Miten joku voi kuvitella, että naisen seuraaminen kaupassa johtaa johonkin hyvään?
Eilen illalla kaupassa maskikasvoinen mies katsoi minua kiinnostuneesti. Ei siinä vielä mitään, mutta kun menin katselemaan toista hyllyä, niin hetken päästä selän takaa kuuluu hiljainen vihellys. Se sama mies vihelsi minulle ja seisoi nyt paikallaan katsellen minua muutaman metrin päässä. Vaikka hänellä olikin maski, uskoin nähneeni että hän hymyili, silmät näyttivät siltä. Lähdin toiseen suuntaan.
Eikös hetken kuluttua se sama mies tule taas katselemaan samaa hyllyä kanssani vilkuillen minua. Lähdin taas muualle. Tämä mies seurasi minua koko ajan, ehdin sokkeloida kaupassa muutaman minuutin ajan ja jokaisella kerralla lopputulos oli se, että mies tuli sinne missä minä olin.
Sitten olinkin jo saanut ostokseni tehtyä, menin kassalle ja lähdin kotiin. Onneksi miestä ei enää näkynyt. Oli todella omituinen koko tilanne.
Mitä voi liikkua tuollaisen ihmisen päässä? Miten joku edes voi ajatella, että mitä enemmän pakottaa itseään toiselle, sitä enemmän toinen kiinnostuu? Sehän menee juuri päinvastoin😬
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla mene kassalle pyytämään apua. Kerran oon joutunut menemään kaupassa olevan vartijan luo.
Ja mitä luulet että myyjä tekee? Pitää metoo-puheen? Voimaantunut nainen ei kykene itse avaamaan suutaan?
Tajuatko, miten vaarallinen tuollainen voi olla? Kauppiaalla on enemmän valtaa asettaa asiakkaalle rajoja kuin sillä ahdisteltavalla.
Ihme oletus taas, että miehen on pakko olla joku pervo hullu. Suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä, joista ei ole mitään vaaraa, varsinkaan päiväsaikaan kaupassa. Kyllä ne hullut liikkuu yöaikaan, jos ovat liikkuakseen.
Maski auttaa miehiä ottamaan sosiaalista kontaktia naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, no oma kokemuksenikin on hieman outo. Toki ei koskaan selvinnyt, että oliko tämä mies minusta niinkään kiinnostunut vai muuten vain outo.
Olin 18-vuotiaana töissä kaupassa, ja täyttelin siellä hyllyjä ihan normaalisti. Kunnes sellainen 40-50-vuotias mies tuli luokseni ja halasi. Ei sanonut mitään, mutta halasi. Tämän jälkeen hän aika usein minut nähdessään tuli luokseni, toisinaan jopa sanoi jotain ja sitten halasi. Niin työpaikallani kuin toisinaan kadulla, jos satuttiin törmäämään.
Olin nuori ja hämilläni. En osannut kieltää, vaan lähinnä, jos näin häntä, niin kipitin karkuun. Töissä en uskaltanut sanoa pomolleni, pelkäsin että pitää minua jotenkin outona, kun en itse saa tilanteita loppumaan. Lopulta rupesin säikkymään jokaista nurkan takaa tulijaa ja pomoni usein huusikin minulle etukäteen, että oli esim. varastossa tms. että en säikähdä häntä. Huomasi siis käytökseni, mutta en silti saanut asiasta kerrottua. Lisäksi tuossa kaupassa sai ostettua ns. laskulle, joten kassalla selvisi myös aikoinaan tuon halailijan kokonimi minulle.
Puoli vuotta kestin tuota ja sitten lopetin vain työt tuolla ja muutin pois. Ihana työpaikka oli muuten, joten hieman harmitti nuo tilanteet.
Tuollaiset ottavat tarkoituksella kohteeksi nuoria ja aran oloisia naisia. Tarkoituksena voi olla yhtä hyvin päästä kopeloimaan kuin ihan vain kiusata. Ehkä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi, ahdistavaa. Olisi tullut sanomaan jos oli kiinnostunut, ei olisi antanut niin creepyä vaikutelmaa. Onneksi ei sentään kotiin seurannut!
Nimenomaan olisi tullut sanomaan jotain, niin olisi voinut jäädä ihan mukava ja rento fiilis! Kai ihmiset pelkää "nolaavansa" itsensä jutellessaan, mutta paljon nolompaa on tuollainen puhumattomuus ja seuraaminen. Se vihellys kruunasi koko omituisuuden.
Ap
Entä jos hän oli vaikka ujo? Ei sellaiset uskalla välttämättä toimia normaalisti.
Anteeksi nyt vaan, mutta näin ujona ihmisenä minua vähän harmittaa tuo oletus, että vain koska joku on "ujo", hän on todennäköisesti myös sosiaalinen tampio, joka ei ymmärrä alkeellisia käytöstapoja. Himinen toki voi olla sekä ujo että sosiaalinen tampio, mutta silloin se tampiomainen käytös ei johdu ujoudesta, vaan tampiomaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, jollain stalkkerimiehellä meni tää ketju nyt TOSI pahasti tunteisiin :D
Tsemppiä, ja tervetuloa 2020-luvulle, jolla naisetkin on melkein ihmisiä :E
Enpä ole huomannut ketjussa muuta kuin faktoja kanojen kaakatuksen ohella.
