Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipide 20.11.2020: Vanhemmat viivyttelevät avun hakemisessa, ja se on suuri ongelma lastensuojelussa

Vierailija
20.11.2020 |

Metka mielipide Helsingin Sanomissa tänään. Tuntuu kuin apua hakevat vanhemmat usein haluttaisiin saada pois perheneuvoloista mahdollisimman nopeasti.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007628648.html

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ne perheet, jossa isoimmat ongelmat (pahat päihde-, väkivalta ym.) eivät hae apua. Sitten ne normaalit perheet, joissa on ongelmia hakevat apua, mutta eivät välttämättä saa. Ainakin palstan ja median perusteella olen saanut kuvan, että resurssit on tosi tiukat ja tullaan paikan päälle keskustelemaan, mutta todellista apua ei saa.

Lähipiiristä tosi ongelmaisten kohdalla tiedän, etteivät oikeasti järkyttävästi lapsiaan laiminlyövät näe itsessään mitään ongelmaa ja siksi hae mitään apua. Ihan sama saako lapsi ruokaa tai onko kakat vaipassa monta vuorokautta, kun vanhemmat aina huumeissa/kännissä. Näiltä sitten huostaanotetaan lapset suoraan.

Kunpa näihin "normaalimpien" perheiden kohdalla resurssit eivät tulisi vastaan, vaan apua hakeva saisi apua.

Näin se taitaa usein mennä. Lopputuloksena kaikki ovat tyytymättömiä.

Vierailija
22/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi