Minä kaipaan Anttila tyyppistä tavarataloa, erityisesti 80-luku oli hienoa aikaa
Vielä 30-vuotta sitten Anttila oli todella kiva kauppa, kaikille jotakin ja aika hyvälaatuista tavaraa tuolloin. Myös postimyynti oli kiva
Kommentit (112)
Pakko kommentoida ihan jo ekan sivun jälkeen että tuleepas tästä ketjustakin hyvä fiilis. Vähän samalla tavalla kuin Anttilasta ;-)
Kodin ykkönen oli hyvä: paljon ostin lakanoita, verhoja, mattoja yms yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kultaa muistot. Anttila oli aina sellainen vähän B-laatuinen tavaratalo.
Anttilan vaatteet oli kyllä laadukkaita jos vertaa mitä rättiä nykyään halpiskaupoissa myydään, nämä henkkamaukat ja lindexit.
Anttilassa vaatteet olivat aina vähintään 2-3 vuotta vanhaa muotia ja mallit ja leikkaukset olivat hieman junttimaisia. Laatu oli pääosin keskinkertaista, osin huonoakin. Ehkä muutama hyvälaatuinenkin mahtui joukkoon toki.
Kuten kirjoitin, oli laadukasta verrattuna nykyisiin halpisrättikauppoihin. Nämä henkkamaukkojen vaatteet on ihan kertakäyttökamaa.
No miksi vertaat halpisrättikauppoihin? Oli se Anttila paljon kalliimpi kuin H&M, Gina tai NewYorker. Jos laadukkaampaa haluat, niin mene Sokokselle, Stockalle tai vaikka Haloseen, Kekäleeseen tai Aleksi13. (Jos jollain tulee lisää vastaavia vaatekauppoja mieleen, niin kertokaa, sillä mä epätoivoisesti haluan löytää uusia vaatekauppoja, joista aikuinen nainen voi löytää vaatteita).
Entäs sitten, kun meidän paikkakunnallamme ei ollut Sokosta, Stockmannia, Halosta, Kekälettä(?) tai Aleksi13:ta, mutta oli Anttila ja se riitti ihan hyvin?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kodin ykkönen oli hyvä: paljon ostin lakanoita, verhoja, mattoja yms yms.
Minä taisin ostaa Anttilasta ainakin vaaleat rullaverhot.
Muistan, miten olin lapsena kateellinen naapurin pojille pelkästä Anttilan postimyyntiluettelosta, kun siinä oli sellaisia leluja, joita ei kotipaikkakunnalla edes myyty.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan Anttilan kuvastoa ja kuponkivihkoa.
Vierailija kirjoitti:
Se aika on mennyttä, nää kivijalka liikkeet kaatuilee vauhdilla.
Ei Anttila ollut kivijalkaliike vaan tavarataloketju.
Kivijalkaliike on pieni business, yleensä keskittynyt kapeaan tuoteryhmään.
Kaipaan Kukkura-kauppaa ja Kukkura-merkkejä!
Oli melkoisen ruma temppu hävittää Anttila ja Kodin1 tästä maasta. Yksikään toinen liike tai ketju ei tarjoa samalla lailla ihan kaikkea taivaan ja maan väliltä, kohtalaisella laadulla ja kohtuulliseen hintaan. Kaikkein vähiten ruotsalaiset tai norjalaiset ketjut jotka myy pelkkää roskaa. Aikoinaan tuli käytyä noissa kummassakin ja aina löytyi mitä etsi ja vähän enemmänkin. Anttilalla taisi olla oma ruokaosastokin tosin siellä kävin harvemmin.
Kaipaan Anttilan kodinosastoa, kosmetiikkaosastoa, levyosastoa, sekä Kodin Ykköstä. Anttilasta sai aina esim. Iittalan astiat tai Finlaysonin liinavaatteet halvemmalla kuin vaikka Sokokselta. Ostin Anttilan kosmetiikkaosastolta lähes kaikki meikit ja hygieniatuotteet ketjun sulkeutumiseen asti. Siellä oli usein hyviä tarjouksia. Levyosasto oli teinille taivas, ja opiskeluaikoina ostin paljon leffoja, jotka maksoivat 8-10 euroa per DVD. Vaatteita en ostanut, paitsi ehkä joskus jotain sukkia ja peruspikkareita. Vaatteet tuppasivat olemaan mallia ultravenyvä tätitunika, hiihtarit ja Minni Hiiri-paituli.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan Kukkura-kauppaa ja Kukkura-merkkejä!
Huh minkä flashbackin menneisyyteen iskit nyt! Olin unohtanut
Missä?