Oletat sitten vuonna 2020 sukupuolia?
Miten joidenkin elämä voi olla noin vaikeaa? Taidan sittenkin uskoa henkiseen köyhyyteen.
Ikävää ettei naiset pidä creepystä :(Vain totaali-idiootti viljelee anglismeja joka helvetin kommentissaan.
Puhut itse 2020-luvusta, ja oletat silti sukupuolia.
Tyhjä kotkottaminen se vasta onkin henkistä köyhyyttä.
Henkilökohtaisen tilan loukkaaminen on epäasiallista. Parempi?
Ruokakauppa ei ole henkilökohtaista tilaasi, vai niinkö kuvittelet?
Ymmärrätkö sinä aivokääpiö mitä ”henkilökohtainen tila” tarkoittaa? Näemmä et, joten suu kiinni, ymmärrätkö?
Oliko mies aloittajassa tappituntumalla kiinni mielestäsi? MISSÄ TÄMÄ KERROTTIIN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi, ahdistavaa. Olisi tullut sanomaan jos oli kiinnostunut, ei olisi antanut niin creepyä vaikutelmaa. Onneksi ei sentään kotiin seurannut!
Nimenomaan olisi tullut sanomaan jotain, niin olisi voinut jäädä ihan mukava ja rento fiilis! Kai ihmiset pelkää "nolaavansa" itsensä jutellessaan, mutta paljon nolompaa on tuollainen puhumattomuus ja seuraaminen. Se vihellys kruunasi koko omituisuuden.
Ap
Entä jos hän oli vaikka ujo? Ei sellaiset uskalla välttämättä toimia normaalisti.
Ujo ei ole sama kuin friikki.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa.
Vakioveikkaajan silmin kaikki on toisin.
Itselläni on kommandopipo maskina - vain silmät näkyy. Seuraan myös naisia kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MIKSI MIEHET EI LÄHESTY NAISIA, BYHYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Mies miettii: "Miten lähestyisin tuota viehättävää naista? Heureka! Seuraan häntä koko kauppareissun ajan, takanaan kävellen, hyllyväleistä kurkkien ja vislaan maskini takaa!"
Sama mies miettii hetken kuluttua: "On se nyt jumalauta kun mies ei nykyaikana voi tehdä naiselle aloitetta ilman että leimataan creepyksi stalkkeriksi! Titäköön tunkkinsa, hu*r*t!"
No voitte lopettaa itkunne kun miehet eivät lähesty. Sopiiko?
Minä henkilökohtaisesti en voi sitä lopettaa, sillä en ole koskaan täällä itkenyt sitä, ettei miehet lähesty. Itseäni on kyllä lähestytty, pari kertaa ihan ruokakaupassakin. Kummassakin tapauksessa mies tuli ihan reilusti ja asiallisesti juttelemaan ja kummassakin tapauksessa jäin siihen uskoon, että ko. herrat olivat varmasti normaaleita ja mukavia miehiä. Kummastakaan tapauksesta ei seurannut sen kummempaa, sillä tilanne on kieltämättä hieman yllättävä, enkä ruokakaupassa usein ole kovin avoimena potentiaalisesti orastavalle lemmelle. Mutta molemmat tilanteet ovat jääneet ihan positiivisina mieleen ja uskon, että nämä herrat ovat varmasti löytäneet lempeä omiin elämiinsä.
Tarinan opetus: tyylillä on väliä.
Samat sanat teille ihan kaikille naisille. Lopettakaa miesten creepy ahdisteluraiskaaminen yökerhoissa, pikkujouluissa ja katseillanne julkisesti.
Ei hätää, en ole koskaan sellaista harrastanut. Miehet sen sijaan ovat.
Tuokin olisi ollut ihanaa ja romanttista jos olisi ollut pitkä ja komea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos aikoo pariutua on aikuisen ihmisen pakko opetella toimimaan niin kuin normaalit järkevät ihmiset. Tässäkin ketjussa on jo annettu vihjeitä miten toimia ja mitä sanoa. Eikä sillä todellisuudessa ole suurtakaan väliä mitä sanoo. Jos on kiinnostusta ilmassa niin juttu lähtee luistamaan koska vastapuolella on kiinnostus jatkaa keskustelua. Jos ei ole kiinnostusta, move on.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kommandopipo maskina - vain silmät näkyy. Seuraan myös naisia kaupassa.
Seuraat siis miehiä, mutta myös naisia?
Ärsyttää, että ul*en (tai mahdollisesti yhden yliaktiivisen ul*n) piti paskoa tämäkin keskustelu. >:(
Oli aloitus totta tai ei, niin täällä olisi silti voitu jakaa omia ahdistelukokemuksia ja saada vertaistukea, mutta kun ei niin ei...
Vierailija kirjoitti:
Ei se ulkonäkö auta yhtään, jos seurailee hyllyvälistä toiseen kuin joku hyypiö ja vielä VIHELTÄÄ!
