Hesarin kolumni: Myös Trumpin äänestäjät ovat vastuussa kaaoksesta
Tätä ei usein sanota, mutta mielipuolisen vallankäytön siunaavat usein äänestäjät.
Kommentit (115)
Hesari joutas konkkaan jos kysytään.
Nojaa, rautio on vanha kommunisti eikä pääse aatteestaan yli. Vähän kyllä epäilen ettei suomen trumpisteilla ole mitään sananvaltaan trumpin valintaan tai linjaan. Pikemminkin noi on osoitus siitä miten helppoa hölmöjä on vedättää, kuten kommunisminkin suosio aikanaan oli ja osittain on edelleenkin.
Yli 50 prosenttia ei ole enemmistö, tämä on totta suomessakin.
Jos 4 vuotta sitten äänesti Trumpia niin olisiko pitänyt tietää tilanne 4 vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, rautio on vanha kommunisti eikä pääse aatteestaan yli. Vähän kyllä epäilen ettei suomen trumpisteilla ole mitään sananvaltaan trumpin valintaan tai linjaan. Pikemminkin noi on osoitus siitä miten helppoa hölmöjä on vedättää, kuten kommunisminkin suosio aikanaan oli ja osittain on edelleenkin.
Itse olen konservatiivinen oikeistolainen enkä pidä kommunismia muuta kuin sadistisena ja julmana sosiologisena epäonnistuneena ihmiskokeena.
Trumpin menettely kuvottaa minua. Tuo mieleen pahimmat kommunistiset kokeilut. Aivan sama tuoko nuo esille joku entinen tai nykyinen kommunisti tai vaikka mikki hiiri. Noinhan tuo on kuin hesarissa kolumnisti kirjoitti, eipä tuosta mihinhään pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen konservatiivinen oikeistolainen enkä pidä kommunismia muuta kuin sadistisena ja julmana sosiologisena epäonnistuneena ihmiskokeena.
Trumpin menettely kuvottaa minua. Tuo mieleen pahimmat kommunistiset kokeilut. Aivan sama tuoko nuo esille joku entinen tai nykyinen kommunisti tai vaikka mikki hiiri. Noinhan tuo on kuin hesarissa kolumnisti kirjoitti, eipä tuosta mihinhään pääse.
Viittasinkin siihen kohtaan jossa rautio koitti syyllistää persuja trumpin touhuista.
Jos asiaa kysytään noin reilulta 70 miljoonalta trumpin äänestäjältä asia on juuri toisinpäin. Se on ihan sama mitä mieltä joku on jossakin pohjosen erämaassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos 4 vuotta sitten äänesti Trumpia niin olisiko pitänyt tietää tilanne 4 vuoden päästä?
Kyllä merkit oli selvästi nähtävissä. Viihdemiestä ei pidä valita KOSKAAN, jos on kokeneita poliitikkojakin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Trump pyrkii painostamaan republikaanivirkamiehet mitätöimään valitsijamiesjärjestelmän ja nimeämään hänet toiselle kaudelle.
Olen konservatiivinen oikeistolainen ja minusta tämä on kuvottavuuden huippu.
Enpä usko. Tätä retoriikkaa on alettu käyttämään muissakin viime aikaisissa viesteissä.
Onpa hiljaista taas tuolla hesarin kommenttiosiossa kun perusänkyrätkään eivät enää keksi miten puolustella idoliaan.
Soppa kiehuu yli näköjään, saa suomalaisetkin osansa. Kaikissa asuu pieni amerikkalainen, se pitää vaan kaivaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä merkit oli selvästi nähtävissä. Viihdemiestä ei pidä valita KOSKAAN, jos on kokeneita poliitikkojakin tarjolla.
Ketkäköhän vuodesta toiseen äänestivät meillä eduskuntaan ja presidentiksi Stasin ja KGB :n kätyreitä ja mitä hyvää heistä valituista on suomalaiselle yhteiskunnalle koitunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hiljaista taas tuolla hesarin kommenttiosiossa kun perusänkyrätkään eivät enää keksi miten puolustella idoliaan.
He ovat tähän aikaan töissä maksaakseen sosiaalietuutesi, kello on 10.25.
Mikäs kommunistipuoleista sun palkkas maksaa, kun täällä kirjoittelet. Tai yhteiskuntahan sun palkkas maksaa joten sun pitäisi palvella suomalaisia eikä Marinia.
