Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-mies vainoaa

Vierailija
19.11.2020 |

Tätä on jatkunut nyt monta kuukautta. Viimeks eilen tuli hakkaamaan mun ikkunaa, huusi et päästä sisään, kiipes takapihan aidan yli ja yritti tulla takaovesta sisään kun en päästänyt. Luulin hänen noin puolen tunnin kolkuttelun jälkeen lähteneen, sillä hän ajoi autollaan pois. Lähdin hakemaan lapsia päiväkodista kävellen (mies ei ole lasten biologinen, onneksi!). Nies olikin jäänyt vaanimaan parin korttelin päähän ja kirjaimellisesti kaappasi mut syliin, painoi kerrostalon seinää vasten ja yritti pussailla väkisin. Roikkui mun perässä koko matkan päivökodille, yritti kouria persettä ja pussailla pidellen musta kiinni ja samalla mankui että rakastaa eikä voi elää ilman minua. En enää jaksa, voimat alkaa olla lopussa. Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja opiskelen. En tiedä mitä voin tehdä. Tyhmyyksissäni olen poistellut viestejä mitä mies on lähettänyt, siinä olisi ollut hyvää todistusaineistoa lähestymiskieltoa varten.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman vajaa.

Jos väijyy, seuraa, väkisin kähmii/suutelee, ottaa yhteyttä kielloista huolimatta niin sulla ei tule mieleen

A) soittaa poliisi

B) tehdä rikosilmoitus

Olet aika lapanen. Sanotaanko sellainen vätys että en ihmettele miehenb toimia ethän sä edes yritä laittaa rajoja ja jos on tuollainen lapanen niin ihan oikein että mies toimii noin. Eihän sun kieltoja voi ottaa tosissaan. Mitä sä sanot ja mitä teet jos seuraa ja lääppii: "älääää viiittsi".

Kasvata selkäränka, äläkä vastaa viesteihin ja säilytä ne. Jos vaanii ja lääppi soita poliisi ja tee häiriköinnistä rikosilmoitus.

Mulla ei eilen ollut puhelinta mukana. Joka kerta kun oon yrittänyt soittaa poliisin se repii puhelimen mun kädestä ja laittaa omaan taskuun. Se on ihan sairas! Oon jo keväällä ollut yhteydessä poliisiin ja poliisi ei tee mitään, suhtautuminen on vähättelevää. Mä olen huutanut sille, töninyt sitä, huutanut kurkku suorana.. Eilen revin sen hiuksista pois mun suulta kun pussaili väkisin. Sit se haukkuu mua väkivaltaiseksi. En tiedä mitä voin tehdä. Puhelimessa oon laittanut sen jo estoon. Toisaalta pakko välillä vastata, koska se on ollut toistaiseksi ainoa keino miten saan pidettyä sen pois ettei tule pihalle. Et näköjään koskaan ole ollut sellaisen hullun kanssa tekemisissä. Mä pelkään, että se vielä tappaa mut.

Ap

Onpa kamala tilanne. Jos kaupungissa on mp-kerho, niin käy pyytämässä apua. Yleensä ne kovistelee jäsenien perheenjäseniä uhittelevia, mutta toi on just semmosta "nainen hädässä" fantasiaa, mikä tuntuu olevan kerhoissa kovassa huudossa. Sanot siis suoraan että tulit tänne viimeisenä vaihtoehtona, kun pelkäät että mies tappaa sinut ja poliisi ei auta.

Vierailija
62/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman vajaa.

Jos väijyy, seuraa, väkisin kähmii/suutelee, ottaa yhteyttä kielloista huolimatta niin sulla ei tule mieleen

A) soittaa poliisi

B) tehdä rikosilmoitus

Olet aika lapanen. Sanotaanko sellainen vätys että en ihmettele miehenb toimia ethän sä edes yritä laittaa rajoja ja jos on tuollainen lapanen niin ihan oikein että mies toimii noin. Eihän sun kieltoja voi ottaa tosissaan. Mitä sä sanot ja mitä teet jos seuraa ja lääppii: "älääää viiittsi".

Kasvata selkäränka, äläkä vastaa viesteihin ja säilytä ne. Jos vaanii ja lääppi soita poliisi ja tee häiriköinnistä rikosilmoitus.

Mulla ei eilen ollut puhelinta mukana. Joka kerta kun oon yrittänyt soittaa poliisin se repii puhelimen mun kädestä ja laittaa omaan taskuun. Se on ihan sairas! Oon jo keväällä ollut yhteydessä poliisiin ja poliisi ei tee mitään, suhtautuminen on vähättelevää. Mä olen huutanut sille, töninyt sitä, huutanut kurkku suorana.. Eilen revin sen hiuksista pois mun suulta kun pussaili väkisin. Sit se haukkuu mua väkivaltaiseksi. En tiedä mitä voin tehdä. Puhelimessa oon laittanut sen jo estoon. Toisaalta pakko välillä vastata, koska se on ollut toistaiseksi ainoa keino miten saan pidettyä sen pois ettei tule pihalle. Et näköjään koskaan ole ollut sellaisen hullun kanssa tekemisissä. Mä pelkään, että se vielä tappaa mut.

Ap

1. Muuta

2. Älä vastaa yht.ottoihin koskaan, vastaamalla kannustat ja vesität aiemmat vastaamattomuudet

3. Tee rikosilmoitus, sanonpoliidi mitä tahansa

4. Älä mene lähelle, tarkista ympäristö niin ei revi puhelinta

5. Jos tuo mies oikeasti olisi hullu niin olisit jo tehnyt kaikkesi, hengenlöhtemisen kauhusta - et olisi lapanen

No et sä kyllä tiedä kuin hullu se on. Mun äiti on ollut töissä suljetulla osastolla, missä oli syyntakeettomia tai osittain syyntakeellisia taposta tuomittuja. Sanoi, että tää mies on sairaampi kuin ykskään siellä näkemänsä. Kyllä mä oikeasti pelkään, että tässä on kohta hengenlähtö lähellä. Et ole tainnut olla tekemisissä hullun kanssa tai jos olet kerro miten pääsit eroon ja kauanko siinä kesti.

Ap

En ole sama, mutta minua ex vainosi 6 vuotta. Sain lopulta turvakiellon ja muutin toiselle puolen Suomea. Siihen loppui. Äläkä välitä noista, jotka väittää että sinussa on syytä. Ei ole. Ihmiset eivät ymmärrä vainoamisen dynamiikkaa, se on täysin yksipuolista.

Kuusi vuotta! Aivan kauheaa ja kiitos, että ymmärrät.

Ap

Aiiii KAUHEETA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei usko vaikka kielletään mutta en usko että aloittaja on ollut tosissaan kun kieltänyt etkä ole yrittänyt kaikkea.

Tule sellainen kuva että minäkään en uskoisi jos kieltäisit. Enkä ole häirikkö!!! Olen nainen.

Jätät jotenkin toivon varaa miehelle. Sun tarina mukaan et ole uskottava ja liian saamaton. Uskotko kieltoa itsekään??

Hiveleekö miehen huomio jotain sopukkaa sinussa. Sellaisen kuvan annat.

Yleensä kielto menee perille jos tosissaan ja oikeasti miehelle sanoo, hullut on asia erikseen.

Mitäpä luulet, onko tuollainen vainoaja ihan terve? Voin sanoa, että ei ole. Nämä on niitä, jotka parisuhteessa rajoittavat ja kontrolloivat kumppaniaan. Kuvittelevat omistavansa toisen ihmisen.

Ap, hanki apua. Tuollaisen ihmisen kanssa vaara on todellinen.

Hullut ei ole terveitä.

Mutta nyt taitaa olla kyse muusta.

Ap ei ole uskottava.

Vai kuinka monelle täällä on OIKEASTI tullut sellainen kuva että AP on ollut tilanteissa tosissaan.

Heh

Mistähän tuollaista olet päätellyt.

Heh

Huokuuhan tuo ap vätysasenne jo tänne asti.

Sitä jopa todennäköisesti alitajuisesti jopa hivelee kun mies ei voi olla ilman häntä.