Anna mun kaikki kestää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, jollain stalkkerimiehellä meni tää ketju nyt TOSI pahasti tunteisiin :D
Tsemppiä, ja tervetuloa 2020-luvulle, jolla naisetkin on melkein ihmisiä :E
Enpä ole huomannut ketjussa muuta kuin faktoja kanojen kaakatuksen ohella.
Oletat sitten vuonna 2020 sukupuolia?
Miten joidenkin elämä voi olla noin vaikeaa? Taidan sittenkin uskoa henkiseen köyhyyteen.
Ikävää ettei naiset pidä creepystä :(Vain totaali-idiootti viljelee anglismeja joka helvetin kommentissaan.
Puhut itse 2020-luvusta, ja oletat silti sukupuolia.
Tyhjä kotkottaminen se vasta onkin henkistä köyhyyttä.
Henkilökohtaisen tilan loukkaaminen on epäasiallista. Parempi?
Ruokakauppa ei ole henkilökohtaista tilaasi, vai niinkö kuvittelet?
Ymmärrätkö sinä aivokääpiö mitä ”henkilökohtainen tila” tarkoittaa? Näemmä et, joten suu kiinni, ymmärrätkö?
Oliko mies aloittajassa tappituntumalla kiinni mielestäsi? MISSÄ TÄMÄ KERROTTIIN?
Ei, mutta tuohon, että väitit, että ruokakauppa ei ole paikka, jossa ihmisellä on henkilökohtainen tila, valaisen sinua: Ihmisellä on oikeus henkilökohtaiseen tilaansa ihan sama missä on, oli paikka koulu, kauppa tai uimahalli, ihan sama mikä.
Romanttiset elokuvat, tv-sarjat jne antaneet väärän kuvan
Vierailija kirjoitti:
So? Jokaisella on oikeus kiinnostua just siitä ihmisestä josta kiinnostuu. Onko sulla omasta mielestäsi velvollisuus kiinnostua 80 v vislaavasta mummosta jos vastaava käytös instababelta saisi sinut onnesi kukkuloille? Kauniille ihmisille annetaan anteeksi asioita joita ei anneta anteeksi taviksille. Deal with it. Kun meinaat ruveta käyttäytymään kuin hyypiö, mieti oletko miesmalli. Jos vastaus on ei, käyttäydy niin kuin täyspäiset ihmiset. Jos se ei millään onnistu, terapian kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, no oma kokemuksenikin on hieman outo. Toki ei koskaan selvinnyt, että oliko tämä mies minusta niinkään kiinnostunut vai muuten vain outo.
Olin 18-vuotiaana töissä kaupassa, ja täyttelin siellä hyllyjä ihan normaalisti. Kunnes sellainen 40-50-vuotias mies tuli luokseni ja halasi. Ei sanonut mitään, mutta halasi. Tämän jälkeen hän aika usein minut nähdessään tuli luokseni, toisinaan jopa sanoi jotain ja sitten halasi. Niin työpaikallani kuin toisinaan kadulla, jos satuttiin törmäämään.
Olin nuori ja hämilläni. En osannut kieltää, vaan lähinnä, jos näin häntä, niin kipitin karkuun. Töissä en uskaltanut sanoa pomolleni, pelkäsin että pitää minua jotenkin outona, kun en itse saa tilanteita loppumaan. Lopulta rupesin säikkymään jokaista nurkan takaa tulijaa ja pomoni usein huusikin minulle etukäteen, että oli esim. varastossa tms. että en säikähdä häntä. Huomasi siis käytökseni, mutta en silti saanut asiasta kerrottua. Lisäksi tuossa kaupassa sai ostettua ns. laskulle, joten kassalla selvisi myös aikoinaan tuon halailijan kokonimi minulle.
Puoli vuotta kestin tuota ja sitten lopetin vain työt tuolla ja muutin pois. Ihana työpaikka oli muuten, joten hieman harmitti nuo tilanteet.
Tuollaiset ottavat tarkoituksella kohteeksi nuoria ja aran oloisia naisia. Tarkoituksena voi olla yhtä hyvin päästä kopeloimaan kuin ihan vain kiusata. Ehkä molempia.
Haistaa ne nekin jotka juttelee muuten vaan ystävällisesti. Helpompi ujuttautua vaivihkaan toisen elämään, koska toinen ei vältämättä kehtaa sanoa rumasti.
Kaverille kävi näin. Jätti miehen kun sanottiin sille ettei voi olla jonkun kanssa pelkästään ystävällisyydestä.
Mun kaveri bongasi erään poikaystävänsä ruokakaupasta. Se on semmonen tosi nätti, johon miehet ihastuu päätäpahkaa vaikka missä olosuhteissa, eikä se osaa sanoa ei...
Kaupassa on helppo kysyä toiselta, että "etsin tuotetta x, mutta ei osu silmiin, oletko sinä nähnyt". Siitä voi sitten kommentoida tuotetta ja kiitellä avusta. Mikä tuossa on niin vaikeaa?