Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä kaipaan Anttila tyyppistä tavarataloa, erityisesti 80-luku oli hienoa aikaa

Vierailija
20.11.2020 |

Vielä 30-vuotta sitten Anttila oli todella kiva kauppa, kaikille jotakin ja aika hyvälaatuista tavaraa tuolloin. Myös postimyynti oli kiva

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttilan levyosasto kirjoitti:

Minä kaipaan eniten Anttilan levyosastoa, jossa oli mukava käydä katsomassa mitä uutta musiikkia, elokuvia ja tv-sarjoja oli saatavilla. Lisäksi siellä oli niitä alennuslaareja, joista pystyi tekemään edullisia löytöjä. Anttilasta tuli vuosien varrella ostettua paljon LP-,  CD-. DVD- ja Blu-ray-levyjä, jotka ovat edelleen hyvässä tallessa kotona. Parhaimmillaan Anttila taisi vastata noin 25 %:n äänitteiden kokonaismyynnistä Suomessa.

Nykyisin vastaavat hankinnat pitää tehdä netistä tilaamalla etenkin CDON:in kautta, sillä myös varsinaiset levykaupat ovat pahasti harventuneet.

Ai vieläkö joku ostaa levyjä?

Varmaankin ne, jotka oikeasti harrastavat musiikkia.

Vierailija
22/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttila oli kyllä ihan paras ja olin kassallakin yhden kesän töissä 80-luvun lopulla. Hienoa aikaa ja henkilökunta alennukset oli hyvät. Oli aina juhlapäivä kun uusi kuvasto tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilan levyosasto!! Miten oon unohtanut tämän?! Tuli mukavia muistoja mieleen vanhasta ajasta.

Vierailija
24/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaijai!

Aika tasan 30 vuotta sitten avattiin Tikkurilan Anttila, oli silloin kuulemma Suomen suurin. Juuri joulun alla, kunnon joulutohina päällä. Kaverin kanssa käytiin siellä katsomassa etenkin Nintendon pelejä ja pelailemassa innoissaan. Silloin kaikki oli niin käsin kosketeltavissa, nykyään digiaika on laimentanut tuollaiset kokemukset. Bonuksena vielä oli kunnon talvi lumikinoksineen. :)

Valitettavasti ei enää ole rakennustakaan, vaikka rupesihan se vähän pieni ja sokkeloinen olemaan. :/

Vierailija
25/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kaipaan Anttilan kuvaston naisten alusvaateosiota.

-Pertti

Joku muukin muistaa! Nämä oli "kovaa valuuttaa" 80-luvun teinipojalle, jos tiedätte mitä tarkoitan. :D

Vierailija
26/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan, mutta nyt kun ajattelen, niin en kyllä käynyt kovin usein ostoksilla niissä... Että voi miettiä, miksi ne meni konkkaan. Stocka on seuraavana jonossa.

Vierailija
27/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anttilan levyosasto kirjoitti:

Minä kaipaan eniten Anttilan levyosastoa, jossa oli mukava käydä katsomassa mitä uutta musiikkia, elokuvia ja tv-sarjoja oli saatavilla. Lisäksi siellä oli niitä alennuslaareja, joista pystyi tekemään edullisia löytöjä. Anttilasta tuli vuosien varrella ostettua paljon LP-,  CD-. DVD- ja Blu-ray-levyjä, jotka ovat edelleen hyvässä tallessa kotona. Parhaimmillaan Anttila taisi vastata noin 25 %:n äänitteiden kokonaismyynnistä Suomessa.

Nykyisin vastaavat hankinnat pitää tehdä netistä tilaamalla etenkin CDON:in kautta, sillä myös varsinaiset levykaupat ovat pahasti harventuneet.

Ai vieläkö joku ostaa levyjä?

Varmaankin ne, jotka oikeasti harrastavat musiikkia.

Kyllä. Juuri näin.

Vierailija
28/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt postimyynti on palannut takaisin, kuvasto vaan on netissä. Muistan kuinka katalogipostimyynti oli jotain ihan kivikautista, että piti odotella niitä paketteja eikä palautuskaan tainnut olla kovin helppoa.

Mutta kyllä, kaipaan Anttilaa, siellä oli kiva kulkea ja katsella ja ostaa vaikka uudet sakset tai piparkakkumuotti.

Vierailija
29/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna sitä kaipaa juuri eniten. Kaikki joululahjat sai ostettua samasta paikasta parissa tunnissa.

Vierailija
30/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö ostoksille IKEAAN ta Lidliin tai H&M  tai JYSKiin niin kotimaiset  vastaavat yrityksetkin pysyy pystyssä.

Kotimainen yritys jättää kaikki liikevoitotkin Suomeen verotettavaksi, ja hyvinvointivaltio saa verotuloja, ja rahaa riittää koulutukseen, terveydenhoitoon, työttömyystukeen jne

Vierailija
31/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Anttilan monipuolisuutta. Oli äänilevyjäkin.

Vierailija
32/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät varasti kassat ja asiakkaan kortit , käteiset menee myyjän puseron sisään . Kohteli huonosti asiakkaita nuoret myyjät ulkomaalaisia taustoista . Varastaa tavarat ja rahat myyjät ettekö jo tajua . Jotkut asiakkaat kävelee kauppaan ottaa tavaran mukaan ja kävelee ulos . Rajat auki vaan niin kohta ei ole mitään missään . Venäjällä ei ollut kauppojen hyllyissä mitään neukkujen aikana . Nyt siellä on kaikki varastettua täältä . Ukrainassa myydään Suomesta varastettua tavaraa . Narvassa. Ette pidä puolianne. Kodeista jo varastavat venäjäseuralaiset ja muu porukka täällä meillä Suomesta . Työkalut vaateet kattolamput lähtee kpveleen .

Vierailija
33/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin nuorempana kavereiden kanssa välillä isommassa kaupungissa shoppailemassa, ja Anttila oli se paikka minne mentiin viettämään aikaa kun kaikki muut oli vielä aamulla kiinni.

Hyviä muistoja

Vierailija
34/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten se joutui konkurssiin.. siellähän kävi suht paljon ihmisiä. Muistan vieläkin miltä Anttilassa tuoksui!

Vierailija
35/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortit varastetaan kirjoitti:

Myyjät varasti kassat ja asiakkaan kortit , käteiset menee myyjän puseron sisään . Kohteli huonosti asiakkaita nuoret myyjät ulkomaalaisia taustoista . Varastaa tavarat ja rahat myyjät ettekö jo tajua . Jotkut asiakkaat kävelee kauppaan ottaa tavaran mukaan ja kävelee ulos . Rajat auki vaan niin kohta ei ole mitään missään . Venäjällä ei ollut kauppojen hyllyissä mitään neukkujen aikana . Nyt siellä on kaikki varastettua täältä . Ukrainassa myydään Suomesta varastettua tavaraa . Narvassa. Ette pidä puolianne. Kodeista jo varastavat venäjäseuralaiset ja muu porukka täällä meillä Suomesta . Työkalut vaateet kattolamput lähtee kpveleen .

Toivoisin että Seela Sella lukisi tämän runon.

Vierailija
36/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kultaa muistot. Anttila oli aina sellainen vähän B-laatuinen tavaratalo.

Vierailija
37/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylpeä kun pääsin Anttilaan kesätöihin.

Vierailija
38/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää hyvät ystävät. Nykyinen Tokmanni on vähän sama kuin entinen Anttila. Hyvää tavaraa saa halvalla.

Vierailija
39/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan Anttilan kuvastoa ja kuponkivihkoa.

Minä kaipaan Anttilan kuvaston naisten alusvaateosiota.

-Pertti

Jep, sivut oli selattu hiirenkorville ja nykyään olen rintaliivitietäjä. Olen vaimon apuna rintsikkaostoksilla 😁

Martti 47

Vierailija
40/112 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ikävöin kodin ykköstä! Hyvät tuotteet ja vaihtuvuus eikä liian kallis.

Onko tällä mitään tekemistä aikaisemman Kodin ykkösen kanssa: https://www.kodin1.com/

Toimii netissä, mutta on myymälä Lanternassa myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän