Ex-mies vainoaa
Tätä on jatkunut nyt monta kuukautta. Viimeks eilen tuli hakkaamaan mun ikkunaa, huusi et päästä sisään, kiipes takapihan aidan yli ja yritti tulla takaovesta sisään kun en päästänyt. Luulin hänen noin puolen tunnin kolkuttelun jälkeen lähteneen, sillä hän ajoi autollaan pois. Lähdin hakemaan lapsia päiväkodista kävellen (mies ei ole lasten biologinen, onneksi!). Nies olikin jäänyt vaanimaan parin korttelin päähän ja kirjaimellisesti kaappasi mut syliin, painoi kerrostalon seinää vasten ja yritti pussailla väkisin. Roikkui mun perässä koko matkan päivökodille, yritti kouria persettä ja pussailla pidellen musta kiinni ja samalla mankui että rakastaa eikä voi elää ilman minua. En enää jaksa, voimat alkaa olla lopussa. Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja opiskelen. En tiedä mitä voin tehdä. Tyhmyyksissäni olen poistellut viestejä mitä mies on lähettänyt, siinä olisi ollut hyvää todistusaineistoa lähestymiskieltoa varten.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko kuinka usein, meinaan jonnekkin nurkan taakse joku mies puolinen tuttu odottamaan joka pyyhältää paikalle kun se saapuu tai sun luo muutamaksi viikoksi asumaan.
No ei mulla oikeen ole ketään sellasta miespuolista tuttuu, muuten hyvä ajatus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua tehdä rikosilmoitusta?
Se ahdistaa, voimat on niin lopussa tähän tilanteeseen. Kynnys on lisäksi jotenkin korkea, pelkään että mua ei oteta tosissaan.
Joku ratkaisu tuolle ukolle, että viesti menee perille ja heti. Miespuoliset kaverit veli?
Kenenkään ei pidä joutua pelkäämään kotonaan. Jos helmikuusta asti vainonnut niin kyllä melkein tulee mieleen, että pesäpalloilu vois olla talvilajinakin paikallaan.
Aika outoa jos joku käy käsiksi ja pussaa niin et huuda apua, kilju...
Jos sun kimppuun kävisi puskara..iska..aja olisitko silloinkin hiljaa.
Toki osa voi lamaantua mutta tästä nyt tuskin on kyse vaan kiltteydestä. Olet liian kiltti.
Ota johonkin kyseisen miehen tervepäiseen kaveriin tai sukulaiseen yhteyttä ja kerro mitä mies hommailee. Ehkä saavat taottua järkeä tuon uunon päähän?
Vierailija kirjoitti:
Toki osa voi lamaantua mutta tästä nyt tuskin on kyse vaan kiltteydestä. Olet liian kiltti.
Eli samalla ligiikalla, jos sinä saat yhtäkkiåä turpaasi kadulla, olet vaan liian kiltti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäset lapset sinulla on? Muuta pois, suojele lapsiasi.
Mulla on 3,5 -ja 5-vuotiaat pojat. Joo, olen myös miettinyt lasten turvallisuutta, mutta en tiedä miksi mies tekisi lapsille mitään.
Ap
Hän tekee heillekin jo pikkuhiljaa pahaa kun tekee tuollaista sinulle.
Ja palstamiehet vielä väittää, etteivät yh-äidit ja muiden miesten lapset kelpaa :D
Tosissaan, ota yhteys poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se samanlainen suhteen alusta lähtien vai muuttuiko se jotenkin? Eihän tuo ole normaalia eikä nimenomaan aikuisen käytöstä. Onko sen aivoille tapahtunut jotakin?
No eihän se tietenkään suhteen alussa ollut tuollainen. Pikkuhiljaa alkoi kontrollointi, aloin ottamaan etäisyyttä ja ahdistuin, jolloin kontrollointi paheni. Lopulta halusin erota, se oli viime helmikuussa ja siitä lähtien se on vainonnut mua.
Ap
Aika pian olet tuonut vieraan ihmisrn lasten elämään. Ja noin pienten lasten elämään.
Vieraista kun ei ikinä tiedä niin olisi hyvä tutustua yleisillä paikoilla. Kahviloissa yms eikä alkuunkaan kertoa missä asuu.
