ole mitään halpoja vuokrataloja (ulkomaalaisia). Itse muuttaisin siis sinne, hyvät kulkuyhteydet keskustaan (n. 5 km).
Jos nyt koko puoli milliä pitäisi nimenomaan asumiseen laittaa niin laittaisin siihen ykkösasuntoon esim 300 t ja ostaisin lisäksi keskustasta/lähistöltä kaksi yksiötä tai pientä kaksiota joissa voisi alkuun pitää vuokralasia ja myöhemmin antaa lasten käyttöön (vastiketta vastaan) mikäli jäisivät kaupunkiin opiskelemaan... Ja lasten muutettua isompiin taas vuokralaiset kehiin.
Joo AP:n ei sitten kannata yhtään pelästyä turkulaisten väitteitä, että se tai tämä paikka on meluisa tai ihan ison tien lähellä. Muutin Turkuun Kehä I:n laidalta, eikä täällä ole minun mielestäni yhtään isoa tietä lähimaillakaan. Turun tiheimmin liikennöidyt kadut ovat Helsingin mittapuulla hiljaisia, jopa yksisuuntaisilla läpikulkukaduilla Puistokadulla ja Koulukadulla liikenne lakkaa lähes täysin viimeistään klo 22 illalla alkaakseen taas seitsemän maissa - tai jos on sunnuntai niin kymmeneltä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:20"]
Nummi ja Uittamo ovat lapsiperheiden suosimaa aluetta. Sieltä saa omakotitaloja ja lähellä ei ole mitään halpoja vuokrataloja (ulkomaalaisia). Itse muuttaisin siis sinne, hyvät kulkuyhteydet keskustaan (n. 5 km).
[/quote]
Heh joo ulkomaalaisia kannattaa varoa niistähän voi saada vaikka mitä kansainvälisyyspöpöjä ja se on turkulaiselle huono juttu!
En tiedä, miten paljon nämä meidän turkulaisten kinastelut taloista, asunnoista ja niiden sijainnista ap:ta auttavat. :D Toivottavasti nyt edes jotain osviittaa niistä sentään saa, ja oman perheensä mieltymykset ja tarpeet tunnistaen koti löytyy jostain suunnasta Turkua, ennen kuin työt alkavat. :D
Ei Turussa ole meille sopivaa kerrostaloasuntoa, joka maksaisi noin paljon. Puolet tuosta riittää sellaiseen asumiseen, josta olemme kiinnostuneet. Asumme keskustassa 200 000 euron kämpässä ja olemme erittäin tyytyväisiä.
Turussa saisi tuolla rahalla melkein mitä vaan. Muuttaisin keskustaan kerrostaloasuntoon. Hyvät koulut ja kaikki palvelut lähellä sekä myös jokiranta.