Minä kaipaan Anttila tyyppistä tavarataloa, erityisesti 80-luku oli hienoa aikaa
Vielä 30-vuotta sitten Anttila oli todella kiva kauppa, kaikille jotakin ja aika hyvälaatuista tavaraa tuolloin. Myös postimyynti oli kiva
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää hyvät ystävät. Nykyinen Tokmanni on vähän sama kuin entinen Anttila. Hyvää tavaraa saa halvalla.
Ei voi verrata lähimainkaan. Anttilassa oli esim. jouluaikaan aina hieno jouluosasto ja runsaasti tarjontaa. Tokmannissa ei ole kuin yksi hassu hylly, jossa ylihinnoiteltu "perhepakkaus" joulupalloja ja parit valosarjat.
Lisäksi Anttilassa oli laatuastioita ja kodin tekstiilejä ja jopa kangasosasto. Ja vaatteita ja kenkiä lapsista vanhuksille.
Kaipaan <3
jossain anttilassa oli myös syötävää ja kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan Anttilan kuvaston naisten alusvaateosiota.
-Pertti
Joku muukin muistaa! Nämä oli "kovaa valuuttaa" 80-luvun teinipojalle, jos tiedätte mitä tarkoitan. :D
Kyllä nuorena tyttönäkin tuli tutkailtua ja ihmeteltyä aikuisten naisten alusvaatteita. Oman äidin vaatekaapille kun ei saanut mennä. Siinä mitään seksuaalista ollut, kauhistutti vaan ne törröttävät rintsikat ja housuliivit, että milloin itse joutuu sellaisia käyttämään. Tämä siis joskus 60-70-lukujen vaihteessa.
Voi hävetys ne 70-80 -lukujen alusvaatekuvat, joissa naisten buubiskarvat kuultavat alushousujen läpi ja miesten nivuskarvat rehottavat pistoolialkkareiden reunoilla.......... eikä muuten ajeltu rintakarvojakaan vielä silloin.
Anttilassa oli myös hyvä kosmetiikkaosasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pertti
Joku muukin muistaa! Nämä oli "kovaa valuuttaa" 80-luvun teinipojalle, jos tiedätte mitä tarkoitan. :D
Kyllä nuorena tyttönäkin tuli tutkailtua ja ihmeteltyä aikuisten naisten alusvaatteita. Oman äidin vaatekaapille kun ei saanut mennä. Siinä mitään seksuaalista ollut, kauhistutti vaan ne törröttävät rintsikat ja housuliivit, että milloin itse joutuu sellaisia käyttämään. Tämä siis joskus 60-70-lukujen vaihteessa.
Voi hävetys ne 70-80 -lukujen alusvaatekuvat, joissa naisten buubiskarvat kuultavat alushousujen läpi ja miesten nivuskarvat rehottavat pistoolialkkareiden reunoilla.......... eikä muuten ajeltu rintakarvojakaan vielä silloin.
Ihanan aitoa! Mallit oli sentään ihmisiä eikä mitään barbeja.
Ihana lukea muistoja. Oma Anttilani oli graniitti-Anttila ja muistan kerran olleeni siellä kahvilassa treffeillä, vaikka en muuten kahvilaa erityisesti arvostanut. Top ten oli teininä lempiosasto. Lapsuuden kodissamme ei sisustusta harrastettu, mutta Anttilassa tykästyin koriste-esineisiin ja himmeleihin, joita toin kotiin ja annoin lahjaksi.
Jo lapsena Anttilasta tuli sellainen vähän puolivillainen vaikutelma: se oli sellainen tylsä ja yllätyksetön koko kansan tavaratalo. Teininä tykkäsin Top Tenistä ja se olikin Anttilan parasta antia.
Joskus 2000-luvun alussa Anttilan hinnat karkasivat lähes Stockan ja K-ryhmän tasolle ja jossain vaiheessa valikoimat olivat yleensä auttamattoman vanhentuneita muutamia hittituotteita lukuunottamatta. Anttila ei ollut enää missään kovin hyvä.
Ne katalogit olivat niiden "tavaramerkki", mutta ne itse myytävät tavarat olivat sellaista keskinkertaista höttöä kalliilla hinnoilla. Nykyisin voin kokea anttilamaisen kasarinostalgian menemällä Tokmanniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pertti
Blääh. Miksi ette sitten ostaneet heidän tuotteitaan ahkerammin, jos ne olivat niin kivoja ja kauppakin niin ihku?
Oikeassa kaupunkitavaratalossa oli se hyvä puoli että sinne ei menty ostoskärryn kanssa ja muksut jätettiin kotiin jos mahdollista. Sinne mentiin ostamaan jotain jota tarvitsee, esim vaatteita tai kenkiä tai taloustavaroita tai elektroniikkaa tai musiikkia. Tavarat olivat ylipäänsä laadukkaita eli eivät "made in Peooples Republic of China". Anttila, Sokos, Stockmann, Pukeva, jokaisella oli oma profiilinsa vaikka peruskamat saattoivat olla samoja. Ostosten lomassa mentiin kahville, lounaalle tai jopa kaljalle, koska niiden ravintoloista sai niitäkin palveluja. Laatutavarataloissa oli nuorena miehenä siksikin mukava käydä koska niissä näki naiskauneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pertti
Anne Kukkohovi parikymppisenä aah...