Turvallisuussyistä.
Jos osoittautuu pimeäksi tai muuten huonoksi mieheksi niin erosminen on helpompaa.
Aika kovan ruskin olet ottanut.
Itse en sotkisi MONEEN KUUKAUTEEN miestä lapsiin enkä toisi kotia miestä. Jos suhteesta ei tulekaan mitään niin lasten ei tarvitse kärsiä erotuskasta. Ja helpompi päästä eroon kun synnit on vieraat.
Oikeasti kunbihmuset tuo miehen heti kotia + lasten luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli samalla ligiikalla, jos sinä saat yhtäkkiåä turpaasi kadulla, olet vaan liian kiltti?
Höpö höpö. Ap on vätys eikä osaa laittaa rajoja.
Oikeasti jos joku töissäkin kävisi käsiksi ja rupee imuttelee niin kyllähän siinä suuttuu ja huutaa ja vie asian poliisille ja esimiehelle eikä selittele mutkun muutkun...se otti kun puhelimen ja ja ja
Eikö edes avainten kilistely tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti jos joku töissäkin kävisi käsiksi ja rupee imuttelee niin kyllähän siinä suuttuu ja huutaa ja vie asian poliisille ja esimiehelle eikä selittele mutkun muutkun...se otti kun puhelimen ja ja ja
Siis sun mielestä lähtökohta on se, että ihmisiin saa käydä käsiksi ja ahdistella?! wtf Taidat olla kyseinen mies itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sun mielestä lähtökohta on se, että ihmisiin saa käydä käsiksi ja ahdistella?! wtf Taidat olla kyseinen mies itse.
Vtut ole. Onko joku väittänyt niin.
Nynny ei saa vaan asetettua rajoja.
Ohjeita on jo annettu, ketju täynnä kuinka toimia. Mutta vielä miettii, hmmmm mitä pitäisi tehdä.
Eikö nuo ohjeet ole sellaisia että ne jokainen ymmärtää sanomattakin. Aloittaja ei ymmärrä.
Selittelee vaan täällä kun mies otti sen puhelimen ja painoi seinää vasten ja pussaa. Sai vissiin sen puhelinen takaisin eikä siltikään soittanut seksuaalisesta häirinnästä poliisille. So?
Vätys mikä vätys eikä edes yritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sulle kokemuksen rintaäänellä ohjeet:
Tärkein: Muuta ja vaihda salaiseksi osoite ja numero. Ikävän raskas, mutta tarpeellinen keino. Jos hän löytää sinut (tai muutenkin), noudata seuraavia:
1. Ala pitää kirjaa, siis ihan kynällä ja paperilla _joka_ikisestä_ häneen liittyvästä kohtaamisesta/ yhteydenotosta. Merkkaat ylös tarkan päivämäärän ja kellonajan sekä mitä tapahtui. Tämä toimii yhtenä todistusaineistona tarvittaessa. Lisäksi säästä mahdolliset viestit ja muut.
2. Kerro koulussa, työpaikalla ja ystävillesi tilanteesta rohkeasti. Sinä olet uhri, sinulla ei ole hävettävää. Kerro, että tietojasi ei saa antaa kellekään ilman lupaa, vaikka niitä kyselisi kuka.
3. Ilmoita hänelle yhden ja ainoan kerran, ettet hyväksy hänen yhteydenottojaan, etkä halua, että hän koskee sinuun. Kerro, että kaikki läheisesi tietävät asiasta ja teet rikosilmoituksen erittäin matalalla kynnyksellä. Tämän jälkeen älä vastaa mihinkään. Aivan täysi radiohiljaisuus. Estät numeron
4. Tee rikosilmoitus. Kerroit, että olet ottanut yhteyttä poliisiin ja poliisin suhtautuminen oli vähättelevää. On kuitenkin niin, että kuvaamasi käsiksi käyminen ja kotiin tunkeutuminen _on_ yksiselitteisesti rikos! Soita esimerkiksi rikosuhripäivystykseen. Heiltä saat neuvoja.
5. Jos hän lähestyy sinua, huuda! Huuda apua niin kovaa kuin keuhkoista lähtee. Älä häpeä yhtään. Älä vastaa mihinkään, mitä hän sanoo, vaan huuda kuin syötävä joka ainoan kerran. Silloin joku muu voi soittaa apua. Voit myös hommata hälyttimen, joka alkaa viheltää, kun sokan irrottaa. Voit myös kävellessäsi ulkona jo valmiiksi puhua puhelimeen jonkun läheisen kanssa, jolloin hän voi soittaa apua kuullessaan huutosi.
6. Jos hän pyrkii kotiisi, soitat 112 ja pyydät apua, koska kotiisi tunkeudutaan. Soitat joka ainoan kerran. Voit myös ottaa kuvia ikkunasta, jos näet hänet kotisi liepeillä.
Tärkeintä on päättäväisyys ja sen ymmärtäminen, että hän on tässä se, jonka on syytä hävetä. Hän on jo tehnyt rikollisia tekoja sinua kohtaan. Tärkeää on myös ymmärtää, että tämän tyyppisiin ihmisiin ei tehoa järkipuhe. Vain totaalinen radiohiljaisuus ja kommunikointieste saattaa ajanmyötä tappaa vainoajan mielenkiinnon.
"1. Ala pitää kirjaa, siis ihan kynällä ja paperilla..."
Eikun perseellä ja kuukautissiteellä
Taidat olla tuo kyseinen ex-mies? Kukaan muu ei spämmäisi tätä keskustelua tuolla tahdilla muuten...
Käy spreijaamassa sen ulko-oveen kyrvän kuva ja iske ikkunat sisään pesismailalla. Sitten valelet bensaa pihalle, sytytät röökin ja heität palavan kaasusytkän olkasi taakse, ja kävelet hidastetusti pois paikalta röökiä vetäen samalla kun selkäsi takana räjähtelee.
Tapasit varmaan suhteen aikana miehen sukulaisia? Meeppä käymään vaikka kyseisen runkkarin vanhempien luona ja kerro mitä mies hommailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se samanlainen suhteen alusta lähtien vai muuttuiko se jotenkin? Eihän tuo ole normaalia eikä nimenomaan aikuisen käytöstä. Onko sen aivoille tapahtunut jotakin?
No eihän se tietenkään suhteen alussa ollut tuollainen. Pikkuhiljaa alkoi kontrollointi, aloin ottamaan etäisyyttä ja ahdistuin, jolloin kontrollointi paheni. Lopulta halusin erota, se oli viime helmikuussa ja siitä lähtien se on vainonnut mua.
Ap
Aika pian olet tuonut vieraan ihmisrn lasten elämään. Ja noin pienten lasten elämään.
Vieraista kun ei ikinä tiedä niin olisi hyvä tutustua yleisillä paikoilla. Kahviloissa yms eikä alkuunkaan kertoa missä asuu.
Turvallisuussyistä.
Jos osoittautuu pimeäksi tai muuten huonoksi mieheksi niin erosminen on helpompaa.
Aika kovan ruskin olet ottanut.
Itse en sotkisi MONEEN KUUKAUTEEN miestä lapsiin enkä toisi kotia miestä. Jos suhteesta ei tulekaan mitään niin lasten ei tarvitse kärsiä erotuskasta. Ja helpompi päästä eroon kun synnit on vieraat.
Oikeasti kunbihmuset tuo miehen heti kotia + lasten luo.
Häh? Tapailtiin puoli vuotta kunnes mies näki lapset eli 6 kuukautta. Vuosi seurusteltiin ja helmikuussa erottiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tapasit varmaan suhteen aikana miehen sukulaisia? Meeppä käymään vaikka kyseisen runkkarin vanhempien luona ja kerro mitä mies hommailee.
En oikeastaan tavannut mitä ihmettelin jo silloin. Lopulta selvisi, että miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi, jota hän ei tapaa. Äiti ja lapsi asuvat toisella paikkakunnalla.
Ap
Ei kannata mitään ukkoja riesaksi ottaa. Korkeintaan joku sisäänajettu jolla on omia lapsia yhteishuoltajuudella. Sellaiset harvemmin ehtii stalkkimaan jos ero tulee.
Miksi et halua tehdä rikosilmoitusta?