Suomalaisten tuntuu olevan vaikea ymmärtää USA:n vaalisysteemiä. Siellä todella monet eivät äänestäneet niinkään Trumpin puolesta, kuin demokraatteja vastaan. Mitään muita vaihtoehtoja kun tuolla ei ole tarjolla. Jos republikaanien ehdokas on imbesilli, niin se on voi voi. Moni amerikkalainen ei kannata demokraattien linjaa esim. verotuksessa ja tästä syystä eivät missään nimessä halua äänestää demokraattia edes siinä tilanteessa, että vaihtoehtona on Trumpin kaltainen arvaamaton räyhäehdokas. USA:n presidentillä on myös poliittista valtaa selvästi Suomen pressaa enemmän, joten kyseessä ei ole minkään keulakuvan valitsemisesta.
Ihmisillä saa olla konservatiivinen maailmankuva, he saavat kannattaa republikaanien poliittista linjaa eikä siinä ole mitään moraalisesti väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kuvottaa usan demokraatit, vasemmisto on riidanhaluinen, ja aloittanut aina kaikki sodat.
Sananvapaudesta: suomi.valtamedia.org
Mahtoiko kommentissasi olla ekan lauseen lisäksi mitään mikä ei olisi ollut valhe? Esim. molemmat bushit riehui osaltaan mm. persianlahdella. Nuorempi myös afghanistanissa. Reagan taas touhusi mm. grenadassa, iranin kanssa, pommitti libyaa ja mitä noita olikaan. Etc.
Kolumisti nosti esiin äänestäjien vastuun, mutta unohti käsitellä sen valtaannousseen poliitkon vastuun tekojensa seurauksista.
Kuka on vastuussa jos poliitikkojen tekojen seurauksen esim. kansalaisten turvallisuus vähenee, kouluissa tapahtuvat väkivallanteot lisääntyvät, "nuoriso" ryöstelee kaduilla muita nuoria.
Tuskin ainakaan ne perussuomalaiset jotka viime vaaleissa saivat suuren äänisaaliin, mutta ulkoistettiin demokraattisesti vain kertomalla muiden puolueiden taholta, "ei me enää leikitä teidän kanssa".
Trumpia äänesti molemmilla kerroilla, 2016, 2020 läshestulkoon puolet Usan äänestysikäisistä.
Ovatko he kaikki tolloja, jotka eivät tiedä samanlaisia tosiasioita kuin kaiken tietävä kolumnisti Rautio.
Usa käyttää suurta poliittista ja sotilaallista valtaa maailmassa.
Pitäisikö olla huolissaan jos puolet maan asukkaista on tolloja ja eri mieltä Raution kanssa ketä tulisi äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten tuntuu olevan vaikea ymmärtää USA:n vaalisysteemiä. Siellä todella monet eivät äänestäneet niinkään Trumpin puolesta, kuin demokraatteja vastaan. Mitään muita vaihtoehtoja kun tuolla ei ole tarjolla. Jos republikaanien ehdokas on imbesilli, niin se on voi voi. Moni amerikkalainen ei kannata demokraattien linjaa esim. verotuksessa ja tästä syystä eivät missään nimessä halua äänestää demokraattia edes siinä tilanteessa, että vaihtoehtona on Trumpin kaltainen arvaamaton räyhäehdokas. USA:n presidentillä on myös poliittista valtaa selvästi Suomen pressaa enemmän, joten kyseessä ei ole minkään keulakuvan valitsemisesta.
Ihmisillä saa olla konservatiivinen maailmankuva, he saavat kannattaa republikaanien poliittista linjaa eikä siinä ole mitään moraalisesti väärää.
Heikko yritys, ei ole imbesilli, vaan viisas ja rehellinen päinvastoin kuin marakatti-demokraatit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi. Tämä kaikki oli nähtävissä. Trump ei peitellyt mitään. Trump oli täydellinen wysiwyg-ehdokas.
Toivon että nuori polvi on seurannut tätä ja ottanut opikseen. Näin helposti narsisti sosiopaatti ottaa valtaansa länsimaisen demokratian.
En ymmärrä sitä naiiviutta jonka vihervassarit omaavat joilla joku ihme halu päästä totalitääriseen hallintomuotoon.
Asetetaan korkea moraali joka vaihtelee kylläkin
Äänestetään sitten tälläisiä korkean moraalin omaavia ihmisiä valtaan
Valtaan päästyään korkean moraalin omaavat ihmiset korruptoituvat sitten jossain vaiheessa, näin käy aina totalitäärisissa valtiomuodoissa.
Äänestäjät pettyvät mutteivat saa enää vallankahvassa olevia irti vallasta
Toisinajattelijoiden vaino alkaa
Köyhyys ja korruptio rehottaa
Nyt Trump pyrkii painostamaan republikaanivirkamiehet mitätöimään valitsijamiesjärjestelmän ja nimeämään hänet toiselle kaudelle.
Olen konservatiivinen oikeistolainen ja minusta tämä on kuvottavuuden huippu.