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa kaupunkitavaratalossa oli se hyvä puoli että sinne ei menty ostoskärryn kanssa ja muksut jätettiin kotiin jos mahdollista. Sinne mentiin ostamaan jotain jota tarvitsee, esim vaatteita tai kenkiä tai taloustavaroita tai elektroniikkaa tai musiikkia. Tavarat olivat ylipäänsä laadukkaita eli eivät "made in Peooples Republic of China". Anttila, Sokos, Stockmann, Pukeva, jokaisella oli oma profiilinsa vaikka peruskamat saattoivat olla samoja. Ostosten lomassa mentiin kahville, lounaalle tai jopa kaljalle, koska niiden ravintoloista sai niitäkin palveluja. Laatutavarataloissa oli nuorena miehenä siksikin mukava käydä koska niissä näki naiskauneutta.
80-90-luvuilla bulkkitavarat ja lelutkin olivat hyvin usein "Made in Hongkong" tai "Made in Taiwan". Eli nykyisen Kiinan alueelta. Jotkut tekstiilit olivat "Made in Portugal".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilan levyosasto kirjoitti:
Minä kaipaan eniten Anttilan levyosastoa, jossa oli mukava käydä katsomassa mitä uutta musiikkia, elokuvia ja tv-sarjoja oli saatavilla. Lisäksi siellä oli niitä alennuslaareja, joista pystyi tekemään edullisia löytöjä. Anttilasta tuli vuosien varrella ostettua paljon LP-, CD-. DVD- ja Blu-ray-levyjä, jotka ovat edelleen hyvässä tallessa kotona. Parhaimmillaan Anttila taisi vastata noin 25 %:n äänitteiden kokonaismyynnistä Suomessa.
Nykyisin vastaavat hankinnat pitää tehdä netistä tilaamalla etenkin CDON:in kautta, sillä myös varsinaiset levykaupat ovat pahasti harventuneet.
Ai vieläkö joku ostaa levyjä?
Varmaankin ne, jotka oikeasti harrastavat musiikkia.
Kyllä. Juuri näin.
Onko cd:t vai lp:t suosiossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-90-luvuilla bulkkitavarat ja lelutkin olivat hyvin usein "Made in Hongkong" tai "Made in Taiwan". Eli nykyisen Kiinan alueelta. Jotkut tekstiilit olivat "Made in Portugal".
Taiwan ei ole osa Kiinaa muuten kuin Kiinan kommunistisen johdon mielestä.
Vierailija kirjoitti:
30-VUOTTA 30-VUOTTA 30-VUOTTA😑😑😑 Minkä VÍȚUŃ takia ette ikinä opi?!
kaikki uusi ei ole aina parasta,paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilan levyosasto kirjoitti:
Minä kaipaan eniten Anttilan levyosastoa, jossa oli mukava käydä katsomassa mitä uutta musiikkia, elokuvia ja tv-sarjoja oli saatavilla. Lisäksi siellä oli niitä alennuslaareja, joista pystyi tekemään edullisia löytöjä. Anttilasta tuli vuosien varrella ostettua paljon LP-, CD-. DVD- ja Blu-ray-levyjä, jotka ovat edelleen hyvässä tallessa kotona. Parhaimmillaan Anttila taisi vastata noin 25 %:n äänitteiden kokonaismyynnistä Suomessa.
Nykyisin vastaavat hankinnat pitää tehdä netistä tilaamalla etenkin CDON:in kautta, sillä myös varsinaiset levykaupat ovat pahasti harventuneet.
Ai vieläkö joku ostaa levyjä?
Varmaankin ne, jotka oikeasti harrastavat musiikkia.
Kyllä. Juuri näin.
Onko cd:t vai lp:t suosiossa?
Anttilassa myytiin sitä myydyintä mainstream-musiikkia. Sen ajan musiikin erikoisliikkeet vastasivat sitä puolta, jota nykyajankin musiikin harrastajat suosivat. Verkkokaupan kasvu ja globalisaatio nitistivät Anttilan. Muualta verkosta tai uökomailta rantautuneilta kilpailijoilta sai enemmän, parempaa ja halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiwan ei ole osa Kiinaa muuten kuin Kiinan kommunistisen johdon mielestä.
Aasiasta se muovinen bulkkikrääsä on kuitenkin tullut jo vuosikymmeniä.
Se päivä kun Anttilan kuvasto tuli postilaatikkoon oli juhlapäivä! Siskon kanssa tästä aina taisteltiin. Elämäni ensimmäiset ulkomaalaiset näin Tampereen Anttilassa n. 12-vuotiaana :D. Olen kotoisin pirkanmaalaisesta pikkukylästä.
Kyllä, kaipaan myös Anttilaa.
Anttilasta on lämpimät muistot, koska sen elintarvikemyymälä on viimeinen paikka, jossa multa on kysytty paperit kaljaostosten yhteydessä. Olin silloin 24.
M50