Hymyilyttääkö ajatus hieman ap.

AP itse kertoi että ei ymmärrä miksi mies tykkää hänestä "on niin tavallinen".

Silloinhan se hivelee noin huonoitsetuntoista aloittajaa että joku tarvitsee kuin ilmaa hengittämiseen tarvitaan.

Muuta ap asennettasi ja katso mitä tapahtuu. Jos ukko olisi seinähullu niin se olisi 24/7 siellä - eikä 2h/viikossa.

Voi luoja.. En ehkä jaksa edes kommentoida. Pelkään oikeasti ja olen tosi ahdistunut. Olispa vaan 2 tuntia viikossa mua kyttäämässä täällä niin pääsisin helpolla. Tarkoitin vaan, että en ole mikään instajulkkis yms. En oikeastaan juuri edes ole sosiaalisessa mediassa enkä päivitä esim. faceen mitään mistä tuollaiset vainoajat saa usein pontta.

Ap

Vierailija
64/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäset lapset sinulla on? Muuta pois, suojele lapsiasi.

Vierailija
65/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman vajaa.

A) soittaa poliisi

B) tehdä rikosilmoitus

Ap

Onpa kamala tilanne. Jos kaupungissa on mp-kerho, niin käy pyytämässä apua. Yleensä ne kovistelee jäsenien perheenjäseniä uhittelevia, mutta toi on just semmosta "nainen hädässä" fantasiaa, mikä tuntuu olevan kerhoissa kovassa huudossa. Sanot siis suoraan että tulit tänne viimeisenä vaihtoehtona, kun pelkäät että mies tappaa sinut ja poliisi ei auta.

No aloittajanhan nyt varmaan kannattaa mp-kerhoa tähän sotkea.

Se on jo perus-Jormasta ihan sekaisin.

Joku randomkin saa sen sekaisin niin vielä jotain jengiä tähän sotkemaan 😆

Vierailija
66/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3,5 -ja 5-vuotiaat pojat. Joo, olen myös miettinyt lasten turvallisuutta, mutta en tiedä miksi mies tekisi lapsille mitään.

Ap

Vierailija
67/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoaminen on Suomessa rikso ja siitä joutuu vankilaan. Poliisiasiahan tämä on.

Vierailija
68/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei usko vaikka kielletään mutta en usko että aloittaja on ollut tosissaan kun kieltänyt etkä ole yrittänyt kaikkea.

Tule sellainen kuva että minäkään en uskoisi jos kieltäisit. Enkä ole häirikkö!!! Olen nainen.

Jätät jotenkin toivon varaa miehelle. Sun tarina mukaan et ole uskottava ja liian saamaton. Uskotko kieltoa itsekään??

Hiveleekö miehen huomio jotain sopukkaa sinussa. Sellaisen kuvan annat.

Yleensä kielto menee perille jos tosissaan ja oikeasti miehelle sanoo, hullut on asia erikseen.

Mitäpä luulet, onko tuollainen vainoaja ihan terve? Voin sanoa, että ei ole. Nämä on niitä, jotka parisuhteessa rajoittavat ja kontrolloivat kumppaniaan. Kuvittelevat omistavansa toisen ihmisen.

Ap, hanki apua. Tuollaisen ihmisen kanssa vaara on todellinen.

Hullut ei ole terveitä.

Mutta nyt taitaa olla kyse muusta.

Ap ei ole uskottava.

Vai kuinka monelle täällä on OIKEASTI tullut sellainen kuva että AP on ollut tilanteissa tosissaan.

Heh

Mistähän tuollaista olet päätellyt.

Heh

Huokuuhan tuo ap vätysasenne jo tänne asti.

Sitä jopa todennäköisesti alitajuisesti jopa hivelee kun mies ei voi olla ilman häntä.

Hymyilyttääkö ajatus hieman ap.

AP itse kertoi että ei ymmärrä miksi mies tykkää hänestä "on niin tavallinen".

Silloinhan se hivelee noin huonoitsetuntoista aloittajaa että joku tarvitsee kuin ilmaa hengittämiseen tarvitaan.

