Hinta-laatusuhteeltaan paras Helsingin, Vantaan, Espoon kerrostaloalue?
Olen muuttamassa Helsinkiin keväällä ja harkitsen yksiön ostamista. Lainaa saisin realistisesti varmaan jotain 150 000 e. Mikä metron tai junaradan varren lähiö on paras? Kriteereitä:
-budjetti
-miellyttävä ympäristö
-mahdollisimman nopea yhteys Helsinkiin
-asunnon arvo nousisi tulevaisuudessa
Kommentit (44)
Vantaan Hiekkaharju tai Simonmetsä. Molemmat rauhallisia alueita Tikkurilan kupeessa.
Hiekkaharjussa juna-asema ja sieltä lyhyt matka Tikkurilaan kattavampienkin yhteyksien äärelle. Hiekkaharjun kerrostaloissa tehdyistä remonteista tai niiden tarpeesta en osaa sanoa. Hiekkaharjussa jonkin verran vuokra-asuntoja, mutta pitkälti omakoti/rivitaloaluetta. Alueelle on rakenteilla joitakin uusia kerrostaloja
Simonmetsässä kerrostaloissa isot rempat tehty ja hintataso suht huokea, tuolla budjetilla mahdollisuus saada myyntihinnaltaan lähes 60 m2 kaksio, velaton hinta on hieman korkeampi taloyhtiövelan vuoksi. Huoltovastike kohtuullinen. Vuokra-asuntoja vähän ja nekin pääasiassa yksityisten omistuksessa. Hiekkaharjun ja Leinelän juna-asemat ovat vajaan parin kilometrin päässä. Virkistysalueet lähellä, lähiympäristö puistoisaa ja kattavammat palvelut Tikkurilassa. Kerrostaloalue on puistoineen suojeltua, joten näillä näkymin ei uusia kerrostaloja olla tonteille rakentamassa.
Selataan varmaan eri Oikotietä kun kyllä minä vaan löydän melko paljon yksiöitä 150 000 hinnan tuntumasta. Tuo Hiekkaharju esim. vaikuttaa aika hyvältä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Selataan varmaan eri Oikotietä kun kyllä minä vaan löydän melko paljon yksiöitä 150 000 hinnan tuntumasta. Tuo Hiekkaharju esim. vaikuttaa aika hyvältä.
-AP
Jos Vantaan lisää mukaan niin sitten on ihan eri juttu! Etsin itse vain Espoo, Helsinki, max 150 000, oma tontti, ei tarjouskauppoja ja yksiö tai kaksio! Ai niin ja omistusasunto eikä osaomistus tai hitas tms.
Mutta tosiaan riippuu eniten siitä mitä alueelta haluat ja minne liikut eniten.
Hohhoijaa. Sinkkumies heittää speksit ja naiset auttaa 😂