Muuta ap asennettasi ja katso mitä tapahtuu. Jos ukko olisi seinähullu niin se olisi 24/7 siellä - eikä 2h/viikossa.

Voi luoja.. En ehkä jaksa edes kommentoida. Pelkään oikeasti ja olen tosi ahdistunut. Olispa vaan 2 tuntia viikossa mua kyttäämässä täällä niin pääsisin helpolla. Tarkoitin vaan, että en ole mikään instajulkkis yms. En oikeastaan juuri edes ole sosiaalisessa mediassa enkä päivitä esim. faceen mitään mistä tuollaiset vainoajat saa usein pontta.

Ap

Sulle on kerrottu mitä tehdä.

Mitä olet vailla vielä. Mitä odotat.

Vierailija
69/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saletisti mammu kyseessä

Vierailija
70/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3,5 -ja 5-vuotiaat pojat. Joo, olen myös miettinyt lasten turvallisuutta, mutta en tiedä miksi mies tekisi lapsille mitään.

Ap

Ei myöskään tiedetä.

Mitä mietit vielä. Mitä odotat. Eväät olet nyt saanut. Toimi, äläkä ihmettele.

Vierailija
71/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se samanlainen suhteen alusta lähtien vai muuttuiko se jotenkin? Eihän tuo ole normaalia eikä nimenomaan aikuisen käytöstä. Onko sen aivoille tapahtunut jotakin?

Vierailija
72/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa näyttää dominoivan asemansa.

Vierailija
73/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi miksi aloit suhteeseen tuon miehen kanssa? Lapsillasi on isä, eikö hän enää kelvannut?

Vierailija
74/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee no no square-tanssi

Vierailija
75/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se samanlainen suhteen alusta lähtien vai muuttuiko se jotenkin? Eihän tuo ole normaalia eikä nimenomaan aikuisen käytöstä. Onko sen aivoille tapahtunut jotakin?

No eihän se tietenkään suhteen alussa ollut tuollainen. Pikkuhiljaa alkoi kontrollointi, aloin ottamaan etäisyyttä ja ahdistuin, jolloin kontrollointi paheni. Lopulta halusin erota, se oli viime helmikuussa ja siitä lähtien se on vainonnut mua.

Ap

Vierailija
76/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisitko ap myös niihin viesteihin, joissa saat selkeitä toimintaohjeita?

Vierailija
77/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksesi on 3 ja ½, eli erotessasi miehestä alle 3. Ja huom. mies ei ole lapsen isä. Ehtaa w t - väkeä siis, sekä ap, stalkkeri että muutkin exänsä.

Vierailija
78/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi aloit suhteeseen tuon miehen kanssa? Lapsillasi on isä, eikö hän enää kelvannut?

No mulla on kai huono miesmaku tai jtn, mutta lasten isä jätti mut kun odotin toista. Sillä oli toinen. No sinällään ihan hyvä, että pääsin eroon. Sillä on 80000 euron pelivelatkin, joille ei välittänyt eikä välitä edelleenkään tehdä mitään. Opiskele siinä sit itse ja käy töissä kun toiselle kaikki on ihan sama. Hyvä isä hän on lapsille ja meillä on nykyään hyvät välit, mut ei siitä mieheksi ollut.

Ap

Vierailija
79/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisitko ap myös niihin viesteihin, joissa saat selkeitä toimintaohjeita?

Joo, rikosilmoituksen tekemiseen on kynnys. Ajattelin olla yhteydessä rikosuhripäivystykseen jos sieltä sais apua. Ehdottomasti kirjaan kaiken paperille ylös, lataan 112 sovelluksen, oikeasti huudan jos hän tulee ahdistelemaan kadulla, otan videokuvaa jos kiipeää takapihan aidan yli yrittäen tulla sisälle takaovesta.

Ap

Vierailija
80/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko kuinka usein, meinaan jonnekkin nurkan taakse joku mies puolinen tuttu odottamaan joka pyyhältää paikalle kun se saapuu tai sun luo muutamaksi viikoksi asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi